Άφαντη και άυλη είναι η προπληρωμένη κάρτα για χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που απολυθήκαν τον Ιούνιο, αλλά ακόμα δεν έχουν λάβει επίδομα ανεργίας, κι ας πλησιάζουμε στον Δεκαπενταύγουστο.
Υπενθυμίζουμε ότι από τα μέσα Μαρτίου, τέσσερα επιδόματα του ΟΠΕΚΑ και 15 επιδόματα της ΔΥΠΑ, μεταξύ άλλων και το επίδομα ανεργίας, καταβάλλονται μέσω προπληρωμένης κάρτας. Οι δικαιούχοι μπορούν να «σηκώσουν» το 50% του ποσού σε μετρητά, ενώ το υπόλοιπο 50% μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μόνο για ηλεκτρονικές αγορές αγαθών και υπηρεσιών (μέσω POS ή ονλάιν).
Από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκαν οι αλλαγές στον τρόπο καταβολής των επιδομάτων, υπήρξαν οξείες αντιδράσεις για τους νέους περιορισμούς, που επηρεάζουν συνολικά περίπου ένα εκατομμύριο άτομα.
Μία από τις βασικές ενστάσεις είναι ότι το «σπάσιμο» των ούτως ή άλλως πενιχρών επιδομάτων στα δύο, καθιστά εξαιρετικά δύσκολη ως αδύνατη την πληρωμή πάγιων εξόδων, όπως τα ενοίκια, δόσεις δανείων, κοινόχρηστα. Επίσης, οι δικαιούχοι δεν μπορούν να μεταφέρουν χρήματα σε άλλο τραπεζικό λογαριασμό, π.χ. σε προστατευόμενα μέλη, που διαβιούν εκτός οικογενειακής οικίας.
Νέο αλαλούμ με τα επιδόματα ανεργίας
Κι ενώ οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί ταλαιπωρούνται, η Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ (νυν ΔΥΠΑ) καταγγέλλει νέο αλαλού με με τα επιδόματα ανεργίας. Όπως αναφέρουν, «με χθεσινή εγκύκλιο άλλαξε αιφνιδιαστικά ο τρόπος καταβολής του επιδόματος για όσους έχουν συνέχιση επιδόματος ανεργίας. Η εταιρεία όμως, εφάρμοσε την εγκύκλιο για όλους τους επιδοτούμενους, με αποτέλεσμα χιλιάδες άνεργοι να δουν ποσά μικρότερα από αυτά που περίμεναν».
Οι άνεργοι διαμαρτυρήθηκαν δικαιολογημένα, αφου είδαν να πληρώνονται πρώτα τα «υπόλοιπα», ενώ η καταβολή ολόκληρου του μήνα… έπεται.
«Προκειμένου να αρθεί άμεσα αυτή η δυσλειτουργία και να μπορέσουν οι επιδοτούμενοι άνεργοι να συνεχίσουν τον όποιο πενιχρό προγραμματισμό της καθημερινότητας τους, ζητούμε να καταβληθεί άμεσα το πλήρες επίδομα ανεργίας του μήνα. Η Διοίκηση της ΔΥΠΑ οφείλει να σέβεται τους εργαζομένους και τους ανέργους, να μην τους αιφνιδιάζει αρνητικά και να επανορθώνει άμεσα σε περίπτωση λάθους! Καλείται να ενημερώσει άμεσα, με Δελτίο Τύπου τους εργαζομένους και τους ανέργους, για τις ακριβείς αιτίες που οδήγησαν στο αλαλούμ και για τις ενέργειες που πρόκειται να κάνει!», σημειώνει η Ομοσπονδία Εργαζομένων ΟΑΕΔ.
Το μαρτύριο της σταγόνας για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς
Δραματική είναι η κατάσταση για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, που απολύονται κάθε Ιούνιο και υπολογίζουν στο επίδομα ανεργίας για να μπορέσουν να καλύψουν στοιχειώδεις ανάγκες, μέχρι την επόμενη «αναπλήρωση».
Το πρόβλημα είναι διπλό: Αφενός όσοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί έλαβαν την προπληρωμένη κάρτα, δεν μπορούν να αξιοποιήσουν το επίδομα ανεργίας στο σύνολό του για να προγραμματίσουν τα έξοδά τους – π.χ. για να πληρώσουν ενοίκιο ή έστω για λίγες μέρες διακοπές σε ενοικιαζόμενο κατάλυμμα. Πρακτικά υποχρεούνται να ξοδέψουν το 50% μόνο για αγορές προϊόντων και υπηρεσιών (πρακτικά για σούπερ μάρκετ, αφού δεν φτάνει για πολλά περισσότερα).
Αφετέρου, ένας υπολογίσιμος αριθμός αναπληρωτών δεν είχε λάβει επιδομα ανεργίας ως και αυτή την εβδομάδα, λόγω… τεχνικών δυσκολιών.
Σύμφωνα με την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών, «τις τελευταίες ημέρες πληθαίνουν ο καταγγελίες πως οι αιτήσεις ανεργίας των αναπληρωτών δεν έχουν διεκπεραιωθεί. Σε άλλους έχει εγκριθεί το επίδομα, αλλά δεν έχουν αποσταλεί η προπληρωμένη κάρτα με το ταχυδρομείο».
Το αποτέλεσμα είναι οι αναπληρωτές να «βλέπουν» τα χρήματα στο λογαριασμό τους, αλλά να μην μπορούν να τα ξοδέψουν, αφού λείπει η κάρτα. «Είναι τέτοια η ‘αλφαδιά’ που συνάδελφοι είναι κυριολεκτικά όμηροι στην περιοχή τους, και δεν πάνε διακοπές γιατί περιμένουν την προπληρωμένη κάρτα για να αποκτήσουν πρόσβαση στο επίδομα ανεργίας», αναφέρει η παράταξη των εκπαιδευτικών.
Αναπληρωτές… άνεργοι και απλήρωτοι
Τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στην καταβολή του επιδόματος ανεργίας και της αποστολής των προπληρωμένων καρτών στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς καταγγέλλει και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πληροφορικής (ΠΑΣΕΠ).
Τονίζει ότι δεν πρόκειται για απλή διοικητική αδυναμία, αλλά για πλήγμα στην αξιοπρέπεια και το δικαιώμα αξιοπρεπούς διαβίωσης των αναπληρωτών. «Φτάνει πια η κοροϊδία – 35+ μέρες απλήρωτοι», αναφέρει ο ΠΑΣΕΠ, καταγγέλλοντας ότι «η έκδοση των σχετικών αποφάσεων (σ.σ. για το επίδομα ανεργίας) καθυστερεί για την πλειοψηφία των συναδέλφων, οδηγώντας τους σε οικονομική ασφυξία». Συμπληρώνουν ότι «ο νέος τρόπος καταβολής μέσω προπληρωμένης κάρτας, όχι μόνο δεν επιτάχυνε τη διαδικασία, αλλά πρόσθεσε επιπλέον αναμονή, με την αποστολή μέσω ΕΛΤΑ να καθυστερεί ακόμα περισσότερο»
Αποκλεισμός από το επίδομα ανεργίας;
Τα εμπόδια για τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς δεν σταματούν εδώ. Με τις αλλαγές που δρομολογούνται στο επίδομα ανεργίας, αυξάνονται τα όρια για τις ελάχιστες ημέρες ασφάλισης, στις 175 από 125. Με επακόλουθο, χιλιάδες αναπληρωτές, αλλά και εργαζόμενοι στα φροντιστήρια – όπως και άλλοι δικαιούχοι – να αποκλείονται από το επίδομα ανεργίας. Η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι θα υπάρξει αρχικά εξαίρεση για τους εποχικούς εργαζόμενους, όμως δεν έχει διευκρινίσει αν θα υπάρξει υπάρχει πρόνοια για τους εκπαιδευτικούς.
Τι απαντάει η ΔΥΠΑ
Η ΔΥΠΑ επιμένει ότι οι καθυστερήσεις στην αποστολή της προπληρωμένης κάρτας αποτελούν μεμονωμένες περιπτώσεις, και δεν οφείλονται σε δική της ευθύνη, αλλά «σε διαδικαστικά ζητήματα μεταξύ των τραπεζών και των δικαιούχων, που σχετίζονται π.χ. με τη μη ταυτοποίηση στοιχείων ή με τη μη τήρηση ενεργού λογαριασμού IBAN».
Πρόσφατα, με αφορμή αντίστοιχες καταγγελίες για την προπληρωμένη κάρτα, οι αρμόδιες υπηρεσίες ανακοίνωσαν ότι τα παράπονα των πολιτών αξιολογούνται και θα ανακοινωθούν επί μέρους τροποποιήσεις, εφόσον διαπιστωθεί σχετική ανάγκη.
Ο Δήμος Μυλοποτάμου, στα πλαίσια της πολιτικής του για την προστασία και ευζωία των ζώων συντροφιάς, ανακοινώνει την υλοποίηση δωρεάν προγράμματος ηλεκτρονικής σήμανσης και στειρώσεων για δεσποζόμενα ζώα.
Η δράση θα πραγματοποιηθεί από 5 έως και 7 Σεπτεμβρίου, από τις 10:00 π.μ., στο κτήριο του Πολιτιστικού Συλλόγου Βενίου.
Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες θα έχουν τη δυνατότητα να συμπληρώνουν τα απαραίτητα έγγραφα (αίτηση κ.λπ.) επιτόπου, στον χώρο των στειρώσεων, κατά την ημέρα προσέλευσής τους.
Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία συμβάλλει στην υπεύθυνη ιδιοκτησία και στην αποτροπή φαινομένων εγκατάλειψης, ενισχύοντας την κοινή προσπάθεια για καλύτερες συνθήκες διαβίωσης των ζώων.
Πληροφορίες – Επικοινωνία:
Κοντάνα Αναστασία – 28343 40310
Σπαχή Μαρία – 28343 40323
Ο Δήμος Μυλοποτάμου καλεί τους δημότες να αξιοποιήσουν αυτήν τη σημαντική δράση, δείχνοντας έμπρακτα τη φροντίδα τους για τα ζώα συντροφιάς.
Την Παρασκευή 22 Αυγούστου 2025, πραγματοποιήθηκε στο κτίριο της Περιφέρειας Κρήτης στο Ηράκλειο η τελετή ορκωμοσίας του νέου υπαλλήλου της Περιφέρειας Κρήτης, Βασσάλου Γεράσιμου του Μιχαήλ, ο οποίος διορίστηκε στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού.
Η ορκωμοσία πραγματοποιήθηκε ενώπιον του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη, ο οποίος καλωσόρισε τον νέο υπάλληλο και του ευχήθηκε καλή σταδιοδρομία και επιτυχία στα καθήκοντά του.
Ο νέος μόνιμος υπάλληλος θα υπηρετεί στην Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνης, ενισχύοντας το έργο των Υπηρεσιών της Περιφέρειας και την εξυπηρέτηση των πολιτών.
Ξεκινά η διεθνής σπηλαιολογική αποστολή στο Σπηλαιοβάραθρο «Στέρνες» (7.900 μ. μήκος, 722 μ. βάθος) Λευκά Όρη – Ανώπολη Σφακίων
23 Αυγούστου – 7 Σεπτεμβρίου 2025 Διοργάνωση: Σπηλαιολογικός Όμιλος Κρήτης (ΣΠ.Ο.Κ.)
Το Σάββατο 23 Αυγούστου ξεκινά για 9η συνεχόμενη χρονιά η διεθνής αποστολή εξερεύνησης του 4ου μεγαλύτερου και 4ου βαθύτερου σπηλαιοβαράθρου της Ελλάδας, «Στέρνες», στην περιοχή της Ανώπολης Σφακίων.
Περίπου 45 σπηλαιολόγοι από 6 χώρες (Ελλάδα, Ιταλία, Η.Π.Α., Γαλλία, Ρωσία και Ισραήλ) θα συνεχίσουν την εξερεύνηση του εντυπωσιακού σπηλαίου, το οποίο τα τελευταία χρόνια αυξάνει σε μήκος κατά εκατοντάδες μέτρα. Μόνο την περσινή χρονιά, η αποστολή αποκάλυψε περίπου 2 χιλιόμετρα νέων διαδρομών.
Επιστημονικά πεδία έρευνας
Γεωλογία / Υδρολογία: Σε συνεργασία με ερευνητές από το Πανεπιστήμιο των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, η ομάδα επιδιώκει να συλλέξει στοιχεία που θα συμβάλουν σε αναθεώρηση των υπαρχόντων μοντέλων ορογένεσης των Λευκών Ορέων και σε καλύτερη κατανόηση της υδρολογίας του ορεινού όγκου.
Σπηλαιοβιολογία: Προγραμματίζεται συλλογή δειγμάτων έμβιων οργανισμών από διάφορα σημεία του σπηλαίου, τα οποία θα μελετηθούν σε εξειδικευμένα εργαστήρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Χαρτογράφηση: Με χρήση σύγχρονων τεχνικών θα αποτυπωθούν οι νέες διαδρομές, ώστε να δημιουργηθεί τρισδιάστατο μοντέλο του εσωτερικού των Λευκών Ορέων.
Στόχοι της φετινής αποστολής
Συνέχιση εξερεύνησης του σπηλαίου όπου υπάρχει πλήθος ερωτηματικών
Εξερεύνηση νέων σπηλαίων που ανακαλύφθηκαν από προηγούμενες αποστολές του ΣΠ.Ο.Κ. στις «Στέρνες»
Ταυτοποίηση γνωστών εισόδων σπηλαίων στην ευρύτερη περιοχή, με σκοπό την εκτίμησή τους από την ομάδα επιφανειακής έρευνας
Επανεξέταση και χαρτογράφηση με ψηφιακά μέσα άλλων βαράθρων στην περιοχή
Χορηγοί & Υποστηρικτές
Η αποστολή οργανώνεται από τον Σπηλαιολογικό Όμιλο Κρήτης, με τη σταθερή υποστήριξη του Δήμου Σφακίων.
Ο Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, Αντιναύαρχος Λ.Σ. Τρύφωνας Κοντιζάς συνοδευόμενος από τον Λιμενάρχη Ρεθύμνου, ΠλωτάρχηΛ.Σ. Κυριάκο Παττακό και τους Υπασπιστές του,πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στον Δήμαρχο Αγίου Βασιλείου Γιάννη Ταταράκη, παρουσία και του ΑντιδημάρχουΠολιτικής Προστασίας Βαγγέλη Καπετανάκη, στο Δημαρχείο στο Σπήλι, πριν επισκεφθεί τον Λιμενικό Σταθμό Αγίας Γαλήνης.
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, που διεξήχθη σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, συζητήθηκαν οι προκλήσεις που σχετίζονται με τις αυξημένες μεταναστευτικές ροές στην περιοχή νότια της Κρήτης και τη μοναδική πύλη εισόδου για τα χωρικά ύδατα του Νομού Ρεθύμνης που είναι το λιμάνι της Αγίας Γαλήνης το οποίο ανήκει γεωγραφικά στο Δήμο Αγίου Βασιλείου .
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη ενίσχυσης των δομών επιτήρησης και της επιχειρησιακής ετοιμότητας, καθώς και στη συνέχιση της άψογης συνεργασία ανάμεσα στο Δήμο και το Λιμενικό Σώμα για την αντιμετώπιση του φαινομένου.
Ο Δήμαρχος ευχαρίστησε τον Αρχηγό για την επίσκεψη του και την συνεργασία, για την άμεση ανταπόκριση των στελεχών του Σώματος όπου και όταν χρειάστηκε, ιδίως στα πρόσφατα γεγονότα που έλαβαν χώρα στην περιοχή με τον τεράστιο όγκο μεταναστευτικών ροών και την αποβίβαση τους στο λιμάνι της Αγίας Γαλήνης, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή υποστήριξη του Λιμενικού Σταθμού και των στελεχών που επιχειρούν στην πρώτη γραμμή και βέβαια την ενίσχυση του Σταθμού με προσωπικό, ειδικά τουςθερινούς μήνες. Παράλληλα, επανέλαβε τις απόψεις του σχετικά με την διαχείριση των μεταναστευτικών ροών καθώςκαι τη βούληση του Δήμου να συμβάλει έμπρακτα στην ασφάλεια και την προστασία των ανθρώπινων ζωών στη θάλασσα αλλά και των τοπικών κοινοτήτων, των κατοίκων και των επισκεπτών του Δήμου.
Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με δέσμευση για ενίσχυση της συνεργασίας και με κοινό στόχο την αποτελεσματική διαχείριση ενός σύνθετου ζητήματος με ανθρωπιστική διάσταση αλλά και με τεράστιες συνέπειες για τις περιοχές υποδοχής σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.
Αμφότεροι δεσμεύτηκαν να συνεχίσουν την αγαστή συνεργασία που έχουν αναπτύξει μέχρι σήμερα, με στόχο την αποτελεσματική διαχείριση των προκλήσεων και τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής και της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.
Καθώς ο ήλιος έδυε πάνω από το ενετικό φρούριο, ο κόσμος άρχισε να συγκεντρώνεται για να παρακολουθήσει ένα από τα έργα του Ευριπίδη που δεν παρουσιάζεται τόσο συχνά, την Ανδρομάχη: Το έργο διαδραματίζεται στην Θεσσαλία μετά από τον Τρωικό πόλεμο όπου η Ανδρομάχη έχει φτάσει ως αιχμάλωτη, δώρο στον Νεοπτόλεμο, με τον οποίο έχει κάνει ένα παιδί. Η αρχή του έργου θα την βρει στον βωμό της θεάς Θέτιδας (προστάτιδα των ανεπιθύμητων παιδιών) ικέτιδα, να προσπαθεί να σώσει τόσο τη δική της ζωή όσο και του παιδιού της.[1]
Το σκηνικό μας μεταφέρει στο ιερό. Στο κέντρο προς τα πίσω ένας θρόνος–βωμός, χώρος ικεσίας για την Ανδρομάχη πάνω σε ένα πέτρινο παραλληλόγραμμο πλακόστρωτο που κάλυπτε το μεγαλύτερο μέρος της σκηνής. Γύρω του διάσπαρτες πέτρες που πρόδιναν τη φθορά, λες και ο χώρος του ιερού να ήταν το μόνο που είχε μείνει σταθερό και ακέραιο και πέρα από αυτόν υπήρχαν ερείπια και καταστροφή.
«Ο πόλεμος έχει τελειώσει, η βία όμως όχι. […] Οι συγκρούσεις είναι τώρα εσωτερικές και ενδοοικογενειακές, αλλά εξακολουθούν να μοιάζουν πεδίο μάχης. Το αίμα των νεκρών του τρωικού πολέμου δεν χύθηκε μόνο στη γη, αλλά διαπότισε τις ζωές εκείνων που επέζησαν, εκείνων που έμειναν πίσω, όσων ανήκουν σε μια νεότερη γενιά και παλεύουν τώρα να επιβιώσουν»[2].
Κρατάω το απόσπασμα αυτό από το πρόγραμμα της παράστασης θεωρώντας πως σε λίγες γραμμές περικλείει όλη την κεντρική ιδέα του έργου, το οποίο, βαθιά αντιπολεμικό, έχει πάρα πολλά νοήματα και αναγνώσεις. Η ξένη Ανδρομάχη, η εχθρός της χώρας, μέσα από τα λόγια του Ευριπίδη φαντάζει τόσο σημερινή. Η έχθρα και η αντιπαλότητα που συνεχίζεται μετά το τέλος ενός πολέμου έχει άλλωστε φέρει εξίσου βίαια αποτελέσματα αν ανατρέξει κανείς ακόμα και σε γεγονότα της σύγχρονης ιστορίας. Εδώ ας σημειωθεί πως ο Ευριπίδης είχε το θάρρος να σχολιάσει αρνητικά την νίκη των Ελλήνων στην Τροία σε ένα κοινό που απαρτιζόταν από Έλληνες.
Το σκηνικό της παράστασης στο θέατρο Ερωφίλη
Η ίδια η Μ. Πρωτόπαπα αναφέρει σε συνέντευξη της πως μελετώντας το έργο ανακάλυψε τα διαχρονικά μηνύματα του, όπως τον φόβο πως κάποιοι ξένοι θα έρθουν και θα πάρουν την εξουσία, πως θα γεννήσουν παιδιά αντικαταστάτες ενός γένους. Η αρχή του εθνικισμού, όπως σχολιάζει. [3] Για εκείνη στο πρόσωπο της Ανδρομάχης και της Ερμιόνης, ο Ευριπίδης δεν δείχνει τη σύγκρουση δύο γυναικών γύρω από έναν άντρα αλλά πρόκειται για τη σύγκρουση δύο χωρών της Τροίας και της Σπάρτης.
Και η παράσταση αρχιζει.
Ένα πρόσωπο έξω από το κείμενο, εύρημα της σκηνοθετιδας, η “γυναίκα” όπως αναγράφεται στο πρόγραμμα, ερμηνευμένη από την ίδια, παίρνει έναν ρόλο αφηγήτριας και διαμεσολαβητή ανάμεσα στο έργο και το κοινό. Εκείνη ξεκινάει και κλείνει την παράσταση ενώ εμφανίζεται και κατά τη διάρκεια της για να σχολιάσει και να υπογραμμίσει (κάποιες φορές χωρίς να φτάνει καθαρό το νόημα του λόγου της).
Η παρουσία της «γυναίκας» αυτής λειτούργησε ως μεσολαβητής για το κοινό, δίνοντας απλά και καθαρά το πλαίσιο του έργου. Ήταν σαν μια γυναίκα από κάποια/κάθε εποχή, η οποία ήρθε να πει την ιστορία της Ανδρομάχης, και μετά στο τέλος να την κουβαλήσει ξανά και να τρέξει – παίρνοντας μαζί της τα παπούτσια, σύμβολα του παιδιού – να την μεταδώσει σε κάποια άλλη εποχή… σε κάποιον άλλο τόπο, υπογραμμίζοντας τη διαχρονικότητά της.
Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε τα εξής: Η επιλογή της έναρξης του εργου με τη “γυναίκα” να απαγγέλει ένα απόσπασμα από το ποίημα «Κύκνος» του Charles Baudelaire, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως όχι βοηθητική για να εισάγει το κοινό στην παράσταση μιας και αφενός λόγω της ποιητικότητας του λόγου (που είχε μια συμβολική σχέση με το έργο, για την οποία χρειαζόταν μια παραπάνω σκέψη από τους θεατές, που όμως δεν το είχαν παρακολουθήσει ακόμα) και λόγω της θέσης του στην αρχή που το κοινό δεν έχει ακόμα συγκεντρωθεί στο κλίμα της παράστασης δεν είμαι σίγουρη αν πέρασε κάποιο μήνυμα ή αν απλώς πέρασε για να δώσει τη θέση του στην κυρίως έναρξη του έργου.
Μετά το τέλος του «κύκνου» όλα άρχισαν να γίνονται πιο ξεκάθαρα καθώς η “γυναίκα” εισήγαγε το κοινό στον μύθο και σύστησε τα πρόσωπα του έργου με άμεσο και κατατοπιστικό λόγο.
Το έργο από τη φύση του είναι σαν να είναι χωρισμένο στα δύο. Στο πρώτο μέρος (1ο – 3ο επεισόδιο) βλέπουμε την αντιπαράθεση της Ανδρομάχης με την Ερμιόνη και τον Μενέλαο και την σωτηρία της πρώτης με την είσοδο του γέροντα Πηλέα, ενώ στο δεύτερο μέρος (4ο επεισοδιο και έξοδος) η Ανδρομάχη απουσιάζει από τη δράση. Εχουμε τη σκηνή που ο Ορέστης εμφανίζεται και παίρνει μαζί του την Ερμιόνη, την ανακοίνωση του θανάτου του Νεοπτολεμου και τον θρήνο του Πηλέα.
Στο πρώτο, όπως θα λέγαμε, μέρος οι δύο βασικοί γυναικείοι ρολόι αποδίδονται από άντρες (οι μόνες γυναίκες ηθοποιοί ήταν η Θέτιδα και η “γυναίκα” αφηγήτρια). Ο Αργύρης Ξάφης στο ρόλο της Αδρομάχης και ο Τάσος Λέκκας στο ρόλο της Ερμιόνης. Πρέπει να πούμε ότι στην περίπτωση του Αργύρη Ξάφη η απόδοση του ρόλου, χωρίς κανένα επιτηδευμένα θηλυκό στοιχείο, με απλότητα και δωρικοτητα, με καθαρότητα στον λόγο και πάνω απ’ολα με πίστη σε αυτά που έλεγε αφαίρεσε πολύ γρήγορα από την αίσθησή μας την πρώτη εικόνα της αντρικής όψης αφηνοντας στη σκηνή απλά και καθαρά την Ανδρομάχη. Ο διάλογος με την Ερμιόνη ήταν ζωντανός, με δράση και αντίδραση, με τα νοήματα να φτάνουν κάτω αβίαστα. Ο Τ. Λέκκας στον ρόλο της Ερμιόνης έμεινε λίγο σχηματικός κρατώντας ένα “αντρικό” περπάτημα αλλά και κάποιες “θηλυκές” στάσεις, που τον έκαναν να τραβά την προσοχή σαν παρουσία σε αντίθεση με τον Αργύρη Ξάφη που δεν μας ενδιέφερε το φύλο του. [4]
Η ζωντάνια αυτή και η αμεσότητα στον λόγο ήταν κάτι που είδαμε σε όλες σχεδον τις ερμηνείες των ηθοποιών (ας σημειωθεί εδώ και η αξία μιας πολύ ωραίας μετάφρασης που εξυπηρετούσε αυτόν τον σκοπό). Οι ηθοποιοί του χορού αν και μιλούσαν ταυτόχρονα κατάφεραν να κάνουν τον λόγο να ακούγεται πολύ καθαρά, πράγμα που αποδεικνύει την δουλειά που είχαν κάνει πάνω σε αυτό (Κάτι δύσκολο να επιτευχθεί. Συνήθως στα χορικά όταν απαγγέλλονται με αυτόν τον τρόπο ή ακόμα όταν είναι τραγουδιστά δεν είναι εύκολο να αντιληφθεί το κοινό το κείμενο). Στον διάλογο Μενέλαου – Πηλέα επίσης, η αμεσότητα ανέδειξε την ειρωνεία, τα σχόλια και τους υπαινιγμούς του Ευριπίδη, τα οποία έφταναν στο κοινό που άκουγε και αντιδρούσε, σπάνιο φαινόμενο για τραγωδία.
Πέρα όμως από την αμεσότητα και την καθαρότητα στον λογο (η οποία είναι πολύ σημαντική και ίσως να έπρεπε να θεωρείται και δεδομένη) δεν θα μπορούσαμε να αναφέρουμε πως κάποιος ρόλος “απογειώθηκε”. Συναισθηματικά μόνο ο Αργύρης Ξάφης φάνηκε να “ζει” αυτά που λέει. Οι υπόλοιποι στην δημιουργία των ρόλων τους κάπως περιορίστηκαν σε εξωτερικά και οικεία τους τεχνάσματα, π.χ. ο Δημ. Πιατάς αν και έδωσε μια εξαιρετικά διαφορετική ερμηνεία απ’ ότι τον έχουμε ως τώρα συνηθίσει, την είχε εμπλουτίσει με όλα του τα γνωστά κωμικά εξωτερικά εκφραστικά μοτίβα (αναφέρομαι στον τρόπο ερμηνείας και όχι στα κωμικά σημεία που είχε έτσι κι αλλιώς ο ρόλος και σωστά αναδείχθηκαν). Τα στοιχεία αυτα θα λέγαμε πως τον κράτησαν λίγο πίσω από το αληθινό συναίσθημα που θα έδινε στον ρόλο ακόμα περισσότερη ένταση. Η αντίδρασή του για παράδειγμα όταν άκουσε πως ο εγγονός του έχει δολοφονηθεί δεν φάνηκε να έχει την αλήθεια και την εσωτερικότητα που ίσως χρειαζόταν μια τέτοια στιγμή. Αντίστοιχα η απόφαση του Μενέλαου να φύγει φάνηκε να γίνεται βιαστικά, χωρίς να καταλάβουμε το βαθυτερο “γιατί” (είναι βιαστική και από το κείμενο, αλλά πώς αποδίδεις τελικά στη σκηνή κάτι τέτοιο;). Βιαστική και η είσοδος του Ορέστη που φάνηκε να λειτουργεί μόνο βοηθητικά για να φύγει από τη σκηνή η Ερμιόνη. Ο Ορέστης ήταν ένας νέος χαρακτήρας που εισήλθε απότομα στη δράση, και δεν πήρε τον απαραίτητο σκηνικό χρόνο ώστε να φανεί καθαρά η σχέση του με την Ερμιόνη και οι προθέσεις του. Βιαστική και άδεια η αντίδραση του όταν συνειδητοποίησε πως μπροστά του είχε την Ερμιόνη που έψαχνε και είχε να δει τόσα πολλά χρόνια.
ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ – Φώτο Ελίνα Γιουνανλή
Όλα αυτά στο δεύτερο κυρίως μέρος δεν ήταν βοηθητικά στο να γίνουν αντιληπτά βαθύτερα νοήματα, ή και ακόμα π.χ. στην περίπτωση του Ορέστη, λόγω και μιας ταχύτητας στον λόγο, ίσως ούτε και η ροή της ιστορίας.
Οι φωτισμοί στήριξαν τις σκηνές, αν και υπήρξαν στιγμές όπου κάποια πρόσωπα χάθηκαν σε σκοτεινά σημεία, ειδικά περιμετρικά του κεντρικού σκηνικού. Εδώ να σημειώσουμε ότι κάτι τέτοιο μπορεί να δικαιολογηθεί απόλυτα λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαιτερότητα των περιοδευόντων θιάσων, στους οποίους οι τεχνικοί στήνουν τα φώτα καθώς σκοτεινιάζει και ηθοποιοί βλέπουν τότε ποια είναι τα σημεία που θα σταθούν, χρόνος που είναι στην ουσία ελάχιστος. (Γι’ αυτό ας μην δυσανασχετούν οι θεατές όταν περιμένουν λίγο παραπάνω να ανοίξουν οι πόρτες του θεάτρου, πιθανόν να σημαίνει πως ο θίασος φροντίζει για το καλύτερο αποτέλεσμα της παράστασης).
Αυτό που εμπόδισε την παράσταση να απογειωθεί πραγματικά έχει να κάνει με το κομμάτι της χορογραφημένης κίνησης που είχε επιλεχθεί. Οι – πολύ καλά δουλεμένες και όπου χρειαζόταν συγχρονισμένες – στυλιζαρισμένες κινήσεις (χορού και ρόλων) και τα σχηματικά μοτίβα έμειναν στην επιφάνεια. Κάποια από αυτά γίνονταν επιτηδευμένα, χωρίς να γίνεται σαφής η σχέση τους με τη στιγμή, χωρίς να αποκτήσουν την εσωτερική ένταση που θα μπορούσε να απογειώσει τη σκηνική δράση. Το χορικό με τον “πυρρίχιο” χορό φάνηκε ασύνδετο και λίγο αμήχανα εκτελεσμένο.
Από την άλλη ιδιαίτερα δυνατές στιγμές ήταν η είσοδος του Πηλέα από μακριά, αλλά και η σκηνή όπου η Ανδρομάχη, ξαπλωμένη μαζί με τον Χορό, αποχαιρετά τον γιο της. Αντίθετα, η σκηνή με τον Αγγελιαφόρο και το χορευτικό του Νεοπτόλεμου δημιούργησε μια ασυμβατότητα: Στο ένα άκρο της σκηνής ο Αγγελιαφόρος εξιστορούσε τα γεγονότα, στο άλλο άκρο ο Πηλέας πλησίαζε αργά ακούγοντάς τον και στο κέντρο ο Νεοπτόλεμος με χορευτικές – εμφανώς πολύ καλά εκτελεσμένες – κινήσεις «αναπαριστούσε» συμβολικά τα όσα λέγονταν μέχρι την τελική πτώση του. Κάτι φάνηκε ξένο μέσα σε αυτό το άρτιο χορευτικό…
Μετά από πολλή συζήτηση μετά το τέλος της παράστασης θα κρατήσω μια γνώμη φίλης (γνώστριας του αντικειμένου), ότι η σκηνή αυτή δεν στηρίχθηκε τεχνικά, μιας και στην ουσία βλέπαμε μια μεταφυσική στιγμή, το είδωλο του ήδη νεκρού Νεοπτόλεμου να προβάλλεται από την μνήμη του αγγελιαφόρου στα μάτια του Πηλέα που άκουγε. Όλο αυτό έγινε μέσα σε ένα ρεαλιστικό πλαίσιο και φωτισμό, χωρίς ίσως να γίνει κάποια αλλαγή με ήχους η φώτα, που θα ανέβαζαν τη στιγμή σε ένα άλλο, υπερβατικό ίσως, επίπεδο.
Η Θέτιδα, παρούσα σε όλη τη διάρκεια του έργου, φάνηκε να διεκπεραιώνει τα τελευταία λόγια της λύσης της τραγωδίας, κινούμενη τόσο ανθρώπινα και λαϊκά που ναι μεν τόνιζαν την ανθρώπινη υπόσταση της, ωστόσο φάνηκε να λείπει κάποιο, έστω μικρό στοιχείο που θα έκλεινε το μάτι στην θεϊκή της υπόσταση.
Δυστυχώς προς το τέλος της παράστασης σε μια μεγάλη παύση του Πηλέα τα τραγούδια του Καζαντζίδη από το γειτονικό θερινό σινεμά επηρέασαν την ατμόσφαιρα και αποσυγκέντρωσαν φανερά το κοινό (και σίγουρα αν και δεν φάνηκε και τους ηθοποιούς) υπενθυμίζοντας την εύθραυστη σχέση θεάτρου και χώρου.
Συνολικά, η Ανδρομάχη που παρουσιάστηκε στο θέατρο Ερωφίλη ήταν μια παράσταση με συνοχή, κοινή αισθητική, εμφανή δουλειά, με καθαρές ερμηνείες και σεβασμό στο κείμενο του Ευριπίδη. Ο λόγος ακούστηκε και τα νοήματα έφτασαν. Ωστόσο πάντα θα πρέπει να σκεφτόμαστε αν αυτό είναι αρκετό. Θα λέγαμε ότι ήταν μια παράσταση περισσότερο για το μυαλό και όχι για την ψυχή, μια παράσταση που ο λόγος του Ευριπίδη θα φτάσει στο σήμερα και θα μας βάλει σε σκέψεις. Η κίνηση ήταν άψογη αλλά έλειπε η σύνδεση που θα την έκανε πιο ουσιαστική. Ο λόγος ήταν επίσης άψογος, αλλά έλειπε το βαθύτερο συναίσθημα. Από την άλλη ίσως αυτός και να ήταν ο στόχος της σκηνοθεσίας.
Πάρα τις ατυχείς στιγμές σίγουρα η παρακολούθηση της παράστασης αυτής μόνο κέρδος μπορούμε να πούμε πως ήταν για τους θεατές.
Χορός: Δημήτρης Γεωργιάδης, Νώντας Δαμόπουλος, Δημήτρης Μαμιός, Γιάννης Μάνθος, Κωνσταντίνος Πασσάς, Γιώργος Φασουλάς Ως Μολοσσός ακούγεται ο Γιώργος Φασουλάς και ως Νεοπτόλεμος εμφανίζεται ο Νώντας Δαμόπουλος
[1] Περίληψη Βρισκόμαστε στην Θεσσαλία στο παλάτι του νεκρού Αχιλλέα, όπου βασιλεύει ο γιος του Νεοπτόλεμος. Στον Νεοπτόλεμος έχει δοθεί ως δώρο η σκλάβα Ανδρομάχη μετά τον Τρωικό πόλεμο, η οποία έχει κάνει ένα παιδί μαζί του. Θέλοντας απόγονο από ευγενική γενιά και όχι από μια σκλάβα ο Νεοπτόλεμος παντρεύεται την Ερμιόνη, κόρη του Μενέλαου και της Ελένης. Το έργο ξεκινάει με την απουσία του Νεοπτόλεμου και του παππού του Πηλέα από το παλάτι. Η Ανδρομάχη έχει καταφύγει ως Ικέτιδα στο ιερό της Θέτιδας διότι η Ερμιόνη την κατηγορεί πως της έχει κάνει μαγιά και δεν μπορεί να κάνει παιδιά. Ο Μενέλαος έρχεται να βοηθήσει την κόρη του και οι δύο τους απειλούν να σκοτώσουν την Ανδρομάχη και το παιδί της. Ενώ την έχουν αναγκάσει να αφήσει το ιερό φτάνει ο Πηλέας ο οποίος λογομαχεί με τον Μενέλαο και την σώζει. Ο Μενέλαος φεύγει και η Ερμιόνη πανικοβάλλεται σκεπτόμενη τι έκανε και τις συνέπειες που θα έχει όταν γυρίσει ο Νεοπτόλεμος. Εμφανίζεται ο Ορέστης, στον οποίο ο Μενέλαος είχε τάξει την Ερμιόνη πριν τον πόλεμο, ο οποίος την παίρνει μαζί του και της ανακοινώνει πως έχει στήσει παγίδα που θα φέρει τον θάνατο του άντρα της. Πράγματι ο Νεοπτόλεμος δολοφονείται και ο Πηλέας θρηνεί το νεκρό σώμα του εγγονού του. Το έργο τελειώνει με την εμφάνιση της θεάς Θέτιδας που θα δώσει τη λύση ως “από μηχανής” θέα.
[3] Μποζώνη Αργυρώ, Συνέντευξη Μαρίας Πρωτόπαπα «Διαβάζοντας Ευριπίδη καταλαβαίνεις που πάτησε η ακροδεξιά», Lifo, 29.04.2025: «Και φέρνει και ένα άλλο θέμα, τον κίνδυνο που νιώθουμε στη σκέψη ότι ο ξένος που φτάνει στη χώρα μας γεννάει παιδιά, ενώ εμείς όχι, και θα γεμίσουμε από αυτά, θα γίνουν τελικά οι αυριανοί βασιλιάδες. Όταν διαβάζεις αυτά τα λόγια που μιλάνε για τον φόβο που νιώθεις για το σπίτι σου, καταλαβαίνεις πού πάτησαν οι ακροδεξιές ιδεολογίες, πώς ανατέλλει ο εθνικισμός, ο Τραμπ, τι συμβαίνει με τις συμμαχίες. Εκεί, όμως, είναι που βλέπεις ότι το «βασίλειο» δεν κινδυνεύει από τον ξένο αλλά από τις εσφαλμένες επιλογές σου. Υπάρχουν όλα εδώ, σε αυτό το κείμενο που είναι αποκαλυπτικό και σε σχέση με τις συνθήκες της εποχής μας»
[4] Μποζιώνη ο.π.: «Βρίσκω πολύ συγκινητικό το ότι άντρες καλλιτέχνες μπαίνουν στο γυναικείο σώμα, χωρίς να τους μεταμορφώνω σε γυναίκες, και μιλάνε για τα δικά μας θέματα. Μπαίνουν στη θέση των γυναικών που έχουν παιδιά, γυναικών που δεν έχουν παιδιά ή που δεν μπορούν να κάνουν, μπαίνουν στη θέση αυτών που έκαναν παιδί από βιασμό, αυτών που έχουν θρηνήσει παιδί, που υπήρξαν μάνες, αδερφές, γιαγιάδες, που δεν έχουν ελπίδα να κάνουν κάτι, δεν είναι περήφανες κι ελεύθερες, αλλά φοβούνται, που ξέρουν μόνο να υπακούνε, και ο μόνος τρόπος να μιλήσουν είναι τραγουδώντας. Θα μιλήσουν για εμάς και αυτό είναι το φεμινιστικό στοιχείο. […] Για μένα μέσα από αυτό το εγχείρημα παντρεύονται τα δύο φύλα. Μέσα από αυτήν τη συνάντηση των αντρών ηθοποιών με τα γυναικεία θέματα νιώθω ότι επέρχεται μια συμφιλίωση, τα φύλα αλληλοϋποστηρίζονται. […]»
Με απόφαση του Δημάρχου Γιώργη Χ. Μαρινάκη καθορίσθηκαν οι ημέρες και οι τόποι τέλεσης των πολιτικών γάμων ως εξής:
Πολιτικοί γάμοι θα τελούνται τις καθημερινές και τα Σαββατοκύριακα από τις 09:00 έως τις 21:00
Δε θα τελούνται πολιτικοί γάμοι κατά τις επίσημες αργίες του έτους (θρησκευτικές, εθνικές και τοπικές), όταν όλες οι Υπηρεσίες Δημοσίου Τομέα και Δήμων είναι κλειστές και άρα δεν λειτουργούν.
Συγκεκριμένα δεν θα τελούνται πολιτικοί γάμοι στις εξής ημερομηνίες κάθε έτους: 1/1, 6/1, Απόκριες, Καθαρά Δευτέρα, 25/3, Μεγάλη Παρασκευή, Μεγάλο Σάββατο, Κυριακή Πάσχα, Δευτέρα Πάσχα (Διακαινησίμου), 1/5, Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος, 15/8, 28/10, 8/11, 4/12, 25/12 και 26/12.
Στο εξής οι πολιτικοί γάμοι θα τελούνται, στους παρακάτω χώρους των ορίων του Δήμου Ρεθύμνης κατά τις ημέρες και ώρες που ορίστηκαν παραπάνω:
Στο Κεντρικό Δημαρχείο του Ρεθύμνου, επί της οδού Λ. Κουντουριώτη 80
Στα Δημαρχεία των πρώην Δ.Ε. Αρκαδίου (Άδελε), Νικηφόρου Φωκά (Αθάνατος) και Λαππαίων (Επισκοπή)
Στα κτίρια που αποτελούν περιουσία του Δήμου Ρεθύμνης και βρίσκονται στα όρια του Δήμου (π.χ. πολιτιστικά κέντρα, βιβλιοθήκες κ.λπ.)
Στο χώρο του Φρουρίου της Φορτέτζας
Στην αίθουσα του Αγίου Λαζάρου
Στον Πύργο του Μαρουλά, ο οποίος αποτελεί περιουσία του Δήμου Ρεθύμνης.
Σε άλλους δημοτικούς χώρους του Δήμου Ρεθύμνης και των Δημοτικών Ενοτήτων (Ρεθύμνης, Αρκαδίου, Νικ. Φωκά και Λαππαίων).
Η απόφαση ισχύει από τις 21/08/2025 και μέχρι την αντικατάστασή της με νεότερη απόφαση.
Το Σάββατο 30 Αυγούστου, στις 21:00, η ταβέρνα Γοργόνα στον Πλακιά υποδέχεται το κοινό με ζωντανή μουσική.
Η Θεανώ Χαιρετάκη στο τραγούδι, ο Αποστόλης Ιλερής (τραγούδι – πλήκτρα) και ο Βαγγέλης Ματσουλιάδης (μπουζούκι) υπόσχονται μια αξέχαστη βραδιά με λαϊκά ακούσματα.
Στο πλαίσιο του Θερινού Φεστιβάλ Μυλοποτάμου, ο Δήμος Μυλοποτάμου σε συνδιοργάνωση με την Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή ΠΛΟΗΓΟΣ και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Κρήτης, παρουσιάζουν την 3η Γιορτή Τοποδιατροφής & Κυκλικής Οικονομίας, που φέτος θα φιλοξενηθεί στην Αγυιά από τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγυιάς «Ο Διοματάς».
Η εκδήλωση έχει εξελιχθεί σε θεσμό που συνδυάζει τη μαγειρική τέχνη με την παράδοση και τη βιωσιμότητα, προβάλλοντας τις γεύσεις και τις τεχνικές της κρητικής γαστρονομίας, ενώ παράλληλα αναδεικνύει το πολιτιστικό και κοινωνικό αποτύπωμα της τοπικής διατροφής.
Πρόγραμμα Εκδήλωσης
19:00 – Καντάδα Από τον Ιερό Ναό Αγίας Αναστασίας έως την πλατεία του Πολιτιστικού Συλλόγου, με τους Φώτη Κονταράτο (λύρα), Αιμίλιο Βολανάκη (λαούτο), Τάσο Κλάδο και Βασίλη Κρυοβρυσανάκη, πλαισιωμένους από τον Λαογραφικό Όμιλο «Χοροκρήτες».
21:00 – Παρουσίαση Παραδοσιακών Συνταγών Πολιτιστικοί Σύλλογοι και φορείς από χωριά του Μυλοποτάμου και άλλες περιοχές θα παρουσιάσουν αυθεντικές συνταγές και τοπικά εδέσματα. Συμμετέχουν: Αγγελιανά, Άγιος Μάμας, Αγρίδια, Αγυιά, Αξός, Απλαδιανά, Αχλαδέ, Γαράζο, Δαφνέδες, Εξαντής, Επισκοπή Δήμου Χερσονήσου, Θεοδώρα, ΚΑΠΗ Δήμου Μυλοποτάμου, Κεραμωτά, Κρυονέρι, Λιβάδια, Μελιδόνι, Μουρτζανά, Πάνορμο, Πέραμα, Ρουμελή, Σκεπαστή.
Η 3η Γιορτή Τοποδιατροφής & Κυκλικής Οικονομίας αποτελεί μια ανοιχτή πρόσκληση γνωριμίας με τον πλούτο της κρητικής κουζίνας και τη φιλοσοφία της βιωσιμότητας, ενδυναμώνοντας την πολιτιστική και διατροφική ταυτότητα του Μυλοποτάμου.
Την Kυριακή 24 Αυγούστου διαδηλώνουμε ενάντια στην γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού, ενάντια στο έγκλημα του κράτους δολοφόνου του Ισραήλ.
Ενώνουμε τον αγώνα και τη φωνή μας με τις κινητοποιήσεις που γίνονται σε όλη την Ελλάδα και σε όλον τον κόσμο, εκατοντάδες Συνδικάτα, Ομοσπονδίες και Εργατικά Κέντρα σε όλη τη χώρα, συνεχίζουμε μαχητικά τον αγώνα για να σταματήσει η γενοκτονία του λαού της Παλαιστίνης. Είμαστε στο πλευρό όλων όσων σήμερα παρά τις συλλήψεις, τις διώξεις και την άγρια καταστολή, αντιστέκονται μέσα στη καρδιά του κτήνους μέσα στο δολοφονικό κράτος του Ισραήλ, ενάντια στη γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού.
Αυτές τις ώρες κανένας δε μπορεί να σιωπήσει, καθένας πρέπει να διαλέξει πλευρά.
Διεκδικούμε το αυτονόητο δικαίωμα του λαού της Παλαιστίνης να έχει δικό του κράτος σύμφωνα με τις αποφάσεις του ΟΗΕ στα σύνορα του 1967.
Η χρήση της πείνας ως όπλου πολέμου ενάντια στον Παλαιστινιακό λαό έχει οδηγήσει στο θάνατο χιλιάδες παιδιά και αμάχους, με το 93% του πληθυσμού της Γάζας να αντιμετωπίζει πείνα, σύμφωνα με την Παγκόσμια Επισιτιστική Υπηρεσία. Μαζί με την ανελέητη σφαγή από τον στρατό του Ισραήλ στόχο έχουν να σβηστεί η Παλαιστίνη από τον χάρτη.
Και όλα αυτά, με τη στήριξη των ΗΠΑ, της ΕΕ και της ελληνικής κυβέρνησης, που είναι απολύτως συνένοχοι στα εγκλήματα πολέμου του ισραηλινού κράτους.
Η σωστή πλευρά της ιστορίας είναι εδώ, στον αγώνα για το δικαίωμα όλων των λαών να ζουν ειρηνικά στον τόπο τους και όχι με τα σφαγεία για τα συμφέροντα των εκμεταλευτών όλου του κόσμου.
Καλούμε τα συνδικάτα, τους εργαζόμενους του Ρεθύμνου να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στον παλαιστινιακό λαό.
Να συνεχίσουμε όλοι μαζί!
Για απεμπλοκή της Ελλάδας από κάθε στήριξη στο κράτος δολοφόνο του Ισραήλ
Για να ανοίξουν άμεσα οι δρόμοι ανθρωπιστικής βοήθειας για τους Παλαιστινίους
Για αναγνώριση του Παλαιστινιακού Κράτους στα σύνορα του 1967
Για το παρόν και το μέλλον των λαών
Με την Παλαιστίνη ως τη Λευτεριά!
Όλοι στη συγκέντρωση την Κυριακή 24 Αυγούστου στις 08 το απόγευμα στο Δημαρχείο Ρεθύμνου
Το Σάββατο 13 Σεπτεμβρίου τα Μωρά στη Φωτιά αποβιβάζονται στο Tzamaika Beach Bar και φέρνουν μαζί τους μια εκρηκτική βραδιά πάνω στην άμμο!
Ο θρυλικός Στέλιος Σαλβαδόρ και η μπάντα του θα μας ροκάρουν με όλα τα αγαπημένα, εμβληματικά τους κομμάτια και υπόσχονται μια συναυλία που θα μείνει αξέχαστη.
Τη βραδιά ανοίγουν οι “Ανεπρόκοποι”, η πιο δυνατή local μπάντα, που θα δώσουν το σήμα για την απογείωση!
Save the date – 13 Σεπτεμβρίου – το καλοκαίρι τελειώνει με τον πιο ροκ τρόπο στο Tzamaika!
Τα Μωρά στη Φωτιά θεωρούνται ευρέως ένα από τα πιο επιδραστικά συγκροτήματα του ελληνικού ροκ.
Η σπουδαιότητα τους έγκειται στον ελληνικό στίχο, σπάνιο για την εποχή, το έντονο κοινωνικοπολιτικό περιεχόμενο των τραγουδιών και την ιδιότυπη φωνή του Σαλβαδόρ. Ειδικά ο πρώτος τους δίσκος βοήθησε σημαντικά στην άνοδο της δημοφιλίας του ελληνόφωνου ροκ κατά τη δεκαετία του 1990.
Οι Ανεπρόκοποι είναι μια cover μπάντα ελληνικού ροκ. Σχηματίστηκαν το 2023, έχοντας κοινό την αγάπη τους για τους γίγαντες της πλούσιας Ελληνικής ροκ σκηνής, όπως τον Παύλο Σιδηρόπουλο, τον Πουλικάκο, τις Τρύπες, τον Πανούση, και προφανώς τα Μωρά στη Φωτιά.
Τιμάνε τους καλλιτέχνες που αγαπάνε προσπαθώντας να αποδώσουν όσο πιο πιστά γίνεται τα αγαπημένα τους κομμάτια, και να τα μοιραστούν με το κοινό τους.
Είσοδος: 15€ Προπώληση: 12€
Προμηθευτείτε τα εισιτήρια προπώλησης από το Rubik Café και το Tzamaika Beach Bar στο Ρέθυμνο
Η μουσική παράσταση της Άννας Μπιθικώτση με τίτλο «Μια νύχτα που αντάμωσε ο Νίκος τον Γρηγόρη» θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 22 Αυγούστου, στις 21:00, στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου στο Χουμέρι Μυλοποτάμου με ελεύθερη είσοδο.
Μια μυσταγωγική παράσταση, πλημμυρισμένη από συναίσθημα, ιστορικές μνήμες, βιώματά και τραγούδια των κορυφαίων μας συνθετών που ερμήνευσαν ο «αρχάγγελος της Κρήτης», Νίκος Ξυλούρης, και ο «τραγουδιστής της Ρωμιοσύνης» Γρηγόρης Μπιθικώτσης.
Οι αφηγήσεις της Άννας Μπιθικώτση, ταξιδεύουν τον θεατή σ’ ένα όνειρό της: σε μια μαγική νύχτα, όπου συναντά τον Νίκο Ξυλούρη, το αγόρι από τα μαρτυρικά Ανώγεια, και τον πατέρα της, τον φτωχό υδραυλικό από το Περιστέρι, που «πήραν άδεια» από τις Πύλες του Παραδείσου για να σεργιανίσουν για δύο ώρες στις γειτονιές της γης. Μαζί θα περπατήσουν στα «μικρά και ανήλιαγα στενά της φτωχογειτονιάς» τους, θα συναντήσουν το «Παλικάρι στα Σφακιά», τον «Ήλιο της Δικαιοσύνης», τον Ερωτόκριτο, για να τραγουδήσουν: «Κάντε υπομονή», «Αυτόν τον κόσμο τον καλό, τον χιλιομπαλωμένο» και τόσα άλλα τραγούδια, που μελοποιήθηκαν από τους μεγάλους συνθέτες μας, κατατάσσοντάς τους στο Πάνθεο των Αθανάτων.
Τα αθάνατα αυτά τραγούδια θα αποδώσουν ο καταξιωμένος ρεθυμνιώτης ερμηνευτής Σωτήρης Δογάνης, και η διακεκριμένη σοπράνο και πιανίστρια Κατερίνα Μεγάλου.
Τα εγγόνια του Ευάγγελου Τζουρμπάκη του Βασιλείου, γνωστού και ως «Μπενάκη», διοργανώνουν τελετή προς τιμήν του, με αφορμή την αποκάλυψη του μνημείου που ανεγέρθηκε στη θέση «Ζαφορά» στις Καρίνες Αγ. Βασιλείου Ρεθύμνου, στο σημείο όπου εκτελέστηκε από τα γερμανικά στρατεύματα κατοχής.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2025, στις 11:00 π.μ.
Πρόγραμμα εκδήλωσης:
Επιμνημόσυνη δέηση
Αποκάλυψη μνημείου
Ομιλίες και αναφορά στη ζωή και τη θυσία του Ευάγγελου Τζουρμπάκη
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής, θα ακολουθήσει κέρασμα στο καφενείο του “Λάμπη” Γεωργίου Σχοινάκη, στην πλατεία των Καρίνων.
Η παρουσία του κοινού θα αποτελέσει ιδιαίτερη τιμή για τη μνήμη του Ευάγγελου Τζουρμπάκη και χαρά για την οικογένειά του.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δε θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L. Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου – Ώρα: 21:00
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δε θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L. Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου – Ώρα: 21:00
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δε θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L. Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Σάββατο 22 Νοεμβρίου – Ώρα: 19:00
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε γύρω στις 1 τα ξημερώματα της Παρασκευής στο Μπαλί Ρεθύμνου, όταν ταξί τύπου βαν συγκρούστηκε με αγροτικό όχημα 4×4.
Στο ταξί επέβαινε ένα ζευγάρι Βρετανών με τα παιδιά τους, ενώ στο 4×4 βρίσκονταν τρία άτομα. Η σύγκρουση ήταν ιδιαίτερα σφοδρή, με αποτέλεσμα ένας επιβάτης να εγκλωβιστεί στα συντρίμμια και να χρειαστεί η επέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας για τον απεγκλωβισμό του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, συνολικά τραυματίστηκαν οκτώ άτομα. Πολύ σοβαρά τραυματίστηκε ο Βρετανός που νοσηλεύεται στη ΜΕΘ, όπως και η σύζυγός του η οποία υπεβλήθη σε χειρουργική επέμβαση και στη συνέχεια μεταφέρθηκε στη ΜΕΘ, όπου και παραμένει. Ένα ακόμη άτομο που επέβαινε στο αγροτικό όχημα, τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε στο Βενιζέλειο Νοσοκομείο.
Τα ακριβή αίτια του ατυχήματος διερευνώνται από την Τροχαία.
Χρησιμοποιώντας το Rethemnos.gr συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων. Παρακαλώ επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα μας Πολιτική Cookies – Προστασία δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες.