ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Στο Βερολίνο ομάδα εκπαιδευτικών του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus +KA1

Στο Βερολίνο ταξίδεψε ομάδα εκπαιδευτικών του 2ου Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου αποτελούμενη από τον διευθυντή Μαραγκάκη Μανούσο, τον υποδιευθυντή Γιακουμάκη Παντελή και τα μόνιμα μέλη Λούπη Μαρία, Μανανεδάκη Ειρήνη, Παγιαβλή Γιαννούλα, Ρούγκα Γερασιμούλα,  Στεφανάκη Ευαγγελία, Τζωρτζάκη Σοφοκλή,

Στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + KA1 παρακολούθησε  επιμορφωτικό πρόγραμμα με τίτλο «InnoTeach-Innovative Methods for Teaching Sciences» από τις 30/4 έως 6/5/2019. Φορέας οργάνωσης του προγράμματος ήταν  η διεύθυνση του 2ου   Γενικού Λυκείου Ρεθύμνου με τη συνεργασία του ΙΚΥ, ενώ φορέας υποδοχής ο οργανισμός LDI.

Ο κύριος στόχος του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η παρουσίαση καινοτόμων πρακτικών διδασκαλίας και η απόκτηση δεξιοτήτων που καθιστούν τη διδασκαλία των επιστημών περισσότερο ελκυστική στους μαθητές.

Το επιμορφωτικό πρόγραμμα περιελάμβανε επισκέψεις σε εκπαιδευτικούς φορείς (σχολεία, πανεπιστήμια, ερευνητικά ινστιτούτα, εργαστήρια φυσικών επιστημών, εκπαιδευτικά κέντρα έρευνας και καινοτομίας), αλλά και δραστηριότητες με πολιτιστικό χαρακτήρα.

Πιο αναλυτικά, την πρώτη μέρα του προγράμματος  αμέσως μετά την άφιξη στη γερμανική πρωτεύουσα έγινε παρουσίαση του γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος από τον κ. Slava Schwab, Διευθυντή του οργανισμού LDI.

Η δεύτερη μέρα επιμόρφωσης (30/4) περιελάμβανε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Robert Havemann Gymnasium.  Ο εξαιρετικός καθηγητής φυσικής Dr. Alexander Stendal ξενάγησε τους εκπαιδευτικούς τόσο στις εγκαταστάσεις του σχολείου όσο και στα εξειδικευμένα εργαστήρια φυσικών επιστημών, με έμφαση στην πράσινη ενέργεια. Στη συνέχεια, υπήρχε ελεύθερος χρόνος για περιήγηση στην  πόλη του Βερολίνου.  

Το εκπαιδευτικό κέντρο Helmholtz Zentrum of Berlin, το οποίο παρέχει εργαστηριακή υποστήριξη και στις σχολικές μονάδες του Βερολίνου,  ήταν ο χώρος επιμόρφωσης την επόμενη μέρα. Αξέχαστη εμπειρία η συμμετοχή σε εργαστηριακές ασκήσεις στο εργαστήριο Υλικών, καθοδηγούμενοι από τη Dr.Ulrike Witte και τους συνεργάτες της.

Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Leibniz Institute for Crystal Growth, ένα μοναδικό ερευνητικό ίδρυμα στην Ευρώπη, το οποίο υλοποιεί εξειδικευμένες έρευνες στα εργαστήριά του, που αφορούν στις ιδιότητες και στη δημιουργία των κρυστάλλων. Η εκπαιδεύτρια Stefanie Gruber, μας ξενάγησε στα εργαστήρια κάνοντας παράλληλα επίδειξη συγκεκριμένων πρακτικών.

Ένα Schulelabor, δηλαδή ένα μαθητικό εργαστήρι, στο NatLab (πειραματικό εργαστήριο) του Πανεπιστημίου του Freie, κέρδισε τις εντυπώσεις της οκταμελούς ομάδας των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών την τέταρτη ημέρα.  Σε αυτό τόσο οργανωμένες τάξεις μαθητών όσο και μεμονωμένοι μαθητές έχουν την ευκαιρία να κάνουν πειραματικές εφαρμογές της θεωρητικής τους γνώσης. Υπό την επίβλεψη της εξαίρετης καθηγήτριας Dr. Petra Skiebe και  του μεταπτυχιακού φοιτητή Αnthony Krausse, πραγματοποίησε και η δική μας ομάδα εργαστηριακές ασκήσεις νευροβιολογίας και χημικής ανάλυσης τροφίμων.

Η επόμενη μέρα περιελάμβανε  επίσκεψη στο εκπαιδευτικό κέντρο του Μουσείου Τεχνολογίας αλλά και στο κτήριο της Γερμανικής Κυβέρνησης (Reichstag).

Τέλος, λίγες ώρες πριν την  αναχώρηση , πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων επιστημών Beuth University, με ξενάγηση στα εργαστήρια χημείας, βιολογίας και αρχιτεκτονικής τοπίου.

Παράλληλα, αξιοποιήσαμε τον ελεύθερο χρόνο για την επίσκεψη βασικών αξιοθέατων της πόλης του Βερολίνου, όπως το Νησί των Μουσείων (Μουσείο Περγάμου, Παλιό Μουσείο, Νέο Μουσείο, Εθνική Πινακοθήκη, Μουσείο Bode), η Πύλη του Βρανδεμβούργου, το Μνημείο του Ολοκαυτώματος κ.λπ.

Στη συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων την Τρίτη 7/5 έγινε διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος. Κατά γενική ομολογία, ήταν ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και εποικοδομητικό πρόγραμμα, από το οποίο οι συμμετέχοντες αποκόμισαν αξιόλογες εκπαιδευτικές εμπειρίες και ιδέες, ώστε να εμπλουτιστεί η εκπαιδευτική πράξη και να καταστεί περισσότερο αποτελεσματική.  Ειδικότερα, εντυπωσίασε όλους πόσο «ανοιχτό» είναι το πανεπιστήμιο προς τις μικρότερες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Οι μαθητές με τη βοήθεια των καθηγητών τους επισκέπτονται τα ερευνητικά ινστιτούτα και εκπονούν δράσεις εφαρμόζοντας όσα διδάσκονται στην τάξη.

Ευχαριστούμε θερμά όσους όσοι συνέβαλαν στην πραγματοποίηση αυτής της επιμόρφωσης.