Με αφορμή τις συζητήσεις που γίνονται τελευταία στο Ρέθυμνο, αλλά και το πρόσφατο δημοσίευμα στον τοπικό Τύπο σχετικά με το αίτημα της επέκτασης της αστικής συγκοινωνίας εκτός κέντρου, η εταιρία «ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου ΑΕ» αφενός συνυπογράφει το δικαίωμα που έχουν όλοι οι πολίτες να μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς (όπως ο ίδιος ο συμπολίτης ανέφερε στον δημόσιο λόγο του) αφετέρου όμως, ξεκαθαρίζει μια σειρά βασικών παραμέτρων, βάσει των οποίων αυτό δεν είναι εφικτό να γίνει με πρωτοβουλία της ίδιας της Εταιρίας.
Συγκεκριμένα το ΚΤΕΛ καθιστά σαφές ότι:
Η εμπειρία του παρελθόντος απέδειξε περίτρανα πως η δρομολόγηση μίνι μπας σε εκτός κέντρου περιοχές, όπως για παράδειγμα στον Μασταμπά και νοτιότερα, ουδέποτε «αγκαλιάστηκε» από το επιβατικό κοινό, με συνέπεια η γραμμή να μην καθίσταται βιώσιμη επειδή το μεταφορικό έργο ήταν εξαιρετικά περιορισμένο.
Ωστόσο, το ορθότερο θα ήταν οι ίδιοι οι συμπολίτες που αιτούνται (και δικαίως) την επέκταση της αστικής συγκοινωνίας εκτός του κεντρικού ιστού της πόλης, να απευθύνουν τα ερωτήματά τους ΟΧΙ στην διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου που είναι αναρμόδια, αλλά στους καθ’ ύλην αρμόδιους που είναι οι θεσμικοί εκπρόσωποι του νομού και οι οποίοι δύναται να αποφασίσουν εάν επιθυμούν ή όχι να επιδοτήσουν τέτοιου είδους δρομολόγια, ώστε και οι πολίτες να εξυπηρετούνται καλύτερα και το κέντρο της πόλης του Ρεθύμνου να αποσυμφορηθεί κυκλοφοριακά.
Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα του δήμου Ηρακλείου που για να αποσυμφορήσει το κέντρο της πόλης από τα εκατοντάδες Ι.Χ., αξιοποιώντας την ισχύουσα νομοθεσία, επιδοτεί το αστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου για να εκτελεί τακτά δρομολόγια σε διάφορες περιοχές μεταφέροντας τους πολίτες εντελώς δωρεάν στο κέντρο.
Αντίστοιχες πρωτοβουλίες έχουν αναληφθεί σε διάφορες περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και στο νομό Ρεθύμνου, όπου για παράδειγμα ο δήμος Ανωγείων επιδοτεί το υπεραστικό ΚΤΕΛ Ηρακλείου – Λασιθίου για τις μεταφορικές ανάγκες των κατοίκων του, αλλά και ο δήμος Αγίου Βασιλείου, που επίσης επιδοτεί το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου για τον ίδιο σκοπό, ενώ σε επίπεδο Χανίων το αστικό ΚΤΕΛ καλύπτει τις ανάγκες του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Συμπερασματικά, η τοπική αυτοδιοίκηση και το κεντρικό κράτος είναι οι θεσμοί που έχουν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά «εργαλεία» για να διευκολύνουν το μεταφορικό έργο των επιβατών και όχι το ΚΤΕΛ.
Σε ότι αφορά τον νομό Ρεθύμνου, το ΚΤΕΛ καλύπτει τις μεταφορικές ανάγκες των πολιτών σε όλα τα χωριά -απομακρυσμένα και μη- από μία έως πέντε φορές της εβδομάδα, ανάλογα πάντα με την επιβατική κίνηση που καταγράφεται ανά εποχή.
Εν κατακλείδι, η διοίκηση του ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, που ήταν και παραμένει ανοιχτή στον δημόσιο διάλογο, διαβεβαιώνει τους πολίτες πως θα ανταποκριθεί θετικά σε ενδεχόμενη πρόσκληση που θα λάβει από τα αρμόδια θεσμικά όργανα, με γνώμονα την βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών στον τομέα των μεταφορών.