ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το I.R.T.E.A. και το Πειραματικό Λύκειο

EUropa.S Teens Κρήτης στο Ρέθυμνο: Οι μαθητές μιλούν για την Ευρώπη που ονειρεύονται.
Προσομοίωση του 
Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων (I.R.T.E.A.) και το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης.

peiram-ek-01

«Αγαπητές/οί κυρίες/οι Ευρωβουλευτές, η διαδικασία ξεκινά με επιβεβαίωση της απαρτίας».

Το προεδρείο, που είχαν αναλάβει η Χριστίνα και ο Αλέξανδρος από την ομάδα του Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων, κήρυττε έτσι το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Μαΐου 2017 την έναρξη των εργασιών για την προσομοίωση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου EUropaS Teens που πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Κρήτη, στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.

Η διοργάνωση ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας του  Ινστιτούτου Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων (I.R.T.E.A.) με τον Όμιλο Students4Europe του Πειραματικού Λυκείου Πανεπιστημίου Κρήτης και υλοποιήθηκε υπό την αιγίδα της  Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, του Δήμου Ρεθύμνου, της Περιφερειακής Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και με την υποστήριξη του  Europe Direct Crete, του Γραφείου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα και το δίκτυο Τeachers4Εurope.

Εξήντα πέντε (65) μαθητές  από εννέα (9) Σχολεία της Κρήτης – Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης, 1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου, 2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου, ΓΕΛ Περάματος Μυλοπόταμου, ΓΕΛ Βάμου, ΓΕΛ Τζερμιάδων, ΓΕΛ Γαζίου, ΓΕΛ Ασημίου, 1ο ΕΠΑΛ Μοιρών – είχαν την ευκαιρία, μπαίνοντας με τυχαία κατανομή στον ρόλο ενός ευρωβουλευτή από το πέντε μεγάλα κόμματα της Ευρωβουλής σύμφωνα με τις εκλογές του 2014, να πραγματευθούν το θέμα της καλλιέργειας και ενίσχυσης των δεξιοτήτων που πρέπει να διαθέτουν οι νέοι σχετικά με την απασχόληση και την επιχειρηματικότητα και να επιχειρηματολογήσουν για την ευρωπαϊκή πολιτική προσπαθώντας να βρουν σημεία σύγκλισης.

peiram-ek-02

«Συνεργασία μεταξύ κράτους και ιδιωτικού τομέα, έμφαση στην ανάπτυξη και την απασχόληση και στον τρόπο διάθεσης των κονδυλίων, ορθή διαχείριση κονδυλίων, δυνατότητα τα κράτη μέλη να αποφασίζουν βάσει της εθνικής τους στρατηγικής για τη διάθεση του κοινοτικού προϋπολογισμού», ήταν μερικές από τις απόψεις που εξέφρασαν οι ευρωβουλευτές ανάλογα με το κόμμα στο οποίο ανήκαν και τη χώρα που εκπροσωπούσαν. Απέδειξαν, έτσι, έμπρακτα τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της δράσης. Η διαδικασία τους έδωσε την ευκαιρία να ενισχύσουν την ταυτότητα τους ως ενεργοί πολίτες, αφού,  αναπτύσσοντας βασικές δεξιότητες, όπως της ενεργητικής ακρόασης, της επεξεργασίας πληροφοριών, της συνεργασίας, της διαπραγμάτευσης, της κριτικής αλλά και δημιουργικής σκέψης, ανέλαβαν την υποχρέωση να λάβουν αποφάσεις και να διατυπώσουν συγκεκριμένες προτάσεις, ενδεικτικές για την αντιμετώπιση του προβλήματος που αφορά στην απασχόληση των νέων. Συνειδητοποίησαν με βιωματικό τρόπο τη σπουδαιότητα αλλά και το εφικτό της συμμετοχής του πολίτη στη διαμόρφωση των θεσμών που τον αφορούν και επιβεβαίωσαν το σύνθημα «Training Europeans – Enhancing solidarity» (Εκπαιδεύοντας ευρωπαίους – Ενισχύοντας την αλληλεγγύη) της ομάδας EUropa.S Teens το οποίο συμπλήρωσαν με το δικό τους «δώσε πάσα – πάρε τον λόγο – άλλαξε την Ευρώπη». Έμπνευση  για το σύνθημα αποτέλεσε και η συνδρομή και υποστήριξη της δράσης από το πρόγραμμα κοινωνικής ευθύνης “ASSIST, Basket και Εθελοντισμός” των Cretan Kings.

Επιβράβευση για όλους τους συμμετέχοντες ήταν η πολύτιμη, παραγωγική  εμπειρία και οι σχέσεις φιλίας που δημιουργήθηκαν. Γι’ αυτό και το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών θεμάτων και το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης ως διοργανωτές εκφράζουν θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική παρουσία σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν και στους εκπαιδευτικούς που τους ενθάρρυναν και συνέδραμαν στην προσπάθειά τους. Ευχαριστεί, επίσης, τους μαθητές του Ραδιοφωνικού Ομίλου European school radio (http://europeanschoolradio.eu) του Πειραματικού Γυμνασίου για τη ραδιοφωνική φιλοξενία  αλλά και τον ρόλο του δημοσιογράφου που ανέλαβαν στη διάρκεια της προσομοίωσης, τους μαθητές του Ομίλου φωτογραφίας του Πειραματικού Γυμνασίου για τη φωτογραφική αποτύπωση της διαδικασίας καθώς και τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου που ανέλαβαν χρέη επικουρικού προσωπικού καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης.

Από την όλη διαδικασία με την ισότιμη ψήφο του προεδρείου και των μαθητών διακρίθηκαν για τη συμμετοχή, τη συνεργασία, την ευχέρεια λόγου και την προσπάθεια τους οι μαθητές:

Δέμπλας Αθανάσιος (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης- Βραβείο καλύτερου ευρωβουλευτή)

Λαδιανός Χάρης (2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου- τιμητική μνεία)

Καδιανάκη Μαρία( 1ο ΕΠΑΛ Μοιρών – τιμητική μνεία)

Σακιολάρι Ιωάννα (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης- τιμητική μνεία)

Μελισσουργός Κων/νος (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης- τιμητική μνεία)

peiram-ek-03

Ξεχώρισαν, επίσης, για τη συμμετοχή και την απόδοσή τους στη διαδικασία οι:

Αγαπιάδη Ραχήλ (2ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου), Τσακπίνη Ελευθερία (Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Κρήτης) και Βολτυράκης Γιώργος (1ο ΓΕΛ Ρεθύμνου).

Αισθάνονται, επίσης, την ανάγκη να εκφράσουν ειλικρινείς ευχαριστίες σε όσους συνετέλεσαν με την ηθική και υλική υποστήριξη τους στην επιτυχή υλοποίηση της δράσης:

Την Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου και την Αντιπεριφερειάρχη κα Μ. Λιονή, την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κρήτης και τον Περιφερειακό Διευθυντή κο Γ. Τερζάκη, τον Δήμο Ρεθύμνου και τον Δήμαρχο κο Γ. Μαρινάκη, τον Αντιδήμαρχο κο Γ. Γεωργαλή και την πρόεδρο της ΚΕΔΗΡ κα Π. Μπιρλιράκη, το Europe Direct Crete  και τον κο Ν. Μωραϊτάκη.

Ευχαριστούν, επίσης, τους χορηγούς: Παραδοσιακή ταβέρνα – Όθωνας, ΚΤΕΛ Χανίων Ρεθύμνου, ΚΤΕΛ Ηρακλείου Λασιθίου, Ζαχαροπλαστείο Select, Ζαχαροπλαστείο Mona Lisa, Εταιρεία catering Γευσήνους, Drop All Day Bar, ΚΑΦΕΤΕΡΙΑ Fraoules, super markets – Synka, καλλιτεχνικό σταθμό Ρεθύμνου και τον ραδιοφωνικό σταθμό TEAM-FM και τον κο Γ. Καλαϊτζάκη για τη φιλοξενία στη ραδιοφωνική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή».