ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Σοβαρές ελλείψεις στο Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου – Επίσκεψη του Ανδρέα Ξανθού

ανδρέας ξανθόςΟ βουλευτής Ρεθύμνου κ. Ανδρέας Ξανθός επισκέφθηκε την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2014 το Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου το οποίο είναι 8θέσιο οργανικά αλλά 11θέσιο λειτουργικά αφού εξυπηρετεί μια περιοχή που αναπτύσσεται οικιστικά και οι μαθητές του αυξάνονται διαρκώς.

Όπως ανέφερε ο Διευθυντής π. Ευάγγελος Δερμιτζάκης φέτος φοιτούν περίπου 170 μαθητές στο σχολείο το κτίριο του οποίου είχε σχεδιαστεί για τη φοίτηση περίπου 80 μαθητών και περιελάμβανε μόνο έξι αίθουσες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μετατραπούν εργαστήρια του σχολείου (π.χ. Χημείο, εργαστήριο Πληροφορικής κ.α.) σε σχολικές αίθουσες ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Αν και αρκετοί μαθητές είναι αλλοδαποί, παρόλα αυτά καταργήθηκε η οργανική θέση δασκάλου για την τάξη υποδοχής η οποία συνεισέφερε στη μαθησιακή προετοιμασία των παιδιών αυτών. Αναμένεται η τοποθέτηση αναπληρωτή εκπαιδευτικού μέσω του προγράμματος ΕΣΠΑ.

Επίσης, είναι επείγουσα ανάγκη η τοποθέτηση δασκάλων ειδικής αγωγής για την παράλληλη στήριξη των μαθητών που έχουν ανάλογη γνωμάτευση από το ΚΕΔΔΥ. Όμως οι πιστώσεις που δίνονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι ελάχιστες σε σχέση με το ποσοστό των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η πρόσληψη των εκπαιδευτικών αυτών έχει μετατεθεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ. μετά τις 24 Οκτωβρίου. Επιπλέον, στο Δημοτικό Σχολείο Σταυρωμένου δεν έχει ποτέ λειτουργήσει τμήμα ένταξης. Το πιο επιβαρυντικό πρόβλημα για γονείς και μαθητές είναι ότι τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχει διδαχθεί επαρκώς το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας στο σχολείο! Παρά τις παρεμβάσεις και τα αιτήματα που έχει κάνει το σχολείο προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. με τη συμπαράσταση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων δεν έχει επιτευχθεί η πλήρωση της θέσης της εκπαιδευτικού που έχει την οργανική θέση κι έχει πάρει συνεχείς αποσπάσεις και άδειες. Προκειμένου, λοιπόν, να μπορούν τα παιδιά να έχουν επαρκή γνώση μιας ξένης γλώσσας, τα φροντιστήρια είναι η μόνη διέξοδος για τους γονείς με αποτέλεσμα η υπομονή τους να έχει εξαντληθεί.

Ο κ. Α. Ξανθός δήλωσε ότι υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ολιγωρίας των υπηρεσιών του Υπουργείου και απροθυμίας να δημιουργήσει έναν μηχανισμό έγκαιρης κάλυψης όλων των κενών που είναι γνωστά εξ αρχής ώστε να μην αποδιοργανώνεται η εκπαιδευτική διαδικασία και να μην επιβαρύνονται οι γονείς σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. Επίσης, τόνισε ότι η παράλληλη στήριξη πρέπει να διασφαλίζεται από την αρχή του σχολικού έτους και, όπου αυτό είναι εφικτό, να επιδιώκεται η συνέχισή της το επόμενο έτος από τον ίδιο εκπαιδευτικό, ώστε να αποφεύγεται η εναλλαγή προσώπων με όλα τα συνακόλουθα προβλήματα προσαρμογής των ενδιαφερόμενων μαθητών.

Ο θεσμός της παράλληλης στήριξης δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αντίστοιχο της φοίτησης ενός μαθητή σε τμήμα ένταξης αφού είναι διαφορετικές οι ανάγκες που καλείται να καλύψει ο καθένας από τους θεσμούς αυτούς. Δυστυχώς, όμως, οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αντιμετωπίζονται από την κυβέρνηση σαν κόστος από το οποίο θέλει οπωσδήποτε να απαλλαγεί. Χρειάζεται η συνεργασία και η συστράτευση όλων των φορέων της εκπαίδευσης σε διαρκή αγώνα για την υπεράσπιση του δικαιώματος κάθε παιδιού σε αξιοπρεπή μόρφωση. Η έμπρακτη στήριξη του Δημόσιου Σχολείου αποτελεί βασική δέσμευση του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ για την ανασυγκρότηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του Κοινωνικού Κράτους.