«Μη φοβάσαι τη σκηνή· φοβήσου μόνο να μην είσαι αληθινός.»
Κωνσταντίν Στανισλάβσκι
Η μέθοδος Στανισλάβσκι δεν είναι απλώς μια τεχνική υποκριτικής — είναι ένας τρόπος να ζεις αληθινά μέσα στις συνθήκες του φανταστικού.
Στο masterclass αυτό, οι συμμετέχοντες θα εμβαθύνουν στις βασικές αρχές της μεθόδου, μαθαίνοντας πώς να μετατρέπουν κάθε ρόλο σε μια ειλικρινή, βιωματική εμπειρία.
Μέσα από πρακτικές ασκήσεις, ανάλυση ρόλων και προσωπική καθοδήγηση, θα ανακαλύψουμε πώς ο ηθοποιός μπορεί να:
• Δημιουργεί ρεαλιστικούς, ζωντανούς χαρακτήρες,
• Χρησιμοποιεί τη φαντασία και τις προσωπικές του μνήμες με ασφάλεια και ακρίβεια,
• Εστιάζει στην «αλήθεια της στιγμής» και στην ενεργή ακρόαση,
• Ενώνει το εσωτερικό του βίωμα με τη σκηνική δράση.
• Πρακτικές ασκήσεις με τα βασικά εργαλεία της μεθόδου: κίνητρο, στόχους χαρακτήρα, συναισθηματική μνήμη και αληθοφάνεια στη σκηνή.
Αν και η μέθοδος γεννήθηκε μέσα στο θέατρο, η εφαρμογή της στον κινηματογράφο είναι καθοριστική. Η λεπτότητα, η αυθεντικότητα και η φυσικότητα που απαιτεί η κάμερα βρίσκουν το ιδανικό τους εργαλείο στη φιλοσοφία του Στανισλάβσκι.
Το σεμινάριο προσφέρει συγκεκριμένες ασκήσεις προσαρμοσμένες στις ανάγκες της κινηματογραφικής υποκριτικής — για παίξιμο που δεν «προσποιείται» αλλά ζει.
Απευθύνεται σε όσους ενδιαφέρονται να γνωρίσουν σε βάθος την ανθρώπινη συμπεριφορά μέσα από την τέχνη της υποκριτικής, αλλά και σε επαγγελματίες ηθοποιούς και υποψήφιους σπουδαστές δραματικών σχολών.
- Η μέθοδος Στανισλάβσκι δεν διδάσκει πώς να παίζεις έναν ρόλο — διδάσκει πώς να τον ζεις.
Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 18.00-21.00 και
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου 18.00-21.00
The Garage (Δημοκρατίας 53)
Πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής: 6932492752
Μαριάννα Κοντούλη
Σκηνοθέτης, παραγωγός, απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών του ΕΚΠΑ, από το 2007 εργάζεται στο χώρο του θεάτρου και των οπτικοακουστικών παραγωγών. Γεννήθηκε στην Αθήνα ενώ έζησε τα παιδικά και εφηβικά της χρόνια στις Βρυξέλλες. Απόφοιτη του τμήματος Θεατρικών Σπουδών της Φιλοσοφικής σχολής Αθηνών με μετέπειτα σπουδές στην σκηνοθεσία θεάτρου και κινηματογράφου. Η μετεκπαίδευση και ο πειραματισμός αποκλειστικά πάνω στο Σύστημα του Stanislavski (Peter Brook, DAMU Prague, I.N.S.A.S.) δημιούργησαν και την ταυτότητα της ως σκηνοθέτη.
Από το 2007 εργάζεται στο χώρο του θεάτρου, κινηματογράφου και τηλεόρασης. Στο θέατρο έχει σκηνοθετήσει, ανάμεσα σε άλλες, τις παραστάσεις Μάντεψε του Στρατή Μπέη (Άλμα, 2020), Zyklon του Θανάση Τριαρίδη (Faust, 2019) ,Φήμες Λένε… μια διασκευή του Rumors του Neil Simon (2017) Αχ, αυτά τα φαντάσματα του Εντουάρντο ντε Φιλίππο (2016), Η Αγνή του Θεού του John Pielmeier (Αλκμήνη, 2015), No Shakespeare please με την Μπέσυ Μάλφα (Music Hall Casablanca, 2012) καθώς και το Γελώντας Άγρια του Christopher Durang (Μέλι, 2008). Έχει σκηνοθετήσει τις μικρού μήκους ταινίες «Και η φλόγα καίει τα σωθικά μας» (2010) και «Στιγμή» (2007) συμμετέχοντας σε φεστιβάλ της Ελλάδας και του εξωτερικού, καθώς και διαδικτυακά διαφημιστικά, ντοκιμαντέρ και video clips. Στην τηλεόραση, έχει συνεργαστεί με τον Πάνο Κοκκινόπουλο, στο σήριαλ του MEGA «Μαύρα Μεσάνυχτα».
Η συνεχόμενη συνεργασία και επαφή με ηθοποιούς και σκηνοθέτες και ο προβληματισμός τους στον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ τους την οδήγησε να ασχοληθεί από το 2012 με την διδασκαλία υποκριτικής του Συστήματος Stanislavski και την σκηνοθεσία ηθοποιών, μέθοδος της Judith Weston. Παράλληλα, εργάζεται ως διευθύντρια παραγωγής στο θέατρο και τον κινηματογράφο καθώς και στην παραγωγή φεστιβάλ.






