Το πράσινο φως για τη δημιουργία υδατοδρομίου στο λιμάνι του Ρεθύμνου δόθηκε από την υπηρεσία περιβάλλοντος του αρμόδιου υπουργείου (Ειδική Υπηρεσία Ελέγχου του υπουργείου Περιβάλλοντος), ζητήθηκε ωστόσο και η έγκριση της Αρχαιολογίας, η οποία έχει γνωμοδοτικό χαρακτήρα δεδομένου ότι το λιμάνι βρίσκεται κοντά στο μνημείο, ώστε στη συνέχεια ο φάκελος του έργου να φτάσει ολοκληρωμένος και εγκεκριμένος στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας που θα έχει και τον τελευταίο λόγο.
Κλιμάκια της συγκεκριμένης υπηρεσίας μόλις παραλάβουν το φάκελο από το υπουργείο Περιβάλλοντος, θα κάνουν αυτοψία στο χώρο, θα ελέγξουν τις εγκαταστάσεις προκειμένου να διαπιστωθεί αν ο σχεδιασμός που έχει γίνει είναι ο προβλεπόμενος και θα είναι η υπηρεσία εκείνη που θα δώσει την τελική υπογραφή, ώστε να ολοκληρωθούν στο σύνολό τους οι διαδικασίες που αφορούν στην αδειοδότηση του υδατοδρομίου.
Τις διαδικασίες αδειοδότησης του υδατοδρομίου του Ρεθύμνου έχει αναλάβει η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» σε συνεργασία με το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο, που έχει δεσμεύσει ένα κονδύλι που ανέρχεται στις 30.000 ευρώ περίπου και αφορούν σε μικρές υποδομές, που είναι απαραίτητες για την προσθαλάσσωσή τους και για την εξυπηρέτηση των επιβατών. Με βάση τον σχεδιασμό στο νότιο άκρο του εμπορικού λιμανιού, κάτω από τον φάρο, θα τοποθετηθεί ένας κάθετος πλωτός προβλήτας μικρός, όπου θα γίνεται η επιβίβαση των επισκεπτών και στην περιοχή αυτή θα υπάρχει ένας οικίσκος που θα εξυπηρετεί την αναμονή των επιβατών. Η προσθαλάσσωση των υδροπλάνων έχει σχεδιαστεί να γίνεται έξω από το λιμάνι.
Το επόμενο βήμα είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου να αποφασίσει ποιος θα λειτουργήσει το υδατοδρόμιο -αν δηλαδή θα προσληφθούν άτομα για το σκοπό αυτό ή θα προχωρήσει σε ανάθεσή του μέσω διαγωνισμού σε εταιρείες που ασχολούνται με τα υδροπλάνα.
Όλα αυτά βεβαία είναι στα σχέδια, αφού ακόμα και αν πάρει τις σχετικές αδειοδοτήσεις, που είναι απαραίτητες, το υδατοδρόμιο δεν θα μπορέσει να λειτουργήσει εάν πρώτα δεν διαμορφωθεί ένα δίκτυο διανομής με δέκα τουλάχιστον προορισμούς. Σημειώνεται ότι το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο έχει ζητήσει από την ίδια εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» να ξεκινήσει τις διαδικασίες αδειοδότησης και για το λιμάνι της Αγίας Γαλήνης, κάτι όμως που είναι ακόμα πολύ πρώιμο.
πηγή rethnea.gr