ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΕΛΛΑΔΑ

Ερώτηση ομάδας βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα: “Αποκλεισμός ατόμων με Μαθησιακές δυσκολίες από τη λίστα του ΕΟΠΥΥ”

Ομάδα 33 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, μεταξύ των οποίων και ο βουλευτής Ρεθύμνου Ανδρέας Ξανθός κατέθεσαν ερώτηση στον Υπουργό Yγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και στον Υπουργό Εργασίας, Κοινωνικής ασφάλισης και Πρόνοιας για το ζήτημα του αποκλεισμού των Μαθησιακών Δυσκολιών από τη λίστα του ΕΟΠΥΥ.

Όπως αναφέρουν οι βουλευτές στην ερώτησή τους: «Πριν από λίγους μήνες υπήρξε τροποποίηση του Ενιαίου Κανονισμού Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ (ΦΕΚ 1233Β΄ 11-4-2012) και ειδικότερα στο άρθρο 17, παρ. Γ, όπου δεν αναφέρονται οι Μαθησιακές Δυσκολίες, έτσι ώστε να δικαιολογείται η αποζημίωση προς τους ασφαλισμένους του ταμείου για πραγματοποιηθείσες θεραπείες. Ο προηγούμενος κανονισμός (ΦΕΚ 2456Β΄, 3-11-2011) στο σχετικό άρθρο προέβλεπε παροχές σε παιδιά που αντιμετωπίζουν τέτοιας μορφής δυσκολίες. Αντ’ αυτού, αναφέρονται γενικά οι «…λοιπές Παιδοψυχιατρικές διαταραχές…» στοιχείο που έχει αποτελέσει βάση για την εξαίρεση της συγκεκριμένης διαταραχής από αυτές που δικαιολογούν αποζημίωση για τα τέκνα ασφαλισμένων που πραγματοποιούν τις απαραίτητες θεραπείες.

Σύμφωνα με το άρθρο 3, παρ. 1 του ΦΕΚ3699 2-10-2008, στους μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες συγκαταλέγονται ιδίως όσοι παρουσιάζουν νοητική αναπηρία, αισθητηριακές αναπηρίες όρασης, (τυφλοί, αμβλύωπες με χαμηλή όραση), αισθητηριακές αναπηρίες ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), κινητικές αναπηρίες, χρόνια μη ιάσιμα νοσήματα, διαταραχές ομιλίας – λόγου, ειδικές μαθησιακές δυσκολίες όπως δυσλεξία, δυσγραφία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, δυσορθογραφία, σύνδρομο ελλειμματικής προσοχής με ή χωρίς υπερκινητικότητα, διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (φάσμα αυτισμού), ψυχικές διαταραχές και πολλαπλές αναπηρίες».

Συγκεκριμένα οι βουλευτές ερωτούν τους αρμόδιους Υπουργούς:

«Επειδή: Το ζήτημα των Μαθησιακών Δυσκολιών αφορά ένα μεγάλο αριθμό μαθητών, οι οποίοι πέφτουν θύματα κοινωνικού αποκλεισμού. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, ποσοστό 10-15% των μαθητών με νοημοσύνη εντός των φυσιολογικών ορίων εμφανίζει μαθησιακές διαταραχές, ενώ ποσοστό 6% έχει δυσκολία στις αριθμητικές πράξεις.
Η θεραπεία της αντιμετώπισης των μαθησιακών δυσκολιών δε συμπεριλαμβάνεται, όπως θα έπρεπε, στις παροχές των δημόσιων σχολείων γενικής εκπαίδευσης διότι δεν υπάρχει ένα πλήθος ειδικών που απαιτείται, όπως Ψυχολόγοι, Ψυχίατροι, Νευρολόγοι, Αναπτυξιολόγοι, Λογοθεραπευτές και Ειδικοί Παιδαγωγοί.
Το κόστος από τη μη αντιμετώπιση της διαταραχής αυτής είναι πολύ μεγάλο και σε πολλές περιπτώσεις δυσβάσταχτο, τόσο για τα ίδια τα άτομα όσο και για το κοινωνικό σύνολο, σε περιόδους λιτότητας και υποτίμησης της εργασίας.
Το δικαίωμα στην Εκπαίδευση είναι καθολικό και οφείλει να γίνεται σεβαστό από το ελληνικό κράτος.

• Προτίθενται να επαναφέρουν τις Μαθησιακές Δυσκολίες στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ ως διαταραχή που χρήζει αντιμετώπισης με θεραπείες, που αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ, όπως ίσχυε και μέχρι πρότινος;
• Ποιο είναι το σκεπτικό το οποίο οδήγησε στον αποκλεισμό των Μαθησιακών Δυσκολιών από τη λίστα του ΕΟΠΥΥ;»