Η Θεατρική ομάδα της Ιφιγένειας Κίκη, που πλαισιώνεται από φοιτητές και ανθρώπους που αγαπούν το θέατρο, έκανε πέρυσι τη γνωριμία της με το θεατρόφιλο κοινό του Ρεθύμνου, ανεβάζοντας την παράσταση ‘‘Δίχως συγγνώμη’’, της οποίας, μάλιστα, τα έσοδα διατέθηκαν για τις ανάγκες του Κοινωνικού Ιατρείου της πόλης.
Φέτος η ομάδα επανέρχεται ανανεωμένη, με σκοπό να συγκινήσει αλλά και να θέσει τους κοινωνικούς προβληματισμούς της επί του «θεατρικού τάπητος». Σε αυτή την επιθυμία για δημιουργία ανταποκρίθηκε ένας σημαντικός άνθρωπος του χώρου, ο Βασίλης Μαλούχος, ο οποίος δεν μας είναι γνωστός μόνο από τις θεατρικές και κινηματογραφικές του επιτυχίες αλλά, κυρίως, μέσα από το προσωπικό του δράμα και την αλύγιστη δύναμη, με την οποία στέκεται απέναντι σε αυτό.
Στις αρχές του 2000 δημοσιοποιείται η αυτοκτονία του γιού του, Μάριου Μαλούχου, μέσω ενός βίντεο που ο ίδιος μαγνητοσκόπησε, μιλώντας για την απόλυτα συνειδητή απόφαση του να βάλει τέλος στην ζωή του. Ο Μάριος ήταν ένας νέος που γαλουχήθηκε με αρχές και αξίες, όπως τις γνώρισε μέσα από τον πατέρα του, και με πολλή αγάπη για το θέατρο. Η ζωή, όμως, του έπαιξε ένα περίεργο παιχνίδι και του έδειξε την άσχημη όψη της, φέρνοντας τον σε επαφή με τον αδιέξοδο κόσμο των ναρκωτικών. Ο ίδιος πάλεψε, κατάφερε να βρει την διέξοδο από τη δύσκολη αυτή αναμέτρηση και να βγει νικητής. Η επανένταξη του, όμως, στην κοινωνία δεν ήταν εύκολη και το στίγμα που είχε χαραχτεί ανεξίτηλα πάνω του, ήταν πολύ βαθύ για τον αντισυμβατικό χαρακτήρα του.
Για περίπου 6 χρόνια, μετά την περιπέτεια αυτή, σπούδαζε, έγραφε, έπαιζε, πλουτίζοντας συνεχώς τις γνώσεις του, όντας πλέον υγιής, ενώ παράλληλα δεν έπαψε να βιώνει στο πετσί του την υποκρισία, την καχυποψία, τον ρατσισμό και την αναλγησία των ανθρώπων. Υπερευαίσθητος, καθώς ήταν, άρχισε να σχεδιάζει στο μυαλό του την φυγή από την ζωή, αλλά με τον τρόπο που αυτός ήθελε, σκηνοθετώντας και προαναγγέλλοντας την, μέσω του κοινωνικού, σπονδυλωτού, θεατρικού έργου, «Ηρωίνη- Ελλάς 1-0», το οποίο εμπνεύστηκε από τα χρόνια της προσωπικής του χρήσης και από διάφορες εμπειρίες, με μυθοπλαστικά στοιχεία. Εκτός αυτού, φρόντισε να παραδώσει το βίντεο της προαναγγελίας του θανάτου του, ύστερα από ένα παραπλανητικό τηλεφώνημα που έκανε στον δημοσιογράφο Μάκη Τριανταφυλλόπουλο, για να το προβάλλει στην εκπομπή του «Κίτρινος Τύπος». Η κασέτα αυτή ήρθε στο φως μετά την κηδεία του Μάριου, συγκλονίζοντας το πανελλήνιο και αποτελώντας αντικείμενο αναπαραγωγής από κάθε μέσο, είτε ηλεκτρονικό, είτε έντυπο. Το τραγικό αυτό ντοκουμέντο αποκάλυψε, μπροστά στα σοκαρισμένα μάτια του πατέρα του αλλά και του κόσμου, τις ενέργειες που έπραξε ο Μάριος, πραγματοποιώντας την απόφαση του να δώσει τέλος στη ζωή του, λαμβάνοντας ποτάσα (υδροχλωρικό οξύ), διαψεύδοντας έτσι και τις φήμες που έκαναν λόγο για χρήση ηρωίνης.
Αυτή την συγκλονιστική ιστορία-μάθημα ζωής, επιθυμεί να επαναφέρει στο φως, έπειτα από περίπου 14 χρόνια, η θεατρική ομάδα του Ρεθύμνου, ανεβάζοντας το θεατρικό αυτοβιογραφικό- σε μεγάλο βαθμό- έργο του πρωταγωνιστή Μάριου, ‘‘Ηρωίνη-Ελλάς 1-0’’, με προσδοκία του συγγραφέα, όπως αναφέρεται και στους τίτλους, «να πάρουμε έστω την ύστατη στιγμή τη ρεβάνς από το άκρως θλιβερό αποτέλεσμα του πρώτου γύρου». Το έργο έχει εκδοθεί από τις εκδόσεις Ιωλκός, εξαντλήθηκε σχεδόν αμέσως μετά από την κυκλοφορία του και αποτελεί ένα εγερτήριο αφύπνισης της κοινωνίας, με στόχο να σωθούν τουλάχιστον τα νέα παιδιά από τον καταστρεπτικό «κλοιό» των ναρκωτικών.
Στο εγχείρημα αυτό, πολύτιμος σύμβουλος και συμπαραστάτης των φοιτητών, δεν θα μπορούσε να ήταν άλλος από τον ίδιο τον Βασίλη Μαλούχο, ο οποίος με μεγάλη χαρά και συγκίνηση, δέχτηκε να δώσει τις σκηνοθετικές και θεατρικές του κατευθύνσεις. Ο Βασίλης Μαλούχος βρίσκεται στην πόλη του Ρεθύμνου και θα μείνει για την προετοιμασία και την παρουσίαση της θεατρικής παράστασης.
Η συνέχεια επί της σκηνής…