ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

«Όχι» του Συλλόγου Γονέων του 1ου Δημοτικού για τη συστέγαση με το υπό δημιουργία Πειραματικό

Ο Σύλλογος Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου – Τούρκικου και 2ου Νηπιαγωγείου  με μεγάλη του έκπληξη (!) πληροφορήθηκε από τον τοπικό τύπο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι πρόκειται να συστεγαστεί με το υπό δημιουργία νέο πειραματικό δημοτικό σχολείο.

Η απαράδεκτη και χωρίς κανένα διάλογο ή έστω επίσημη ενημέρωση αυτή απόφαση,  πληροφορηθήκαμε ότι ήταν μια λύση απελπισίας η οποία προήλθε μετά από άρνηση, απολύτως κατανοητή, άλλων δημοτικών σχολείων να μετατραπούν σε πειραματικά ή πρότυπα, καθώς και δυναμικών παρεμβάσεων των αντίστοιχων συλλόγων γονέων να στερηθούν τα σχολεία της γειτονιάς τους (στα πειραματικά φοιτούν μαθητές που επιλέγονται μετά από κλήρωση και όχι επειδή διαμένουν κοντά) και της πρακτικά ανέφικτης λύσης απελπισίας των υπευθύνων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και του δήμου, προκειμένου να ικανοποιηθεί το τελεσίγραφο του Υπουργείου Παιδείας.

Ο Σύλλογος Γονέων του 1ου Δημοτικού Σχολείου – Τούρκικου και 2ου Νηπιαγωγείου  δηλώνει με κάθε σαφήνεια τα εξής:

  • Προσυπογράφουμε την απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων του Σχολείου μας και ειδικά την επισήμανση ότι η κυοφορούμενη συστέγαση είναι τεχνικά-πρακτικά αδύνατη και επικίνδυνη, λόγω απουσίας μελέτης της στατικότητας των παρεμβάσεων ενός κτηρίου χαρακτηρισμένου ως μνημείου αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, της ανεπαρκούς συντήρησής του και της έλλειψης βασικών υποδομών (απουσία κυλικείου και αίθουσας πολλαπλών χρήσεων την οποία υποκαθιστά η προσωρινή παραχώρηση της μίας εκ των δύο αιθουσών της παλιάς δημοτικής βιβλιοθήκης, κ.ά.).
  • Είναι το μοναδικό σχολείο με πολυπολιτισμικό χαρακτήρα, ο ισορροπημένος πληθυσμός του οποίου διατηρήθηκε με πολύ κόπο από τους δασκάλους και τους γονείς, ενάντια στις αποδεκτές από τους υπευθύνους παράνομες εγγραφές σε άλλα σχολεία υποτιθέμενων ελίτ. Η φοίτηση σε αυτό προσφέρει μοναδικές ευκαιρίες στους μικρούς μαθητές/τριες να συμβιώσουν σε μια πλούσια εμπειριών και ευκαιριών επαφής με άλλους πολιτισμούς  εκπαιδευτική διαδικασία, εξισορροπώντας τις υλικοτεχνικές αδυναμίες.

Εάν υλοποιηθεί η συστέγαση του πειραματικού με το 1ο Δημοτικό και νηπιαγωγείο, θα έχει ως συνέπεια ένα μέρος του μαθητικού πληθυσμού να μετακινηθεί στο πειραματικό με τη διαδικασία της κλήρωσης, ένα μέρος να μετεγγραφεί σε άλλα σχολεία- λόγω των συνθηκών- ενώ τα παιδιά που θα παραμείνουν θα στοιβαχτούν όπως-όπως  σε ακατάλληλες αίθουσες, όπως και οι εκπαιδευτικοί που θα παραμείνουν, αφού οι περισσότεροι θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις και θα μετακινηθούν.

Ένα μέρος των  παιδιών  του 1ου Δημοτικού που θα κληρωθούν  θα αντιμετωπίσουν ανυπέρβλητες δυσκολίες λόγω γλώσσας και πολιτισμικής διαφοροποίησης, σύμφωνα με  ένα απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών, όπως προκύπτει από τη φιλοσοφία ίδρυσης των πειραματικών σχολείων. Τα παιδιά αυτά είναι επιβεβλημένο να παρακολουθούν Τμήμα Υποδοχής. Σένα πειραματικό σχολείο θα υπάρξει;

  • Η υιοθέτηση παλαιότερα από το Πανεπιστήμιου Κρήτης του Σχολείου μας έγινε για αυτόν ακριβώς το λόγο, παρείχε πολύ σημαντική, συμβολική κυρίως, στήριξη, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως άλλοθι για την δραστική υποβάθμισή του.

Η ερήμην μας απαράδεκτη κυοφορούμενη υποβάθμιση δεν θα γίνει αποδεκτή και υποσχόμαστε (!) ότι θα την εμποδίσουμε χρησιμοποιώντας κάθε νόμιμο μέσο.

Εκ μέρους του Δ.Σ.

 Η Πρόεδρος Νάκη Μαρία
Η  Γραμματέας Ασημακοπούλου Κανέλλα – Μαρία