ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Συμμετοχή του Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. στην υλοποίηση δράσης κινητικότητας στελεχών εκπαίδευσης & του προγράμματος ERASMUS+, στη Φλωρεντία

Το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνης (Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ.-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ), συμμετέχει ως εταίρος στο πλαίσιο της δράσης κινητικότητας στελεχών εκπαίδευσης του προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο «Το Ψυχόδραμα ως εργαλείο στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση».

Το έργο υλοποιήθηκε στη Φλωρεντία από 22 έως 27 Φεβρουαρίου και αφορούσε εκπαίδευση και κατάρτιση πάνω σε σύγχρονες βιωματικές μεθόδους εκπαίδευσης.

Επικεφαλής εταίρος του σχεδίου είναι το Ευρωπαικό Κέντρο Κατάρτισης για την Απασχόληση (ΕΚΚΑ) ενώ στο εταιρικό σχήμα επιπρόσθετα συμμετέχουν το Centro Machiavelli S.r.l. και η Δ/νση Β’/ βάθμιας εκπαίδευσης Ν. Χανίων.

Οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα προέρχονταν από το χώρο της επαγγελματικής εκπαίδευσης της Β’ βάθμιας εκπαίδευσης Ν. Χανίων ενώ από το Κ.Ε.ΚΑ.Π.Ε.Ρ. συμμετείχε ο κ. Πίτερης Χαράλαμπος, Δ/ντής Κατάστισης.

Το πρόγραμμα κατάρτισης ήταν διάρκειας έξι (6) ημερών και συμπεριελάμβανε εισαγωγή στις βιωματικές εκπαιδευτικές μεθόδους και στην αξιοποίηση των τεχνικών του Ψυχοδράματος ως εργαλείων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκαν οι βασικότερες βιωματικές μέθοδοι (Role Play, Case Studies, Group Work, Project Work, κλπ) με προσανατολισμό στη δυνατότητα διερεύνησης της εφαρμογής τους στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.

Εκπαιδευτές του προγράμματος ήταν o κ. Mario Paiano, o κ. Cristiano Sanna εκπαιδευτές ενηλίκων και η κα Laura Remaschi, του Centro Machiavelli S.r.l., πιστοποιημένη ψυχοδραματίστρια η οποία εισήγαγε τους συμμετέχοντες στην αξιοποίηση των συμβόλων μέσω του ψυχοδράματος, στη διαχείριση συγκρουσιακών καταστάσεων (conflict management), στην αξιοποίηση της δυναμικής της ομάδος (Group dynamic) και των κοινωνιομετρικών δράσεων (sosiometric actions) στη μαθησιακή διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες είχαν τη δυνατότητα να συζητήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις πάνω σε θέματα εφαρμογής των μεθόδων στην εκπαιδευτική διαιδικασία και κυρίως τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή των σύγχρονων βιωματικών εκπαιδευτικών προσεγγίσεων.

«Στην εκπαίδευση ενηλίκων δεν αναφερόμαστε σε μια απλή μεταβίβαση γνώσεων από ένα πομπό σ’ ένα δέκτη. Ο ενήλικος κατά τη διαδρομή του έχει δημιουργήσει ένα δυναμικό γνωστικό οικοδόμημα, το οποίο αξιοποιεί πολυδιάστατα στους τομείς δραστηριοποίησης και απασχόλησής του. Επομένως, αν θέλουμε να υιοθετήσει τη νέα γνώση και να προχωρήσει σε αναθεώρηση συμπεριφορών και στάσεων σε θέματα τα οποία έχουν παγιωθεί ή να διευρύνει το γνωστικό του υπόβαθρο, αυτό πρέπει να είναι αποτέλεσμα της κριτικής του ικανότητας και στοχασμού. Επομένως δεν αναφερόμαστε σε απλή μετάβίβαση γνώσης αλλά σε μοίρασμα εμπειριών μέσω βιωματικών μεθόδων μάθησης.

Η σύγχρονη εκπαίδευση ενηλίκων απαιτεί τη χρήση σύγχρονων μεθόδων μάθησης, οι οποίες διεισδύουν στην εσωτερικότητα του ατόμου, δημιουργούν μαθησιακά κίνητρα, και κυρίως συμβάλλουν στην ολιστική ανάπτυξη του ατόμου. Στόχος μας είναι στα προγράμματα που υλοποιούνται από το φορέα μας να αξιοποιούμε όλο και περισσότερο τη χρήση βιωματικών μεθόδων καθιστώντας τα προγράμματα περισσότερο ελκυστικά και αποτελεσματικά ως προς το μαθησιακά τους αποτελέσματα», ανέφερε ο κ. Πίτερης Χαράλαμπος-Νικόλαος, Δ/ντής Κατάρτισης του ΚΕΚΑΠΕΡ-ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ.