Blog Σελίδα 109

Σκέψεις πάνω στην «Ορέστεια» του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζόπουλου

Θέατρο Επιδαύρου 22/08/2025
(Όπως την είδα από το διάζωμα «Λ»)

Με τη δύση του ήλιου το επιβλητικό και τόσο μοναδικό αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου άρχισε να γεμίζει κόσμο που συνέρρεε αδιάκοπα για αρκετή ώρα ως που οι κερκίδες να γεμίσουν. Μια από τις πιο πολυσυζητημένες παραστάσεις των τελευταίων χρόνων ετοιμαζόταν να ξεκινήσει. Η τριλογία «Ορέστεια» σε σκηνοθεσία Θεόδωρου Τερζοπούλου στην πρώτη συνεργασία του με το Εθνικό Θέατρο.

Το βασικό χαρακτηριστικό του θεάτρου του Τερζόπουλου και της φιλοσοφίας του γύρω από αυτό είναι το σώμα και συγκεκριμένα το «βακχευόμενο σώμα», το απελευθερωμένο από τους εγκλωβισμούς της δύσης και της περιορισμένης έκφρασης. Αναζήτησε την ιερή μανία στην έκφραση της αρχαίας τραγωδίας ήδη από το 1986 μέσα από την παράσταση «Βάκχες» του Ευριπίδη, και δημιούργησε μια ολόκληρη μέθοδο στο θέατρο «Άττις» μέσα από την έρευνά του αναζητώντας ένα νέο τρόπο έκφρασης, αναζητώντας τη «διονυσιακή έκσταση».[1] 

Τα φώτα σβήνουν… Και οι ομιλίες του κόσμου σωπαίνουν. Η μαγική στιγμή που ο θεατρικός αυτός χώρος βυθίζεται στο σκοτάδι είναι από μόνη της μια εμπειρία. Αισθάνεσαι το μέγεθος του, αισθάνεσαι πως βρίσκεσαι μέσα σε κάτι υπερβατικό.

Το σκηνικό είναι πολύ λιτό. Οκτώ ακτίνες χωρίζουν την ορχήστρα σε ίσα μέρη, πάνω στις οποίες θα πατήσουν οι σχηματισμοί του χορού αργότερα. Πίσω μια λιτή εξέδρα με μια σκάλα.

Όπως αναφέρεται και στο πρόγραμμα της παράστασης «Στην ερευνητική διαδικασία των προβών της «Ορέστειας» αναδύθηκε η σημασία του συλλογικού σώματος  – του Χορού – ως αγωγού της βασικής κατάστασης της τριλογίας […]. Στα τρία μέρη της Ορέστειας ο Χορός μετασχηματίζεται, συμβολίζοντας διαδοχικά την καταπίεση, την απώλεια, την εξέγερση και την ήττα.».[2] Από την πρώτη στιγμή που πάτησαν στη σκηνή τα 21 περίπου άτομα – 21 στον Αγαμέμνονα, 20 στις Χοηφόρες, 21 στις Ευμενίδες – (Μπάμπης Αλεφαντής, Κατερίνα Αμπλιανίτη, Έβελυν Ασουάντ, Χριστόφορος Βογιατζής, Ναταλία Γεωργοσοπούλου, Κατερίνα Δημάτη, Πύρρος Θεοφανόπουλος, Έλλη Ιγγλίζ, Βασιλίνα Κατερίνη, Θάνος Μαγκλάρας, Ελπινίκη Μαραπίδη, Άννα Μαρκά Μπονισέλ, Λυγερή Μητροπούλου, Ρόζυ Μονάκη, Ασπασία Μπατατόλη, Νίκος Ντάσης, Βαγγέλης Παπαγιαννόπουλος, Σταύρος Παπαδόπουλος, Γιάννης Σανιδάς, Αλέξανδρος Τούντας, Κατερίνα Χιλλ, Μιχάλης Ψαλίδας) που τον συνέθεταν, ήταν ένα σώμα, είχαν μια αναπνοή. Άλλοτε με κινήσεις κοφτές και επαναλαμβανόμενες και άλλοτε με περισσότερες καμπύλες, έμοιαζαν σαν ένα ποτάμι που ρέει, σαν κομμάτια ενός μαγνήτη που αποσπώνται και ενώνονται ξανά. Ο συντονισμός, η ενότητα, η ενέργεια, η ακρίβεια και η δόνηση των σωμάτων, έφερναν συνεχώς στην ορχήστρα μια ισχυρή μεταφυσική αίσθηση. Πέρα από τη συμμετοχή του στη δράση και την κυρίαρχη θέση του στην παράσταση, ο Χορός αυτός κατάφερε να μεταφέρει στη σκηνή την μυσταγωγία που αποτελούσε πάντα συστατικό της αρχαίας τραγωδίας. 

Ωστόσο, στον αντίποδα του ενεργειακού αυτού σώματος του Χορού, οι ρόλοι έμπαιναν στη σκηνή με μια σχετική κανονικότητα και ρεαλισμό. Αν και φαινόταν να ακολουθούν τις γραμμές της θεωρίας του Τερζόπουλου, με εξάρσεις του σώματος και της φωνής, αυτές φάνηκαν αρκετά κατευθυνόμενες και επιτηδευμένες, χωρίς να πηγάζουν από κάτι εσωτερικό. Η πολύ μεγάλη παύση του φύλακα (Τάσος Δήμας) στην αρχή της παράστασης, η ακινησία του και οι επιτηδευμένες απωθητικές κινήσεις του προς κάποια φανταστικά έντομα, ενώ έλεγε με ένα συγκεκριμένο μοτίβο τον πρόλογο του «Αγαμέμνονα», δεν βοήθησαν την έναρξη και σίγουρα δεν έφτασαν στις πιο μακρινές θέσεις.  Ηη«Το σώμα μετατρέπεται σε ζωντανό αντηχείο φωνητικών δονήσεων. Οι ηθοποιοί ερευνούν ποικίλες δυνατότητες παραγωγής ήχου χωρίς κανέναν περιορισμό, με βοκαλισμούς, ανάσες και ξεχασμένες μελωδίες της προσωπικής τους παράδοσης», λέει ο ίδιος ο Τερζόπουλος εξηγώντας τη μέθοδο της «αποδόμησης»[3]. Το παραπάνω το είδαμε να λειτουργεί στις «Βάκχες» του 1986 όπου όλοι οι ηθοποιοί βρίσκονταν συνέχεια στη σκηνή μοιραζόμενοι τη συλλογική «έκσταση» στην οποία είχαν έρθει. Στην «Ορέστεια» όμως οι βασικοί ρόλοι βρίσκονταν εκτός σκηνής. Όταν πια έμπαιναν η χρήση ακανόνιστων κινήσεων και φωνής έμοιαζε σαν αποτύπωση κάποιας άσκησης που είχε προηγηθεί, χωρίς όμως να φέρει την ενέργεια και την αλήθεια της συγκεκριμένης στιγμής και να φαίνεται ξένη και επιτηδευμένη. Και όταν αυτό εμπεριέχει την εκφορά λόγου – και μάλιστα ενός μεγάλου μέρους του κειμένου –   κάνει το αποτέλεσμα κουραστικό και δύσκολα αντιληπτό. Αποκορύφωμα της εξωτερικής ερμηνείας αυτής ήταν η Κλυταιμνήστρα (Σοφία Χιλλ), ενώ στο ίδιο μοτίβο περιορίστηκαν και οι Αγαμέμνωνας (Σάββας Στρούμπος), Φύλακας (Τάσος Δήμας), Ηλέκτρα (Μυρτώ Ροζάκη), Αθηνά (Αγλαΐα Παπά) και Απόλλωνας (Νίκος Ντάσης), με τους τελευταίους να επιλέγουν και μια μονοτονία στον λόγο τους. Όσο κι αν το σώμα κυριαρχεί και «μιλάει» δεν ξέρω για πόση ώρα μπορεί ο θεατής να παρακολουθεί έναν ακανόνιστο εξωτερικό λόγο, χωρίς να εννοούνται τα νοήματα, και μάλιστα από μια μετάφραση που δεν βοηθάει (εξυπηρετούσαν άραγε σε σημεία τόσο λόγιες λέξεις σε φράσεις, όπως «γωνιαστός σαν το σκυλί» «Νομίζω ότι κουρνιαχτός έχει στην πόλη σηκωθεί» ή «έρχομαι να ευαγγελιστώ τη σωτηρία»;).

Και δεν θα περιοριστούμε στο συμπέρασμα ότι «έτσι είναι οι ερμηνείες στο θέατρο του Τερζόπουλου» αφού στο παραπάνω υπήρχαν και εξαιρέσεις.  Ο Ορέστης (Κωνσταντίνος Ζωγράφος), ο Αίγισθος (Δαυίδ Μαλτέζε) και πολύ περισσότερο η Κασσάνδρα (Έβελυν Ασουάντ), απέδειξαν στην παράσταση αυτή, παράλληλα με τη σωματικότητα και την διονυσιακή αναζήτηση, είναι εφικτό να έχουμε και μια απόδοση των ρόλων που να μεταφέρει τα νοήματα του κειμένου και τα συναισθήματα των σωμάτων. Θα αναφερθώ ιδιαίτερα στην ερμηνεία της Κασσάνδρας. Από την πρώτη στιγμή που πάτησε στη σκηνή την είδαμε να αλλάζει σωματικά, δονούμενη συνεχώς, και να μεταμορφώνεται στην υπόδουλη αιχμάλωτη που βλέπει την καταστροφή του παλατιού και τη δική της. Ακούσαμε τα λόγια της και απέδωσε με μοναδικό τρόπο τις στιγμές των οραμάτων της. Εδώ να σημειωθεί πως οι ακραίες αλλαγές στον τόνο της φωνής της δεν ακούστηκαν ξένες, έμοιαζαν να παράγονται από ένα ουσιαστικό ερέθισμα ενταγμένες στη σκηνή (σε αντίθεση με τις εξάρσεις της Κλυταιμνήστρας που προαναφέραμε). Αποκορύφωμα το μοιρολόι που έμπλεξε στα λόγια της, με το οποίο και αποχώρησε από τη σκηνή.

Να σημειώσουμε εδώ την εικόνα που δημιουργούνταν από  τους ρόλους που αποχωρούσαν αργά ένας ένας στο τέλος της κάθε σκηνής τους ανεβαίνοντας τις κερκίδες μέχρι πάνω, ενώ πίσω τους η δράση συνεχιζόταν. Με τον τρόπο αυτό γινόταν χρήση ολόκληρου του θεατρικού χώρου και ιδιαίτερα από τις πλαϊνές θέσεις μπορούσε κάποιος να δει ταυτόχρονα τους ρόλους που πλησίαζαν από πίσω από τη σκηνή, την δράση στην ορχήστρα και αυτούς που αποχωρούσαν στις κερκίδες.

Να σημειώσουμε επίσης πως αν και οι φωτισμοί ενίσχυσαν την ατμόσφαιρα, και δημιουργούσαν από μόνοι τους πολλές φορές ένα σκηνικό, οι πάροδοι επιλέχθηκε να έχουν τόσο πολύ φως που ειδικά από τα πλαϊνά καθίσματα κυριαρχούσαν και μάλιστα δεν ήταν λίγες οι φορές που βλέπαμε κάποιον (ή τεχνικό ή υπάλληλο του φεστιβάλ να περνάει από πίσω για να κάνει κάποια δουλειά).

Η επιλογή του Θ. Τερζόπουλου για το τέλος της παράστασης, με τη σύνδεση με το σήμερα, πέτυχε το σκοπό της. Η δημιουργία της δημοκρατίας στις «Ευμενίδες» η θέσπιση του δικαστηρίου και η υπόσχεση πως τώρα πια δεν θα χρειάζεται οι άνθρωποι να σκοτώνονται μεταξύ τους, ανατράπηκαν από το άκουσμα των πυροβολισμών, το καλωσόρισμα στον «νέο κόσμο» και στην αναφορά στους νεκρούς των σημερινών πολέμων. Ο Ορέστης έκλεισε την παράσταση τυλιγμένος με ματωμένα υφάσματα, λέγοντας ονόματα νεκρών, και το μήνυμα της σημερινής κατάπτωσης της δημοκρατίας έφτασε στο κοίλον που χειροκροτούσε όρθιο. Ο Γ. Σαμπατακάκης σημειώνει στο πρόγραμμα της παράστασης: « “Καλωσήρθατε στον νέο κόσμο, Ερινύες”, σε αυτόν τον τάχα ευμενή κόσμο όπου ακόμη ηχούν οι σειρήνες των πολέμων και οι πυροβολισμοί των εκτελέσεων του Εμφυλίου. Στον κόσμο που ακόμη αλυχτούν οι λύκοι του Μακρύγιαλου σαν κόρες του Διός».[4]

Συμπερασματικά λοιπόν, παρά τις όποιες αδυναμίες της, η παράσταση αυτή αποτελεί σίγουρα μια ιστορική στιγμή για το θέατρο, όπου ο Χορός της αρχαίας τραγωδίας παίρνει μια ισχύουσα θέση, αποκτά υπόσταση, προτείνει ουσιαστικά μια νέα σκηνική οπτική και προκαλεί συναισθήματα. Ανακαλεί την αρχαία ιεροτελεστία σε έναν σύγχρονο κόσμο. Εντελώς υποκειμενικά, θεωρώ πως στην παράσταση αυτή νιώσαμε μέσω του Χορού την  διονυσιακή ιερότητα του θεάτρου, η οποία ήταν από μόνη της μια εμπειρία (ίσως) ανεπανάληπτη. Και μετά το τέλος της παράστασης φύγαμε με σκέψεις και προβληματισμούς για το σήμερα… Για τη δημοκρατία και για την ευθύνη μας…

Μετάφραση: Ελένη Βαροπούλου

Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Σάββας Στρούμπος

Σκηνικά – Κοστούμια – Φωτισμοί: Θεόδωρος Τερζόπουλος

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Παναγιώτης Βελιανίτης


[1] Βασική για την μέθοδό του ήταν η άσκηση της «αποδόμησης», μια μεγάλης διάρκειας άσκηση, ένας συνδυασμός από επαναλαμβανόμενους βηματισμούς, κινήσεις, αναπνοές, ρυθμούς, που μέσα από την κόπωση και την άρση των αντιστάσεων «τα εκστατικά σώματα των ηθοποιών, στο μεταίχμιο μεταξύ τάξεως και χάους, ανοιχτά και διάτρητα, εκτίθενται σε όλων των ειδών τα ερεθίσματα. Σταδιακά αναδομούνται. Αναπλάθονται, ως ενεργειακά σώματα, ως πρώτη ύλη»: Για το θέατρο του Τερζόπουλου βλ.: Τερζόπουλος Θεόδωρος, «Η επιστροφή του Διονύσου», Θέατρο Άττις, 2015 / Χατζηδημητρίου Πηνελόπη, «Το θέατρο του Θεόδωρου Τερζόπουλου», δ.δ. ΑΠΘ., Θεσσαλονίκη 2004.

[2] Σικιτάνο Μαρία, «Ο Χορός της ετερότητας και η εξέγερση του σώματος», πρόγραμμα παράστασης Αισχύλου «Ορέστεια», Εθνικό Θέατρο, Αθήνα 2025, σελ. 11-13.

[3] Τερζόπουλος Θεόδωρος, Η επιστροφή του Διονύσου, Άττις, Αθήνα 2014, σελ.38.

[4] Σαμπατακάκης Γιώργος, «Τι σκάνδαλο της δημοκρατίας / Η κτηνωδία της δύσης», πρόγραμμα της παράστασης Αισχύλου «Ορέστεια», ο.π., σελ. 20-21.

Υπερψηφίστηκε η εισήγηση για την τοποθέτηση της προτομής του Γιάννη Κεφαλογιάννη στο Δημοτικό Κήπο Ρεθύμνου – Διχάζει τους πολίτες η απόφαση

Με 19 ψήφους υπερ και επτά κατά υπερψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Ρεθύμνου η εισήγηση για την τοποθέτηση της προτομής του τέως υπουργού και επί σειρά ετών βουλευτή Ρεθύμνης Γιάννη Κεφαλογιάννη στον Δημοτικό Κήπο.

Ειδικότερα, την πρόταση υπερψήφισαν οι: Άννα Ελευθεριάδου – Γκίκα,  Σήφης Κοκολάκης, Δημήτρης Λαχνιδάκης, Δημήτρης Λελεδάκης, Χαρά Λιανδρή, Στάθης Λουκογεωργάκης, Άγγελος Μαλάς, Μποτώνης Μποτονάκης, Νεκτάριος Παπαδογιάννης. Νίκος Προβιάς, Στέλιος Σαμψών, Στέλιος Σπανουδάκης, Στέλιος Σπαντιδάκης, Μάνος Τσάκωνας, Στέλιος Φραγκιαδάκης, Ειρήνη Κουτσαλεδάκη, Καλλιόπη Παπατζανή, Νίκος Αγριμάκης και Κωνσταντίνος Γασπαράκης.

Την πρόταση καταψήφισαν οι: Γιώργος Σκορδίλης, Νίκος Αντωνίου, Νίκος Δερεδάκης, Μερσίνη Καρνή, Κώστας Μεργέμογλου, Μανόυσος Μανουσογιάννης και Ιωάννα Δακανάλη.

Την τοποθέτηση προτομής είχε αιτηθεί η οικογένεια του Ι. Κεφαλογιάννη ως «ελάχιστο φόρο τιμής στη μνήμη του και στην προσφορά του στο Ρέθυμνο και τη χώρα».

Η συγκεκριμένη απόφαση του Δήμου Ρεθύμνου έχει προκαλέσει αντιδράσεις και συζητήσεις στην τοπική κοινωνία, διχάζοντας τους δημότες.

H Λαϊκή Συσπείρωση Ρεθύμνου για την τοποθέτηση της προτομής του Γιάννη Κεφαλογιάννη στο Δημοτικό Κήπο Ρεθύμνου

Η τοποθέτηση του επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Μανούσο Μανουσογιάννη στο Δημοτικό Συμβούλιο. 

Κατανοούμε την επιθυμία αναγνώρισης του αποτυπώματος που κοινωνικοί και πολιτικοί παράγοντες άφησαν στην εξέλιξη του τόπου. Αυτό δεν εμποδίζει η εκ μέρους μας αξιολόγησή τους να γίνεται με τα δικά μας κριτήρια.

Ο Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε όλη στην πολιτική του διαδρομή άφησε πράγματι το δικό του πολιτικό αποτύπωμα. Στήριξε το αστικό  πολιτικό σύστημα και υπηρέτησε με συνέπεια τα συμφέροντα της αστικής τάξης με την οποία είχε οργανική σχέση. Αυτή η πολιτική ήταν, είναι και θα είναι αντίθετη με τα συμφέροντα και τις ανάγκες της εργατικής τάξης και των μικρομεσαίων στρωμάτων της πόλης και του χωριού. Εμείς αγωνιζόμαστε για αυτά τα συμφέροντα και κυρίως για την δική τους εξουσία. Υπηρετούσαμε επομένως αντίπαλα κοινωνικά συμφέροντα και τάξεις. Ήμασταν πολιτικοί και κυρίως ταξικοί αντίπαλοι. 

Κατά την γνώμη μας η τοποθέτηση προτομών σε δημοτικούς χώρους πρέπει να παίρνει πολύ σοβαρά υπ’ όψιν το δημόσιο αίσθημα. Να γίνεται για να τιμηθούν η αυτοθυσία, ο ηρωισμός, η μεγάλη ανιδιοτέλεια και γενικά πολύ υψηλές αρετές που διαπαιδαγωγούν με το παράδειγμά τους. Η μακρόχρονη ενασχόληση με τα κοινά, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο αφήνει τα σημάδια της στην εξέλιξη του τόπου δεν είναι αρκετή, κατά την γνώμη μας, για να δικαιολογήσει την τοποθέτηση προτομών στον δημοτικό κήπο. Υπάρχουν  άλλοι τρόποι για να γίνεται αυτό (ονοματοθεσία δρόμων, πλατειών κλπ)

Ειδικά για την συγκεκριμένη πρόταση: 

Θεμελιώνεται κυρίως στο γεγονός της μόνιμης εκλογής του ως βουλευτής Ρεθύμνου από το 1958 μέχρι το 2004 με μόνη διακοπή την περίοδο της δικτατορίας που δεν υπήρχαν εκλογές.

Εκλογή μάλιστα που μετά την αποχώρηση του Γιάννη Κεφαλογιάννη συνεχίζεται αδιάλειπτα από τους γόνους της ίδιας οικογένειας σχεδόν «κληρονομικό δικαίω». Η μακρόχρονη αυτή πολιτική παρουσία, που βεβαίως γίνεται με εκλογές, έχει και μια δεύτερη ανάγνωση. Η αστική τάξη που θα καταργούσε τα τζάκια της φεουδαρχίας  και την κληρονομική διαδοχή της πολιτικής εξουσίας, φαίνεται να άλλαξε τον τρόπο αλλά όχι την ουσία.

Η όλη διαδικασία που ακολουθείται δίνει έντονα την αίσθηση της επιβολής μιας προειλημμένης απόφασης. Έχουν όλα ετοιμαστεί μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια σε ανύποπτο τόπο και χρόνο και τα «κυρίαρχα» όργανα του Δήμου θα πρέπει απλά να την αποδεχθούν. Το ίδιο μήνυμα έστειλε και η απόφαση σύγκλισης της Δημοτικής Κοινότητας για να επανεξετάσει την πρώτη απόφαση της.   

Τα παραπάνω πυροδότησαν και μια σειρά αντιδράσεις. Και δεν αναφερόμαστε στις αντιδράσεις άλλων παρατάξεων του αστικού πολιτικού συστήματος, που βγαίνουν στα κεραμίδια αγνοώντας τα του δικού τους οίκου. Ήρθαν ξανά στην επιφάνεια, από ανθρώπους που δεν έχουν κομματικά κίνητρα, τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις και μάλιστα για πολύ ευαίσθητα θέματα, που εμείς τουλάχιστον δεν μπορούμε να μην τα λαμβάνουμε υπ’ όψιν.

Κατά την γνώμη μας η διαχείριση ενός τόσο ευαίσθητου θέματος από τον δήμαρχο και τον αρμόδιο αντιδήμαρχο υπήρξε τουλάχιστον ατυχέστατη. Ανεξάρτητα από επιθυμίες και προσωπικές επιλογές, τέτοιου είδους ευαίσθητα θέματα επιβάλλουν προσεκτική διαβούλευση πριν επισημοποιηθούν και δημοσιοποιηθούν. Πολύ προσεκτική εκτίμηση των διαθέσεων του συνόλου ή έστω της συντριπτικής πλειοψηφίας της κοινωνίας. 

Για όλους τους παραπάνω λόγους η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ αρνείται να ψηφίσει υπερ της πρότασης της εισήγησης.

Νέοι εκπαιδευτικοί στα Γυμνάσια, Λύκεια και ΣΜΕΑΕ στη ΔΔΕ Ρεθύμνου

Η εκπαιδευτική κοινότητα του Ρεθύμνου υποδέχεται με χαρά και αισιοδοξία τους 45 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν φέτος καθήκοντα σε Γυμνάσια, Λύκεια και Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Σε ειδική εκδήλωση, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου, Δρ. Μανούσος Μαραγκάκης, καλωσόρισε τους νέους συναδέλφους και απηύθυνε μήνυμα στήριξης και ενθάρρυνσης:

«Αγαπητοί νεοδιόριστοι συνάδελφοι,

Είναι ιδιαίτερη χαρά για μας που σας υποδεχόμαστε στη μεγάλη οικογένεια της εκπαίδευσης στο Ρέθυμνο. Η συμβολή σας θεωρείται καθοριστική για την πρόοδο και την ποιότητα της σχολικής ζωής. Σας διαβεβαιώνουμε ότι όλο το προσωπικό της ΔΔΕ θα βρίσκεται δίπλα σας, ώστε να  στηρίζει δυναμικά το παιδαγωγικό σας έργο.

Από εσάς προσδοκούμε να αναδείξετε τον καλύτερο εαυτό σας σε κάθε σχολική μονάδα, είτε βρίσκεται στην πόλη είτε στην ενδοχώρα, και να προσφέρετε σε όλα τα παιδιά ίσες ευκαιρίες μάθησης, καλλιέργειας και ανάπτυξης της κριτικής τους σκέψης. Με τη δική σας παρουσία μπορούμε να συμβάλουμε ουσιαστικά στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων και στη δημιουργία ενός σχολείου ανοιχτού σε όλους».

Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου καλεί τους 45 νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς, καθώς και πέντε ακόμη συναδέλφους που διορίστηκαν τα προηγούμενα έτη, να προσέλθουν για την Ορκωμοσία, την Υπογραφή της Πράξης Ανάληψης Υπηρεσίας και την ολοκλήρωση των διαδικασιών εγγραφής στο Μητρώο Ανθρώπινου Δυναμικού του Δημοσίου.

Η άφιξή τους σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τα σχολεία του Ρεθύμνου, γεμάτη προσδοκίες, δημιουργικότητα και πίστη στην αξία της εκπαίδευσης. 

Σημαντική διαπίστωση

Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τη γενικότερη δημογραφική μείωση που παρατηρείται στη χώρα, ο Νομός Ρεθύμνου καταγράφει:

  • Σταθερή αύξηση του μαθητικού πληθυσμού την τελευταία δεκαετία (2014–2025)
  • Βελτίωση όλων των δεδομένων κοινωνικής ανάπτυξης στον τομέα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

παρά τις δυσκολίες και τις πολλαπλές κρίσεις σε τομείς όπως η οικονομία, η υγεία, η εκπαίδευση και η δημογραφία.

Eξιχνιάστηκαν 30 περιπτώσεις ρευματοκλοπής στην Κρήτη – Τρεις συλλήψεις!

Επιπλέον σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος -30- ιδιοκτητών οικιών και επιχειρήσεων κατηγορούμενοι για κλοπή, εκ των οποίων συνελήφθη ένας (1) ημεδαπός

Η εκτιμώμενη αξία του κλεμμένου ρεύματος ξεπερνά το χρηματικό ποσό των 190.000 ευρώ

Η εμπεριστατωμένη έρευνα και αξιοποίηση στοιχείων των αστυνομικών της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου είχε σαν αποτέλεσμα την εξάρθρωση συμμορίας και την εξιχνίαση τριάντα (30) περιπτώσεων κλοπής ηλεκτρικής ενέργειας οι οποίες διαπράχτηκαν στην ευρύτερη περιφέρεια του Νομού Ηρακλείου.

Για τις υποθέσεις αυτές συνελήφθησαν χθες (26.08.2025) πρωινές ώρες κατόπιν συντονισμένης αστυνομικής επιχείρησης σε περιοχή του Δήμου Ηρακλείου, από αστυνομικούς της ανωτέρω Υπηρεσίας δύο (2) ημεδαποί (45χρονος και 54χρονος) κατηγορούμενοι για σύσταση συμμορίας και διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών, κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον συνελήφθη ακόμα ένας 45χρονος ημεδαπός και σχηματίστηκε δικογραφία σε βάρος ακόμα -29- ατόμων ιδιοκτητών οικιών και επιχειρήσεων κατηγορούμενοι για κλοπή ηλεκτρικής ενέργειας.

Ειδικότερα, κατόπιν κατάλληλης αξιοποίησης πληροφοριών που περιήλθαν στην Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου, ότι ο 54χρονος με τον ένα 45χρονο πραγματοποιούν παρέμβαση σε μετρητή ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΔΔΗΕ σε περιοχή του Δήμου Ηρακλείου με σκοπό την μείωση της καταγεγραμμένης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, πρωινές ώρες χθες (26.08.2025) οργανώθηκε και πραγματοποιήθηκε συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση από αστυνομικούς προαναφερόμενης υπηρεσίας.

Κατά την διάρκεια εν λόγω επιχείρησης ανωτέρω ημεδαποί κατελήφθησαν να προβαίνουν στις ως άνω προαναφερόμενες πράξεις σε οικία ιδιοκτησίας 45χρονου οι οποίοι και συνελήφθησαν.

Σε γενόμενη αστυνομική έρευνα ανευρέθηκαν στην κατοχή τους και κατασχέθηκαν:

• Πλήθος ελασμάτων χαλκού-γεφυρών, οι οποίες τοποθετούνται σε μετρητές της ΔΕΔΔΗΕ
• Πλήθος συρμάτων σφράγισης σφραγίδων ΔΕΔΔΗΕ
• Πλήθος μολυβιών σφράγισης σύρματος
• Μία (1) πρέσα σφράγισης
• Μία (1) εργαλειοθήκη η οποία περιείχε ηλεκτρολογικό εξοπλισμό
• Εβδομήντα επτά (77) σφραγίδες μετρητών ΔΕΔΔΗΕ
• Το συνολικό ποσό των 2.700 ευρώ
• Δύο κινητά τηλέφωνα

Από την συνεχιζόμενη αστυνομική έρευνα και προανάκριση προέκυψε ότι ανωτέρω ημεδαποί (45χρονος και 54χρονος), δρώντας τουλάχιστον κατά το χρονικό διάστημα από 28.01.2025 έως και την 26.08.2025 στην ευρύτερη περιφέρεια Νομού Ηράκλειου, διέπραξαν επιπλέον είκοσι εννέα (29) περιπτώσεις κλοπής ρεύματος πραγματοποιώντας τεχνικές επεμβάσεις στους μετρητές ηλεκτρικού ρεύματος της ΔΕΔΔΗΕ σε οικίες και επιχειρήσεις στην ευρύτερη περιφέρεια του Νομού Ηρακλείου, μειώνοντας την καταγεγραμμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας.

Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα, ο 54χρονος είχε το ρόλο μεσάζοντα προς ανεύρεση υποψήφιων «πελατών» έναντι αμοιβής, ενώ ο 45χρονος είχε το ρόλο του τεχνικού στις πραγματοποιθείσες επεμβάσεις στους μετρητές σε οικίες και επιχειρήσεις.

Η εκτιμώμενη αξία του κλεμμένου ρεύματος ξεπερνά το χρηματικό ποσό των 190.000 ευρώ.

Μέρος του κατασχεθέντος ηλεκτρολογικού εξοπλισμού ερευνάται για τον τρόπο κτήσης του καθώς, καθώς αποτελούν υλικό του ΔΕΔΔΗΕ.

Η προανάκριση συνεχίζεται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ηρακλείου για την πλήρη διερεύνηση της εγκληματικής δραστηριότητας των δραστών.

Πολύ Υψηλός Κίνδυνος Πυρκαγιάς για την Πέμπτη 28 Αυγούστου σε όλη την Κρήτη

Η Πολιτική Προστασία Περιφέρειας Κρήτης ενημερώνει ότι, σύμφωνα με τον ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, για αύριο Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025 η κατηγορία Κινδύνου Πυρκαγιάς για όλη την Κρήτη, είναι κατηγορίας κινδύνου 4 (πολύ υψηλός). 

Όλες οι Υπηρεσίες και τα Τεχνικά Μέσα που αποτελούν τον μηχανισμό πολιτικής προστασίας στις ανωτέρω περιοχές έχουν τεθεί σε κατάσταση κινητοποίησης Red Code, ενεργοποιώντας και αναπτύσσοντας το αναγκαίο ανθρώπινο δυναμικό και τα αντίστοιχα προς τις ανάγκες, υλικά και μέσα για την ετοιμότητα εν όψει επαπειλούμενου κινδύνου, για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών και τη διαχείριση των συνεπειών από την εκδήλωση καταστροφικού φαινομένου και δρομολογούνται δράσεις βραχείας αποκατάστασης, αρωγής και υποστήριξης για τη μετρίαση των επιπτώσεων καταστροφής.

Υπενθυμίζουμε σε όλους την απαγόρευση:

  • της καύσης και χρήσης πυρός σε υπολείμματα καλλιεργειών, χορτολιβαδικές εκτάσεις ή άλλο
  • του καπνίσματος σε κυψέλες μελισσών
  • της εκτέλεσης θερμών εργασιών (συγκόλληση, τροχός κοπής κ.ά.)
  • της χρήσης υπαίθριων ψησταριών
  • της χρήσης των «Sky Lanterns» (αερομεταφερόμενα ιπτάμενα φαναράκια ή αερόστατα)
  • της χρήσης ειδών πυροτεχνίας
  • όπως και την προληπτική απαγόρευση διέλευσης, παραμονής και κυκλοφορίας προσώπων και οχημάτων, στα δασικά οικοσυστήματα υψηλής προστασίας που ευρίσκονται σε περιοχές υψηλής επικινδυνότητας για την εκδήλωση δασικών πυρκαγιών, σε περιοχές NATURA, καθώς και σε δασικά οικοσυστήματα, πάρκα και άλση και λοιπές ευπαθείς περιοχές της Περιφέρειας Κρήτης, όπως έχουν ορισθεί με σχετικές αποφάσεις Αντιπεριφερειαρχών, ως εξής:

Για την Π.Ε. Ηρακλείου:

1. Σύμης, Δήμου Βιάννου

      2. Ρούβα – Ζαρού, Δήμου Γόρτυνας και Δήμου Φαιστού

      3. Κουδουμά, Δήμου Γόρτυνας

      4. Κέρης, Δήμου Μαλεβιζίου

      5. Φουρνί, Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων

      6. Γιούχτα, Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων

      7. Επανωσήφη, Δήμου Αρχανών – Αστερουσίων

      Για την Π.Ε. Λασιθίου:

      1.            Αζιλακόδασος, Δήμου Αγίου Νικολάου

      2. Βαθύ,Δήμου Αγίου Νικολάου

      3. Θρυπτής, Δήμου Ιεράπετρας

      4. Καλό Χωριό, Δήμου Αγίου Νικολάου – Μεσελέροι,Δήμου Ιεράπετρας

      5. Σελάκανο,Δήμου Ιεράπετρας

      6. Κυπαρισσόδασος Κριτσάς, Δήμου Αγίου Νικολάου

      7. Δάσος Κρούστα,Δήμου Αγίου Νικολάου

      8. Βάι, Δήμου Σητείας (μόνο 22:00 – 06:00)

      Για την Π.Ε. Ρεθύμνης:

      Δήμος Ρεθύμνης:

      1.    Περιαστικό δάσος Ευλιγιά

      2.    Περιαστικό δάσος Προφ. Ηλία

      3.    Περιαστικό δάσος Αγίου Ιωάννη

      4.    Αναδασωτέα περιοχή νοτίωςτης Ι.Μ. Αρκαδίου

      5.    Αλσίλιο περιοχής Παράδεισου Αρμένων

      6.    Φαράγγι Μύλων

      Δήμος Αγίου Βασιλείου:

      7.    Περιαστικό δάσος Κισσού

      8.    Περιαστικό δάσος Αγκουσελιανών

      9.    Περιαστικό δάσος Αγ. Ιωάννου

      10. Η περιοχή που ορίζεται από τη νότια έξοδο των Πηγών Κουρταλιώτη (τέλος επιτηρουμένου τμήματος από Δήμο Αγίου Βασιλείου – ΟΦΥΠΕΚΑ), τον ποταμό Κουρτάλιωτη (με ζώνη απαγόρευσης 50μ. εκατέρωθεν της κοίτης του ποταμού) έως τη λίμνη Πρέβελη

      11. Η περιοχή Πρέβελη, που περιλαμβάνει τη λίμνη Πρέβελη, από την Ενετική καμάρα έως και την εκβολή του ποταμού Κουρταλιώτη στη θάλασσα, το εκατέρωθεν αυτής φοινικόδασος (εκτός του αμμώδους τμήματος της παραλίας), καθώς και τις αναδασωτέες εκτάσεις δυτικά της λίμνης

      Δήμος Μυλοποτάμου:

      12. Φαράγγι Μαργαριτών

      Δήμος Αμαρίου:

      13. Φαράγγι Αγίου Αντωνίου Πατσού

      Για την Π.Ε. Χανίων:

      1.    Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 Μπάλος Φαλάσαρνα, Δήμου Κισσάμου

      2.    Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 Κριός – Ελαφονήσι, Δήμου Καντάνου Σελίνου

      3.    Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 Σούγια – Γυαλισκάρι, Δήμου Καντάνου Σελίνου

      4.    Ευρωπαϊκό μονοπάτι Ε4 Σούγια – Αγία Ρουμέλη, Δήμων Καντάνου Σελίνου & Σφακίων

      5. Πάρκο ανεμόμυλων Καθιανά, Δήμου Χανίων

      6. Πρεβαντόριο – Πεύκα, Δήμου Χανίων

      7. Περιαστικό Δάσος Άγιος Ματθαίος, Δήμου Χανίων

      8. Άγιος Ιωάννης – Δάσος, Δήμου Γαύδου

      9. Δάσος Κόρφου, Δήμου Γαύδου

      Τα όρια των παραπάνω περιοχών στις οποίες ισχύει το μέτρο της απαγόρευσης, απεικονίζονται σε σχετικούς  χάρτες  που συντάχθηκαν σε συνεργασία με τις Δ/νσεις Δασών Κρήτης και είναι αναρτημένοι στο σύνδεσμο: https://www.crete.gov.gr/chartes-politikis-prostasias/ 

      Εξαιρούνται της απαγόρευσης τα πρόσωπα που κατοικούν ή εργάζονται στις περιοχές που αποφασίστηκε η εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης.

      Παρακαλούνται οι συμπολίτες μας να σεβαστούν τις απαγορεύσεις, να ενημερώνονται μόνο από επίσημες πηγές και να ακολουθούν τις υποδείξεις των Αρχών.

      Με την επιφύλαξη διατάξεων που προβλέπουν αυστηρότερες κυρώσεις στους παραβάτες των ανωτέρω, επιβάλλονται τα διοικητικά πρόστιμα του Παρ. Β της  αρ. 19/2020 πυροσβεστικής διάταξης (Β’ 2233), όπως κάθε φορά ισχύει. Επιπλέον, η Πυροσβεστική Υπηρεσία κοινοποιεί τις παραβάσεις στην αρμόδια κατά περίπτωση εποπτεύουσα, αδειοδοτούσα Αρχή για τυχόν δικές της περαιτέρω ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους (όπως Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής κ.λπ.).

      Δείτε τον ημερήσιο Χάρτη Πρόβλεψης Κινδύνου Πυρκαγιάς της Γ.Γ.Π.Π.: https://civilprotection.gov.gr/xartis

      Δείτε οδηγίες προστασίας: https://www.civilprotection.gr/el/dasikes-pyrkagies

      Τηλέφωνα Έκτακτης Ανάγκης:

      199  ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ

      112  ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ

      1591 ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΔΑΣΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ

      100  ΕΛΑΣ

      108  ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ

      166  ΕΚΑΒ

      Τελευταίες εγγραφές στη ΣΑΕΚ Ρεθύμνου μέσω του Παράλληλου Μηχανογραφικού

      Τελευταίες εγγραφές στη ΣΑΕΚ Ρεθύμνου μέσω του Παράλληλου Μηχανογραφικού

      Η προθεσμία για την εγγραφή στις ΣΑΕΚ είναι μέχρι την Παρασκευή 29 Αυγούστου 2025 στις 15:00. Οι εγγραφές μπορούν να γίνουν ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας του Παράλληλου Μηχανογραφικού: https://michanografiko-diek.it.minedu.gov.gr

      • Οι εγγραφές (εκτός Παράλληλου Μηχανογραφικού) για το έτος κατάρτισης 2025 – 2026 θα γίνονται από 1 έως και 10 Σεπτεμβρίου 2025 μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας: https://diek.it.minedu.gov.gr/site/index

      Οι νέες ειδικότητες που θα ξεκινήσουν στη ΣΑΕΚ Ρεθύμνου φέτος είναι:

      • Κεραμική Τέχνη
      • Ηχοληψία
      • Τεχνικός Μαγειρικής Τέχνης – Αρχιμάγειρας (Chef)
      • Τεχνικός Αρτοποιός – Ζαχαροπλαστικής
      • Στέλεχος Μονάδων Φιλοξενίας
      • Γραφιστική Εντύπου και Ηλεκτρονικών Μέσων
      • Βοηθός Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας
      • Ειδικός Αισθητικής και Τέχνης του Μακιγιάζ
      • Στέλεχος Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου
      • Τεχνικός Χειροποίητου Κοσμήματος και Σχεδιασμού Κοσμήματος

      Η φοίτηση είναι δωρεάν και περιλαμβάνει τέσσερα εξάμηνα θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης, καθώς και ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης σε πραγματικές συνθήκες εργασίας, δίνοντας στους σπουδαστές πολύτιμες γνώσεις και επαγγελματικά εφόδια.

      Διεύθυνση: Περιβόλια Ρεθύμνου, Εμμανουήλ Παχλά & Σωτήρη Πέτρουλα
      Τηλέφωνο: 28310 53970
      Ιστοσελίδα: www.saekreth.gr

      Νέα ειδική σύμβουλος στο Δήμο Ρεθύμνης

      Ο Δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης υπέγραψε σήμερα ειδική σύμβαση εργασίας με την Πολιτικό Μηχανικό κ. Χριστίνα Εμμ. Αρχοντάκη.

      Η κ. Αρχοντάκη εργάζονταν επί σειρά ετών στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Ρεθύμνης μέσω εργασιακών προγραμμάτων αξιοποίησης επιστημονικού δυναμικού. Με την σύμβαση που υπέγραψε σήμερα καλείται να καλύψει την κενή θέση του πρώην Ειδικού Συμβούλου του Δημάρχου Ρεθύμνης κ. Βασίλη Μυριοκεφαλιτάκη, ο οποίος πρόσφατα διορίστηκε στον Δήμο μας μέσω ΑΣΕΠ.

      Στα καθήκοντα της νέας Ειδικής Σύμβουλου του Δημάρχου Ρεθύμνης είναι να παρέχει συμβουλές και να διατυπώνει εξειδικευμένες γνώμες, γραπτά ή προφορικά, επί τεχνικών θεμάτων και υποδομών, διακηρύξεων – αναθέσεων και συμβασιοποιήσεων έργων.

      Επίσης της ανατίθενται ευθύνες σύνταξης και ωρίμανσης μελετών για την υλοποίηση και παρακολούθηση έργων και δράσεων από δημοτικούς πόρους ή από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα, καθώς και για θέματα μελέτης και σχεδιασμού έργων ανάδειξης και αξιοποίησης κοινόχρηστων εκτάσεων, δημοτικών κτιρίων και υποδομών.

      Ο κ. Δήμαρχος καλωσόρισε στο γραφείο του την κ. Αρχοντάκη επισημαίνοντας πως για την επιλογή της εκτιμήθηκαν δεόντως η μέχρι σήμερα επαγγελματική της εμπειρία στην Τεχνική Υπηρεσία και κυρίως η καθομολογούμενη εργασιακή ευσυνειδησία και η αποδοτικότητά της. Όπως τόνισε, διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να ανταποκριθεί στα καθήκοντα της με επάρκεια και αποτελεσματικότητα.

      Ξεκινούν 1η Σεπτεμβρίου οι εγγραφές για τα μαθήματα της Δημοτικής Φιλαρμονικής Δήμου Ρεθύμνης για το σχολικό έτος 2025-26

      Η μουσική αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους τρόπους εκδήλωσης κι έκφρασης των ανθρώπινων συναισθημάτων. Αποτελεί το μέσο με το οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε και να στείλουμε μία σειρά από μηνύματα, που στοχεύουν κατευθείαν στην καρδιά και στο μυαλό μας, προκαλώντας πολλά και διαφορετικά συναισθήματα.

      Είναι όμως και μία τέχνη, η οποία έχει συγκεκριμένους κώδικες και κανόνες που μας βοηθούν να δημιουργήσουμε και να αναπτύξουμε – εκτός από την ίδια την μουσική – πολλές άλλες δεξιότητες και ικανότητες όπως την ομαδικότητα, τον αυτοέλεγχο, την πειθαρχία και εν τέλει τον σεβασμό προς την τέχνη και τα δημιουργήματά της.

      Η παρουσία της Δημοτικής Φιλαρμονικής Ρεθύμνου (Μπάντας-Ορχήστρας), αποτελεί ένα ξεχωριστό γεγονός και ταυτόχρονα έναν θεσμό που αναπτύσσεται στο πλαίσιο της ανιδιοτελούς προσφοράς του Δήμου απέναντι στους δημότες.

      Μέσα από την ενεργή συμμετοχή της Φιλαρμονικής σε όλες τις πολιτιστικές, θρησκευτικές – και όχι μόνο – εκδηλώσεις, αποδεικνύεται ξεκάθαρα η εικόνα ενός Δήμου που ενδιαφέρεται και μεριμνά για τον πολιτισμό σε όλα τα επίπεδα. Η εν λόγω προσφορά του απέναντι στους δημότες είναι μεγάλης σημασίας, εφόσον δίνει την ευκαιρία σε πολλά παιδιά να μάθουν ένα μουσικό όργανο χωρίς το παραμικρό οικονομικό κόστος και να αποκτήσουν σημαντικές γνώσεις, οι οποίες μπορούν να τα βοηθήσουν ακόμα και στην μελλοντική επαγγελματική τους σταδιοδρομία.

      Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, έχουμε την χαρά να σας ενημερώσουμε ότι την Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025 ξεκινούν οι εγγραφές για την Δημοτική Φιλαρμονική Ρεθύμνου (Μπάντα – Ορχήστρα) για το τρέχον σχολικό έτος 2025-2026. Κάθε ενδιαφερόμενος/η μπορεί να προσέρχεται στο Κτήριο της Φιλαρμονικής – Λ. Κουντουριώτου 115 – κάθε μέρα από Δευτέρα έως Παρασκευή κατά τις ώρες 16:00 – 19:00, προκειμένου να υποβάλει την σχετική αίτηση.

      Τα όργανα που θα διδάσκονται και μπορεί κάποιος να επιλέξει για εκμάθηση είναι τα ακόλουθα:

      1. Φλάουτο

      2. Κλαρινέτο

      3. Σαξόφωνο

      4. Τρομπέτα

      5. Ευφώνιο

      6. Τρομπόνι

      7. Τούμπα

      8. Κρουστά

      9. Θεωρία της Μουσικής

      Τα μαθήματα διδάσκονται ΔΩΡΕΑΝ.

      Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα κάτωθι τηλέφωνα:

      • Αποστολάκης Στέλιος, Αρχιμουσικός: 697 740 4577.
      • Μαυράκης Αντώνης, Αρχιμουσικός: 697 997 3916.
      • Φιλαρμονική: 28310 28766 (ώρες 14:30 έως 19:30)

      Συναυλία της Δημοτικής Φιλαρμονικής Δήμου Ρεθύμνης στο Ρουσσοσπίτι την Πέμπτη 28 Αυγούστου

      Με μια μεγάλη συναυλία στο Ρουσσοσπίτι η Δημοτική Φιλαρμονική Δήμου Ρεθύμνης συνεχίζει το φετινό θερινό πρόγραμμα των εκδηλώσεων της.
      Η μουσική βραδιά θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025 και θα ξεκινήσει στις 20:45 με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.

      Η Φιλαρμονική θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα γεμάτο αγαπημένες μελωδίες από το ελληνικό και το ξένο ρεπερτόριο υπό τη διεύθυνση του Αρχιμουσικού Στέλιου Αποστολάκη.

      Ο Δήμος Ρεθύμνης προσκαλεί τους συμπολίτες κι επισκέπτες του Ρεθύμνου στον οικισμό Ρουσσοσπίτι, προκειμένου να βιώσουν με κέφι και αισιοδοξία την ξεχωριστή μουσική εμπειρία που τους προσφέρουν οι καλλιτέχνες της Δημοτικής Φιλαρμονικής Ρεθύμνου.

      Τουρνουά 3×3 Βasketball Cretan Series by choco BIG: «Το 10 το καλό» στην Παλαιόχωρα

      Ο τίτλος της τηλεοπτικής εκπομπής που προβαλλόταν από την ΕΡΤ επί δέκα συναπτά έτη (2005-2015) ήταν «Μένουμε Ελλάδα», αλλά στην προκειμένη περίπτωση «Μένουμε Χανιά»!

      Επόμενο προορισμό των Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by choco BIG αποτελεί η Παλαιόχωρα, που παίρνει τη σκυτάλη από την πόλη των Χανίων για να φιλοξενήσει τη 10η και προτελευταία διοργάνωση της εφετινής σεζόν.

      Οι αγώνες θα διεξαχθούν το Σαββατοκύριακο, 30 και 31 Αυγούστου στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου Παλαιόχωρας, με διοργανωτές τον Δήμο Καντάνου-Σελίνου και τη Nets Sports Events και με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

      Όπως συνέβη και στους προηγούμενους εννέα σταθμούς της εφετινής σεζόν (Μοίρες, Άγιος Νικόλαος, Ηράκλειο, Ρέθυμνο, Αγιές Παρασκιές, Σητεία, Οροπέδιο Λασιθίου. Ανώγεια, Χανιά), παρομοίως και το 10ο Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by choco BIG αναμένεται να συγκεντρώσει σημαντικό αριθμό ομάδων και παικτών που είναι έτοιμοι να δώσουν τον καλύτερο εαυτό τους και να ανεβάσουν την ένταση, την οποία ούτως ή άλλως προϋποθέτει, επιτάσσει και απαιτεί το ύφος του αθλήματος.

      Το πρόγραμμα και οι διαγωνισμοί

      Η αυλαία της δράσης στην Παλαιόχωρα θα ανοίξει στις 17:00 του Σαββάτου και το πρόγραμμα του διημέρου περιλαμβάνει αγώνες στις κατηγορίες κάτω των 9, κάτω των 11, κάτω των 13, κάτω των 15, κάτω των 18 και άνω των 18 ετών.  

      Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης και τους καθιερωμένους  και πάντοτε συναρπαστικούς διαγωνισμούς τρίποντων και ελευθέρων βολών.

      Τα Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by Choco BIG αποτελούν μια πολύ ενδιαφέρουσα, ανταγωνιστική, δελεαστική και φαντασμαγορική διοργάνωση, που προσφέρει την ευκαιρία της δωρεάν συμμετοχής σε παίκτες και παίκτριες απ’ όλη τη γκάμα των ηλικιών.

      Οι αγώνες των Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by Choco BIG διεξάγονται στα πλέον σύγχρονα και εγκεκριμένα από τη FIBA δάπεδα/γήπεδα, με τις ειδικές για το άθλημα μπάλες, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς και με όλους τους κανόνες ασφαλείας για τους αγωνιζόμενους και τους θεατές.  

      Οι χορηγοί και η ενίσχυση του ΑΣΚΑ

      Χρυσοί χορηγοί των Τουρνουά 3×3 Basketball Cretan Series είναι η Fresh Snack και το Choco BIG και υποστηρικτές τα Σούπερ Μάρκετ ΦΑΙΣΤΟΣ, η Εταιρεία Ανταλλακτικών ΓΑΛΑΤΙΑΝΟΣ και η Εταιρεία Εμφιάλωσης Coca-Cola 3E.  

      Χορηγός Επικοινωνίας του Τουρνουά είναι ο ραδιοφωνικός σταθμός up 92.9fm.

      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή σκανάροντας το QR code της αφίσας.

      Στην εφετινή σεζόν τα Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by choco BIG υποστηρίζουν το Αθλητικό Σωματείο Κινητικά Αναπήρων (Α.Σ.Κ.Α.) Ηράκλειο στο οποίο διατίθενται τα έσοδα από την προαιρετική αγορά των αγωνιστικών φανελών με το συμβολικό τίμημα των τριών ευρώ. 

      Μετά την Παλαιόχωρα, επόμενο και τελευταίο σταθμό των Τουρνουά 3x3 Basketball Cretan Series by choco BIG θα αποτελέσει η Νεάπολη Λασιθίου, όπου θα πέσει η αυλαία της εφετινής σεζόν.

      Το δημοφιλέστερο αστικό άθλημα του πλανήτη!

      Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για τους φίλους του μπάσκετ στην Παλαιόχωρα, στο Νομό Χανίων και απανταχού της Κρήτης: για όλους τους φίλους του μπάσκετ, ανεξαρτήτως ηλικίας, φύλου, προϋπηρεσίας στα γήπεδα και αγωνιστικής καριέρας, καθόσον εδώ ακριβώς έγκεινται  η ιδιαιτερότητα, η φιλοσοφία και η κινητήρια δύναμη του 3×3 Basketball.

      Είναι ένα παιχνίδι για όλους!

      Το 3×3 Basketball εξαπλώνεται ραγδαίως και μανιωδώς, έχει ήδη εγγράψει δυο παρουσίες σε διοργανώσεις Ολυμπιακών αγώνων (2021, 2024), προσελκύει διαρκώς νέους φίλους και αυτή τη στιγμή θεωρείται ως το πιο αναπτυσσόμενο και δημοφιλές αστικό άθλημα σε όλο τον πλανήτη!

      Κανονικά θα εκτελεστούν οι πτήσεις της SKY express την Πέμπτη 28 Αυγούστου

      H SKY express ενημερώνει τους επιβάτες ότι όλες οι προγραμματισμένες πτήσεις, εσωτερικού και εξωτερικού, θα πραγματοποιηθούν κανονικά την Πέμπτη 28 Αυγούστου 2025, κατόπιν της απόφασης των αρμόδιων δικαστικών αρχών, σύμφωνα με την οποία η προαναγγελθείσα τετράωρη στάση εργασίας των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας δεν θα πραγματοποιηθεί.

      «Από το 8ωρο στο 13ωρο. Η ΝΔ ξηλώνει τα εργασιακά δικαιώματα!»

      Κοινή δήλωση Παύλου Χρηστίδη, υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Νίκου Δήμα, Γραμματέα Τομέα Εργασίας ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής

      Μετά τον νόμο Χατζηδάκη (ν. 4808/2021) «για την προστασία της εργασίας» και τον νόμο Γεωργιάδη (ν. 5053/2023) «για την ενίσχυση της εργασίας», η κυβέρνηση φέρνει προς διαβούλευση νέο νομοσχέδιο με τίτλο: «Δίκαιη Εργασία για Όλους: Απλοποίηση της Νομοθεσίας – Στήριξη στον Εργαζόμενο – Προστασία στην Πράξη», συνεχίζοντας με συνέπεια την απορρύθμιση του εργατικού δικαίου και την υπονόμευση του συλλογικού κεκτημένου.

      Υπηρετώντας το νεοφιλελεύθερο δόγμα της φτηνής εργασίας και της χαμηλής παραγωγικότητας, εισάγει διατάξεις που:

      • αυξάνουν τα χρονικά όρια εργασίας,
      • επιτρέπουν ατομική διευθέτηση ωραρίου,
      • αλλάζουν τη χορήγηση της ετήσιας άδειας,
      • περιορίζουν τον χρόνο ανάπαυσης,
      • θεσμοθετούν 13ωρη απασχόληση στον ίδιο εργοδότη χωρίς καν τη συναίνεση του εργαζομένου.

      Η άρνηση του εργαζομένου να απασχοληθεί υπερωριακά καθίσταται νομικά επισφαλής. Με τις ρυθμίσεις περί “ευελιξίας”, το νομοσχέδιο αποδομεί το συλλογικό εργατικό δίκαιο και ενισχύει τις εργοδοτικές αυθαιρεσίες σε βάρος των εργαζομένων. Παράλληλα:

      • Θεσπίζεται η δυνατότητα υπερωριών ακόμα και στην εκ περιτροπής εργασία
      • Καταργούνται οι προσαυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές για υπερεργασία και υπερωρίες,
      • Καθιερώνεται η διάσπαση της ετήσιας άδειας χωρίς περιορισμό – οι δύο εβδομάδες καλοκαιρινών διακοπών παύουν να είναι δεδομένες.

      Όλα αυτά, ενώ:

      • Σύμφωνα με την Eurostat, οι Έλληνες εργάζονται περισσότερο και αμείβονται λιγότερο από τους υπόλοιπους Ευρωπαίους.
      • Το 2024, η Ελλάδα κατέγραψε το δεύτερο χαμηλότερο ποσοστό απασχόλησης στην Ε.Ε., ενώ ο μέσος ετήσιος πραγματικός μισθός αντιστοιχεί στο 52% του ευρωπαϊκού μέσου όρου, όταν το 2009 ήταν στο 82,5%.

      Αντί η κυβέρνηση να λάβει μέτρα για αύξηση των μισθών, επιλέγει να αυξήσει τις ώρες εργασίας, αδιαφορώντας για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων, την εργασιακή και οικογενειακή ισορροπία καθώς και το ήδη οξυμένο δημογραφικό πρόβλημα της χώρας.

      Χωρίς αξιοπρεπείς αμοιβές, σταθερά ωράρια και συνθήκες που επιτρέπουν προσωπική ζωή και οικογενειακό προγραμματισμό, δεν μπορεί να υπάρξει βιώσιμο εργασιακό μέλλον.

      Λέμε ΟΧΙ στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων.

      Λέμε ΟΧΙ στην εργασία χωρίς δικαιώματα.

      Λέμε ΟΧΙ στην εργοδοτική αυθαιρεσία με κρατική σφραγίδα.

      Ξεκινά το 2ο Little Hands Festival, το Φεστιβάλ Βρεφικής & Παιδικής Διατροφής

      Το πολυαναμενόμενο Little Hands Festival, το Φεστιβάλ Βρεφικής και Παιδικής Διατροφής που κατέκτησε μικρούς και μεγάλους, επιστρέφει το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στον περιβάλλοντα χώρο του Παγκρητίου Σταδίου. Με ώρες λειτουργίας 10:00 – 13:30 και 16:00 – 21:30 και ελεύθερη είσοδο για όλους, το φεστιβάλ υπόσχεται δύο ημέρες γεμάτες παιχνίδι, μουσική, γνώση και αξέχαστες εμπειρίες για όλη την οικογένεια.

      Το φεστιβάλ διοργανώνεται από το Little Hands, με συνδιοργάνωση της Ένωσης Διαιτολόγων – Διατροφολόγων Κρήτης, της Ανάπτυξης Αθλητισμού Ηρακλείου, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών “Δ. Θεοτοκόπουλος”, του Συλλόγου Παιδαγωγών – Εμψυχωτών Θεατρικού Παιχνιδιού και της Αντιδημαρχίας Εθελοντισμού Ηρακλείου και γίνεται με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και του Περιφερειακού Ταμείου Ανάπτυξης Κρήτης.

      Πλούσιο πρόγραμμα με δράσεις και εμπειρίες

      Το φεστιβάλ προσφέρει δραστηριότητες για όλες τις ηλικίες:

      • Δημιουργικά εργαστήρια: μαγειρική, εικαστικά, messy play, θεατρικό παιχνίδι, yoga, μουσικοκινητική.
      • Επιστημονικές ομιλίες για γονείς και παιδιά από διατροφολόγους, ψυχολόγους και παιδαγωγούς.
      • Δράσεις πρόληψης: η κινητή μονάδα οδοντιατρικού ελέγχου της Περιφέρειας Κρήτης με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Ηρακλείου θα πραγματοποιεί δωρεάν προληπτικό έλεγχο στους μικρούς επισκέπτες.

      Συναυλίες, εκπλήξεις και… Σούπερ Ήρωας!

      Το Σάββατο βράδυ, οι σχολές χορών “Ερωτοκρήτες” θα παρουσιάσουν μια αυθεντική Κρητική βραδιά, με τη συνοδεία των συγκροτημάτων του Μανώλη Καλυκάκη και του Γιάννη Μαρτσάκη.

      Την Κυριακή, οι αγαπημένοι Burger Project επιστρέφουν για να ξεσηκώσουν μικρούς και μεγάλους, κλείνοντας το φεστιβάλ με ένα αξέχαστο πάρτι.

      Και φυσικά, ο Σούπερ Ήρωας της Διατροφής, Παντοδύναμος ΜΠΡΟΚΟΜΑΝ, θα είναι παρών και τις δύο ημέρες για να ψυχαγωγήσει τα παιδιά με δράσεις και παιχνίδια!

      Με αγάπη και φροντίδα

      Καθ’ όλη τη διάρκεια του φεστιβάλ, το Χαμόγελο του Παιδιού θα συμμετέχει με δημιουργικές δράσεις, Σχολικό Παζάρι Ενίσχυσης και συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης για τις οικογένειες που στηρίζει.

      Το αναλυτικό πρόγραμμα

      Σας περιμένουμε!

      Το Little Hands Festival ανοίγει τις πόρτες του το Σάββατο 6 και την Κυριακή 7 Σεπτεμβρίου στο Παγκρήτιο Στάδιο. Ελάτε να ζήσουμε μαζί δύο ημέρες γεμάτες γεύσεις, παιχνίδια και χαμόγελα!

      Ρέθυμνο: Συνελήφθησαν πέντε νεαροί για πλαστά χαρτονομίσματα, ναρκωτικά και γεμιστήρα!

      Κατασχέθηκαν 12 χαρτονομίσματα καταφανώς πλαστά

      Συνελήφθησαν χθες (26.08.2025) το πρωί σε περιοχή του Δήμου Ρεθύμνης, δύο 24χρονοι (ημεδαπός και αλλοδαπός) κατηγορούμενοι για τα
      κατά περίπτωση αδικήματα του Νόμου περί όπλων, περί ναρκωτικών ουσιών και για παραχάραξη νομισμάτων και άλλων υλικών πληρωμής.

      Επιπλέον συνελήφθησαν τρεις ημεδαποί ηλικίας 20, 23 και 21 ετών για παραβάσεις Ν. περί Ναρκωτικών ουσιών.

      Ειδικότερα, στο πλαίσιο του ειδικού σχεδιασμού και δράσεων που εκπονεί η Διεύθυνση Αστυνομίας Ρεθύμνου για την πρόληψη και καταστολή έκνομων ενεργειών, από αστυνομικούς του Τμήματος Αστυνομικών Επιχειρήσεων Ρεθύμνης χθες (27.08.2025) το πρωί πραγματοποιήθηκε έλεγχος σε Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο στο οποίο επέβαιναν τέσσερα άτομα (τρεις ημεδαποί και αλλοδαπός).

      Κατά τη διάρκεια του ελέγχου βρέθηκε και κατασχέθηκε μικροποσότητα κάνναβης, ενώ στην κατοχή του 24χρονου αλλοδαπού βρέθηκαν και
      κατασχέθηκαν δώδεκα (12) χαρτονομίσματα των (20) ευρώ έκαστο, τα οποία ήταν καταφανώς πλαστά. Από την αστυνομική έρευνα και
      προανάκριση προέκυψε ότι τα πλαστά  χαρτονομίσματα τα προμηθεύτηκε από 24χρονο ημεδαπό έναντι του χρηματικού ποσού των (120) ευρώ, ο
      οποίος εντοπίστηκε και συνελήφθη, ενώ σε έρευνα στην οικία του βρέθηκε και κατασχέθηκε γεμιστήρας.

      Η προανάκριση διενεργείται από την Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρεθύμνης.

      Η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου συμμετέχει και καλεί στην πανελλαδική 24ωρη απεργία που κύρηξε η ΑΔΕΔΥ

      Η Ένωση Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου συμμετέχει και καλεί στην πανελλαδική 24ωρη απεργία που κύρηξε η ΑΔΕΔΥ την Πέμπτη 28/8, ημέρα κατάθεσης στην Ολομέλεια της Βουλής του κατάπτυστου νέου Πειθαρχικού Δικαίου των δημοσίων υπαλλήλων και συμμετέχει στην συγκέντρωση στις 11.00 στο Δημαρχείο του Ρεθύμνου.

      Δεν πρόκειται για μια απλή αυστηροποίηση των πειθαρχικών ποινών των δημοσίων υπαλλήλων αλλά για ένα απαράδεκτο, κυνικό και αντεργατικό σχέδιο, που στόχο έχει να ενισχύσει το κλίμα φόβου και τρομοκρατίας μέσα στους χώρους δουλειάς και να ποινικοποιήσει τη συνδικαλιστική και πολιτική δράση.

      Είναι αποκαλυπτικές οι ήδη υπάρχουσες περιπτώσεις πειθαρχικών διώξεων συναδέλφων. Χαρακτηριστική είναι η υπόθεση εργαζόμενου στο Μουσείο Αλεξανδρούπολης, ο οποίος διώχθηκε, επειδή εξέφρασε την αντίθεσή του στην παρουσία Νατοϊκών στον χώρο του μουσείου, με την κατηγορία της «παραβίασης υποχρέωσης εχεμύθειας».

      Εκπαιδευτικοί διώχθηκαν με την κατηγορία της «κακόβουλης άσκησης κριτικής προς την προϊσταμένη αρχή», επειδή ανέδειξαν μια σειρά από ελλείψεις στα σχολεία ή με την κατηγορία της «αναξιοπρεπούς και ανάρμοστης συμπεριφοράς» για τη συμμετοχή σε κινητοποιήσεις για την προάσπιση των εργασιακών τους δικαιωμάτων, καθώς και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών τους, για την αποχή από την αντιδραστική αξιολόγηση ακόμα και για διοργάνωση αντιπολεμικής θεατρικής παράστασης, όπως η εκπαιδευτικός στη Ζάκυνθο.

      Με το νέο πλαίσιο, όλα αυτά τα «αδικήματα» θα τιμωρούνται πιο εύκολα, πιο γρήγορα, πιο αυστηρά, δίνοντας πλήρη ελευθερία στην αυθαιρεσία της διοίκησης.

      Δεν είναι τυχαίο πως ένας τέτοιος νόμος έρχεται μια εποχή που βαθαίνει η κρίση στο χώρο της εκπαίδευσης, υγείας και άλλων δημόσιων φορέων, μια εποχή που αυξάνει η αγανάκτηση και ο κίνδυνος για τις κυβερνήσεις μαζικών κινητοποιήσεων και συνδικαλιστικών διεκδικήσεων. Με τέτοια νομοθετήματα προσπαθούν να περιορίσουν την αγωνιστικότητα του λαού και να διασφαλίσουν τις πολιτικές τους της φτωχοποίησης, του περιορισμού των κοινωνικών παροχών, της εκμετάλλευσης του λαού.

      Ειδικότερα στο χώρο της υγείας προσπαθούν να φιμώσουν τον αγώνα των νοσοκομειακών γιατρών που αναδεικνύουν τις εγκληματικές ελλείψεις στα δημόσια Νοσοκομεία, που δε συμβιβάζονται και καταγγέλλουν την προωθούμενη ιδιωτικοποίηση και εμπορευματοποίηση του δημόσιου συστήματος υγείας.

      Δε θα επιτρέψουμε την περιστολή συνδικαλιστικών ελευθεριών την τρομοκράτηση όσων εργαζόμενων αντιδρούν, αγωνίζονται και υπερασπίζονται το δίκιο.

      ΟΛΟΙ την Πέμπτη 28/8 στις 11.00 στο Δημαρχείο Ρεθύμνου!

      Η πρόεδρος Ο γραμματέας
      Νεονάκη Π. Πάσσαμ Α.

      «Μην Ενοχλείτε… Αισθανόμαστε!»: Παράσταση από τον Σύλλογο «ΑΓΑΠΗ» στη Φορτέτζα

      Μια ιδιαίτερη θεατρική εμπειρία παρουσιάζει την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου, στις 20:30, στο Θέατρο «Ερωφίλη» στη Φορτέτζα, η ομάδα του ΚΔΗΦΑμεΑ του Συλλόγου «ΑΓΑΠΗ».

      Μια παράσταση που μιλά για τα συναισθήματα.

      Τα λόγια και οι ιστορίες που θα ακούσετε και θα δείτε γεννήθηκαν από τους ίδιους τους ωφελούμενους μας μέσα από θεατρικό παιχνίδι και με τη στήριξη των εκπαιδευτών τους.

      Κάθε σκηνή είναι μια στιγμή δικής τους αλήθειας!

      Eκδήλωση τιμής και μνήμης για την 81η επέτειο Ολοκαυτώματος της Κοξαρές

      Εκδήλωση τιμής και μνήμης για την 81η επέτειο ολοκαυτώματος της Κοξαρές από τους Ναζί, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Αυγούστου και ώρα 19:00 το απόγευμα, στο μνημείο πεσόντων, στην πλατεία του χωριού.

      ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

      Έναρξη 19:00
      Επιμνημόσυνη δέηση στο μνημείο
      Ομιλία για το ιστορικό της επετείου από την Αντιδήμαρχο Πολιτισμού του Δήμου Αγίου Βασιλείου, Ευαγγελία Γλαμπεδάκη
      Κατάθεση στεφάνων – Προσκλητήριο Ηρώων – Ενός λεπτού σιγή – Εθνικός Ύμνος

      Rethymno
      scattered clouds
      14.4 ° C
      14.4 °
      14.4 °
      75 %
      2.8kmh
      30 %
      Πα
      14 °
      Σα
      14 °
      Κυ
      15 °
      Δε
      15 °
      Τρ
      16 °

      Επερχόμενες Εκδηλώσεις