ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

ΣΥΡΙΖΑ: Όχι στη μετατροπή του 7ου Νηπιαγωγείου, 13ου και 14ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου σε Πειραματικά

Ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία

Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ συνεχίζει σταθερά την προσπάθεια υποβάθμισης του δημόσιου σχολείου και της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Μέσα στις πρωτόγνωρες συνθήκες πανδημίας, με τους γνωστούς περιορισμούς και χωρίς να έχει προηγηθεί ο παραμικρός θεσμικός διάλογος με την εκπαιδευτική κοινότητα, με την κοινωνία και τα κύτταρά της, τις γειτονιές των σχολείων, η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ επιδιώκει, με την έκδοση Υπουργικής Απόφασης, την επέκταση των σχολικών μονάδων που θα χαρακτηρίζονται ως Πρότυπα και Πειραματικά. Η ενέργεια αυτή αποτελεί μία ακόμη προσπάθεια στην κατεύθυνση της εφαρμογής του νεοφιλελεύθερου δόγματος που υιοθετεί η Κυβέρνηση της Ν.Δ στη δημόσια εκπαίδευση.

Μέσω της Υ.Α για την αύξηση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων, επιχειρείται μεθοδικά η κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων και η δημιουργία σχολείων πολλαπλών ταχυτήτων (σε αντίθεση με τη βασική μέριμνα του κράτους για ενιαία, καθολική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, που θα εξυψώνει το μορφωτικό επίπεδο όλων των μαθητών, όλων των παιδιών). Κεντρικός στόχος της Κυβέρνησης της ΝΔ αποτελεί η σταδιακή απόσυρση του κράτους από την υποχρέωση για παροχή δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης (η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει τη μεταφορά αρμοδιοτήτων από το Υπουργείο Παιδείας στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και τη διαφοροποίηση της κρατικής χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων). Οι παραπάνω επιδιώξεις συνδέονται άμεσα με την ακόμα μεγαλύτερη μείωση των δαπανών για τη δημόσια εκπαίδευση, όπως φαίνεται, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, από την πολιτική επιλογή της κυβέρνησης μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

Τα Πειραματικά σχολεία, όπως είναι επιστημονικά παραδεκτό, θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα παιδαγωγικά τμήματα των πανεπιστημίων ώστε να εφαρμόζουν προγράμματα και νέα παιδαγωγικά εργαλεία με βάση την επιστημονική έρευνα, σε προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο, περιοδικά, σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα σχολείων, μαθητών και εκπαιδευτικών. Σε αντίθεση με αυτές τις βασικές αρχές λειτουργίας των πειραματικών σχολείων έρχεται η πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ και επιδιώκει να επιβάλλει τη μετατροπή σχολικών μονάδων σε πειραματικά χωρίς τη σύμφωνη γνώμη εκπαιδευτικών και τοπικής κοινωνίας. Ο αυταρχισμός, η αδιαλλαξία και η εμμονή σε ένα αποτυχημένο διεθνώς εκπαιδευτικό μοντέλο σχολείου αποτελούν τα βασικά γνωρίσματα της πολιτικής που εφαρμόζει η σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘ.

Στο Νομό Ρεθύμνου και συγκεκριμένα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση ξεδιπλώνεται μεθοδικά η ίδια στρατηγική, δηλ. επιδιώκεται μια βίαιη προσπάθεια μετατροπής 3 σχολικών μονάδων σε Πειραματικά, παρά την αντίθετη απόφαση των Συλλόγων Διδασκόντων, τις αποφάσεις των θεσμικών φορέων των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων(ΔΟΕ, Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Ρεθύμνου, ΝΤ ΑΔΕΔΥ Ρεθύμνου) και παρά τη διαφωνία των ίδιων των γονέων και κηδεμόνων των συγκεκριμένων σχολείων.

Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου κ. Λάμπρος Καρβούνης, αντί να αφουγκραστεί την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία, αντί να προτείνει τη δημιουργία 2 νέων πειραματικών σχολείων (δημοτικού και νηπιαγωγείου) στην κατεύθυνση της υλοποίησης της απόφασης ίδρυσης αυτών από το 1996 υπ. αρ. Δ4/489/30-7-1996 (ΦΕΚ 657 Β΄) και χωρίς να υποχρεώνεται από το νόμο, πρότεινε αυθαίρετα το 13ο Δημοτικό Σχολείο, το 7ο Νηπιαγωγείο και το 14ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου να μετατραπούν σε Πειραματικά και να επιφέρει σε αυτά τις εξής συνέπειες:

• Καταργούνται όλες οι οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών στα σχολεία αυτά (δεν υφίσταται πλέον σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό)
• καταργούνται τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, επομένως παύουν να υφίστανται ως σχολεία της γειτονιάς,
• οι μαθητές θα επιλέγονται μέσω κλήρωσης κι όχι σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας, ανατρέποντας τον οικογενειακό προγραμματισμό των υπόλοιπων γονιών που τα παιδιά τους δεν θα κληρωθούν και θα αναγκαστούν να μεταφερθούν σε άλλες όμορες ή και σε πιο απομακρυσμένες σχολικές μονάδες του Ρεθύμνου, εξαιτίας της πυκνότητας σε μαθητικό δυναμικό των υπόλοιπων σχολείων της πόλης.

Παράλληλα στη συζήτηση για τα πειραματικά αποσιωπάται επιμελώς από τους υπηρεσιακούς παράγοντες ότι την ευθύνη για τη λειτουργία αυτών των σχολείων την αναλαμβάνει ένα Συμβούλιο, το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο που διορίζεται απευθείας από την υπουργό Παιδείας με υποκειμενικά και αδιαφανή κριτήρια. Το ΕΠΕΣ έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το εκπαιδευτικό προσωπικό, να καθορίζει το πρόγραμμα, τα μαθήματα, το ωράριο των εκπαιδευτικών καθώς και τους τρόπους χρηματοδότησης των σχολείων αυτών ακόμα και μέσα από χορηγίες και ιδιωτικές «πρωτοβουλίες» .

Ο ΣΎΡΙΖΑ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ρεθύμνου βρίσκεται δίπλα στα δίκαια αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας ζητώντας από όλους τους αρμόδιους φορείς να ακυρωθούν τα σχέδια μετατροπής των σχολείων αυτών σε Πειραματικά. Κλιμάκιο της Νομαρχιακής Επιτροπής θα παραστεί στη διαμαρτυρία των εκπαιδευτικών και των γονιών τη Δευτέρα 5 Απριλίου και ώρα 11 πμ στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.