Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, νοιώθοντας ότι τα φετινά Χριστούγεννα θα είναι τα πιο “δύσκολα” για τους Έλληνες καταναλωτές, καθώς η ανεργία, οι φόροι, η υπερχρέωση στις Τράπεζες, η μείωση των μισθών και των συντάξεων,
έχουν κατεβάσει την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών, ως κοινωνική οργάνωση και φέτος, στέκεται δίπλα στον προβληματισμό τους, στο γενικότερο γκρίζο κλίμα, προσφέροντας την αλληλεγγύη της, την προστασία της, προσφέροντας με τα μέσα που έχει στην διάθεσή της, ηθική και συμβουλευτική, μα προπάντων ψυχολογική στήριξη, προκειμένου οι καταναλωτές να μπορέσουν να αποβάλλουν τον φόβο, την ανασφάλεια και μπουν στο εορταστικό κλίμα με θετική διάθεση με την ελπίδα ότι θα έρθουν και καλύτερες μέρες…
Λίγες ημέρες μείνανε για να βρεθούν οι Έλληνες καταναλωτές, ενώπιον των γιορτών των Χριστουγέννων και του νέου έτους, που είθισται να είναι ημέρες γιορτινές ημέρες λάμψης, αλλά και μέρες φτώχειας, σημαντικής φτώχειας αφού βρίσκει το 50% των Ελλήνων παραγωγικής ηλικίας χωρίς εργασία, αλλά και του συνταξιούχους φτωχότερους και ψυχικά πιεσμένους.
Η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης, και σε αυτές τις γιορτές στέκεται δίπλα στους δοκιμαζόμενους από την οικονομική κρίση καταναλωτές, ευχόμενη πάνω από όλα υγεία και θετική ενέργεια, και τα δύο σημαντικά και ουσιώδη. Είναι αλήθεια ότι η φτώχεια του κάθε καταναλωτή, θα περάσει και στις μέρες των γιορτών από την ανάγκη του να τηρήσει το έθιμο, να κάνει τα συνηθισμένα ψώνια να βρεθεί στην αγορά, εμείς ως Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης λέμε ότι θέλουμε τους καταναλωτές να κατέβουν με θετική νότα στην αγορά, να ψωνίσουν με τα λίγα ευρώ που έχουν, τοπικά Κρητικά προιόντα, να αγοράσουν δώρα και τονίζουμε ότι αγοράζουμε ο καθένας με την δική του οικονομική δυνατότητα.
Ομως οφείλουμε να τονίσουμε ότι, δεν είναι όλοι οι καταναλωτές που έχουν “παρκάρει εκτός αγοράς” λόγω της επικρατούσας οικονομικής κρίσης. Είναι όμως όλοι οι καταναλωτές που ζούνε σε κλίμα ανασφάλειας, κανείς δεν γνωρίζει το αύριο, πάντως γνωρίζοντας ότι οι ημέρες των Χριστουγέννων είναι μέρες της κατανάλωσης και κάποιοι θα θελήσουν να ακολουθήσουν τα ήθη και τα έθιμα των ημερών η Ένωση Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης παραθέτει τις 10 συμβουλές της εφιστώντας την προσοχή των καταναλωτών:
1. Ιεραρχούμε τις αγοραστικές μας ανάγκες, βγαίνοντας στην αγορά, με λίστα προϊόντων
2. Αγοράζουμε προϊόντα σε χρειαζόμενη ποσότητα. Οφείλουμε να προβαίνουμε σε σύγκριση τιμών και ποιότητας, σε ομοειδή προϊόντα
3. Ελέγχουμε τις ημερομηνίες παραγωγής και ανάλωσης των προϊόντων (τρόφιμα)
4. Πάντα “τσεκάρουμε ” τιμή ραφιού και ταμείου
5. Εξετάζουμε προσεχτικά τις “προσφορές” για να αποφύγουμε τις εμπορικές πρακτικές από κάποιους “επιτήδειους”
6. Δεν παρασυρόμαστε από τις διαφημίσεις και τις ακριβές μάρκες
7. Δεν ψωνίζουμε με χρήση πιστωτικής κάρτας, διότι οι Τράπεζες δεν αστειεύονται με τους όρους πληρωμής (π.χ επιτόκιο)
8. Δεν αγοράζουμε από πλανόδιους, καθώς και τα αγαθά δεν μας προσφέρουν την ζητούμενη ασφάλεια ,αλλά και ζημιώνουμε την οικονομία της χώρας μας
9. Προτιμούμε αγορές κατευθείαν από τους παραγωγούς , ώστε και καλύτερα προϊόντα θα αγοράσουμε και φθηνότερα
10. Στις αγορές μας ζητάμε πάντα απόδειξη
Η Πρόεδρος της ΄Ενωσης Προστασίας Καταναλωτών Κρήτης
Ιωάννα Μελάκη