ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Πραγματοποιήθηκε η 2η Σύνοδος Προέδρων Μαθητικών Κοινοτήτων Σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου

Την Τετάρτη 16 Οκτωβρίου με πρωτοβουλία του Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κυρίου Μανούσου Μαραγκάκη πραγματοποιήθηκε η 2η Σύνοδος Προέδρων Μαθητικών Κοινοτήτων Σχολείων της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, μέσω τηλεδιάσκεψης στο εκπαιδευτικό περιβάλλον Webex. 

Η εκδήλωση, στην οποία συμμετείχαν οι Σύμβουλοι Παιδαγωγικής Ευθύνης, απευθυνόταν  στους 40 Διευθυντές / τριες των Σχολικών Μονάδων, τους Συμβούλους σχολικής ζωής, τους/τις  40  Προέδρους των 15μελών και τους/τις 495 Προέδρους Μαθητικών Κοινοτήτων που εκπροσωπούν τους 6.671 μαθητές/τριες της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου. 

Σκοπός της εκδήλωσης ήταν να αναδείξει ενέργειες και συμπεριφορές που βελτιώνουν την επικοινωνία και την ποιότητα της Σχολικής Ζωής. Επιπλέον, αποσκοπούσε στην ανταλλαγή προβληματισμών και τον αναστοχασμό για θέματα της σχολικής καθημερινότητας υποστηρίζοντας τα μέλη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας με την αξιοποίηση δομών και εκπαιδευτικών εργαλείων.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε η σημασία του ρόλου της Ομάδας Δράσης για την Πρόληψη και Αντιμετώπιση της Ενδοσχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, των Συμβούλων Παιδαγωγικής Ευθύνης, των Συμβούλων Σχολικής Ζωής και των Yπευθύνων Tμημάτων. Παράλληλα, έγινε λόγος για τη Σχολική Διαμεσολάβηση ως μία μέθοδο ειρηνικής επίλυσης των συγκρούσεων από τα ίδια τα παιδιά, η οποία βασίζεται στο διάλογο, την ενσυναίσθηση, την ενεργητική ακρόαση και στον αμοιβαίο σεβασμό και προϋποθέτει ότι η σχολική κοινότητα επιθυμεί να υιοθετήσει αυτόν τον τρόπο επίλυσης των συγκρούσεων και έχει εκπαιδευτεί.

Επίσης, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στη διαβούλευση για τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας Σχολικών Μονάδων.

Στη συνέχεια ο κ. Μαραγκάκης προέτρεψε τους εκπροσώπους των Μαθητικών Κοινοτήτων να εκφράσουν τις απόψεις και τον προβληματισμό τους, να θέσουν τα επιμέρους ζητήματα που απασχολούν τη Σχολική Μονάδα στην οποία ανήκουν και να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν άμεσα και τοποθετήθηκαν σε πολλά ζητήματα που τα απασχολούν σε σχέση με τη Σχολική Ζωή.