ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΚΡΗΤΗ

Προτεραιότητα της Περιφέρειας η ενιαία προβολή της Κρήτης στο εξωτερικό

Σταύρος Αρναουτάκης

Η συνεργασία του τουριστικού τομέα με τον πρωτογενή, η πιστοποίηση της ποιότητας και η ολοκληρωμένη στρατηγική για την ενιαία προβολή-διαφήμιση της Κρήτης στο εξωτερικό αποτελούν προτεραιότητες της Περιφέρειας που υλοποιούνται, είπε ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης μιλώντας απόψε στα Χανιά στην εκδήλωση «Χανιά: Ένα ταξίδι αισθήσεων» που πραγματοποιούν στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου ο δήμος Χανίων, η Επιτροπή Τουριστικής Προβολής-Ανάπτυξης και η Κ.Ε.Π.Π.Ε.ΔΥ.Χ-ΚΑΜ.

Ο Περιφερειάρχης στην ομιλία του είπε ότι η Περιφέρεια συμπορεύεται με όλους τους φορείς και τις παραγωγικές τάξεις επισημαίνοντας ότι με την κοινή προσπάθεια μπορούμε να πετύχουμε το στόχο μας προς όφελος του τόπου ,της τοπικής ανάπτυξης, αλλά και ευρύτερα της Εθνικής Οικονομίας. Παράλληλα ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας αλλά και στις στοχευμένες δράσεις εξωστρέφειας της Περιφέρειας που ήδη έχουν φέρει θετικά αποτελέσματα από το εξωτερικό, αλλά και από την εσωτερική αγορά.

«Σήμερα βρισκόμαστε σ’ ένα καλό σημείο που μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε. Κι αυτό γιατί έχουμε ήδη έναν ψηφισμένο, από το Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης , Στρατηγικό Σχεδιασμό για τον πρωτογενή τομέα και τα προϊόντα του με πολλές διασυνδέσεις με τον τουρισμό ,ενώ σε προχωρημένη φάση ολοκλήρωσης βρίσκεται η πρωτοβουλία της Περιφέρειας για τη διαμόρφωση Ολοκληρωμένης Στρατηγικής για την προβολή – διαφήμιση του Κρητικού τουρισμού. Κι αυτό συμβαίνει (με τη μορφή αυτή), για πρώτη φορά» τόνισε χαρακτηριστικά ο Περιφερειάρχης, προσθέτοντας «Προχωρήσαμε σ’ αυτή την πρωτοβουλία αφ’ ενός μεν πράττοντας το αυτονόητο δηλαδή ότι ένας σοβαρός τουριστικός προορισμός όπως η Κρήτη δεν μπορεί να μην διαθέτει, όπως όλοι οι σοβαροί ανταγωνιστές μας ,μία δυναμική και αποτελεσματική επικοινωνιακή στρατηγική με συγκεκριμένους στόχους ,δράσεις, χρονοδιαγράμματα και πόρους για να προβάλλει μια συγκεκριμένη ταυτότητα και την ενιαία εικόνα της Κρήτης.

Με βάση αυτή τη στρατηγική, που προέκυψε μέσα από συζητήσεις, διαβουλεύσεις και επαγγελματική προσέγγιση θα πρέπει να υπάρξουν δεσμεύσεις μεταξύ Περιφέρειας ,Δήμων, συλλογικών φορέων του τουρισμού αλλά και της κρητικής κοινωνίας για το περιεχόμενο της ταυτότητας που χαρακτηρίζει την Κρήτη ,αλλά και για την διαρκή βελτίωση της. Η δέσμευση αυτή σημαίνει δέσμευση για διαρκή ποιότητα. Ποιότητα παντού. Αυτό εξάλλου επιτάσσει το μέλλον για όποιους θέλουν να είναι ανταγωνιστικοί .Ποιότητα σημαίνει επίσης και διαδικασίες πιστοποίησης αυτής της ποιότητας π.χ. στα προϊόντα, στις υπηρεσίες ,στα ξενοδοχεία κτλ. Έχουμε ήδη ξεκινήσει αυτή τη δύσκολη διαδρομή στην Περιφέρεια και έτσι αυτή τη στιγμή υπάρχουν σήματα που πιστοποιούν την κρητική κουζίνα στους χώρους εστιατορίων και ταβερνών αλλά και ξενοδοχειακών χώρων ενώ παράλληλα βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες για τις προδιαγραφές πιστοποίησης προϊόντων Κρητικής προέλευσης».

Στην συνέχεια της ομιλίας του ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε στις παρουσίες-συμμετοχές της Κρήτης στο εξωτερικό δίνοντας παράλληλα έμφαση στο θέμα της ενιαίας προβολής της Κρήτης στις διεθνείς τουριστικές αγορές.

Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης ανέφερε:

«Μέσα σε δύσκολες οικονομικές συνθήκες , με δικούς της πόρους η Περιφέρεια στήριξε την παρουσία της Κρήτης σε 20 τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, προσέλκυσε περίπου 100 ξένους δημοσιογράφους στην Κρήτη προερχόμενους από 16 χώρες, πρόβαλε την Κρήτη για 2 μήνες στο συνδρομητικό τουριστικό κανάλι travel channel σε 160 χώρες προώθησε ειδικό σποτ της Κρήτης για 2 μήνες σε όλες τις πτήσεις  των νορβηγικών αερογραμμών ,για 2 επίσης μήνες καθημερινά ηχητικά μηνύματα για την Κρήτη ακούγονταν στο μετρό της Μόσχας, για 6 μήνες σε ειδικό περιοδικό της UNESKO προβάλλονταν ο πολιτισμός της Κρήτης , η Κρήτη ήταν επίσης παρούσα σε 15 μεγάλες ευρωπαϊκές  πόλεις στα πλαίσια τουριστικών – γαστρονομικών εκδηλώσεων, η Κρήτη προβλήθηκε επίσης ,τουριστικά-γαστρονομικά, σε μεγάλης διάρκειας επεισόδια στο αμερικάνικο κανάλι PBS ,καθώς και σε πολλές άλλες αντίστοιχες δράσεις προβολής που συμμετείχαμε κατά το 2012.

Παράλληλα συνδιοργανώσαμε από κοινού με φορείς της Κρήτης συνέδρια για τον αγροτουρισμό, τον ναυταθλητικό τουρισμό ,τον τουρισμό και τις νέες τεχνολογίες τον κοινωνικό τουρισμό κλπ.

Θα ήθελα επίσης να υπογραμμίσω τη δημιουργία και λειτουργία κατά το 2012 του τουριστικού portal της Περιφέρειας . Επίσης η Περιφέρεια διαθέτοντας  το «εργαλείο» του ΕΣΠΑ υλοποιεί υποδομές με άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό όπως π.χ. ολοκλήρωση βιολογικών καθαρισμών, βελτίωση οδοποιίας της ενδοχώρας, αναβάθμιση των οικισμών της Κρήτης κτλ.

Αυτό όμως που θα ήθελα να τονίσω  ιδιαίτερα, συνδέοντας το με το περιεχόμενο της σημερινής εκδήλωσης , ότι αποτελεί υποχρέωση της Περιφέρειας η ενιαία προβολή της Κρήτης  στις διεθνείς τουριστικές αγορές.  Είναι  αυτό που επιτάσσει ο νόμος ,η λογική αλλά και η ίδια η αγορά. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να αναδείξουμε τον επιμέρους τεράστιο πλούτο που σηματοδοτεί η ποικιλομορφία της Κρήτης δηλαδή τα στοιχεία που μας διαφοροποιούν από πολλούς ανταγωνιστικούς προορισμούς ,απλώς χρειάζεται να βρούμε  εκείνους τους τρόπους και διαδικασίες που μεγιστοποιούν το όφελος και την προστιθέμενη αξία. Η διεθνής εμπειρία δείχνει ότι οι Περιφέρειες, οι Δήμοι, οι Πόλεις ,θα πρέπει να διαθέτουν τη δική τους στρατηγική προβολής –προώθησης που λαμβάνει υπ’ όψιν  το επίπεδό τους άρα και την εμβέλεια των ενεργειών αλλά και των στόχων που πρέπει να καλύψουν. Η αυτονομία των επιλογών θα πρέπει  να υπάρχει όπως και η αυτονομία διαχείρισης των πόρων ,αρκεί οι επιλογές να κινούνται και να διασυνδέονται με τα υπόλοιπα επίπεδα.

Λειτουργώντας έτσι θα έχουμε περισσότερα και καλύτερα αποτελέσματα όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας αφού θα έχουν αποφευχθεί επικαλύψεις ,θα έχουμε εξοικονόμηση πόρων άρα και περιθώρια διεύρυνσης των δράσεων μας. Είμαστε σίγουροι ότι σ’ αυτή την προσπάθεια και με αυτούς τους όρους θα συμπράξει ο ιδιωτικός τομέας αφού θα  έχει πεισθεί ότι η οικονομική του συμμετοχή θα έχει αποτέλεσμα. Το έργο που μας παρουσιάζει σήμερα ο Δήμος Χανίων αλλά και αντίστοιχες προσπάθειες άλλων Δήμων μόνο θετικό αντίκτυπο μπορούν να προκαλέσουν. Γι’ αυτό το λόγο θέλω να συγχαρώ  τον Δήμαρχο και το Δημοτικό Συμβούλιο Χανίων αλλά και όλους όσους συνέβαλαν για να παραχθεί αυτό το αποτέλεσμα.

Ο τουρισμός για την Κρήτη δεν είναι απλά μία ακόμη οικονομική δραστηριότητα. Αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης  αλλά και κοινωνικής ισορροπίας για τον Κρητικό πληθυσμό. Απαιτείται κατ’ επέκταση προστασία και διασφάλιση όλων των παραμέτρων που τον  συνθέτουν. Είμαι σίγουρος ότι αυτή η προσέγγιση ,μας βρίσκει σύμφωνους».