ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Ερώτηση στη βουλή για τα σοβαρά κενά των σχολικών μονάδων στο Ρέθυμνο

Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Αρβανιτόπουλο, σχετικά με τα σοβαρά κενά των σχολικών μονάδων στο Ρέθυμνο κατέθεσε ο Βουλευτής Ρεθύμνου Νέας Δημοκρατίας, Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης.

Ο Βουλευτής έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει το ΕΠΑΛ Γαράζου, καθώς επίσης και στα σοβαρά κενά σε επίπεδο ειδικής αγωγής για το σύνολο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου, ζητήματα με ιδιαίτερες κοινωνικές προεκτάσεις, για τα οποία το υπουργείο οφείλει να ευαισθητοποιηθεί.

Ο κ. Κεφαλογιάννης ζητάει να ενημερωθεί από τον αρμόδιο Υπουργό ως προς το σχεδιασμό του Υπουργείου για την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων και ειδικότερα των περιοχών με οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητες, ενώ παράλληλα ζητάει τη δέσμευση του Υπουργείου ως προς την ομαλή διεξαγωγή του προγράμματος σπουδών των ΕΠΑΛ, έτσι ώστε να δοθούν τα απολυτήρια και τα πτυχία στους μαθητές.

Τέλος, ζητάει να ληφθεί άμεσα μέριμνα για την κάλυψη των κενών στον τομέα της ειδικής αγωγής και ειδικότερα της παράλληλης στήριξης. Η συγκεκριμένη ερώτηση αποτελεί συνέχεια προηγούμενης ερώτησης του Βουλευτή σχετικά με το σύνολο των εκπαιδευτικών αναγκών σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας Ρεθύμνου και έχει ως στόχο να αναδείξει τις κοινωνικές προεκτάσεις της υπολειτουργίας των σχολικών μονάδων.

Αναλυτικά, το κείμενο της ερώτησης διαμορφώνεται ως εξής:

Σε πρόσφατη ερώτησή μου σχετικά με τα εκπαιδευτικά κενά, τόσο σε επίπεδο πρωτοβάθμιας όσο και σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ανέλυσα τα προβλήματα που έχουν ανακύψει ως προς την ομαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων του Ρεθύμνου. Η τεκμηριωμένη απάντηση του Υπουργείου που ανέλυε την προσπάθεια των αρμόδιων Υπηρεσιών για την κάλυψη των κενών αυτών, καθώς και την υπάρχουσα δυσχερή οικονομική συγκυρία κάλυπτε το σύνολο των κενών σε επίπεδο Ρεθύμνου.

Ωστόσο, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, νιώθω υποχρεωμένος απέναντι στους πολίτες του Ρεθύμνου να επανέλθω για δύο κοινωνικής φύσεως ζητήματα για τα οποία θεωρώ ότι πρέπει να δοθεί από το Υπουργείο η δέουσα προσοχή.
Το πρώτο ζήτημα αφορά τη στελέχωση του ΕΠΑΛ Γαράζου που, από κοινού με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες επαγγελματικής εκπαίδευσης του Ρεθύμνου κινδυνεύουν να μην είναι σε θέση να εκδώσουν πτυχία και απολυτήρια, καθώς και να προβιβάσουν μαθητές στην επόμενη τάξη. Η σημαντική διαφοροποίηση ως προς το ΕΠΑΛ Γαράζου έγκειται στο γεγονός ότι η εν λόγω σχολική μονάδα καλύπτει την ευρύτερη περιοχή του Μυλοποτάμου, μια περιοχή ορεινή, με πολλά προβλήματα στα οποία η φοίτηση και η δραστηριότητα του σχολείου αποτέλεσε και αποτελεί μια ουσιαστική διέξοδο για τους νέους της περιοχής που έχουν επιλέξει να μείνουν στον τόπο τους.
Η ομαλή λειτουργία του σχολείου αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης προσπάθειας από θεσμούς και φορείς, έτσι ώστε τα νέα παιδιά του Μυλοποτάμου να αποκτήσουν όλα εκείνα τα εφόδια για να προχωρήσουν τη ζωή τους αναπτύσσοντας υγιή πρότυπα και υψηλό μορφωτικό επίπεδο. Τα προβλήματα του σχολείου ως προς την κάλυψη των διδακτικών του αναγκών και κυρίως ως προς την έκδοση πτυχίων και απολυτηρίων συνδέονται με τα κενά στους τομείς: Υγείας και Πρόνοιας στην Ειδικότητα Βοηθών Νοσηλευτών και Ηλεκτρολογίας στην ειδικότητα Ηλεκτρολογικών Εγκαταστάσεων. Παράλληλα, υπάρχει πρόβλημα και με τον τομέα Γεωπονίας και τον Τομέα Ηλεκτρολογίας ως προς την ολοκλήρωση του προγράμματος σπουδών της Β’ τάξης.
Το δεύτερο ζήτημα αφορά την κάλυψη των κενών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε επίπεδο παράλληλης στήριξης. Προσωπικά θεωρώ ότι είναι υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίξει ουσιαστικά τα παιδιά και τις οικογένειές τους, έτσι ώστε να μπορέσουν να έχουν μια ευκαιρία για μια ουσιαστική και ενεργό συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία. Τα λειτουργικά κενά για την ειδική αγωγή ανέρχονται στο σύνολό τους σε 20 άτομα μόνο σε επίπεδο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ τα κενά ως προς την παράλληλη στήριξη ανέρχονται σε 7 διδάσκοντες. Είναι χαρακτηριστικό ότι και τα τρία Γυμνάσια της πόλης του Ρεθύμνου που διαθέτουν τμήματα ένταξης δεν έχουν στελεχωθεί με κάποιον καθηγητή ειδικής αγωγής.

Όπως ανέφερα και στην προηγουμένη ερώτησή μου, επειδή αναγνωρίζω τις προσπάθειες που καταβάλλει το Υπουργείο και η ηγεσία του, προσπάθειες που πρέπει να αναγνωριστούν από το σύνολο της κοινωνίας και της εκπαιδευτικής κοινότητας, και με βάση τα προαναφερθέντα:

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Ποιός είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου ως προς την κάλυψη των λειτουργικών κενών των σχολικών μονάδων; Υπάρχει ειδική μέριμνα με βάση τις κοινωνικές και οικονομικές ιδιαιτερότητες της κάθε περιοχής;

2. Υπάρχει ξεκάθαρη δέσμευση του Υπουργείου ως προς τη διασφάλιση της ομαλής υλοποίησης του προγράμματος σπουδών των ΕΠΑΛ, έτσι ώστε να χορηγηθούν τα απολυτήρια και τα πτυχία στους μαθητές;

3. Προτίθεται το Υπουργείο να προβεί σε ενέργειες για την κάλυψη των κενών ειδικής αγωγής σε επίπεδο Ρεθύμνου;