Τα ΕΕΕΕΚ (Ειδικά Εργαστήρια Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης) Ρεθύμνου που λειτουργούν στα Μισσίρια για μαθητές με ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες επισκέφτηκε τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου ο βουλευτής Ρεθύμνου κ. Ανδρέας Ξανθός.
Φέτος φοιτούν 47 μαθητές στο σχολείο και αποκτούν σημαντικές γνώσεις και δεξιότητες χάρις στην ιδιαίτερη φροντίδα και το ζήλο του εκπαιδευτικού προσωπικού των ΕΕΕΕΚ, στο οποίο όμως παρατηρούνται σημαντικές ελλείψεις αφού ακόμα δεν έχει τοποθετηθεί στο σχολείο φυσικοθεραπευτής, λογοθεραπευτής, εργοθεραπευτής, κοινωνικός λειτουργός και μουσικός.
Αυτές οι ειδικότητες είναι απαραίτητες για να επιτελέσει το σχολείο την αποστολή του, όπως τόνισε η Διευθύντρια του σχολείου κ. Ελένη Στάμαργα. Ανάλογα κενά (φυσικοθεραπευτή, λογοθεραπευτή, εργοθεραπευτή και μουσικού) ανέφερε και η Διευθύντρια του Ειδικού Δημοτικού κ. Ανδρομάχη Κασπίρη. Το μεγάλο πρόβλημα, όμως, των ΕΕΕΕΚ είναι το κτιριακό αφού συστεγάζεται στο ίδιο κτίριο με το Ειδικό Νηπιαγωγείο και το Ειδικό Δημοτικό. Οι εκπαιδευτικοί πασχίζουν για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των κτιριακών υποδομών, με το χωρισμό αιθουσών και την αναδιάταξη των διδακτικών χώρων ώστε να ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε αυτό το σχολείο.
Παράλληλα, ενώ στις αρχές Ιουλίου 2014 εξαγγέλθηκε η ίδρυση Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου στο Ρέθυμνο με πενταετή διάρκεια φοίτησης με στόχο να καλυφθεί ένα σημαντικό κενό στην Ειδική Αγωγή και να αποσυμφορηθούν τα ΕΕΕΕΚ, μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιευθεί σε ΦΕΚ η ίδρυση του ούτε έχει βρεθεί το κατάλληλο κτίριο για τη στέγαση του και έτσι η έναρξη της λειτουργίας του έχει αναβληθεί. Ο κ. Ξανθός ενημερώθηκε επίσης για το Πρόγραμμα Εκπαιδευτικών Επισκέψεων, τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων (π.χ. Φεστιβάλ Γλυπτικής στην άμμο την περυσινή χρονιά) και, γενικότερα, για τις καινοτόμες δράσεις που σχεδιάζονται και υλοποιούνται στο σχολείο.
Τέλος οι εκπαιδευτικοί επεσήμαναν την έντονη ανησυχία τους για την επικείμενη διακοπή της λειτουργίας της Μονάδας Ψυχοκοινωνικής Παρέμβασης, που πρόσφερε μέχρι σήμερα πολύ σημαντική επιστημονική υποστήριξη στο Ειδικό Σχολείο και έχει καλύψει με αξιοπιστία το κενό υπηρεσιών παιδοψυχιατρικής φροντίδας στο Ρέθυμνο.
Ο κ. Α. Ξανθός δήλωσε ότι η μέριμνα της Πολιτείας για τους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελεί δείκτη του βαθμού δημοκρατικής ωριμότητας και Πολιτισμού μιας κοινωνίας. Το δικαίωμα των παιδιών αυτών για ίση μεταχείριση, για ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση αλλά και για την ομαλή ένταξή τους στη κοινωνία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο. Όμως, η οριακή κατάσταση στα Ειδικά Σχολεία του Ρεθύμνου σε συνδυασμό με το «πάγωμα» της διαδικασίας πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών για παράλληλη στήριξη των μαθητών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καταδεικνύει το περιορισμένο ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για τους μαθητές αυτούς και τις ανάγκες της Ειδικής Αγωγής.
Η περαιτέρω υποβάθμιση της Ειδικής Εκπαίδευσης στη χώρα μας και η διεύρυνση των ανισοτήτων στις ευκαιρίες μόρφωσης και εργασίας δε μπορεί να είναι ανεκτή, ειδικά σε περίοδο φτωχοποίησης της κοινωνίας και πολλαπλής επιβάρυνσης των οικογενειών. Η ανατροπή της απαξίωσης του Δημόσιου Σχολείου και η στήριξη της Ειδικής Αγωγής αποτελεί βασική προτεραιότητα του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του Κοινωνικού Κράτους.