ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Το προφίλ των αλλοδαπών επισκεπτών του Ρεθύμνου – Εκφράζουν ικανοποίηση για την επιλογή τους

Έρευνα σχετικά με το προφίλ των αλλοδαπών επισκεπτών του Ρεθύμνου, διεξήχθει από τους φοιτητές του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης, Μαρία Καδιανάκη και Κωνσταντίνο Τζανή.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε την περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου 2013 σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Ρεθύμνης  στο πλαίσιο πρακτικής άσκησης.

Η έρευνα διεξήχθη με τη δημιουργία ερωτηματολογίου αποτελούμενο από 14 ερωτήσεις, το οποίο απευθύνεται στους αλλοδαπούς επισκέπτες του Ρεθύμνου οι οποίοι επέλεξαν το Ρέθυμνο για την περίοδο των διακοπών τους.

Σκοπός αυτής της έρευνας είναι η αποτύπωση του προφίλ του μέσου επισκέπτη προκειμένου τα αποτελέσματα που προέκυψαν να ληφθούν υπόψη για την καλύτερη μελλοντική προβολή του τόπου μας με στόχο την προσέλκυση μεγαλύτερου αριθμού τουριστών στο μέλλον. Η συλλογή των απαντήσεων έγινε σε στάση λεωφορείου προκειμένου να εκμεταλλευτούμε τον χρόνο αναμονής τους και σε μέγεθος δείγματος 300 ατόμων. Βάση αυτού του δείγματος εξαγάγαμε τα παρακάτω αποτελέσματα και πραγματοποιήσαμε την ανάλυσή τους:

Αρχικά αναφέροντας τα δημογραφικά στοιχεία του δείγματος οι γυναίκες υπερτερούν σε αριθμό 174 έναντι 126 που είναι οι άντρες. Όσον αφορά τις ηλικίες των ερωτηθέντων, η διακύμανση είναι μεγάλη και αυτό φαίνεται στον πίνακα 1.

Πίνακας 1:

Το προφίλ των αλλοδαπών επισκεπτών του Ρεθύμνου

Το μεγαλύτερο ποσοστό των ερωτηθέντων έχουν ως χώρα προέλευσης την Γερμανία με 23%, ακολουθεί η Ρωσία με 19,3%, η Αγγλία με 15,3%, η Γαλλία με 14% και ακολουθούν με μικρότερα ποσοστά και σε σύνολο 28,3% άλλες χώρες ( Ολλανδία, Τσεχία, Βέλγιο, Ουκρανία, Σκανδιναβικές χώρες κλπ.)

Στην ερώτηση “Πού πληροφορηθήκατε για την Κρήτη;”, τα ταξιδιωτικά γραφεία έρχονται πρώτα με ποσοστό 38,7% , ακολουθεί το διαδίκτυο με 34,3% και με μικρότερο αλλά σημαντικό ποσοστό 20%, η πληροφόρηση από φίλους και συγγενείς.

profile-touristes-03

Στην ερώτηση “Ποιος είναι ο κύριος λόγος της επίσκεψής σας στο Ρέθυμνο;” η συντριπτική πλειοψηφία με ποσοστό 95,7% των ερωτηθέντων απαντάει ότι έρχεται στο Ρέθυμνο για διακοπές, το υπόλοιπο ποσοστό έχει έρθει για δουλειά ή για άλλο λόγο.

Στην ερώτηση “Είναι η πρώτη σας φορά στο Ρέθυμνο;” το 79% έρχεται για πρώτη φορά στο Ρέθυμνο, ενώ το 21% που απομένει έχει επισκεφθεί το Ρέθυμνο από μία και άνω φορές.

Απαντώντας την ερώτηση “Για πόσο θα μείνετε στο Ρέθυμνο;’’, οι περισσότεροι επισκέπτες με ποσοστό 60,7% μένουν για 8-15 ημέρες και με μικρότερο ποσοστό ύψους 35% διαμένουν για 4-7 ημέρες.

profile-touristes-05

Ερωτώμενοι για το “Πόσο πιθανό είναι να επισκεφθείτε ξανά το Ρέθυμνο; ’’ η πλειοψηφία απαντάει ‘’πολύ πιθανό’’ με 73,3% , ακολουθούν οι διστακτικοί με ποσοστό 24,3% ενώ πολύ μικρό ποσοστό μεγέθους 2,3% συγκεντρώνουν εκείνοι που δεν έχουν το Ρέθυμνο ως προορισμό για τις μελλοντικές τους διακοπές.

Όσον αφορά την ερώτηση “Με ποιο τρόπο οργανώσατε το ταξίδι σας;” η οργάνωση των διακοπών μέσω ταξιδιωτικών γραφείων υπερισχύει με ποσοστό 80,7% έναντι εκείνων που οργάνωσαν το ταξίδι μόνοι τους μέσω του διαδικτύου, οι οποίοι φτάνουν σε ποσοστό 17,3%. Απομένει και ένα μικρό ποσοστό μεγέθους 2% όπου οργάνωσαν το ταξίδι τους με κάποιον άλλο τρόπο.

Στην ερώτηση “Τι είδους κατάλυμα χρησιμοποιείτε για τη διαμονή σας στο Ρέθυμνο;” παραπάνω από τους μισούς επισκέπτες, με ποσοστό ύψους 52,7% χρησιμοποιούν για τη διαμονή τους ξενοδοχείο τύπου all-inclusive, αφήνοντας στη δεύτερη θέση των προτιμήσεων τα ξενοδοχεία κατηγορίας μέχρι τεσσάρων αστέρων με ποσοστό 32% , ενώ τα ξενοδοχεία κατηγορίας πέντε αστέρων συγκεντρώνουν ποσοστό 8,7%. Τέλος, για ενοικιαζόμενα δωμάτια, ιδιόκτητα σπίτια και άλλους τύπους καταλυμάτων συγκεντρώνεται ένα ποσοστό μεγέθους 6,7%.

Στην κρίσιμη ερώτηση ‘’ Ποιος είναι ο προϋπολογισμός σας ανά άτομο ( εκτός μεταφορικών και διαμονής ); ’’, το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών που φτάνει το 35,7% απαντάει ότι τα χρήματα που ξοδεύει κατά τη διάρκεια της διαμονής του κυμαίνονται από 201-400 ευρώ, ακολουθεί με ποσοστό 24% η κατηγορία εκείνων που ξοδεύουν από 401-600 ευρώ, έπειτα είναι εκείνοι που διαθέτουν 601 ευρώ και άνω για τις διακοπές τους με ποσοστό 23,3% και τελευταίοι έρχονται εκείνοι που ξοδεύουν το πολύ μέχρι 200 ευρώ και αγγίζουν το ποσοστό ύψους 17%.

profile-touristes-07

Ρωτώντας τους επισκέπτες “Πού ξοδεύετε τα περισσότερα από τα χρήματά σας;” , οι περισσότεροι με ποσοστό 58,3% απαντάνε ότι διαθέτουν τα χρήματά τους για ψυχαγωγία όπως να πηγαίνουν σε εστιατόρια και καφετέριες , ενώ το 41,7% του ποσοστού που απομένει διαθέτει τα περισσότερα από τα χρήματά στα ψώνια του.

Στην ερώτηση “Τι προϊόντα αγοράζετε κατά τη διάρκεια της διαμονή σας στο Ρέθυμνο;”, παραπάνω από το μισό δείγμα των επισκεπτών με ποσοστό 57,3% αγοράζει δώρα, αφήνοντας δεύτερη σε σειρά την αγορά προσωπικών αντικειμένων με 25,7% και τελευταίους αλλά με το σημαντικό ποσοστό μεγέθους 17% εκείνους που προτιμούν τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα.

Στην ερώτηση κρίσεως ‘’ Τι δεν σας ικανοποίησε κατά τη διάρκεια της διαμονής σας στο Ρέθυμνο;” το ποσοστό ύψους 8,7% παραπονέθηκε για την κίνηση στους δρόμους, το 7,6% δήλωσε δυσαρεστημένο από τα δρομολόγια των λεωφορείων, 4,3% έμεινε απογοητευμένο από το ξενοδοχείο που επέλεξε, 1,7% είπε ότι δεν του άρεσε η παραλία-θάλασσα και 1,3% βρήκε την πόλη βρώμικη. Το μεγαλύτερο όμως ποσοστό του δείγματος που αγγίζει το 76,3% δεν είχε να σημειώσει κάτι το αρνητικό.

Για την εξαγωγή ακόμα σωστότερου αποτελέσματος σχετικά με τον προϋπολογισμό ανά άτομο, κάναμε την αντιστοιχία με τις δύο μεγαλύτερες κατηγορίες ημέρες διαμονής, οι οποίες είναι 1) 4-7 ημέρες και 2) 8-15 ημέρες. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

1) Για τους επισκέπτες οι οποίοι έμειναν 4-7 ημέρες (35%) , το μεγαλύτερο ποσοστό ύψους 36,2% ξοδεύει 201-400 ευρώ σ’αυτό το διάστημα διαμονής. Ακολουθούν με ποσοστό 28,6% εκείνοι που ξοδεύουν 401-600 ευρώ, έπειτα ποσοστό 20% ξοδεύει το πολύ μέχρι 200 ευρώ και τέλος με ποσοστό 15,2% έρχονται εκείνοι που ξοδεύουν 601 ευρώ και πάνω.

2) Όσον αφορά την πλειοψηφία των ερωτηθέντων οι οποίοι επέλεξαν να μείνουν περισσότερες μέρες και συγκεκριμένα 8-15 ημέρες (60,7%), το μεγαλύτερο ποσοστό ύψους 36,8% ξοδεύει 201-400 ευρώ στο διάστημα διαμονής του. Μετά έρχονται με 28% εκείνοι που ξοδεύουν 601 ευρώ και άνω, έπειτα με 21,4% οι επισκέπτες ξοδεύουν 401-600 ευρώ και τέλος με ποσοστό 13,7% ξοδεύουν το πολύ 200 ευρώ,

ΠΡΟΦΙΛ ΜΕΣΟΥ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥ ΕΠΙΣΚΕΠΤΗ :

Στο σημείο αυτό και σύμφωνα με την ανάλυση των αποτελεσμάτων είμαστε σε θέση να παρουσιάσουμε το προφίλ του μέσου αλλοδαπού επισκέπτη στο Ρέθυμνο :

Ο μέσος λοιπόν επισκέπτης είναι ηλικίας 18-34 ετών και 44-54 ετών.

Πληροφορείται για την Κρήτη από κάποιο τουριστικό πρακτορείο.

Επιλέγει το Ρέθυμνο για τις καλοκαιρινές του διακοπές και έρχεται για πρώτη φορά στην πόλη μας.

Επιλέγει 8-15 ημέρες για τη διαμονή του και δηλώνει πως θα επέλεγε ξανά το Ρέθυμνο σαν προορισμό.

Οργανώνει το ταξίδι του μέσω κάποιου ταξιδιωτικού πρακτορείου και επιλέγει ξενοδοχείο τύπου all-inclusive για τη διαμονή του.

Ξοδεύει περίπου 201-400 ευρώ, τα οποία διαθέτει κυρίως για τη διασκέδαση του (φαγητό, ποτό, καφέ, αναψυχή, κ.λ.π.) και για την αγορά δώρων.

Τέλος δηλώνει γενικά ικανοποιημένος επιλέγοντας το Ρέθυμνο σαν προορισμό.