“Οι τεμπέληδες Έλληνες”, “οι σπάταλοι Έλληνες”, “οι Έλληνες που δεν παράγουν”, “οι Έλληνες που τρώνε από τα έτοιμα”, “οι Έλληνες που δεν προσπαθούν”, “οι Έλληνες που βολεύονται”.
Αυτά και άλλα πολλά στερεότυπα κυριαρχούν διεθνώς τα τελευταία τρία χρόνια για την Ελλάδα και τους πολίτες της, όχι χωρίς ευθύνη των πολιτικών ταγών μας, που φρόντισαν να μας “διαφημίσουν” το 2009.
Όσο πιο συχνά όμως ακούγονται αυτές οι απλοϊκές και άδικες γενικεύσεις, τόσο πιο ευχάριστο είναι να ανακαλύπτουμε στην ελληνική κοινωνία και την έμπρακτη διάψευσή τους μέσα από παραδείγματα συμπολιτών μας, που με λίγα μέσα και σκληρή δουλειά κατάφέρνουν όχι μόνο να είναι δημιουργικοί, αλλά και να διακρίνονται διεθνώς.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η ομάδα TUCer (Technical University of Crete Eco Racing) του Πολυτεχνείου Κρήτης, που δραστηριοποιείται εδώ και 5 χρόνια, σε έναν πολύ απαιτητικό τομέα, στην ανάπτυξη οχημάτων πόλης, δηλαδή σε οχήματα που μοιάζουν με αυτά που χρησιμοποιούμε καθημερινά και ίσως στο μέλλον τα δούμε και στους ελληνικούς δρόμους.
Γκάζι στην καινοτομία
Η ομάδα TUCer αποτελείται από φοιτητές, μόνιμο προσωπικό και καθηγητές του Πολυτεχνείου Κρήτης και κατασκευάζει οχήματα, τα οποία αναπτύσσονται εξ’ ολοκλήρου στο Διατμηματικό Εργαστήριο Εργαλειομηχανών και στο Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων και Ρομποτικής του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Κάθε όχημα αποτελεί πλατφόρμα πειραματισμού για προβλήματα που σχετίζονται με την επίτευξη χαμηλής κατανάλωσης, την οδηγική ασφάλεια αλλά και την αυτόνομη πλοήγηση.
Καλύπτει εκπαιδευτικές ανάγκες των εργαστηρίων αλλά αποτελεί και αντικείμενο έρευνας με στόχο τη συνεχή εξέλιξη του και τη βελτίωση των επιδόσεών του.
Το πρώτο όχημα της ομάδας ήταν το βενζινοκίνητο μονοθέσιο όχημα πόλης Eco Racer I που κατασκευάστηκε το Μάιο του 2008.
Στη συνέχεια η ομάδα σχεδίασε, εξέλιξε και κατασκεύασε ένα καινούργιο όχημα, το Eco Racer II, που είναι ένα μονοθέσιο ηλεκτρικό όχημα πόλης που κινείται με κυψέλες καύσιμου υδρογόνου. Το 2010, παρουσιάστηκε η αναβαθμισμένη έκδοση ER10, στο οποίο εντάχθηκαν εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας, προηγμένα υλικά για μείωση βάρους.
Το 2011 η ομάδα παρουσίασε το ΕR11, στο οποίο προστέθηκαν αρκετά νέα συστήματα που στόχο είχαν τόσο την ασφάλεια όσο και την συνεχή ενημέρωση του οδηγού, όπως η καταγραφή δεδομένων κατά την διάρκεια του αγώνα από αισθητήρες και η παρουσίαση τους σε οθόνη αφής και η εξέλιξη ενός καινοτόμου ηχητικού συστήματος προειδοποίησης πεζών, δικυκλιστών και ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Δύο τρόπαια και συνεχίζουν…
Η δουλειά που γινόταν στο Πολυτεχνείο Κρήτης, δοκιμάστηκε και σε διεθνές επίπεδο με την ομάδα TUCer να συμμετέχει με μεγάλη επιτυχία σε διαδοχικούς Διεθνείς Μαραθώνιους οικονομίας της Shell και μάλιστα στην κατηγορία αστικών οχημάτων (Urban Concept). Ο διαγωνισμός στοχεύει στην ανάπτυξη φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών για την κίνηση οχημάτων, με στόχο την μικρότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου.
Η πρώτη συμμετοχή της ομάδας στον Διεθνή Μαραθώνιο της Shell ήταν το 2008. Το 2010 (όταν η Ελλάδα έπεφτε στη δίνη της κρίσης) με το ΕR10 κατέκτησε το 1ο βραβείο στο διαγωνισμό ασφαλείας (ADAC Safety Award), κάτι που επανέλαβε και τον Μάιο του 2011, στην πίστα του Eurospeedway Lausitz στην Γερμανία.
Τα λόγια της κριτικής επιτροπής του Μαραθώνιου το 2011 είναι ενδεικτικά της απόδοσης της ελληνικής ομάδας:
“Οι κριτές εντυπωσιάστηκαν τόσο από την οργάνωση του χώρου της ομάδας αλλά και από το όχημα, τα οποία ξεπερνούσαν τις προσδοκίες μας σε επίπεδο ασφάλειας. Χρησιμοποίησαν τις εμπειρίες της προηγούμενης χρονιάς και ανέπτυξαν και υλοποίησαν μια μοναδική ιδέα ενός συστήματος προειδοποίησης πεζών”.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Μαραθώνιο του 2011 συμμετείχαν 212 ομάδες εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από όλο τον κόσμο και στην κατηγορία οχημάτων πόλης, στην οποία συμμετείχε και το Πολυτεχνείο Κρήτης με το ER11, πήραν μέρος 64 ομάδες.
Το 2011 την ομάδα TUCer αποτελούσαν οι: Νικόλαος Τσουρβελούδης, Πολυχρόνης Σπανουδάκης, Σάββας Πιπερίδης, Ιωάννης Τσινάρης, Δημήτριος Ευσταθίου, Ιωάννης Στρατηγός, Θάνος Τζανάκης και Αναστάσιος Πέτρου.
διαβάστε περισσότερα στο news247.gr