Ηχηρό «όχι» στην προτεινόμενη συγχώνευση του Γυμνασίου Κράνας με του Γαράζου και του Γυμνασίου Συβρίτου με του Φουρφουρά, λένε τα μέλη της Ένωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ρεθύμνου (ΕΛΜΕΡ) υποστηρίζοντας ότι δεν πρόκειται για συγχώνευση αλλά για λουκέτο στα σχολεία.
Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΕΛΜΕΡ:
«Με εισήγησή του στο Υπουργείο Παιδείας ο Προϊστάμενος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Μανούσος Μαραγκάκης προτείνει τη «συγχώνευση» των Γυμνασίων Κράνας και Συβρίτου με του Γαράζου και του Φουρφουρά αντίστοιχα. Κι επειδή εμείς θέλουμε να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, να πούμε ότι δεν είναι «συγχώνευση» αλλά λουκέτο.
Οι βασικοί λόγοι που επικαλείται ο κ. Μαραγκάκης στις εισηγητικές του εκθέσεις έχουν να κάνουν με κτιριακά και άλλα προβλήματα των δύο σχολείων, τον δήθεν μειούμενο αριθμό των μαθητών, την «ανάγκη κοινωνικοποίησης» των παιδιών και τη μη έγκαιρη στελέχωση των σχολείων με εκπαιδευτικό προσωπικό. Πρόκειται για μία λογική «πονάει χέρι, κόβω χέρι!». Αντί η ΔΔΕ Ρεθύμνου, ως φορέας της Εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο, να κινηθεί σε μια λογική πίεσης προς το Υπουργείο και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα προβλήματα, τα αποδέχεται ως δεδομένα και …ανακαλύπτει τη μαγική λύση να κλείσουν τα σχολεία! Η προέκταση αυτής της λογικής θα οδηγήσει στο κλείσιμο και άλλων σχολείων, ακόμα και των σχολείων «υποδοχής».
Δεν είναι όμως μόνο αυτό. Η έκθεση βρίθει …βολικών σεναρίων, όπως ότι δεν θα υπάρχει μεγάλη χρονοτριβή στη μεταφορά των μαθητών (χωρίς όμως κάποια τεκμηρίωση από την πλευρά του ΚΤΕΛ ή της Τροχαίας), ότι ο αριθμός των μαθητών μειώνεται (όπου η …μείωση μπορεί να είναι 4 μαθητές σε ισάριθμα χρόνια!), ότι τα σχολεία υποδοχής θα στελεχώνονται γρήγορα (ενώ γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πάει Νοέμβριος για να καλυφθούν – αν καλυφθούν – τα κενά στα σχολεία της υπαίθρου) και πως τα παιδιά θα κοινωνικοποιούνται στα σχολεία υποδοχής, λες και τα σχολεία που φοιτούν τώρα είναι γκέτο. (Εκτός αν σαν τέτοια αντιμετωπίζονται από την Διεύθυνση και το Υπουργείο).
Στον συντάκτη της εισήγησης διαφεύγουν γεγονότα όπως:
1. Το πιθανό κλείσιμο των δύο σχολείων θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη μαθητική διαρροή και «αποκοινωνικοποίηση» καθώς αρκετοί μαθητές, με δεδομένη είτε τη συνδρομή που προσφέρουν σε εργασίες της οικογενείας τους, είτε λόγω των δυσκολιών στη μετακίνηση, δεν θα πάνε καν στο Γυμνάσιο, ή θα φοιτούν με αρκετές απουσίες. Αυτό θα οδηγήσει και στη μείωση των εγγραφών στα αντίστοιχα Λύκεια.
2. Οι μαθητές αυτών των περιοχών δεν πάνε στα γειτνιάζοντα Λύκεια όχι γιατί δεν αποφοίτησαν από το αντίστοιχο Γυμνάσιο, αλλά είτε γιατί το γειτνιάζον Λύκειο δεν είναι εύκολα προσβάσιμο με τη συγκοινωνία από το σπίτι τους, είτε γιατί αργεί να στελεχωθεί με εκπαιδευτικούς. (Να σημειώσουμε πως οι δυσκολίες στη μετακίνηση αφορούν και τους εκπαιδευτικούς, καθώς τα δρομολόγια είναι απαράδεκτα αραιά).
3. Η ρεθυμνιώτικη ύπαιθρος είναι ένας τόπος με τα δικά του γεωγραφικά, οικονομικά και πολιτισμικά στοιχεία. Κάθε σχολική μονάδα έχει μόνο θετικά στοιχεία να προσφέρει. Η κατάργησή τους θα δώσει ένα ακόμα σήμα απαξίωσης της υπαίθρου μας με μακροχρόνιες συνέπειες που δεν είναι εύκολο να προβλεφθούν.
4. Τέτοιες εισηγήσεις, χωρίς μάλιστα τη σύμφωνη γνώμη γονέων και τοπικών αρχών, αποτελούν βούτυρο στο ψωμί κάθε κυβέρνησης που περιστέλλει αδίστακτα τις κοινωνικές δαπάνες για να χαρίζει τον δημόσιο πλούτο σε μεγαλοεργολάβους, καναλάρχες, εφοπλιστές και άλλους ημετέρους.
Ως ΕΛΜΕ Ρεθύμνου:
- Απαιτούμε από τον κ. Μαραγκάκη να αποσύρει άμεσα τις απαράδεκτες εισηγήσεις.
- Σε περίπτωση που δεν το πράξει, ζητάμε από την ΠΔΕ Κρήτης να εισηγηθεί αρνητικά ως προς την πρόταση της ΔΔΕ Ρεθύμνου και το ΥΠΑΙΘΑ να μην την κάνει αποδεκτή, ενώ ως σωματείο επιφυλασσόμαστε για τις επόμενες κινήσεις μας.
- Καλούμε τις διευθύνσεις των εμπλεκόμενων σχολείων (και των σχολείων υποδοχής), τις δημοτικές αρχές, τους γονείς και κάθε άλλο εμπλεκόμενο φορέα σε κοινό μέτωπο ώστε να κρατήσουμε τα σχολεία μας ανοιχτά, στελεχωμένα και επαρκώς εξοπλισμένα.
- Εκφράζουμε τη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους των δύο σχολείων που, μέσα στον αγώνα που δίνουν για να μεταδώσουν γνώσεις και ευρύτερη μόρφωση στους μαθητές, καλούνται να αντιμετωπίσουν και αυτή τη δύσκολη κατάσταση».