ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Επίσκεψη του βουλευτή Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Α. Ξανθού σε Δημοτικά σχολεία του Ρεθύμνου

Επίσκεψη του βουλευτή Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Α. Ξανθού σε Δημοτικά σχολεία του Ρεθύμνου

Επίσκεψη σε Δημοτικά σχολεία του Νομού Ρεθύμνου που με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς εμφανίζουν πολλαπλά λειτουργικά προβλήματα, πραγματοποίησε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Ανδρέας Ξανθός.

Ο κ. Α. Ξανθός επισκέφθηκε αρχικά το Δημοτικό Σχολείο Πλακιά, το οποίο ενώ ανήκει στα σχολεία Ε.Α.Ε.Π., φέτος υπολειτουργεί ως 9θέσιο αλλά με 8 δασκάλους και 1 εκπαιδευτικό ειδικότητας(γυμναστή), με αποτέλεσμα να υπάρχει λειτουργικό κενό στην πρωινή ζώνη (η 1η τάξη είναι χωρίς δάσκαλο), ενώ δεν λειτουργεί καθόλου το ολοήμερο σχολείο. Ο κ. Α. Ξανθός ενημερώθηκε από το Διευθυντή κ. Χ. Γασπαράκη και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς για τη δραματική υποβάθμιση της λειτουργίας του σχολείου σε σχέση με την περσινή χρονιά και την επείγουσα ανάγκη τοποθέτησης ενός δασκάλου για την κάλυψη του κενού της 1ης τάξης. Στη συνάντηση παραβρέθηκαν ο Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Αγίου Βασιλείου κ. Τσιγδινός και εκπρόσωπος του Συλλόγου Γονέων, οι οποίοι επεσήμαναν τις ιδιαιτερότητες του σχολείου (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών που χρειάζονται τμήματα υποδοχής και παράλληλης στήριξης, η πλειονότητα των γονέων εργάζονται σε τουριστικά επαγγέλματα με αποτέλεσμα να είναι απαραίτητο το ολοήμερο σχολείο) και τόνισαν ότι η υπολειτουργία των σχολείων της υπαίθρου είναι παράγοντας που ευνοεί τη μετακίνηση οικογενειών προς την πόλη και άρα την ερήμωση της επαρχίας.

Στο 14ο Δημοτικό Σχολείο (Καλλιθέα), ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ συναντήθηκε με τον Διευθυντή κ. Κ. Σάρο και τους υπόλοιπους δασκάλους-εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων που υπηρετούν στο σχολείο, τον Πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Άβαθμιας Ν. Ρεθύμνου κ. Γ. Τρούλη αλλά και με εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων. Η εικόνα από το μεγαλύτερο δημοτικό σχολείο του Νομού είναι εξίσου προβληματική, με κορυφαίο παράδειγμα την 5η τάξη όπου, σύμφωνα με την πρόσφατη ρύθμιση για δυνατότητα αύξησης κατά 10% του ορίου των 25 μαθητών ανά τάξη, έχουν συμπτυχθεί τα 4 τμήματα σε 3 και ο αριθμός έχει φτάσει στα 26-28 παιδιά καθιστώντας μη αποδοτική την εκπαιδευτική διαδικασία και «στοιβάζοντας» στην κυριολεξία μικρούς μαθητές κατά παρέκκλιση των παιδαγωγικών προδιαγραφών και κάθε κανόνα για την υγιεινή και ασφάλεια τους.

Οι εκπαιδευτικοί του 14ου ΔΣ επεσήμαναν ότι η αύξηση του αριθμού των μαθητών/τάξη είναι «όχημα» συγχωνεύσεων τμημάτων και κατάργησης οργανικών θέσεων στα δημοτικά σχολεία, με στόχο την μείωση του κόστους της δημόσιας εκπαίδευσης. Εκτιμούν ότι φέτος στην πραγματικότητα υλοποιείται ένα «μνημονιακό πείραμα» λειτουργίας της εκπαίδευσης με πολύ χειρότερους όρους και standards ποιότητας, που γυρνά την Δημόσια Παιδεία πολλά χρόνια πίσω. Οι ελλείψεις δασκάλων, νηπιαγωγών και καθηγητών ειδικοτήτων είναι πρωτοφανείς, τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις οικογένειες των εκπαιδευτικών λόγω του περιορισμένου αριθμού των αποσπάσεων είναι τεράστια και τα λειτουργικά κενά στα σχολεία είναι χωρίς προηγούμενο, το ολοήμερο σχολείο στην ουσία δεν λειτουργεί αφού δεν υπάρχει υπεύθυνος δάσκαλος, η ειδική αγωγή και η αντισταθμιστική εκπαίδευση υποβαθμίζονται δραματικά, οι γονείς επιβαρύνονται συνεχώς οικονομικά για να στηρίξουν την τεχνολογική υποδομή του σχολείου και να καλύψουν πολλές λειτουργικές ανάγκες του σχολείου αφού η χρηματοδότηση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για το σκοπό αυτό έχει μειωθεί κατά 75%, η «εξωστρέφεια» των σχολείων μέσω της συμμετοχής τους σε διάφορα εκπαιδευτικά προγράμματα εμποδίζεται στην πράξη και το σχολείο αδυνατεί να επιτελέσει τον ευρύτερο κοινωνικό και μορφωτικό του ρόλο. Οι δάσκαλοι και οι εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων ενημέρωσαν επίσης τον κ. Α. Ξανθό για τα προβλήματα των κτιριακών υποδομών του 14ου ΔΣ που σχετίζονται με τον ακατάλληλο για σχολικό συγκρότημα σχεδιασμό των χώρων , ενώ επεσήμαναν τους πολλαπλούς κινδύνους από την ενδεχόμενη υλοποίηση της κυβερνητικής απόφασης για κατάργηση των σχολικών φυλάκων.

Αντίστοιχα προβλήματα διαπιστώθηκαν και στο 8ο Δημοτικό Σχολείο (Περιβόλια) όπου ο κ. Α. Ξανθός συναντήθηκε με τον Διευθυντή κ. Ε. Βαγιωνάκη, τους δασκάλους και τον εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων. Είναι το σχολείο με το μεγαλύτερο ποσοστό αλλοδαπών μαθητών (40%), που λειτουργεί μεν τμήμα ένταξης αλλά όχι τμήμα υποδοχής, καθώς και ολοήμερο (2-3 τμήματα προβλέπονται για φέτος) αλλά χωρίς υπεύθυνο δάσκαλο και με πολλές ελλείψεις που δυσχεραίνουν την εκπαιδευτική διαδικασία και κινδυνεύουν να υποβαθμίσουν την ποιότητα της παρεχόμενης μόρφωσης. Λείπουν 2 δάσκαλοι (ένας για το πρωινό και ένας για το ολοήμερο) και 7 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων. Ιδιαίτερα επισημάνθηκαν οι αρνητικές παιδαγωγικές επιπτώσεις της ΚΥΑ που προβλέπει την υπέρβαση κατά 10% της αναλογίας μαθητών ανά δάσκαλο και νηπίων ανά νηπιαγωγό. Ο εξοπλισμός του Εργαστηρίου Πληροφορικής χρειάζεται άμεση συντήρηση και αναβάθμιση αλλιώς δεν θα μπορεί να επιτελέσει τη λειτουργία του, ενώ η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου διατηρείται σε αξιοπρεπές επίπεδο χάρις στη συνεχή οικονομική συνδρομή των γονέων. Ο εκπρόσωπος τους μάλιστα τόνισε την ανάγκη συστράτευσης και κοινής δράσης με τους εκπαιδευτικούς για την υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης πού βάλλεται σε όλες τις βαθμίδες και για την βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Ο βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ ενημέρωσε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για την ερώτηση που έχει ήδη καταθέσει στη Βουλή αναδεικνύοντας τα κενά στα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία του Νομού και τόνισε την ανάγκη ενιαίου κοινωνικού μετώπου για την στήριξη της Δημόσιας Παιδείας που καταρρέει, για την υπεράσπιση της αξιοπρέπειας των εκπαιδευτικών που πλήττεται από την μισθολογική εξαθλίωση και την αδυναμία –παρά το ζήλο και το φιλότιμο τους- να προσφέρουν πολύπλευρη και ουσιαστική μόρφωση στους μαθητές. Ο κίνδυνος για ένα «ταξικό» σχολείο που θα αποκλείει τους φτωχούς και αδύναμους μαθητές και θα προσφέρει στοιχειώδη μόνο μόρφωση είναι ορατός. Γι’ αυτό και η αναβάθμιση του Κοινωνικού Κράτους στη χώρα πρέπει να είναι πρώτιστη πολιτική προτεραιότητα για μια κυβέρνηση της Αριστεράς με πυρήνα το ΣΥΡΙΖΑ.