ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΘΕΑΤΡΟ

Ηράκλειο: Μία επιπλέον παράσταση για το έργο “Lebensraum / Ζωτικός Χώρος”

Ένα έργο – φαινόμενο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας θα έχει την ευκαιρία να παρακολουθήσει το θεατρόφιλο κοινό της Κρήτης.

LEBENSRAUM

Λόγω αυξημένης ζήτησης για το έργο “Lebensraum / Ζωτικός Χώρος”, και περιορισμένης χωρητικότητας του Θεατρικού Σταθμού Ηρακλέιου, αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί μια επιπλέον παράσταση σήμερα Κυριακή 23 Απριλίου στις 19.30 εκτός από την προγραμματισμένη των 21.30.

Το Lebensraum/Ζωτικός χώρος, είναι ένα έργο – φαινόμενο της σύγχρονης ελληνικής δραματουργίας που ξεκίνησε τις παραστάσεις του στο Βερολίνο το Μάρτιο του 2016 (μεταφρασμένο στα γερμανικά) με πολύ μεγάλη επιτυχία, ενώ στη συνέχεια περιόδευσε σε Φρανκφούρτη, Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λευκωσία και Λεμεσό, πάντα σε κατάμεστες αίθουσες, ενώ υπήρξε καθοριστικό στην κατάργηση του νόμου 370/1983 που απαγόρευε σε ανθρώπους με αναπηρία να σπουδάσουν σε Δραματικές Σχολές.

Το κοινό του νησιού θα έχει την ευκαιρία να το δει στον Θεατρικό Σταθμό Ηρακλείου την Κυριακή 23 Απριλίου στις 19.30 και στις 21.30.

Σκηνοθέτις η Πηγή Δημητρακοπούλου, η οποία μετά την πολυσυζητημένη «Ισορροπία του Nash», στην Πειραματική Σκηνη του Εθνικού Θεάτρου, επανέρχεται με ένα ακόμη έργο-πρόκληση.

Πρόκειται για μια μαύρη κωμωδία, ένα έργο-πείραμα που καταργεί τα όρια ανάμεσα στους ηθοποιούς και το κοινό, στην αθωότητα και την ενοχή, στην κωμωδία και το θρίλερ, στην αλήθεια και το ψέμα. Το έργο έχει ως αφετηρία την ναζιστική επεκτατική θεωρία του Ζωτικού Χώρου (Lebensraum) και την μεταγράφει εφιαλτικά στο σήμερα.

Δύο άντρες συναντιούνται στη σκηνή ενός θεάτρου. Ο ένας είναι ο Χειριστής του Πειράματος, ο άλλος προσφέρεται να γίνει πειραματόζωο έναντι αμοιβής. Όλα μοιάζουν σχεδόν αστεία, ώσπου κάποια στιγμή τα πράγματα “στραβώνουν” και το Πειραματόζωο έρχεται αντιμέτωπο με την ηθική του. Πόση διαπραγμάτευση του είναι επιτρεπτή; Και πόσο μπορούν να αντέξουν οι θεατές τη θεατρική σύμβαση και να παραμείνουν “θεατές”;

«Συναυτουργούς» στο εγχείρημά της η Πηγή Δημητρακοπούλου θα έχει τους ηθοποιούς Πάνο Ζουρνατζίδη και Σήφη Πολυζωίδη στους δύο ρόλους του Χειριστή και του Αποδέκτη του εφιαλτικού πειράματος.

Σημειώνεται επίσης, οτι ο πρωταγωνιστικός ρόλος του Πάνου Ζουρνατζίδη στο Lebensraum, υπήρξε καθοριστικός στο να καταργηθεί το 2016 ο νόμος του Π.Δ. 370/1983 που προέβλεπε οτι άνθρωποι με αναπηρία δεν επιτρεπόταν να σπουδάσουν στις Ανώτερες Δραματικές Σχολές και αποκλείονταν ακόμη και από τις εισαγωγικές εξετάσεις.

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

“Το Lebensraum θα σε κάνει να αναθεωρήσεις το ρόλο του θεατή στο θέατρο και στη ζωή”
Αριάννα Σταθακοπούλου, Savoire Ville, 07-02-2017

“η σκηνοθεσία πέτυχε να υπαινιχθεί, να τονίσει ή και να ανακαλύψει πλήθος αναφορών σε παρελθόν, παρόν και μέλλον, σε υποκριτική και υποκρισία καθηλώνοντας, αν όχι κινητοποιώντας, το κοινό”
Άννυ Κολτσιδοπούλου, Καθημερινή, 19-02-2017

Εξαιρετικές ερμηνείες από τους ηθοποιούς και εξίσου εξαιρετική και ευρηματική σκηνοθεσία που θα σας κάνει να φύγετε από το θέατρο γεμάτοι ερωτήματα για το που μπορεί να φτάσει ο άνθρωπος για να προστατέψει τον εαυτό του!”
Σταυρούλα Λούρου athens24.gr 18-01-2017

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ

Κείμενο: Θανάσης Τριαρίδης
Σκηνοθεσία: Πηγή Δημητρακοπούλου
Σκηνικά: Κώστας Παππάς
Κοστούμια: Μαρία Κοντοδήμα
Φωτισμοί: Κοραής Δαμάτης
Επιμέλεια Κίνησης: Βαγγέλης Πιτσιλός
Διάρκεια: 75′

Παίζουν: Πάνος Ζουρνατζίδης, Σήφης Πολυζωίδης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ

Ο Θανάσης Τριαρίδης γεννήθηκε το 1970 στη Θεσσαλονίκη. Υπήρξε ακτιβιστής για τα κοινωνικά δικαιώματα των τσιγγάνων στα χρόνια 1996-2001 και από το 2009 είναι αντιρρησίας συνείδησης. Από το 2000 έχει εκδώσει περισσότερα από 40 βιβλία με αφηγήσεις και δοκίμια – ανάμεσά τους τα μυθιστορήματα Ο άνεμος σφυρίζει στην Κουπέλα (2000), τα μελένια λεμόνια * η διαθήκη των γκαβλωμένων ανθρώπων (2005), Τα χλωρά διαμάντια * το δειλινό των γκαβλωμένων ανθρώπων, Βιβλίο Πρώτο, δειλινά 1-333 (2011). Επίσης έχει δημοσιεύσει περισσότερα από 300 αισθητικά και πολιτικά δοκίμια και άρθρα, ενώ έχει φτιάξει και επιμεληθεί διάφορα εκδοτικά σχήματα, σειρές και περιοδικά. Από το 2007 οργανώνει κύκλους σεμιναρίων πάνω σε θέματα του ευρωπαϊκού πολιτισμού. Όλα τα βιβλία του και όλα τα δημοσιευμένα κείμενά του βρίσκονται στην ιστοσελίδα http://triaridis.gr/

Έχει εκδώσει (έντυπα ή ηλεκτρονικά) δεκατέσσερα θεατρικά έργα: La ultima noche ή οι καρχαρίες (2010), Ηistoria de un amor ή τα μυρμήγκια (2011) και Μένγκελε (2012), Liberté (2013), Égalité (2013), Fraternité (2013), Humlet (2013), Οιδίνους (2013), Zόοτ (2013), Lebensraum (2014), Zyklon ή το πεπρωμένο (2014), Lacrimosa ή το απέπρωτο (2014), Dämmerung (2015), O Νανουριστής (2015). Οχτώ από αυτά έχουν ανεβεί σε σκηνές της Αθήνας και άλλων πόλεων της Ελλάδας, της Γερμανίας και της Κύπρου και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΔΑ

Η Πηγή Δημητρακοπούλου εργάστηκε για χρόνια ως σκηνοθέτης στην τηλεόραση – ανάμεσα στις τηλεοπτικές σκηνοθεσίες της δύο δημοφιλή σήριαλ των τελευταίων δεκαετιών, η “Αίθουσα του Θρόνου” (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Τάσου Αθανασιάδη) στο Mega) και το “Δέκα” (βασισμένο στο μυθιστόρημα του Μ. Καραγάτση) στον Alpha. Ανάμεσα στις σκηνοθεσίες της στο θέατρο, ο “Επαγγελματίας” του Ν. Κοβάσεβιτς, οι “Εκτελεστές” του Γ. Σκούρτη, η “Ισορροπία του Nash” στην Πειραματική Σκήνη του Εθνικού Θεάτρου κ.α.