Ένα εκπληκτικό βίντεο με κλασική μουσική στον …Ομαλό της Βιάννου!

Ένα βίντεο κλασικής μουσικής γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Κρήτη και συγκεκριμένα στον Ομαλό Βιάννου (μικρό Ομαλό της Κρήτης) σε παραγωγή του Σωματείου Φίλων της Πινακοθήκης Βιάννου “Σάββας Πετράκης” και με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Το κουαρτέτο εγχόρδων “Έβενος” εκτέλεσε το έργο “Summa” του Arvo Pärt, ένα έργο θρησκευτικής μουσικής, στο οροπέδιο του Ομαλού της Βιάννου, προβάλλοντας με τον καλύτερο τρόπο εκτός από τη μουσική δεξιοτεχνία των μουσικών που το απαρτίζουν και τις εκπληκτικού κάλλους ομορφιές της Κρήτης. Τη σκηνοθεσία και το μοντάζ υπογράφει ο Βαγγέλης Καλαϊτζής, την τεχνική λήψης φωτογραφιών time lapse ο Νίκος Κικάκης και κάμερα ο Βαγγέλης Καλαϊτζής και ο Βαγγέλης Τσουκάλης.

Το κουαρτέτο Evenos ιδρύθηκε το 2013 από τέσσερις νέους μουσικούς αποφοίτους ανωτάτων μουσικών Ακαδημιών της Γερμανίας (Έσσεν και Κολωνίας) και έχει έδρα του την Γερμανία. Από τότε το σύνολο έχει διακριθεί δύο φορές με το

πρώτο βραβείο: στο διεθνή διαγωνισμό στην Βαρκελώνη «Paper de Musica», το 2015, τον οποίο ακολούθησε σειρά συναυλιών σε όλη την Ισπανία και στο διαγωνισμό του ιδρύματος Köhler Osbahr, στο Duisburg της Γερμανίας, το 2016. Στο πλαίσιο προγράμματος ανάδειξης ανερχόμενων καλλιτεχνών εμφανίστηκε ζωντανά το 2014 στη Γερμανική Ραδιοφωνία. Έχει συμμετάσχει σε διεθνή μουσικά φεστιβάλ συμπράττοντας με διακεκριμένους μουσικούς, όπως: ο Claudio Bohorquez, Garreth Lubbe, Julian Arp, Ewa Kupiec κ.α.. Το κουαρτέτο είναι τα τελευταία δύο χρόνια υπότροφο του ιδρύματος Villa Musica του κρατιδίου Rheinland Pfalz της Γερμανίας. Από το 2015 τα μέλη του κουαρτέτου συμμετέχουν μόνιμα στη Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα «KlangVerwaltung», περιοδεύοντας σε όλη την Ευρώπη, στη βόρεια και νότια Αμερική και στην Ασία. Επίσης αυτή την περίοδο τα μέλη του κουαρτέτου ολοκληρώνουν τις ανώτατες σπουδές «Konzertexamen» μουσικής δωματίου ως σταθερό κουαρτέτο, με επιβλέποντα καθηγητή τον διακεκριμένο βιολιστή Andreas Reiner (πρώτο βιολί του διάσημου κουαρτέτου εγχόρδων Rosamunde) στο Μουσικό Πανεπιστήμιο του Έσσεν.

Το σχήμα εμφανίζεται συχνά σε όλη την Γερμανία αποσπώντας θερμότατες κριτικές. Το Μάρτη του 2017 το κουαρτέτο συνεργάστηκε με τον Γιάννη Χαρούλη στο Konzerthaus του Βερολίνου, στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής περιοδείας του καλλιτέχνη. Συμμετείχε επίσης στο διεθνές φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Σερβίας. Το καλοκαίρι του 2017 το κουαρτέτο θα συμμετάσχει στο διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου στο Stelenbosch της Νότιας Αφρικής.

Στην Κρήτη τα τελευταία 4 χρόνια έχουν πραγματοποιήσει πολλές εμφανίσεις, σε Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Χανιά και Άγιο Νικόλαο, καθώς επίσης συνεργάστηκαν με τη Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Κρήτης του Δήμου Ηρακλείου σε σεμινάρια μουσικής Δωματίου.

Ιδρυτικό μέλος του κουαρτέτου είναι ο κρητικής καταγωγής Γιάννης Πετράκης, διπλωματούχος βιολιού από το δημοτικό ωδείο του Ρεθύμνου, ήδη σε ηλικία 18 χρονών, ο οποίος από τότε βρίσκεται στην Γερμανία, όπου έχει ολοκληρώσει πτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μουσικής στο σολιστικό, παιδαγωγικό, ορχηστρικό και τμήμα μουσικής δωματίου. Ο Γιάννης Πετράκης, με καταγωγή από το Ρέθυμνο και την Βιάννο, είναι ο πρόεδρος του Σωματείου Φίλων της Πινακοθήκης Βιάννου «Σάββας Πετράκης», γιος του ιδρυτή της Σάββα Πετράκη και σημειώνει εντονότατη πολιτιστική δράση στο νησί μας.

O Άρβο Περτ (Arvo Pärt, 11 Σεπτεμβρίου 1935 – …) είναι Εσθονός συνθέτης και ένας από τους σημαντικότερους εν ζωή συνθέτες θρησκευτικής μουσικής. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, έχει εργαστεί σε μινιμαλιστικό στυλ, με βάση μια δικής του δημιουργίας συνθετική τεχνική, που ονομάζει tintinnabuli (από το λατινικό tintinnabulum: καμπάνα). Η μουσική του εμπεριέχει επιρροές από το Γρηγοριανό μέλος και την προκλασική μουσική. Μινιμαλιστής δημιουργός από τους σπουδαιότερους της εποχής μας,  έχει συνθέσει πλήθος έργων θρησκευτικής, αλλά και κοσμικής μουσικής, που παίζονται συχνά σε συναυλιακούς χώρους ανά τον κόσμο. Το έργο “Summa” για κουαρτέτο εγχόρδων ανήκει στη «δεύτερη περίοδο» του συνθέτη, όταν ο Περτ άρχισε να αναδιφά στην παλαιά μουσική και να εξερευνά σε βάθος τις ρίζες της δυτικής μουσικής, εστιάζοντας το ενδιαφέρον του στο γρηγοριανό μέλος και στην ευρωπαϊκή πολυφωνία της Αναγέννησης.

Επιμέλεια: Ζωή Παπαδάκη