Η Ελλάδα έχει την χειρότερη θέση στην σιδηροδρομική ασφάλεια στην ΕΕ κατά την τελευταία δεκαετία, αναφέρει δημοσίευμα του Guardian, για την πολύνεκρη τραγωδία από την σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη, επικαλούμενος τα στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων της ΕΕ.
Αν και δεν υπάρχουν στοιχεία για το τι προκάλεσε τη συντριβή, ορισμένοι στην Ελλάδα θέτουν ήδη ερωτήματα σχετικά με τη χρηματοδότηση, το προσωπικό και τη συντήρηση του σιδηροδρόμου αναφέρει επίσης ο Guardian ενώ υπενθυμίζει ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ «ιδιωτικοποιήθηκε το 2017 – στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων που επιβλήθηκαν στην Ελλάδα λόγω του προγράμματος διάσωσης της ΕΕ – και είχε προσελκύσει μόνο μία αξιόπιστη προσφορά, από τον ιταλικό κρατικό όμιλο Ferrovie dello Stato Italiane, ο οποίος επίσης μαζί με τον όμιλο First Group διαχειρίζεται την Avanti στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω της θυγατρικής του Trenitalia».
Δεν υπάρχουν ακόμη στοιχεία για το τι προκάλεσε τη σύγκρουση, αλλά ένα σαφές ερώτημα για τους ερευνητές θα είναι αν η σηματοδότηση λειτουργούσε σωστά ή αν το ανθρώπινο λάθος ή άλλες περιστάσεις άφησαν δύο τρένα στις ίδιες ράγες σε μια γραμμή με διπλή γραμμή, επισημαίνεται στο δημοσίευμα.
Η τελευταία ανάλογη τραγωδία στην Ευρώπη ήταν το 2016, όταν σε μετωπική σύγκρουση στο Bad Aibling της Γερμανίας σκοτώθηκαν 12 άνθρωποι. Σε εκείνο το περιστατικό, υπεύθυνος κρίθηκε τελικά ένας αποσυντονισμένος σηματοδότης, ο οποίος επίσης επέτρεψε σε δύο αμαξοστοιχίες να ταξιδέψουν προς αντίθετες κατευθύνσεις στη μονή όμως γραμμή.
Το τελευταίο σιδηροδρομικό ατύχημα στην Ευρώπη που προκάλεσε τόσους πολλούς θανάτους ήταν εκτροχιασμός τρένου υψηλής ταχύτητας στην Ισπανία το 2013, όταν 80 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους μετά την ανατροπή τρένου κοντά στο Σαντιάγο ντε Κομποστέλα.