Ο Λουδοβίκος των Ανωγείων έρχεται στο Ρέθυμνο για μία συναυλία την Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου, στην πλατεία της Πηγής του Δήμου Ρεθύμνου.
Ώρα έναρξης 21.30.
Τηλέφωνο για πληροφορίες 6999267376.
Ο Λουδοβίκος εμφανίστηκε το 1985 με το δίσκο “Μοιρολόγια” ως ένας από τους διάφορους ταλαντούχους νέους μουσικούς που είχαν την τιμή να παρουσιαστούν από τον Μάνο Χατζιδάκη.
Γεννημένος στα Ανώγεια της Κρήτης, ένα ορεινό χωριό του Ψηλορείτη, όπως μας λέει και ο ίδιος το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Γιώργου Δραμουντάνης προήλθε από τα ονόματα της μητέρας και του αδελφού του. Γνωστά πειραχτήρια οι Ανωγειανοί συνήθιζαν να δίνουν ο ένας στον άλλον ένα παρατσούκλι. Έτσι λοιπόν του αδελφού του Λουδοβίκου έτυχε ο Λουδονίκος (ο Νίκος της Λουλουδιάς). Άρεσε στον Χατζιδάκη, ο οποίος συνήθιζε να προσθέτει και την καταγωγή, και προέκυψε το «Λουδοβίκος των Ανωγείων».
Ο Λουδοβίκος, ψιθυρίζοντας περισσότερο παρά τραγουδώντας, ταξιδεύει τον ακροατή μέσα από ιστορίες και παραμύθια. Η μουσική του, αν και κατάγεται από το κρητικό μουσικό ιδίωμα, νιώθουμε καθαρά πως “ξεφεύγει” ακολουθώντας τα χνάρια ενός σύγχρονου τροβαδούρου. Είναι χαρακτηριστική η νεωτεριστική προσέγγιση που έχει ως προς τη χρήση του ηχοχρώματος των διαφόρων μουσικών οργάνων που χρησιμοποιεί μπλέκοντας και προσθέτοντας όργανα με έναν καθαρά προσωπικό και αρμονικό τρόπο. Ο κάθε μουσικός φθόγγος είναι μία ξεχωριστή ανεξάρτητη οντότητα και έχει λειτουργική παρουσία χωρίς να χάνεται στο σύνολο της μελωδικής κίνησης ή της μουσικής συνέχειας. Σαν αποτέλεσμα λοιπόν ο ακροατής μπορεί να απολαύσει την κάθε νότα, τον κάθε ήχο και συνάμα το αρμονικό τους πάντρεμα. Έτσι παρατηρείται και εξηγείται η αρμονική και μη κραυγαλέα παρουσία της φωνής του Λουδοβίκου και των λοιπών τραγουδιστών όπως σε παραδείγματα μουσικής κινηματογραφικών ταινιών.
Στο ρεπερτόριό του βρίσκουμε ποιήματα, παραδοσιακούς στίχους, μαντινάδες, μοιρολόγια, αποσπάσματα έργων όπως ο “Ερωτόκριτος” τα οποία μελοποιήθηκαν και τραγουδήθηκαν από τον ίδιο τον Λουδοβίκο. Ψυχολογικά μουσικός και μουσικά φιλόσοφος δίνει βαρύτητα στο πριν, το τώρα και στο μετά. “Άναψε δυο κεριά για να με ψάξεις” λέει στο βιβλίο του Η Εξομολόγηση της Τελείας, “ένα στην ανάμνηση κι ένα στην προσδοκία” ενώ τα χρώματα της μουσικής μελωδίας αγκαλιάζουν τρυφερά τις τελείες των στιγμιαίων τόνων και ημιτονίων
δείτε που είναι η Πηγή Ρεθύμνου
Ελλάδα