«Σώστε τον» φώναζαν στο πλήρωμα οι επιβάτες τόσο από το Blue Horizon όσο και από άλλο πλοίο της ίδιας εταιρείας, που θα απέπλεε λίγο μετά για Χανιά, με το βίντεο που τράβηξε αυτόπτης μάρτυρας να «φουντώνει» την οργή για το φονικό σπρώξιμο και την εξίσου εγκληματική αδιαφορία στη συνέχεια
Δυσκολεύεται – αν όχι αρνείται – ανθρώπου νους να συλλάβει και να εξηγήσει τη συμπεριφορά του πληρώματος στο πλοίο της Blue Star Ferries που ανήκει στην Attica Group, το βράδυ της Τρίτης, συμπεριφορά που οδήγησε στον θάνατο έναν 36χρονο, για τον οποίο μόνο καλά λόγια είχαν να πουν όσοι τον είχαν γνωρίσει.
Μάλιστα, όσο περνάνε οι ώρες και νέα στοιχεία – πληροφορίες και οπτικά ή βιντεοληπτικά ντοκουμέντα – βλέπουν το φως της δημοσιότητας, τόσο μεγαλώνει η οργή που εναλλάσσεται με τη θλίψη για τον άδικο χαμό ενός ανθρώπου που κατά γενική ομολογία, δεν είχε βλάψει ποτέ κανέναν και τα έβγαζε πέρα στη σύντομη ζωή του με μεγάλη δυσκολία μεν, με χαμόγελο δε.
Ενδεικτικό είναι το νέο βίντεο που τράβηξε αυτόπτης μάρτυρας από παρακείμενο πλοίο της ίδιας εταιρείας, το οποίο θα απέπλεε λίγο μετά για Χανιά, και καταγράφει τις τελευταίες στιγμές του άτυχου Αντώνη, ενώ ακούγονται οι κραυγές των επιβατών που εκλιπαρούν τα πληρώματα να σώσουν τον 36χρονο, ενώ το Blue Horizon απομακρύνεται και το άψυχο σώμα του νεαρού άνδρα ξεβράζεται πλέον στην επιφάνεια της θάλασσας.
Ο τραγικός και άδικος θάνατος του Αντώνη έχει σοκάρει και εξοργίσει το πανελλήνιο, ενώ θρήνος επικρατεί στον Άγιο Νικόλαο, την πόλη κατάγωγής του, όπου όλοι ζητούν επιτακτικά να αποδοθεί δικαιοσύνη.
Μάλιστα, στις επτά το απόγευμα της Τετάρτης έχει προγραμματιστεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Ελευθερίου Βενιζέλου, ενώ την ίδια ώρα θα πραγματοποιηθεί πορεία διαμαρτυρίας και στο λιμάνι του Πειραιά.
Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία από τη νεκροψία – νεκροτομή, ο θάνατος του Αντώνη επήλθε από πνιγμό, ενώ έφερε χτυπήματα στο κεφάλι και στο πρόσωπο.
Για ανθρωποκτονία από κοινού και για παραβίαση σχετικών άρθρων του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου κατηγορούνται ένας λοστρόμος, ο ύπαρχος, ο αξιωματικός καταστρώματος και ο καπετάνιος του πλοίου. Οι δύο πρώτοι φέρονται να «έσπρωξαν τον άτυχο άνδρα στον θάνατο». Από όλους λαμβάνονται καταθέσεις για την υπόθεση, ενώ το λιμενικό σώμα έχει λάβει προανακριτικό υλικό, αλλά και τα σχετικά βίντεο. Εντός της ημέρας αναμένεται η άσκηση ποινικών διώξεων κατά των τεσσάρων συλληφθέντων από τον εισαγγελέα και στη συνέχεια θα οδηγηθούν στον ανακριτή, από όπου αναμένεται να πάρουν προθεσμία για να απολογηθούν.
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης έδωσε εντολή για τη διεξαγωγή Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης (ΕΔΕ) σχετικά με τις ενέργειες του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά απέναντι στο τραγικό περιστατικό.
Για πρωτοφανές συμβάν στα ναυτικά χρονικά της χώρας, κάνουν λόγο τα σωματεία των εργαζομένων. «Δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο. Μπορείτε να το επιβεβαιώσετε κάνοντας τη σχετική έρευνα, δεν έχει καταγραφεί ποτέ τέτοιο περιστατικό», αναφέρει στο News247 ο πρόεδρος του Σωματείου Θαλαμηπόλων του Εμπορικού Ναυτικού Λευτέρης Σαριδάκης.
Η ΠΕΝΕΝ καταλογίζει ευθύνες, μεταξύ άλλων, στο Λιμενικό Σώμα και το αρμόδιο υπουργείο: «Είναι προφανές ότι ο 36χρονος επιβάτης ανήλθε στον καταπέλτη τη στιγμή κατά την οποία το πλοίο είχε λύσει τους κάβους και ταυτόχρονα γινόταν η κίνηση για τη αναχώρηση του πλοίου (πρόσω). Η συνέχιση του επεισοδίου και η απώθηση του 36χρονου με σηκωμένο καταπέλτη είναι από πλευράς μέλους του πληρώματος πράξη αψυχολόγητη, επικίνδυνη και ισοδυναμεί με ολέθρια ενέργεια.
Ταυτόχρονα, από το ίδιο βιντεοσκοπημένο υλικό κατά τη στιγμή που ο 36χρνος ήταν στην θάλασσα, δεν προκύπτει η εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας για τη διάσωση του. Αυτό με την σειρά του αποτελεί μια ακόμη παράλειψη, η οποία συμβάλει ως κρίκος μιας επικίνδυνης αλυσίδας γεγονότων στην απώλεια της ζωής του επιβάτη…
Παράλληλα οφείλουμε να υπογραμμίσουμε με τον πιο σαφή τρόπο ότι ευθύνες υπάρχουν και στους άνδρες του Λιμενικού Σώματος, οι οποίοι κατά την αναχώρηση του πλοίου δεν ήταν παρόντες ως όφειλαν.
Εάν υπήρχαν όργανα του Λιμενικού Σώματος, όπως έπρεπε να έχουν παρουσία – έλεγχο – εποπτεία, δεν επρόκειτο να συμβεί αυτό το γεγονός.
Η ανθρώπινη αυτή τραγωδία αναδεικνύει επίσης τις σοβαρές ευθύνες ΥΕΝ – Λιμενικών Αρχών και Ναυτιλιακών εταιριών που επιτρέπουν το λύσιμο των κάβων και την αναχώρηση του πλοίου με τον καταπέλτη ανεβασμένο!».
Tη βαριά θλίψη και την οδύνη της για τον τραγικό θάνατο του επιβάτη εξέφρασε με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, απευθύνοντας παράλληλα τα θερμά συλλυπητήριά της στην οικογένεια και στα αγαπημένα του πρόσωπα, τονίζοντας ότι αναμένει το πόρισμα των αρμόδιων Υπηρεσιών για τη διαλεύκανση του τραγικού περιστατικού.