Ένα χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως σχετικά με τα υλικά της επιβατικής αμαξοστοιχίας IC-62.
Σύμφωνα με εμπιστευτικά έγγραφα του Γενικού Χημείου του Κράτους, που περιήλθαν στην κατοχή του NEWS 24/7, ανιχνεύθηκαν ουσίες όπως ξυλόλιο και αρωματικοί υδρογονάνθρακες στην εσωτερική επένδυση του βαγονιού.
Οι αναλύσεις, που παραδόθηκαν στον ανακριτή στις 13 Ιανουαρίου, αποκάλυψαν ότι τα δείγματα περιείχαν πλαστική ρητίνη με ίνες γυαλιού, γνωστή ως FRP (Fibre Reinforced Plastic), υλικό που χρησιμοποιείται σε κατασκευές τρένων υψηλής ταχύτητας λόγω του χαμηλού βάρους του. Στα δείγματα ανιχνεύθηκε ξυλόλιο σε συγκεντρώσεις από 35 έως 1.116 mg/kg.
Η παρουσία αυτών των ουσιών εγείρει ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια των υλικών που χρησιμοποιούνται στα επιβατικά τρένα και τις πιθανές επιπτώσεις τους σε περίπτωση ατυχήματος. Οι έρευνες συνεχίζονται για να διαπιστωθεί εάν οι ουσίες αυτές συνέβαλαν στην ένταση της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση.
Το NEWS 24/7 θέλησε να αποκλείσει το ενδεχόμενο, οι ουσίες που ανευρέθησαν στα υλικά της επιβατικής, να βρίσκονταν εκεί υπό φυσιολογικές συνθήκες. Για το σκοπό αυτό, επικοινωνήσαμε με τρεις Χημικούς-Μηχανικούς, ένας εκ των οποίων δεν έχει καμία εμπλοκή ως τεχνικός σύμβουλος στην υπόθεση των Τεμπών.
Από τις απαντήσεις τους φαίνεται πως μια σειρά από διαλύτες που βρίσκονται στα αποτελέσματα, θα μπορούσαν φυσιολογικά να ανευρεθούν πάνω σε μια βαμμένη πλαστική ρητίνη, είτε λόγω κατασκευής, είτε κατά τη διάρκεια της καύσης από τη φωτιά που προκλήθηκε (π.χ. βενζαλδεΰδη, μεθυλοαιθυλοκετόνη κ.α.).
Αντίθετα, οι υψηλές ποσότητες ξυλολίου (από 35 έως 1116 mg/kg) δεν δικαιολογούνται σε τέτοια δείγματα.






