ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Τροποποιήθηκε η ποινή για τους μαθητές στο Ρέθυμνο

Το δικαστήριο ανηλίκων αντικατέστησε την πρωτόδικη ποινή των 80 ωρών κοινωνικής εργασίας, με την ποινή της αγοράς ενός βιβλίου από τον κάθε έναν απ’ αυτούς, για την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου. Γονείς και εκπαιδευτικοί αλλά και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, κάνουν λόγο για απόφαση που δημιουργεί δεδικασμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μελλοντικές διώξεις, αν δεν αλλάξει ο νόμος που αντιμετωπίζει τις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Δικαστήριο

Έντονο προβληματισμό σε γονείς και εκπαιδευτικούς προκάλεσε η απόφαση του δικαστηρίου ανηλίκων, για τρεις 14χρονους μαθητές του γυμνασίου που είχαν πρωτοστατήσει στη μαθητική κατάληψη του σχολείου το περασμένο φθινόπωρο. Οι μαθητές του γυμνασίου δικάστηκαν μετά από την καταγγελία του ίδιου του διευθυντή τους για ένα λουκέτο που βρέθηκε σπασμένο, και με δεδομένο ότι στο σχολείο από την κατάληψη του περασμένου Σεπτεμβρίου δεν υπήρξαν άλλες ζημιές.

Το δικαστήριο ανηλίκων αντικατέστησε την πρωτόδικη ποινή των 80 ωρών κοινωνικής εργασίας, με την ποινή της αγοράς ενός βιβλίου από τον κάθε έναν απ’ αυτούς, για την δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου. Γονείς και εκπαιδευτικοί αλλά και η Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, κάνουν λόγο για απόφαση που δημιουργεί δεδικασμένο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για μελλοντικές διώξεις, αν δεν αλλάξει ο νόμος που αντιμετωπίζει τις μαθητικές κινητοποιήσεις.

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου και η Ένωση Γονέων Μαθητών Δήμου Ρεθύμνου, μετά την έκταση που έλαβε η είδηση της καταδίκης των μαθητών πρωτόδικα, είχαν εκφραστεί ενάντια στη στάση που κράτησε ο διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας. Αρχικά μάλιστα οι συνάδελφοί του, μέσω της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, είχαν ζητήσει να διαγραφεί από την Ένωση – γεγονός που αντιμετωπίστηκε κατόπιν αρνητικά, τόσο από γονείς, όσο και από άλλους εκπαιδευτικούς.

Σε νέα της ανακοίνωση, η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου επισημαίνει ότι απέσυρε την πρότασή της για διαγραφή του διευθυντή του συγκεκριμένου γυμνασίου – εξακολουθεί ωστόσο να υποστηρίζει πως «τα προβλήματα της μαθητικής κοινότητας πρέπει να λύνονται εντός αυτής και αιτήματα εισαγγελικής παρέμβασης από την εκπαιδευτική κοινότητα είναι σε κάθε περίπτωση απαράδεκτα, εκτός αν διαπράττονται ποινικά αδικήματα. Το επόμενο διάστημα η εκπαιδευτική κοινότητα πρέπει να ανοίξει τη συζήτηση για τις μαθητικές καταλήψεις και τον ρόλο των εκπαιδευτικών».