Τέσσερις προτάσεις και διαβουλεύσεις επί διαβουλεύσεων με τις εταιρείες προμήθειας, τη στιγμή που οι καταναλωτές βλέπουν φουσκωμένους τους λογαριασμούς.
Εκτός ελέγχου έχει βρεθεί η λιανική του ρεύματος, καθώς οι εταιρείες προμήθειας στέλνουν πολύ αυξημένους λογαριασμούς στους καταναλωτές, στηριζόμενες στη μεγάλη άνοδο της τιμής στη χονδρεμπορική αγορά και στις ρήτρες που περιλαμβάνουν τα συμβόλαια, σύμφωνα με τις οποίες, η τιμή της κιλοβατώρας προσαρμόζεται αυτόματα στο χονδρεμπορικό κόστος.
Οι καταγγελίες καταναλωτών στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας πέφτουν βροχή.
Ως αντίδραση η ΡΑΕ την περασμένη Παρασκευή πραγματοποίησε τηλεδιάσκεψη με τις εταιρείες παροχής ρεύματος.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ρυθμιστική Αρχή ανάφερε την πρόθεσή της να παρέμβει και παρουσίασε τέσσερις προτάσεις στο όνομα της διαφάνειας και της καλύτερης ενημέρωσης των καταναλωτών.
Σύμφωνα με πληροφορίες οι προτάσεις της Αρχής που παρουσιάστηκαν κατά τη διάρκεια τηλεδιάσκεψης είναι:
1. Κατάργηση του παγίου στους λογαριασμούς.
Η ΡΑΕ υποστηρίζει πως οι προσφορές που κάνουν οι εταιρίες παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για δωρεάν ή χαμηλά πάγια προκαλούν σύγχυση στους καταναλωτές καθώς δεν έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σύγκριση μεταξύ εταιριών. Είναι διαφορετική η χρέωση της κιλοβατώρας σε σχέση με τη χρέωση του παγίου που συνήθως είναι μηνιαία ή τετραμηνιαία.
2. Επιβολή πλαφόν 30% στην αναπροσαρμογή της ρήτρας Οριακής Τιμής Συστήματος.
Η Αρχή προτείνει τόσο οι αυξήσεις όσο και οι μειώσεις να μην υπερβαίνουν το 30%.
3. Κατάργηση ρήτρας πρόωρης αποχώρησης των πελατών.
Η ΡΑΕ επιδιώκει με το μέτρο αυτό να τονώσει τη μετακίνηση των πελατών.
4. Έλεγχος ανά τρεις μήνες στις τιμές των προμηθευτών ρεύματος
Στο στόχαστρο της Αρχής μπαίνει το ενδεχόμενο κάποιοι να διαμορφώνουν τιμολόγια κάτω του κόστους και ιδίως στις περιπτώσεις όπου οι εταιρίες διαφημίζουν την παροχή δωρέαν ρεύματος για δύο ή τρεις μήνες προκειμένου να προσελκύσουν νέους πελάτες.
Οι πρώτες αντιδράσεις των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας είναι αρνητικές απέναντι στις προτάσεις της ΡΑΕ.
Στελέχη εταιριών αναφέρουν ότι «με την εφαρμογή των προαναφερόμενων οριζόντιων μέτρων αυτό που επιτυγχάνεται είναι ο περιορισμός του ανταγωνισμού μεταξύ των εταιριών και των προγραμμάτων προς τους καταναλωτές».