Το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο και το Ινστιτούτο Παιδιατρικής Φροντίδας Ρεθύμνου διοργανώνουν ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕΜΙΝΑΡΙΩΝ στις 18-19-20 Μαίου στο Ρέθυμνο.
Στόχος των εκπαιδευτικών σεμιναρίων είναι η ανάπτυξη θεματικών που σχετίζονται με τις επιστήμες της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας μέσα από εκπαιδευτικά σεμινάρια που απευθύνται σε γονείς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας και ανθρωπιστικών επαγγελμάτων, παιδαγωγούς προσχολικής εκπαίδευσης και εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, φοιτητές ανάλογων σχολών ή όποιον έχει αντίστοιχο ενδιαφέρον.
ΧΩΡΟΣ: ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ (Ηγ. Γαβριήλ 46-Ρέθυμνο) Τ. 28310-57444
ΗΜΕΡΕΣ: 18-19-20 ΜΑΪΟΥ
ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Με αποστολή μειλ στο ioanna@dakanali.gr γράφοντας τον τίτλο του σεμιναρίου που σας ενδιαφέρει, όνομα-επίθετο-τηλέφωνο επικοινωνίας και ιδιότητα μέχρι την ΤΕΤΑΡΤΗ 16 ΜΑΪΟΥ.
ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΘΑ ΤΗΡΗΘΕΙ ΣΕΙΡΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ
ΚΟΣΤΟΣ: Το κόστος για κάθε σεμινάριο ανέρχεται στα 15 ευρώ/Δίνεται βεβαίωση συμμετοχής.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
-Για παρακολούθηση και των 10 σεμιναρίων, το κόστος ανέρχεται στα 120 ευρώ (αντί 150 ευρώ) και προπληρώνεται την πρώτη ημέρα έναρξης του εκπαιδευτικού τριήμερου.
-Για παρακολούθηση περισσότερων των 2 σεμιναρίων παρέχεται έκπτωση 10% με προπληρωμή την πρώτη ημέρα έναρξης του εκπαιδευτικού τριήμερου
Εισηγητές:
-Κατερίνα Ανωγιαννάκη, παιδαγωγός-εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής
-Γιώργος Παραδείσης, ψυχολόγος-συστημικός ψυχοθεραπευτής
-Θοδωρής Δρούλιας, ψυχολόγος-συστημικός ψυχοθεραπευτής
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 ΜΑΙΟΥ 2018
17:00-19:00: “Η πρώτη συνεδρία ως ψυχοθεραπευτής. Τα “σωστά” και τα “λάθη”
Εισηγητής: Γιώργος Παραδείσης.
Στόχος του σεμιναρίου είναι να γνωρίσει στους νέους ψυχολόγους το επάγγελμα του ψυχοθεραπευτή, να συζητηθούν οι πρακτικές και οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται σε μια πρώτη συνεδρία και να προσδιοριστούν τυχόν “σωστά” ή “λάθη” στην αντιμετώπιση του πελάτη μας, αν αυτά όντως υπάρχουν.
Θεματικές
-Τι πραγματικά συμβαίνει κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας;
-Πώς δημιουργείται το κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα στον θεραπευτή και τον πελάτη;
-Πώς γίνεται η ατομική θεραπεία, η θεραπεία ζεύγους και οικογένειας; Ποιά η στάση του θεραπευτή;
-Ποιές είναι οι θεραπευτικές προσεγγίσεις που χρησιμοποιεί κάθε θεραπευτής;
-Υπάρχει “σωστό” και “λάθος” στην θεραπεία και πώς προσδιορίζεται;
-Τι σκέφτεται ένας άνθρωπος που επισκέπτεται πρώτη φορά έναν θεραπευτή;
19:00-21:00: “Η προσαρμογή του παιδιού στον παιδικό σταθμό, στο νηπιαγωγείο και το σχολείο από την μεριά του γονιού και του παιδαγωγού. Μοντέλα και μέθοδοι προσαρμογής σε κάθε ηλικία”
Εισηγητές: Κατερίνα Ανωγιαννάκη, Γιώργος Παραδείσης
Στόχος του σεμιναρίου είναι συζήτηση και η ενημέρωση σχετικά με την διαδικασία που προηγείται της προσαρμογής του παιδιού στον Βρεφικό-Παιδικό Σταθμό, το Νηπιαγωγείο και το Σχολείο και την στάση των μελών της οικογένειας και των παιδαγωγών στη πρώτη αυτή εμπειρία του παιδιού με το σχολικό περιβάλλον.
Θέματα που θα μας απασχολήσουν είναι:
-Τι σημαίνει για ένα γονιό η μετάβαση του παιδιού από το ασφαλές περιβάλλον του σπιτιού στον παιδικό σταθμό ή στο σχολείο; Πώς μπορεί να βοηθήσει το σχολικό περιβάλλον σε αυτή την μετάβαση;
-Πως προετοιμάζουμε ένα παιδί που θα πάει πρώτη φορά σε ένα καινούργιο σχολείο;
-Πως δημιουργούνται σχέσεις εμπιστοσύνης ανάμεσα σε παιδαγωγούς και γονείς;
-Πως μπορούν τα άγχη των γονιών να επηρεάσουν την προσαρμογή του παιδιού; Ποια η στάση των παιδαγωγών;
-Πως σχεδιάζεται η ημέρα στο σπίτι και πως στο σχολικό περιβάλλον, έτσι ώστε η μετάβαση του παιδιού να είναι ομαλή;
-Τι γίνεται με τα παιδιά που δυσκολεύονται στην προσαρμογή;
-Ποια η σημασία της ομάδας και πώς βοηθάει ένα παιδί στην προσαρμογή του σε κάθε ηλικιακή φάση;
-Ποιά είναι τα μοντέλα προσαρμογής, τι είναι το “Μοντέλο Βερολίνου” και πώς εφαρμόζεται;
-Τι είναι η “σχολική φοβία” και πώς αντιμετωπίζεται;
ΣΑΒΒΑΤΟ 19 ΜΑΙΟΥ 2018
11:00-14:00 “Η Οργάνωση της τάξης και η ανάπτυξη δυναμικής της ομάδας στην προσχολική εκπαίδευση. Σχεδιασμός και τεχνικές δράσης”
Σχεδιασμός-εισήγηση: Κατερίνα Ανωγιαννάκη
Το σεμινάριο έχει στόχο την αναζήτηση των κατάλληλων σχεδιασμών για την οργάνωση της τάξης σε χώρους που φιλοξενούν παιδιά ηλικίας 12 μηνών-6 ετών, έτσι ώστε το περιβάλλον και το πλαίσιο δράσης των παιδιών να αποτελεί παιδαγωγικό εργαλείο για ανάπτυξη δράσεων.
Το σεμινάριο περιλαμβάνει θεωρητική αλλά και βιωματική προσέγγιση, με εργασία σχεδιασμού δράσεων σε μικρές ομάδες, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να σχεδιάσουν το κατάλληλο περιβάλλον ανά ηλικιακή ομάδα.
Θεματικές:
-Σύνθεση και συνοχή της ομάδας παιδιών (η πρώτη σύνδεση με την ομάδα, η ομάδα ως άτομα και ως ολότητα)
-Διεργασία παιδαγωγικού συμβολαίου με την ομάδα
-Η τάξη ως παιδαγωγικό εργαλείο και “ερευνητικό κέντρο”
-Διαμόρφωση και οργάνωση τάξης ανά ηλικιακή ομάδα (βρέφη, νήπια, μικτές ηλικίες)
-Προβολές μοντέλων οργάνωσης τάξης και χώροι δράσης.
-Οι “γωνιές” ως αφορμή για ανάπτυξη δράσεων
-Πως λειτουργούμε σε μια τάξη χωρίς γωνιές δράσης και τι είναι η “αφαιρετική δομή” μιας τάξης;
-Σχεδιασμός και οργάνωση τάξεων ανάλογα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας σε μικρές ομάδες από τους συμμετέχοντες
15:00-17:00: “Το αισθητηριακό παιχνίδι (sensory and messy play) σε ομάδες βρεφών 6-36 μηνών και νηπίων 3-6 ετών. Δραστηριότητες και πρακτικές εφαρμογές στο σπίτι, τον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο”
Σχεδιασμός-Εισήγηση: Κατερίνα Ανωγιαννάκη
Στόχος του σεμιναρίου είναι η γνωριμία με το αισθητηριακό παιχνίδι (sensory and messy play) και τα οφέλη που έχει η ενασχόληση με αυτό σε βρέφη και νήπια.
Ο φυσικός τρόπος παιχνιδιού των παιδιών (ενασχόληση με τις λάσπες, το νερό, τα φυσικά υλικά κλπ) είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη του παιδιού σε κάθε ηλικία μιας και τα αισθητηριακά ερεθίσματα βοηθούν στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.
Θεματικές σεμιναρίου:
-Τι είναι το αισθητηριακό παιχνίδι και πώς εφαρμόζεται σε κάθε ηλικιακή ομάδα
-Ποια είναι τα υλικά του messy play και πως χρησιμοποιούνται στο σπίτι ή στον παιδικό σταθμό και το νηπιαγωγείο;
-Ποια η στάση και ο ρόλος των γονιών και των παιδαγωγών κατά την διάρκεια του αισθητηριακού παιχνιδιού;
-Πως δημιουργούνται οι γωνικές “αισθητηριακής αγωγής” στην τάξη και στο σπίτι;
-Προβολές και υλικό από παραδείγματα αισθητηριακού παιχνιδιού σε ομάδες παιδιών
-Σχεδιασμός αισθητηριακών δράσεων σε παιδιά ηλικίας 6-36 μηνών και 3-6 ετών
17:00-19:00 “Η μέθοδος project στην προσχολική εκπαίδευση και το παράδειγμα των σχολείων Reggio Emilia της Ιταλίας”
Σχεδιασμός-εισήγηση: Κατερίνα Ανωγιαννάκη
Τα τελευταία χρόνια οι παιδαγωγική επιστήμη ασχολείται με όρους που αφορούν την “βιωματική μάθηση”, τα “σχέδια εργασίας” ή αλλιώς “project”.
Τί εννοούμε όμως στην πράξη όταν κάνουμε αναφορά στην μέθοδο “project” και πώς πραγματοποιείται αυτή η προσέγγιση με ομάδες παιδιών ηλικίας από 2 ετών έως 6 ετών;
Θεματικές που θα επεξεργαστούμε:
-Τι είναι η μέθοδος “project” και ποιά είναι τα στάδια προσέγγισης που ακολουθούμε;
-Ποιός ο ρόλος του παιδαγωγού και ποιός ο ρόλος της ομάδας των παιδιών ανά ηλικία;
-Με ποιον τρόπο παρουσιάζονται οι δράσεις και η πορεία της θεματικής που επεξεργαζόμαστε σε γονείς και το υπόλοιπο προσωπικό του σχολείου;
-Τι είναι η τεκμηρίωση ως διαδικασία της μεθόδου και πόσο χρήσιμη είναι για τον παιδαγωγό;
-Παραδείγματα και ανάπτυξη θεματικών με την μέθοδο “project”
-Τα σχολεία του Reggio Emilia της Ιταλίας και η μέθοδος project σε συνδιασμό με τις τέχνες
19:00-21:00 “Ο θυμός του εφήβου και η διαχείρισή του”
Εισηγητές: Γιώργος Παραδείσης, Θοδωρής Δρούλιας
Στόχος του σεμιναρίου είναι η αναγνώριση του συναισθήματος του θυμού ως ένα φυσιολογικό συναίσθημα στην εφηβική ηλικία, η συζήτηση γύρω από τις αιτίες και τις αφορμές που μπορεί να προκαλέσουν θυμό στον έφηβο στην καθημερινότητά του μέσα και έξω από το οικογενειακό περιβάλλον και η αναζήτηση τρόπων αντιμετώπισης διαχείρισης συγκρούσεων που τυχόν προκύπτουν.
Θεματικές συζήτησης:
-Έφηβος και αλλαγή ρόλων στην οικογένεια. Οι ηλικιακές μεταβάσεις.
Ο ρόλος των φίλων, του σχολικού περιβάλλοντος και των μελών της οικογένειας ως αφορμή για συγκρούσεις
-Δημιουργία περιβάλλοντος συναισθηματικής ασφάλειας μέσα στην οικογένεια
-Όρια και κανόνες στην εφηβική ηλικία
-Διαχείριση του θυμού. Τα “μη” και τα “πρέπει” των γονιών.
-Έφηβος και θυμός προς την κοινωνία και τα στερεότυπα
ΚΥΡΙΑΚΗ 20 ΜΑΙΟΥ 2018
11:00-14:00 “Η συμβολή της Τέχνης στον σχεδιασμό εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην εκπαίδευση παιδιών 12 μηνών εώς 12 ετών ”
Σχεδιασμός-Εισήγηση: Κατερίνα Ανωγιαννάκη
Σκοπός του σεμιναρίου η επαφή των συμμετεχόντων με έργα τέχνης που μπορεί να επεξεργαστούν ομάδες παιδιών προσχολικής εκπαίδευσης (18 μηνών-6 ετών) με στόχο την χρήση τους, ως επιπρόσθετο μέσο εμβάθυνσης και κατανόησης, σε θεματικές που προκύπτουν προς επεξεργασία στην τάξη μέσα στη σχολική χρονιά.
Θεματικές:
-Πώς μπορεί ένα έργο τέχνης να αποτελέσει την αφορμή για ανάπτυξη και σχεδιασμό θεματικών σε μια ομάδα παιδιών ηλικίας 18 μηνών-6 ετών;
-Πώς εισάγουμε τα έργα τέχνης στην ομάδα και πως ξεκινάει η επεξεργασία τους;
-Πώς παρατηρούμε έναν πίνακα και ποιά είναι τα στάδια επεξεργασίας που ακολουθούμε σε κάθε ηλικία (18-36 μηνών, 3-4 ετών, 4-6 ετων)
-Τι είναι η τεχνικές μυθοπλασίας με αφορμή τα έργα τέχνης και ποιος ο ρόλος του παιδσγωγού στην ανάπτυξη ιστοριών;
-Πώς σχεδιάζουμε εικαστικές δράσεις στην τάξη με αφορμή ήδη υπάρχοντες πίνακες και τι είναι η μικτή τεχνική, η ζωγραφική σε μεγάλες επιφάνειες και ο “ζωγραφικός διάλογος”;
-Ποιά έργα τέχνης μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε θεματικές όπως: “Οι οικογένειά μου”, “Το σπίτι μου”, “Τα χρώματα”, “Τα συναισθήματα”, “Το περιβάλλον γύρω μου”, “Κύκλοι, γραμμές, τελείες”, “Οι εποχές” κλπ
-Εικαστικές δράσεις σε βρέφη 12-36 μηνών. Πώς σχεδιάζονται και πραγματοποιούνται στην τάξη με μικρές ομάδες παιδιών ή με ολόκληρη την ομάδα.
15:00-17:00 “Παιδαγωγός και αγχωτική καθημερινότητα, μέσα και έξω από το σχολικό περιβάλλον. Νέος παιδαγωγός και πραγματικότητα-Διαχείριση προβλημάτων”
Συντονισμός: Κατερίνα Ανωγιαννάκη
Το σεμινάριο έχει στόχο την κατάθεση δυσκολιών που προκύπτουν στην καθημερινότητα για τον παιδαγωγό μέσα και έξω από την τάξη και την εύρεση λύσεων και τρόπους διαχείρισης μαζί με τους συμμετέχοντες σε θέματα που αφορούν τόσο στα παιδιά, όσο στους γονείς και στο υπόλοιπο προσωπικό μιας σχολικής δομής.
Η συνάντηση αφορά αρχικά εργαζόμενους παιδαγωγούς, αλλά και γονείς που θα ήθελαν να μοιραστούν εμπειρίες από την επικοινωνία τους με παιδαγωγούς στα σχολικά πλαίσια αλλά και φοιτητές ανάλογων σχολών που θα ήθελαν να γνωρίσουν τυχόν δυσκολίες που μπορεί να συναντήσουν στην μετέπειτα εργασιακή τους σταδιοδρομία.
Η συζήτηση θα βασιστεί στην ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών και κάποιες από τις θεματικές που θα επεξεργαστούμε αφορούν θέματα όπως:
-Υπεράριθμες τάξεις και διαχείριση
-Διαφορετικές παιδαγωγικές προσεγγίσεις και συνεργασία με συναδέλφους
-Γονείς. Υποστηρικτές ή απλώς παρεμβατικοί;
-Ο ρόλος του παιδαγωγού στην Ελλάδα του 2018 στον ιδιωτικό και δημοσίο φορέα.
-Τα “δύσκολα” παιδιά και η διαχείρισή τους στην ομάδα
17:00-19:00 “Το “καλό” και το “κακό” παιδί, ο “καλός” και ο “κακός” γονιός. Όταν οι ταμπέλες προσδιορίζουν την συμπεριφορά.
Εισηγητές: Γιώργος Παραδείσης, Θοδωρής Δρούλιας
Στόχος του σεμιναρίου είναι η αναγνώριση και ο εντοπισμός των χαρακτηρισμών που χρησιμοποιούμε στην επικοινωνία τόσο στη σχέση με το παιδί μας όσο και στη σχέση με τον συντροφό μας και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας και η αναζήτηση της σχέσης που μπορεί να έχουν τα στερεότυπα στην συμπεριφορά.
Τι σημαίνει ακριβώς “καλό” ή “κακό” παιδί και πότε ένας γονιός χαρακτηρίζεται “καλός” ή “κακός” για τα σημερινά κοινωνικά πρότυπα;
Θεματικές:
-Οι “ταμπέλες” ως εμπόδιο στην επικοινωνία
-Τα κοινωνικά στερεότυπα και η επίδρασή τους στην λειτουργία της οικογένειας
-Το σχολείο, οι φίλοι και οι κοινωνικές συναναναστροφές ως παράδειγμα συμπεριφοράς στο παιδί και στον έφηβο
-Το βάρος των επιθετικών χαρακτηρισμών στην ανάπτυξη της προσωπικότητας και οι ρόλοι στην οικογένεια
-Ο ρόλος του γονιού και του παιδαγωγού στην επικοινωνία στην διαμόρφωση συμπεριφοράς.
-Οι “γονείς πρότυπο” και οι προσδοκίες τους για τα παιδιά.
19:00-21:00 “Η πραγματικότητα του διαδικτύου. Εξάρτηση, παιδί και έφηβος”
Εισήγηση: Γιώργος Παραδείσης
Οι άνθρωποι μεταξύ 35 έως 50 ετών διανύουμε σήμερα σε μια μεταβατική περίοδο. Είμαστε πλέον αφομοιώσει την τεχνολογία και τη χρησιμοποιούμε καθημερινά αλλά έχουμε ζήσει τα παιδικά και εφηβικά μας χρόνια χωρίς κινητό ή διαδίκτυο. Αυτό μας φέρνει αντιμέτωπους με μια πραγματικότητα που αφορά στα παιδιά μας και την οποία μπορούμε να καταλάβουμε, αλλά όχι ακριβώς. Γνωρίζουμε πολλά γύρω από το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά δεν αντιλαμβανόμαστε πώς είναι να μη θυμάσαι μια εποχή που αυτά δεν υπήρχαν. Είναι πολύ εύκολο να καταλάβουμε πώς νιώθει ένας άνθρωπος την ώρα που κινείται στα κοινωνικά δίκτυα αλλά δεν μπορούμε να φανταστούμε πώς είναι να μην έχεις ζήσει ποτέ χωρίς αυτά. Ο εντοπισμός των διαφόρων ανάμεσα σε εμάς και τα παιδιά μας είναι δύσκολος. Ποιες είναι όμως σήμερα οι επιδράσεις της ύπαρξης του διαδικτύου στη ζωή ενός ανθρώπου από τη νηπιακή ηλικία μέχρι την εφηβεία και την ενήλικη ζωή;
Πότε μιλάμε για εξάρτηση από το διαδίκτυο για ένα παιδί στην νηπιακή, προεφηβική και εφηβική ηλικία και ποιά η στάση των γονιών;
Θεματικές:
-Διαδίκτυο και σημερινή πραγματικότητα.
-Η σχέση του παιδιού και του ενήλικα με το διαδίκτυο και τα κοινωνικά δίκτυα
-Η εξάρτηση από το διαδίκτυο και η έκφρασή της στην καθημερινότητα
-Τρόποι αντιμετώπισης της εξάρτησης ανά ηλικιακή ομάδα
-Υπάρχει ιδανικός χρόνος χρήσης του διαδικτύου; Ποιά η επίδραση της οικογένειας στην χρήση του.
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ
Ο Γιώργος Παραδείσης είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του τμήματος Ψυχολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με μεταπτυχιακό στην Κοινωνιολογία από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Εξειδικεύτηκε στην παιδοψυχολογία (διάγνωση και αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών, προβλήματα συμπεριφοράς. διαχείριση συναισθημάτων), στην ψυχολογία εφήβων και στη συνέχεια στην ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων, στη θεραπεία και στην συμβουλευτική ζευγαριών, γάμου και οικογένειας, την υποστήριξη και την ανάπτυξη δεξιοτήτων σε άτομα με αναπηρία και την εκπαίδεση ενηλίκων σε θέματα που σχετίζονται με την συμπεριφορά και το συναίσθημα.
Έχει εκπαιδευτεί στην Συστημική/Οικογενειακή θεραπεία, στο Κέντρο Ψυχικής Υγιεινής Ανατολικού τομέα Θεσσαλονίκης, και στο ΑΚΜΑ (Αθηναικό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου) στην Αθήνα.
Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στο οποίο παρέχει συνεδρίες εδώ και 6 χρόνια. Παράλληλα έχει εργαστεί στο μικτό κέντρο διημέρευσης ΑμεΑ «Η Κυψέλη», ως ο υπέυθυνος ψυχολόγος του κέντρου, στο Ίδρυμα Θεομήτωρ ως ψυχολόγος και έχει διδάξει Ψυχολογία σε προγράμματα του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και Ψυχολογία και Παίδοψυχολογία σε προγράμματα του τμήματος Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Έχει επίσης εργαστεί ως ο υπεύθυνος Ψυχολόγος για τα παιδιά, τους γονείς και το προσωπικό του σταθμού Μικρές Ιστορίες στο Κουκάκι
Σήμερα, διατηρεί γραφείο ως ψυχολόγος και ψυχοθεραπευτής και συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς και σχολεία σε θέματα εποπτείας παιδαγωγών και συμβουλευτική γονέων.
Είναι συνεργάτης του Ινστιτούτου Παιδιατρικής Φροντίδας Ρεθύμνου επάνω σε θέματα εκπαίδευσης και θεραπείας.
Το 2017 ίδρυσε το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο, με στόχο την έρευνα επάνω σε θέματα που αφορούν τον συνδυασμό της παιδαγωγικής και της ψυχολογίας στην ανάπτυξη του ατόμου.
Περισσότερες πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρει, καθώς και άρθρα του πάνω στην ψυχολογία και την ψυχοθεραπεία, θα βρείτε στοwww.paradeisis.com και το www.teamrodakino.com
Η Κατερίνα Ανωγιαννάκη είναι Παιδαγωγός Προσχολικής Αγωγής, απόφοιτη του ΤΕΙ Αθηνών με ειδίκευση στην Παιδαγωγική Θεάτρου. Από το 1998 εργάζεται με ομάδες παιδιών και ενηλίκων ως εμψυχώτρια θεατρικής αγωγής, ενώ έχει σχεδιάσει και εμψυχώσει σεμινάρια επιμόρφωσης εκπαιδευτικών πάνω σε θέματα Αισθητικής Αγωγής και Αγωγής Υγείας. Έχει συνεργαστεί με την ΕΡΤ ως βοηθός παραγωγής σε παιδικά προγράμματα, έχει διδάξει στα ΤΕΙ Αθήνας και έχει σχεδιάσει και οργανώσει εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά σε συνεργασία με διάφορους φορείς (Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΚΕΠΑ, εκδοτικούς οίκους, ΤΕΧΝΟΠΟΛΗ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ.)
Εχει εργαστεί ως παιδαγωγός στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΡΕΦΟΚΟΜΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ από το 2002-2012.
Έχει εργαστεί επίσης ως βοηθός σκηνοθέτη σε παιδικές θεατρικές παραστάσεις, ενώ το 2012 διασκεύασε και σκηνοθέτησε την παράσταση για παιδιά “Μια Κυριακή του Απρίλη” βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο της Άλκης Ζέη και το 2016 την βρεφική παράσταση “Αυτό” σε κείμενο της ίδιας, βασισμένο στο έργο “Περιμένοντας τον Γκοντό” του Σάμουελ Μπέκετ.
Την περίοδο 2016- 2017 ολοκλήρωσε με επιτυχία το ετήσιο πρόγραμμα ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ-ΠΑΙΔΟΨΥΧΙΑΤΡΙΚΗΣ του Πανεπιστημίου Αιγαίου και την ίδια χρονιά συμμετέχει στο πρόγραμμα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου “Συμβουλευτική ζεύγους και οικογένειας” και “Διαζύγιο και η διαχείρισή του στην οικογένεια”
Από το 2011 εως το 2017 υπήρξε μια από τις ιδρύτριες του χώρου δημιουργικών και παιδαγωγικών δράσεων “Μικρές Ιστορίες” στην Αθήνα, υπεύθυνη για την παιδαγωγική και καλλιτεχνική προσέγγιση των δράσεών του.
Το 2017 ίδρυσε το Εργαστήριο Συστημικής Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής Ροδάκινο μαζί με τον ψυχολόγο-ψυχοθεραπευτή Γιώργο Παραδειση, με στόχο την ανάπτυξη μιας προσεγγισης του ανθρώπου που συνδυάζει την συστημική παιδαγωγικη και ψυχολογία.
Την ίδια χρονιά ξεκίνησε εκπαίδευση στην ΣΥΣΤΗΜΙΚΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Συνεργάζεται με παιδικούς σταθμούς εντός και εκτός Αθηνών στο κομμάτι της συμβουλευτικής και της εποπτείας παιδαγωγικής ομάδας, ενώ είναι εξωτερικός συνεργάτης του Ινστιτούτο Παιδιατρικής Φροντίδας Ρεθύμνου, στο κομμάτι της επιμόρφωσης παιδαγωγών.
Από τις εκδόσεις ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ κυκλοφορούν τα βιβλία της:
-Ένα δέντρο για τις 4 εποχές του χρόνου, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2011),
-Γνωρίζω το σώμα μου μέσα από την τέχνη: Γλυπτική, ζωγραφική, φωτογραφία, Σχέδια εργασίας για την προσχολική εκπαίδευση (2012),
-“Ο Πρίγκιπας Μισός” (2015-προτεινόμενο για βραβείο περιοδικού ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ),
-“Χωρίς παπούτσια” (2017)
-“Ο χορός της Χαράς” (2018)
Ο Θοδωρής Δρούλιας είναι ψυχολόγος. Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη και ζει στην Αθήνα όπου και διατηρεί το ιδιωτικό του γραφείο. Έχει εργαστεί για χρόνια σε κοινοτικές δομές για ψυχικά πάσχοντες και εξαρτημένους από ουσίες σα ψυχολόγος και σαν επόπτης. Έχει εκπαιδευτεί στο Συμβολόδραμα, τεχνική που βασίζεται στην Αναλυτική Ψυχολογία του Καρλ Γιούνγκ. Παράλληλα εδώ και χρόνια πραγματοποιεί την προσωπική του θεραπεία και εκπαίδευση στη Συστημική και Οικογενειακή Θεραπεία στο ΑΚΜΑ.