ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σεμινάρια με θέμα την Παιδαγωγική και την Ψυχολογία στο Ρέθυμνο

Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη και ο Γιώργος Παραδείσης, συνδυάζουν τις επιστήμες της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας και πραγματοποιούν στο ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΡΕΘΥΜΝΟΥ μια σειρά 8 τρίωρων εργαστηρίων για παιδαγωγούς (προσχολική εκπαίδευση, νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας), φοιτητές παιδαγωγικών σχολών, εμψυχωτές θεατρικής αγωγής και όσους ασχολούνται με ομάδες παιδιών.

Παιδαγωγικές συναντήσεις" στο Ρέθυμνο

Οι θεματικές των διαλέξεων αφορούν τομείς που απασχολούν καθημερινά τους παιδαγωγούς, τόσο ως προς τον σχεδιασμό δράσεων όσο και ως προς την ερμηνεία και την κατανόηση της ψυχολογίας των νηπίων.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΤΡΙΤΗ 4 ΙΟΥΛΙΟΥ-ΠΕΜΠΤΗ 6 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΤΡΙΤΗ 11 ΙΟΥΛΙΟΥ-ΠΕΜΠΤΗ 13 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΤΡΙΤΗ 18 ΙΟΥΛΙΟΥ-ΠΕΜΠΤΗ 20 ΙΟΥΛΙΟΥ
ΤΡΙΤΗ 25 ΙΟΥΛΙΟΥ-ΠΕΜΠΤΗ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ

ΩΡΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ: 18:00-21:00/ σύνολο εκπαίδευσης: 24 ώρες

ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: 160 ευρώ/ για συμμετοχή σε μεμονωμένα εργαστήρια-συναντήσεις το κόστος ανέρχεται στα 25 ευρώ τη συνάντηση.

ΔΙΝΕΤΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ στην οποία αναγράφονται οι ώρες παρακολούθησης και αναλυτικά οι θεματικές.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Οι δηλώσεις συμμετοχής γίνονται με αποστολή μειλ στο info@pediatricinstitute.gr γράφοντας τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο, ιδιότητα, τηλέφωνο επικοινωνίας) και τον τίτλο ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ μέχρι την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30 ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 ή τηλεφωνικά στο 2831057444 (από 8:30-20:30 καθημερινά, σάββατο 9:00-17:00)

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ( Α’κύκλος συναντήσεων)
Τρίτη 4 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Ο ρόλος του παιδαγωγού στην ομάδα. Εμψυχωτής ή καθοδηγητής;”

Τι είναι η δυναμική της ομάδας και πόσο μεγάλη σημασία έχει για την ανάπτυξη δράσεων στη τάξη; Πως δημιουργούμε ομάδες παιδιών και με ποιον στόχο; Ποιος είναι ο ρόλος του παιδαγωγού σε σχέση με την ομάδα των παιδιών;

Σκέψεις, συζητήσεις και δράσεις σχετικά με τον ρόλο του παιδαγωγού και την επιρροή της προσωπικότητας του στη δυναμική μιας ομάδας παιδιών.

Πέμπτη 6 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Βλέποντας τον κόσμο μέσα από τα μάτια των παιδιών. “Η θεωρία του νου” και οι συγκρούσεις στην ομάδα”

Τι είναι η “θεωρία του νου” και πώς επηρεάζει την καθημερινότητα μιας ομάδας παιδιών; Πως αντιλαμβάνονται τα παιδιά την πραγματικότητα ανάλογα με την ηλικιακή τους ομάδα; Ποιες δυσκολίες αλλά και ευκαιρίες για ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων έχει η πραγματοποιήση κοινών δράσεων με παιδιά διαφορετικών ηλικιών και πως πραγματοποιείται ο σχεδιασμός τους; Πως αντιμετωπίζονται οι συγκρούσεις ανάμεσα στα μέλη της ομάδας;

Τρίτη 11 Ιουλίου: 18:00-21:00: “Παιδική ζωγραφική. Ερμηνεία-μύθοι και πραγματικότητα”

Τι εμπνέει τα παιδιά να ζωγραφίσουν; Πόσο σημασία έχει η επιλογή χρωμάτων στο σχέδιό τους και πόσο αληθεύει η σχέση των χρωμάτων με την συναισθηματική τους διάθεση; Πώς μπορεί η ζωγραφική να αποτελέσει έμπνευση για δράσεις στην τάξη και ανάπτυξη θεματικών; Πως δημιουργεί ο ρόλος του παιδαγωγού συνθήκες έκφρασης μέσα στην τάξη;

ΜΟΥΣΕΙΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΕΣ (Β’κύκλος συναντήσεων)

Πέμπτη 13 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Μουσειακή εκπαίδευση για παιδιά 18 μηνών-6 ετών. Οταν το μουσείο έρχεται στη τάξη”

Οργάνωση και σχεδιασμός εκπαιδευτικών δράσεων με στόχο την γνωριμία με το Μουσείο ως έννοια. Πώς μπορούν τα εκθέματα ενός μουσείου να επισκεφτούν την τάξη μας και πόσες θεματικές επεξεργασίας μπορούν να αναπτυχθούν με παιδιά διαφορετικών ηλικιών; Μεταμορφώσεις της τάξεις σε δικό μας μουσείο και ανάπτυξη δράσεων με γονείς και παιδιά.

Τρίτη 18 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Από την εικόνα στο λόγο. ‘Οταν η λογοτεχνία και η ζωγραφική αποτελούν το μέσο για εκπαιδευτικές δράσεις με παιδιά ηλικίας 18 μηνών-6 ετών”

Τα έργα διάσημων καλλιτεχνών γίνονται η αφορμή για ανάπτυξη τεχνικών μυθοπλασίας με ομάδες παιδιών στη τάξη. Πώς η εικόνα γίνεται το μέσο για δημιουργία παραμυθιών και λογοτεχνικών κειμένων; Πώς στήνεται μια γωνιά εικαστικών και πώς μπορεί να αποτελέσει την αφορμή για παιχνίδια εικονογράφησης και ανάπτυξης λόγου με ομάδες παιδιών ηλικίας 18 μηνών έως 6 ετών;

Πέμπτη 20 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Οργάνωση και σχεδιασμός εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους πολιτισμού”

Τι αποτελεί αφορμή για την οργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους πολιτισμού με ομάδες παιδιών ηλικίας 18 μηνών έως 12 ετών; Ποιος είναι ο ρόλος του παιδαγωγού στην οργάνωση και στον σχεδιασμό των δράσεων και πως μπορεί η ομάδα να συμμετέχει ενεργά στην πραγματοποίηση της επίσκεψης; Από την ιδέα στη δράση μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις.

“ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ” (Γ’ΚΥΚΛΟΣ)

Τρίτη 25 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Reggio Emilia” Τα σχολεία της Βόρειας Ιταλίας.

Ποια είναι τα σχολεία της Βόρειας Ιταλίας και ποια είναι η ιστορία και η παιδαγωγική τους προσέγγιση; Ποιός ο ρόλος των γονιών στην εκπαίδευση και στην καθημερινές δράσεις; Γιατί η τέχνη στην εκπαίδευση και ποιος ο ρόλος του παιδαγωγού; Πως μπορεί η φιλοσοφία των σχολείων του Reggio Emilia να βρουν εφαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα;

Πέμπτη 27 Ιουλίου, 18:00-21:00: “Summerhill. Το ανεξάρτητο δημοκρατικό σχολείο”

Τι είναι το Summerhill και ποιά η φιλοσοφία του; Πως μπορεί το σχολείο να προσαρμοστεί στην ανάγκη των παιδιών; Πως μπορεί να εφαρμοστεί η φιλοσοφία ενός τέτοιου σχολείου στην ελληνική πραγματικότητα και πόσο ρόλο παίζει η προσωπικότητα του παιδαγωγού στην εφαρμογή ανάλογων δράσεων με ομάδες παιδιών 18 μηνών έως 12 ετών. 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ:

Ο Γιώργος Παραδείσης είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Εξειδικεύτηκε στην παιδοψυχολογία (διάγνωση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, προβλήματα συμπεριφοράς. διαχείριση συναισθημάτων), στην ψυχολογία εφήβων και στη συνέχεια στην ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων, στη θεραπεία και στην συμβουλευτική ζευγαριών, γάμου και οικογένειας, την υποστήριξη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε άτομα με αναπηρία και την εκπαίδεση ενηλίκων σε θέματα που σχετίζονται με την συμπεριφορά και το συναίσθημα.

Έχει εκπαιδευτεί στην Συστημική/Οικογενειακή θεραπεία, στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Ανατολικού τομέα Θεσσαλονίκης, και στο ΑΚΜΑ στην Αθήνα.

Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο οποίο παρέχει συνεδρίες εδώ και 5.5 χρόνια. Παράλληλα έχει εργαστεί στο μικτό κέντρο διημέρευσης ΑμεΑ «Η Κυψέλη», ως ο υπέυθυνος ψυχολόγος του κέντρου, στο Ίδρυμα Θεομήτωρ ως ψυχολόγος και έχει διδάξει Ψυχολογία σε προγράμματα του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Ψυχολογία και Παίδοψυχολογία σε προγράμματα του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει επίσης εργαστεί ως ο υπεύθυνος Ψυχολόγος για τα παιδιά, τους γονείς και το προσωπικό του σταθμού Μικρές Ιστορίες στο Κουκάκι

Σήμερα, εργάζεται ιδιωτικά στο Κουκάκι ως ψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής και συνεργάζεται με τον παιδικό σταθμό Πλαστελίνη στον Κορυδαλλό.

Περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρει, καθώς και άρθρα του πάνω στην ψυχολογία και την ψυχοθεραπεία, θα βρείτε στο www.paradeisis.com.

Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη είναι παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, απόφοιτη του ΤΕΙ Αθηνών με ειδίκευση στην Παιδαγωγική Θεάτρου. Από το 1998 εργάζεται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων ως εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, ενώ έχει σχεδιάσει και εμψυχώσει σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα Αισθητικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας. Έχει συνεργαστεί με την ΕΡΤ ως βοηθός παραγωγής σε παιδικά προγράμματα, έχει διδάξει κουκλοθέατρο στα ΤΕΙ Αθήνας και έχει σχεδιάσει και οργανώσει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΚΕΠΑ, εκδοτικούς οίκους κ.λπ.). Εχει εργαστεί ως παιδαγωγός στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ από το 2002-2012, Έχει εργαστεί επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις, ενώ το 2012 διασκεύασε και σκηνοθέτησε την παράσταση για παιδιά Μια Κυριακή του Απρίλη, βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Άλκης Ζέη και το 2016 την βρεφική παράσταση “Αυτό”.

Από το 2011 εως το 2017 υπήρξε μια από τις ιδρύτριες του χώρου δημιουργικών δράσεων «Μικρές Ιστορίες» ως υπεύθυνη για την παιδαγωγική και καλλιτεχνική προσέγγιση των δράσεών του. 

Το 2017 ίδρυσε την ομάδα Ροδάκινο μαζί με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Γιώργο Παραδειση με στόχο την ανάπτυξη μιας προσεγγισης του ανθρώπου που συνδυάζει την παιδαγωγικη και της ψυχολογία. 

Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία της: Ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2011), Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη: Γλυπτική, ζωγραφική, φωτογραφία, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2012), “Ο Πρίγκιπας Μισός” (2015-προτεινόμενο για βραβεία περιοδικού ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ), “Χωρίς παπούτσια” (2017)