Blog Σελίδα 30

Παραίτηση από την Καλλιτεχνική Επιτροπή του Δήμου Ρεθύμνης

Για ακόμη μία φορά αναγκάζομαι να εκφράσω δημόσια τη βαθιά μου αγανάκτηση, γιατί, δυστυχώς, είναι ο μόνος τρόπος που απομένει για να ενημερωθούν οι συμπολίτες μας. Η πρόσφατη παραίτηση του συναδέλφου κ. Στέλιου Αποστολάκη, με αρ. πρ.: 44015/07/11/2025, καθώς και των άλλων δύο μελών της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Δήμου Ρεθύμνης, αποτελεί ακόμη μία κραυγαλέα απόδειξη της αποσύνθεσης και της αυθαιρεσίας που επικρατούν. Η Επιτροπή, που υποτίθεται ότι λειτουργεί ως θεσμός αξιοκρατίας και διαφάνειας, προσπαθούν κάποιοι να τη μετατρέψουν σε προέκταση των προσωπικών επιλογών και πολιτικών εξυπηρετήσεων του Δημάρχου και του στενού του κύκλου. Οι αποφάσεις δεν λαμβάνονται με γνώμονα το κοινό καλό, αλλά βάσει προειλημμένων σκοπιμοτήτων. Και τα αποτελέσματα αυτής της παθογένειας τα πληρώνουμε όλοι: εργαζόμενοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές και πολίτες.

Κακή και αυθαίρετη διοίκηση

Η διοίκηση του Δήμου Ρεθύμνης έχει πάψει προ πολλού να λειτουργεί με τους στοιχειώδεις κανόνες της χρηστής διοίκησης. Οι ελεγχόμενες ενέργειες, οι φωτογραφικές προκηρύξεις/αποφάσεις και η έλλειψη διαφάνειας έχουν παρεισφρήσει παντού και προσπάθησαν ακόμη και στην Καλλιτεχνική Επιτροπή. Η εμπειρία μου τόσα χρόνια στις υπηρεσίες του Δήμου, μου επιτρέπει να μιλώ με στοιχεία: οι διαδικασίες επιλογής και αξιολόγησης προσωπικού είναι εν μέρει στημένες, πρόχειρες και καθοδηγούμενες. Οι ειδικοί αγνοούνται, οι πραγματικά εργαζόμενοι παραμερίζονται, ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται πίσω από κλειστές πόρτες, με οδηγίες «άνωθεν». Αποτέλεσμα, το επιδιωκόμενο: κλίμα φόβου, αβεβαιότητας και απαξίωσης. 

Μια εικόνα θεσμικής παρακμής, για την οποία αποκλειστικά υπεύθυνος είναι ο Δήμαρχος και οι άνθρωποί του.

Εμπαιγμός και ψυχολογική πίεση στους υπαλλήλους

Η συμπεριφορά της Διοίκησης απέναντι στους υπαλλήλους είναι επιεικώς απαράδεκτη. Δεν θα σταθώ αναλυτικά στη δική μου περίπτωση, εξάλλου τα Διοικητικά Δικαστήρια έχουν ήδη μιλήσει. Έχω καταθέσει τέσσερις αιτήσεις ακυρώσεως και δύο προσφυγές στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης, όλες κερδισμένες, με σαφείς διαπιστώσεις για τις παρατυπίες, τις ελλείψεις και την κακοδιοίκηση του Δημάρχου και των συνεργατών του. Ωστόσο, οι ίδιες τακτικές συνεχίζονται. Η διοίκηση χρησιμοποιεί τον εκφοβισμό, την απαξίωση και την ψυχολογική πίεση, ως μέσα πειθαναγκασμού. Όποιος έχει διαφορετική άποψη ή διεκδικεί το δίκιο του, «μπαίνει στο στόχαστρο». Είμαι πρόθυμος να αναφέρω ονομαστικά και αναλυτικά περιστατικά, εάν η Δημοτική Αρχή προσποιηθεί ξανά ότι δεν γνωρίζει τι συμβαίνει.

Δήμαρχος Ρεθύμνης: σιωπή, συγκάλυψη, αλαζονεία

Ο Δήμαρχος Ρεθύμνης, κ. Γιώργος Μαρινάκης, φέρει ακέραιη την πολιτική και ηθική ευθύνηγια το κλίμα εκφυλισμού που επικρατεί. Η στάση του ειρωνική, απαξιωτική και αδιάφορη. Έχει καταστήσει τη λειτουργία του Δήμου προσωπικό φέουδο. Όσοι εργαζόμενοι τολμούν να εκφράσουν διαφορετική άποψη, αντιμετωπίζονται με χλευασμό και απομόνωση. Οι αποφάσεις λαμβάνονται ερήμην των ανθρώπων που στηρίζουν καθημερινά τις δομές του Δήμου. Ο Δήμαρχος επιλέγει να μην ακούει, να μην βλέπει, να μην απαντά. Η «σιωπή» του δεν είναι αδυναμία. Είναι επιλογή συγκάλυψης και αυθαιρεσίας. Ακόμη πιο λυπηρό είναι το γεγονός ότι η αντιπολίτευση, αντί να σταθεί στο ύψος της, συχνά υιοθετεί άκριτα τις αρνητικές εισηγήσεις του Δημάρχου για τους εργαζόμενους, χωρίς να έχει ζητήσει ποτέ να ακούσει και την άλλη πλευρά.

Η αλήθεια για τις μουσικές δομές

Το όποιο εκπαιδευτικό και καλλιτεχνικό αποτέλεσμα παράγεται τα τελευταία χρόνια στις μουσικές δομές του Δήμου δεν οφείλεται σε καμία περίπτωση στις πολιτικές αποφάσεις της Διοίκησης. Οφείλεται αποκλειστικά στηναυταπάρνηση, την ευσυνειδησία και την αγάπη των εργαζομένων. Η Δημοτική Αρχή δεν στήριξε ποτέ έμπρακτα τις μουσικές δομές. Τις χρησιμοποίησε επικοινωνιακά, ως βιτρίνα, για να καλύπτει την εσωτερική της ανεπάρκεια.

Συμπέρασμα: Η παραίτηση του κ. Αποστολάκη και των άλλων δύο μελών της Επιτροπής αποτελεί πράξη αξιοπρέπειας και ηθικής υπεροχής απέναντι σε μια Διοίκηση που λειτουργεί με προσωπικά συμφέροντα και αυταρχισμό. Είχα πράξει το ίδιο πριν από δύο χρόνια, για τους ίδιους ακριβώς λόγους. Η ιστορία απλώς επαναλαμβάνεται. Γιατί κανείς από τη Διοίκηση δεν θέλησε να αλλάξει τίποτα. Καλώ, λοιπόν, δημόσια τον Δήμαρχο Ρεθύμνης να αναλάβει την ευθύνη του. Να πάψει να κρύβεται πίσω από στημένες διαδικασίες. Να αποκαταστήσει τη διαφάνεια και τον σεβασμό στους ανθρώπους που κρατούν όρθιο το Δήμο. Πριν η κατάσταση γίνει μη αναστρέψιμη.

Υ.Γ. Δεν θα επεκταθώ, προς το παρόν, στις πρόσφατες πιέσεις και απειλές που ασκήθηκαν σε συγκεκριμένο εργαζόμενο. Υπάρχουν όρια που, όταν ξεπεραστούν, οδηγούν πλέον σε ευθύνες κολάσιμες. 

Συνεχίζεται…

Αντώνης Μαυράκης

Αρχιμουσικός της Δημοτικής Φιλαρμονικής Ρεθύμνης (με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης)

τ. Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής του Δήμου Ρεθύμνης (αφιλοκερδώς)

τ. Διευθυντής του Δημοτικού Ωδείου Ρεθύμνης (αφιλοκερδώς)

Λαϊκή βραδιά με τον Βαλεντίνο στην Ταβέρνα «Το Ρομάντζο του Ναυάρχου»

Μουσική βραδιά με τον Βαλεντίνο στην Ταβέρνα «Το Ρομάντζο του Ναυάρχου» (Λούτρα Ρεθύμνου).

Μαζί του ο Σεβαστιανός.

Ανήμερα των Χριστουγέννων, Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου – Έναρξη 17.00.

Τηλ. 6944 32 6455.

Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Ηλία Κουρκούτα «Ο σκύλος της αγάπης»

Το 8ο Φεστιβάλ Τέχνης Ν.Σ. με την υποστήριξη του Δήμου Ρεθύμνης, παρουσιάζει την ποιητική συλλογή του Ηλία Κουρκούτα «Ο σκύλος της αγάπης» από τις εκδόσεις ΤΟΠΟΣ, την Παρασκευή 14 Νοεμβρίου, στις 7.00 μ.μ. στο Σπίτι του Πολιτισμού

Ομιλητές:

Αντώνης Χουρδάκης, Καθηγητής Ιστορίας, ΠΤΔΕ
Βασιλική Βασιλούδη, Επικ. Καθηγήτρια Παιδικής Λογοτεχνίας, ΠΤΔΕ
Πάνος Ιωάννου, Καθηγητής Ιστορίας της Τέχνης, ΠΚ

Τη βραδιά θα συνοδεύει, με μελωδίες βιολοντσέλου, ο μουσικός Μπερνάρντ.

Απαγγελίες:
Μυρτώ Μαρκάκη, ηθοποιός
Άννα – Μαρία Γεωργούση, εκπαιδευτικός

Ο Ηλίας Κουρκούτας γεννήθηκε στη Λάρισα. Είναι Κλινικός Ψυχολόγος και Καθηγητής στο ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ως προς το ποιητικό έργο, έχει δημοσιεύσει σε σημαντικά ελληνικά λογοτεχνικά περιοδικά όπως τα Ποιείν, Φρέαρ, Bibliotheque, Fractal, Νέο Πλανόδιο, Οδός Πανός, Χάρτης, Θράκα, Εξιτήριο, Μονόκλ και Book Culture. Έχει επίσης δημοσιεύσει σε αγγλικά (Versopolis Review), ιταλικά (Inverso) καθώς και σε ισπανικά & λατινοαμερικάνικα περιοδικά. Έχει επιμεληθεί μία συλλογή στα γαλλικά με ποιήματά του και ποιήματα Βέλγων και Γάλλων ποιητών και ένα ψυχαναλυτικό δοκίμιο για την προσωπικότητα του Paul Gauguin.

Η τελευταία του συλλογή ποιημάτων «Ο σκύλος της αγάπης» έλαβε εξαιρετικές κριτικές στον λογοτεχνικό κόσμο (Δ. Αγγελής, Λ. Καλλέργη, Ε. Κορνέτη, Γ. Ρούσκας, Γ. Σαράτσης) και επιλέχθηκε ανάμεσα στους τίτλους για το βραβείο κοινού («Διαγωνισμός Public»). Μια συλλογή παλαιών και νέων ποιημάτων μόλις κυκλοφόρησε στα ισπανικά, με τίτλο “Ατίθασα άλογα στη μοναξιά της επιθυμίας” (‘Caballos indómitos en la soledad del deseo’), σε μετάφραση του μεγάλου ισπανού Ελληνιστή José Antonio Moreno Jurado (μεταφραστή του Ελύτη, Σεφέρη, Ερωτόκριτου, Ποιητών Γενιάς του ’30 & Νέων Ποιητών), επίτιμου Δρ του Ιονίου Παν/μίου.

Ο Δημήτρης Τζίμας και ο Βαγγέλης Ματσουλιάδης στο «Διπλό μεΡάκι!»

Οι Άνω Κάτω (Δημήτρης Τζίμας – Βαγγέλης Ματσουλιάδης) ζωντανά στο Καφενείο «Διπλό μεΡάκι!» (Παλέ Δήμου Αγίου Βασιλείου, Ρέθυμνο).

Κυριακή 16 Νοεμβρίου – Από τις 13.30 το μεσημέρι

Τηλ για κρατήσεις 6970834042.

Μουσική βραδιά στο Sky Park

Ο Δημήτρης Τζίμας, ο Βαγγέλης Ματσουλιάδης και η Μαρία Δασκαλάκη ζωντανά στο Sky Park στον Πλατανιά Ρεθύμνου.

Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου – Από τις 21:00

Τηλ για κρατήσεις 28310 24905.

«Κωμωδία της Γειτονιάς»: Stand up comedy από τον Κώστα Μαλιάτση

Ο Κώστας Μαλιάτσης βγαίνει ξανά στο δρόμο — για να αποδείξει πως η γειτονιά είναι παντού.

Η «Κωμωδία της Γειτονιάς» ετοιμάζει βαλίτσες και ταξιδεύει σε όλη την Ελλάδα, με νέα κείμενα, νέες ιστορίες και την ίδια πάντα ματιά που κάνει το κοινό να λέει: «Ρε Μαλιάτση, έχεις βάλει κάμερα στο σπίτι μου;»

Ξεκινώντας από τους εκτυπωτές που έχουν αποκτήσει αυτοδιάθεση, μέχρι τις ανθρώπινες σχέσεις που χρειάζονται manual χρήσης, ο Μαλιάτσης σατιρίζει ό,τι πιο μικρό, παράλογο και εκνευριστικά καθημερινό υπάρχει γύρω μας.

Και φυσικά, όλα καταλήγουν στο σημείο μηδέν — τη Νίκαια.

Τη γειτονιά με τα πιο σκοτεινά σοκάκια, τους ανατριχιαστικά (αστείους) αστικούς μύθους, και τους περαστικούς που σου λένε «φιλαράκι, έχεις κάνα πρόβλημα;» ενώ εσύ απλώς περιμένεις να χτυπήσει το κουδούνι για να ξεκινήσει η τρίτη ώρα «Εμείς και ο Κόσμος».

Από τον Νοέμβριο μέχρι τον Μάρτιο, η γειτονιά απλώνεται σε όλη την Ελλάδα — με στάσεις από Καβάλα μέχρι Κρήτη.

Μείνε συντονισμένος, γιατί αυτή τη φορά η «Κωμωδία της Γειτονιάς» μπορεί να σταθμεύσει… κάτω απ’ το μπαλκόνι σου.

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2026 – Έναρξη 21.30.

Είσοδος 12 ευρώ – Προπώληση more.com

Ευχαριστήριο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιποπούλου

Ο Συλλόγος Γονέων και Κηδεμόνων του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ατσιποπούλου θα ήθελε να ευχαριστήσει τους παρακάτω επιχειρηματίες και εργολάβους για τη συνδρομή τους στις επιμέρους εργασίες ανακαίνισης που έγιναν το καλοκαίρι. 

1. Κος Ξερουδάκης Άρης (υδραυλικός)-αντικατάσταση του υδραυλικού συστήματος των βρυσών.
2. Κος Σταγάκης Σταύρος (ecodomy)-χορηγία πλακιδίων για επένδυση βρυσών και κουζίνας του ολοήμερου.
3. Κος Μαθιουδάκης Βαγγέλης (πλακάς)-δωρεάν τοποθέτηση πλακιδίων κουζίνας και καθαρισμός-αδιαβροχοποιήση των μαρμάρων της εισόδου του σχολείου μας. 
4. Κος Τζωρτζάκης Ιάκωβος (αλουμινάς)-επισκευή πορτών
5. Κος Λορέντζο Γιάχο (ελαιοχρωματιστής)-δωρεάν βάψιμο δυο αιθουσών και κάλυψη ρωγμών.
6. Κος Κωνσταντουλάκης Γεώργιος-χορηγία χρωμάτων.

εκ του ΔΣ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

«Ρίζες και Ρεύματα»: Ο Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης και η Βιολέτα Ίκαρη στο UPΑΝΩ

«Ρίζες και Ρεύματα»

Δύο από τις πιο ξεχωριστές φωνές της σύγχρονης ελληνικής μουσικής σκηνής, ο Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης και η Βιολέτα Ίκαρη, συναντιούνται φέτος σε μια ιδιαίτερη μουσική σύμπραξη με τίτλο «Ρίζες και Ρεύματα».

Οι δύο καλλιτέχνες με κοινό σημείο αναφοράς την αυθεντικότητα υπόσχονται ένα πρόγραμμα όπου οι ρίζες της παράδοσης συναντούν τον σύγχρονο ήχο, με τραγούδια που έχουμε αγαπήσει, αλλά και νέες δημιουργίες που γεννιούνται επί σκηνής. Παραδοσιακοί ήχοι, έντεχνες αποχρώσεις και ροκ στοιχεία δένουν αρμονικά σε δύο βραδιές γεμάτες μελωδία, ρυθμό και συναίσθημα.

Ο Γιώργος Νικηφόρου Ζερβάκης, με τη βαθιά ερμηνεία και το προσωπικό του μουσικό ιδίωμα, έχει καθιερωθεί ως ένας από τους πιο ανήσυχους δημιουργούς της γενιάς του.

Η Βιολέτα Ίκαρη, με τη χαρισματική φωνή και την εκφραστικότητα που την ξεχωρίζει, κινείται με φυσικότητα ανάμεσα στο σύγχρονο και το διαχρονικό, δημιουργώντας έναν ήχο απόλυτα προσωπικό.

Ο Γιώργος και η Βιολέτα ενώνουν τις δυνάμεις τους σε δύο παραστάσεις που υπόσχονται να μείνουν αξέχαστες γεμάτες ρυθμό, μελωδίες και δυνατές στιγμές.

Άκης Γαβαλάς : Τύμπανα
Γιάννης Γρυπαίος : Ηλεκτρικό Μπάσο
Ευριπίδης Ζεμενίδης: Κιθάρες
Γιώργος Θεοδωρόπουλος : Πλήκτρα
Μιχάλης Παχάκης : Λαούτο – Τζουράς
Γιάννης Ταυλάς: Ενορχηστρώσεις
Κώστας Κυριακίδης : Ηχοληψία

Γενική είσοδος: 10€ (Δεν περιλαμβάνει ποτό)

UPΑΝΩ (Μάχης Κρήτης 149, Πλατανιάς Ρέθυμνο)
Τετάρτη 26 Νοεμβρίου  – Ώρα Έναρξης 21:00
Τηλέφωνο Κρατήσεων 6981038552

 

Κρητική βραδιά με τους Εράν στο Χαλικούτι

Κρητική βραδιά με τους Εράν (Κυβέλη Σεργίου & Νεκτάριος Παχιαδάκης) στο Καφενείο Το Χαλικούτι (Κατεχάκη 3, Πεζόδρομος Φορτέτζας – Παλιά πόλη, Ρέθυμνο).

Σάββατο 29 Δεκεμβρίου – Έναρξη 19:30.

 

Το «κατ-ART-ι» ανοίγει τον νέο κύκλο των art workshops για ενήλικες!

Ο Σύλλογος καλλιτεχνών για την προώθηση της τέχνης «κατ-ART-ι» ανοίγει τον νέο κύκλο των art workshops για ενήλικες — μια ευκαιρία να πειραματιστείς, να μάθεις νέες τεχνικές και να αφήσεις τη φαντασία σου ελεύθερη.

Δυο Σαββατόβραδα το μήνα, με χαλαρή μουσική, κρασάκι και καλή διάθεση, σε τμήματα μέχρι 10 ατόμων, θα δημιουργήσουμε τα δικά μας μοναδικά έργα τέχνης. Δε χρειάζεται προηγούμενη εμπειρία — μόνο διάθεση για δημιουργία.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου

Δημιουργούμε τα δικά μας έργα τέχνης με Ακουαρέλα

Ώρα έναρξης: 19:00

Πληροφορίες και κράτηση θέσης: μόνο μέσω Viber στο 6981070700 (δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 19.11)

Σάββατο 6 Δεκεμβρίου

Δημιουργούμε τα δικά μας έργα τέχνης με Μικτές τεχνικές και Κολάζ

Ώρα έναρξης: 19:00

Πληροφορίες και κράτηση θέσης: μόνο μέσω Viber στο 6981070700 (δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 03.12)

Σάββατο 13 Δεκεμβρίου

Δημιουργούμε και εκτυπώνουμε τα δικά μας έργα τέχνης Λινογραφίας

Ώρα έναρξης: 19:00

Πληροφορίες και κράτηση θέσης: μόνο μέσω Viber στο 6981070700 (δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 10.12)

Σάββατο 20 Δεκεμβρίου (special xmas workshop)

Δημιουργούμε τις δικές μας χειροποίητες και μοναδικές χριστουγεννιάτικες μπάλες

Ώρα έναρξης: 19:00

Πληροφορίες και κράτηση θέσης: μόνο μέσω Viber στο 6981070700 (δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 17.12)

Σάββατο 17 Ιανουαρίου

Ζωγραφίζουμε και δημιουργούμε την δική μας μοναδική υφασμάτινη Tote Bag

Ώρα έναρξης: 19:00

Πληροφορίες και κράτηση θέσης: μόνο μέσω Viber στο 6981070700 (δηλώστε συμμετοχή μέχρι και την Τετάρτη 14.01)

Ισπανικό πακέτο 3,12 δισ. ευρώ στον Ερντογάν για 45 τουρκικά αεροσκάφη Hurjet

Νότης Μαριάς, Καθηγητής Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής και Βουλευτής Ηρακλείου, notismarias@gmail.com
Το χέρι βαθιά στην τσέπη θα βάλει η σοσιαλιστική κυβέρνηση της Ισπανίας μιας και αποφάσισε να δώσει στον Ερντογάν και στην Τουρκία 3,12 δισ. ευρώ για την αγορά  «45 εκπαιδευτικών και ελαφρών επιθετικών αεροσκαφών Hurjet από την Turkish Aerospace Industries (TAI), σε συνεργασία με την Airbus Defense and Space España (https://slpress.gr 29/10/2025). Μάλιστα «το Ισπανικό Υπουργικό Συμβούλιο ενέκρινε το Βασιλικό Διάταγμα 848/2025, με το οποίο διατίθενται 1,04 δισεκατομμύρια ευρώ (1,2 δισεκατομμύρια δολάρια) σε δάνεια μηδενικού επιτοκίου στην Airbus Defence and Space για την απόκτηση των Hurjet» (www.turkiyetoday.com 24/9/2025).
Έτσι η Οικονομία Πολέμου άρχισε ήδη να αφήνει το αποτύπωμά της και στην Ισπανία με τις στρατιωτικές δαπάνες για το 2025 να ανέρχονται στα 10,5 δισ. ευρώ  (https://apnews.com 19/6/2025).
Το ποσό όμως αυτό σχεδόν θα τριπλασιαστεί καθώς όπως ανακοίνωσε ο Ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ το «βιομηχανικό και τεχνολογικό σχέδιο για την ασφάλεια και την άμυνα δεσμεύει τη Μαδρίτη για συνολικές ετήσιες στρατιωτικές δαπάνες ύψους 33 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2025» (https://breakingdefense.com 23/4/2025).
Και όλα αυτά βέβαια στα πλαίσια των αποφάσεων της ΕΕ για ενίσχυση της Πολεμικής Οικονομίας των κρατών μελών της. 
Έτσι το Συμβούλιο της ΕΕ στη Σύστασή του της 8ης Ιουλίου 2025 για την οικονομική και δημοσιονομική πολιτική της Ισπανίας αφού επισημαίνει ότι «ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας και οι επιπτώσεις του αποτελούν πρόκληση για την ίδια την ύπαρξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης» στη συνέχεια παρατηρεί ότι «η Επιτροπή συνέστησε στα κράτη μέλη να ενεργοποιήσουν την εθνική ρήτρα διαφυγής του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης με συντονισμένο τρόπο για να στηρίξουν τις προσπάθειες της ΕΕ να επιτύχει ταχεία και σημαντική αύξηση των αμυντικών δαπανών» (https://eur-lex.europa.eu  20/8/2025, σελ. 3).
Ταυτόχρονα όμως το Συμβούλιο της ΕΕ κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου για τα δημοσιονομικά προβλήματα της Ισπανίας  τονίζει ότι «στην ετήσια έκθεση προόδου ο λόγος του χρέους γενικής κυβέρνησης προς το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί σε                  101,7 % έως τα τέλη του 2025» (σελ.4).
Στη συνέχεια το Συμβούλιο της ΕΕ αφού στοχοποιεί τις κοινωνικές δαπάνες επισημαίνοντας ότι «οι δημογραφικές εξελίξεις αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση των δημόσιων δαπανών που σχετίζονται με την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, τη μακροχρόνια φροντίδα και τις συντάξεις», καλεί την ισπανική κυβέρνηση να προχωρήσει σε δημοσιονομική εξυγίανση με λήψη μέτρων φορομπηχτικής πολιτικής απαιτώντας   μεταρρυθμίσεις «για τον εκσυγχρονισμό και την προσαρμογή του φορολογικού συστήματος σε τομείς όπως οι φόροι κατανάλωσης, η φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων» κλπ (σελ.5). 
Σε σχέση με τα κοινωνικά προβλήματα της Ισπανίας, το Συμβούλιο της ΕΕ παρατηρεί ότι «η έλλειψη στέγασης και η επίδρασή της στις τιμές των κατοικιών επηρεάζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και αποτελούν πρόκληση, ιδίως για τις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος και τους νέους. Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ισπανίας δείχνουν ότι σχεδόν το 40 % των Ισπανών ενοικιαστών δαπανούν το 40 % του εισοδήματός τους σε ενοίκια και υπηρεσίες κοινής ωφελείας, έναντι του μέσου όρου της ΕΕ που είναι 27 %, και η ισπανική οικονομία έχει στεγαστικό έλλειμμα περίπου 600 000 μονάδων» (σελ.7). 
Επιπλέον επισημαίνει  ότι «σε ένα πλαίσιο υψηλών κινδύνων φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού, η παιδική φτώχεια αποτελεί σημαντική διαρθρωτική πρόκληση για την κοινωνική δικαιοσύνη και τη μελλοντική ανταγωνιστικότητα. Πάνω από ένα στα τρία παιδιά αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού»  (σελ 8). 
Και καταλήγει τονίζοντας ότι «ο αντίκτυπος των κοινωνικών μεταβιβάσεων (εξαιρουμένων των συντάξεων) στη μείωση της φτώχειας, συμπεριλαμβανομένης της παιδικής φτώχειας, είναι από τους χαμηλότερους στην ΕΕ. Μολονότι έγιναν ορισμένες βελτιώσεις, η εισοδηματική ανισότητα παραμένει υψηλή και πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ, ενώ η αναδιανεμητική επίδραση των φόρων και των παροχών είναι επίσης περιορισμένη» (σελ.8).
Όμως παρόλα αυτά, τελικά το Συμβούλιο της ΕΕ ζητά από τους Ισπανούς πολίτες να σφίξουν κι΄ άλλο το ζωνάρι μιας και απαιτεί από την Ισπανία «να ενισχυθούν οι συνολικές δαπάνες για την άμυνα και την ασφάλεια και η ετοιμότητα, παράλληλα δε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα του χρέους» (σελ.9).
Έτσι και ο Ερντογάν δεν θα χάσει το ισπανικό παραδάκι για την αγορά των 45 Hurjet.

Νέα περιοδική έκθεση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης αφιερωμένη στην Έλλη Αλεξίου

Σε μια εμβληματική γυναικεία μορφή, που αφιέρωσε τη ζωή της στα παιδιά, στην τέχνη και στο όραμα ενός ανθρωπινότερου κόσμου είναι αφιερωμένη η νέα περιοδική έκθεση του Ιστορικού Μουσείου Κρήτης με τίτλο, «ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ. Ένας αιώνας, μια ιστορία. Η παιδαγωγός, η συγγραφέας, η αγωνίστρια», που πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.

Παραγωγή της σταθερής και επιτυχημένης συνεργασίας της Εταιρίας Κρητικών Ιστορικών Μελετών και της Περιφέρειας Κρήτης, η έκθεση θα εγκαινιαστεί την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025, ώρα 7:00μ.μ..

Όπως δήλωσε η Αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού και Ισότητας της Περιφέρειας Κρήτης, Γεωργία Μηλάκη: «Η Περιφέρεια Κρήτης και η Αντιπεριφέρεια Πολιτισμού και Ισότητας τιμούν με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση την έκθεση «Έλλη Αλεξίου. Ένας αιώνας, μια ιστορία. Η παιδαγωγός, η συγγραφέας, η αγωνίστρια», αφιερωμένη σε μια εμβληματική γυναικεία φυσιογνωμία των ελληνικών γραμμάτων. Η Έλλη Αλεξίου υπήρξε μια γυναίκα που υπερέβη τα στερεότυπα της εποχής της, διεκδικώντας με το έργο και τη στάση της τον ουσιαστικό ρόλο της γυναίκας στη δημόσια σφαίρα, στην εκπαίδευση, στη λογοτεχνία και στην κοινωνική δράση. Η ζωή της αποτελεί υπόδειγμα συνέπειας ανάμεσα στη σκέψη και στην πράξη, ανάμεσα στην παιδεία και στην κοινωνική ευθύνη. Η έκθεση αυτή, που γεννήθηκε από τη συνεργασία της Εταιρίας Κρητικών Ιστορικών Μελετών με την Περιφέρεια Κρήτης, αναδεικνύει τη σημασία των γυναικείων βιογραφιών ως φορέων ιστορικής μνήμης και πολιτισμικής συνέχειας. Μέσα από το παράδειγμα της Έλλης Αλεξίου, αναγνωρίζουμε τη συμβολή των γυναικών στη διαμόρφωση της πνευματικής και κοινωνικής ταυτότητας της σύγχρονης Ελλάδας».

Το περιεχόμενο και ο σχεδιασμός της έκθεσης αξιοποιούν το «Αρχείο Έλλης Αλεξίου», το οποίο απόκειται στο Ιστορικό Μουσείο Κρήτηςαπό το 2023, ως δωρεά των κληρονόμων της. Η έκθεση αναπτύσσεται σπονδυλωτά σε τρία διαφορετικά σημεία του Μουσείου:

  • Στο ισόγειο, όπου παρουσιάζεται η βασική πληροφορία για τη ζωή και το έργο της σε συνδυασμό με φωτογραφικό υλικό, βιβλία, χειρόγραφα και προσωπικά της αντικείμενα.
  • Στον προθάλαμο του δευτέρου ορόφου, όπου εκτίθενται ζωγραφικά έργα και έπιπλα από το σπίτι της στην Αθήνα.
  • Στον προθάλαμο της μόνιμης έκθεσης Νίκου Καζαντζάκη (β’ επίπεδο), όπου παρουσιάζονται τεκμήρια για τη ζωή και το έργο της αδελφής της Έλλης, της Γαλάτειας Αλεξίου-Καζαντζάκη καθώς και του δεύτερου συζύγου της Γαλάτειας, του Μάρκου Αυγέρη.

Η Έλλη Αλεξίου γεννήθηκε το 1894 στο Ηράκλειο Κρήτης, κόρη του εκδότη Στυλιανού Αλεξίου και της Ειρήνης Ζαχαριάδη. Απόφοιτη του Ανώτατου Παρθεναγωγείου Ηρακλείου, της Αρσακείου Παιδαγωγικής Ακαδημίας, του Institut Supérieur d’Études françaises και της Γερμανικής Σχολής Αθηνών, ακολούθησε από νεαρή ηλικία παιδαγωγική σταδιοδρομία. Ιδρυτικό μέλος της Εταιρίας Ελλήνων Λογοτεχνών και μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας από το 1928, συμμετείχε κατά την περίοδο της Κατοχής στην αντίσταση και μετά το τέλος του Εμφυλίου, το 1949, αυτοεξορίστηκε στις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Ανέπτυξε πλούσια λογοτεχνική, εκπαιδευτική και πολιτική δράση και έγραψε μυθιστορήματα, διηγήματα, θεατρικά έργα, παιδικά βιβλία, δοκίμια, βιογραφίες. Πέθανε το 1988.

Στην επίσημη παρουσίαση της έκθεσης θα παραβρεθεί η δωρήτρια της Συλλογής και του «Αρχείου Έλλης Αλεξίου» κυρία Μελίνα Σιδηροπούλου, ανιψιά της συγγραφέως.

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τον Σεπτέμβριο του 2026.

Νέα εποχή για τον Ο.Κ.Α. Αρκάδι: Παρουσίασε το νέο του λογότυπο για τα 50 χρόνια ιστορίας του!

Ο Όμιλος Κλασικού Αθλητισμού “Αρκάδι” προχωράει σε μία σημαντική αλλαγή που σηματοδοτεί την νέα εποχή του συλλόγου 50 χρόνια από την ίδρυσή του. Από την Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2025, ο Ο.Κ.Α. ΑΡΚΑΔΙ θα λειτουργεί με νέο λογότυπο, συνδυάζοντας με σεβασμό την ιστορία του συλλόγου με ένα σύγχρονο και ανανεωμένο ύφος.

Το νέο λογότυπο κρατά ζωντανή την ίδια ιδέα με το παλιό: το Αρκάδι και τον αθλητισμό.

Το νέο σήμα/λογότυπο διατηρεί τα βασικά στοιχεία που μας χαρακτηρίζουν: το ΑΡΚΑΔΙ – τις ρίζες, το πνεύμα του Ρεθύμνου και η ονομασία – ενώ ταυτόχρονα εκφράζει την πορεία προς το μέλλον με φρέσκια ενέργεια και δυναμισμό.

Η αλλαγή μας αυτή δεν είναι μόνο αισθητική. Συμβολίζει την συνεχή εξέλιξη και την επιθυμία του Ομίλου να παραμένει ενεργό κομμάτι του τοπικού αθλητισμού και να συγχρονίζεται με τις εξελίξεις χωρίς να χάνει την πλούσια ιστορία του. Συνεχίζουμε με έμφαση την δια βίου άθληση, την ανάπτυξη των ακαδημιών μας, την ανάδειξη αθλητών και αθλητριών σε όλα τα αθλήματα, την σύνδεση του αθλητισμού με την κοινωνία και την προαγωγή αξιών (όπως ο εθελοντισμός, ο σεβασμός, η πειθαρχία, η ευγενή άμιλλα, η αλληλεγγύη, η συμπερίληψη).

Ευχαριστούμε θερμά τον εμπνευστή και δημιουργό του, κ. Κωνσταντίνο Μαμαγκάκη (πρώην αθλητή του συλλόγου μας και νυν μέλος μας), ο οποίος προσέφερε αφιλοκερδώς τον χρόνο και τις επαγγελματικές του γνώσεις για να δημιουργήσει το νέο σήμα του ομίλου μας.

Η παρουσίαση του νέου λογότυπου πραγματοποιήθηκε από τα γραφεία του συλλόγου με ζωντανή μετάδοση μέσα από το επίσημο κανάλι του Ο.ΚΑ. ΑΡΚΑΔΙ VB την Κυριακή 09/11/2025 στις 19:00.

50 χρόνια Ο.Κ.Α. ΑΡΚΑΔΙ — 50 χρόνια ιστορίας!!

Ευχαριστούμε όλους όσους συνέβαλαν, εντός και εκτός ομάδας, για να γίνει αυτό πραγματικότητα:

τους αθλητές/τις αθλήτριες, τους γονείς, τους χορηγούς, τους υποστηρικτές, τους αντιπάλους και τους φορείς.

Η φετινή σεζόν είναι ξεχωριστή — σας περιμένουμε στις δράσεις για τον εορτασμό των 50 χρόνων!

Ο.Κ.Α. ΑΡΚΑΔΙ – Υπερήφανη παράδοση στον αθλητισμό από το 1976.

Eκδήλωση με θέμα «Ελαιόλαδο: Πόσο το γνωρίζουμε;»

Εκδήλωση με θέμα «Ελαιόλαδο: Πόσο το γνωρίζουμε;» θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, στις 18.00, στην Αίθουσα εκδηλώσεων του πρώην Δημαρχείου Νικηφόρου Φωκά στη Γωνιά Ρεθύμνου.

Αλήθειες και μύθοι για το χρυσάφι της Κρήτης. Ομιλητής: Τζιανουδάκης Λεωνίδας, χημικός, υπεύθυνος Υγιεινής και Ασφάλειας Τροφίμων της Cretanthos.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ:

  • ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΩΝΙΑΣ-ΑΓ.ΑΝΔΡΕΑ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
  • ΤΜΗΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ

Φωτογραφική έκθεση για τον Αρκάδιο Δρόμο στον Δημοτικό Κήπο Ρεθύμνου

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025, στην είσοδο του Δημοτικού Κήπου Ρεθύμνου, η παρουσίαση της φωτογραφικής έκθεσης αφιερωμένης στον Αρκάδιο Δρόμο, έναν θεσμό που συνδυάζει τον αθλητισμό με την ιστορική μνήμη του τόπου.

Την εκδήλωση διοργάνωσε η Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ρεθύμνου με υλικό που προέρχεται από το πολύτιμο προσωπικό αρχείο του Βασίλη Μανουσάκη, δίνοντας την ευκαιρία σε κατοίκους και επισκέπτες να γνωρίσουν μέσα από τον φωτογραφικό φακό τις στιγμές, τους ανθρώπους και το πνεύμα που χαρακτηρίζουν τη διαδρομή και τη σημασία του Αρκάδιου Δρόμου.

Παρόντες ήταν μέλη της αθλητικής κοινότητας, εκπρόσωποι τοπικών φορέων και φίλοι του θεσμού, σε μια εκδήλωση που ανέδειξε τη δύναμη της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού ως φορέων πολιτισμού και κοινωνικής συνοχής.

Ακολουθεί ο πρόλογος του Ανδρέα Ι. Μπενάκη, εκπ/κου φυσικής αγωγής, Πρόεδρου της Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ρεθύμνου από την παρουσίαση της έκθεσης:

«Σεβασμιώτατε  κ.κ. Πρόδρομε, κυρία Αντιπεριφεριάρχη Μαίρη Λιονή, κύριοι Αντιδήμαρχοι κ. Σπανουδάκη Στέλιο και Μάνο Τσάκωνα, αγαπητοί φίλοι, κυρίες και κύριοι,

Με ιδιαίτερη χαρά και συγκίνηση, σας καλωσορίζουμε σήμερα στην μοναδική φωτογραφική έκθεση, αφιερωμένη στον ιστορικό Αρκάδιο Δρόμο. Ο Αρκάδιος Δρόμος δεν είναι μόνο μια αθλητική διαδρομή 22,4 χιλιομέτρων. Είναι ένας δρόμος μνήμης, ένα νήμα που συνδέει την ηρωική θυσία του Αρκαδίου με το σήμερα, διαμέσου των προσώπων, των προσπαθειών και του πνεύματος που αποτύπωσε ο φακός.

Η έκθεση αυτή δεν είναι απλώς μια συλλογή φωτογραφιών, αλλά ένα ταξίδι στον χρόνο και μια βαθιά αναδρομή στην ιστορία ενός αγώνα που συνδέθηκε άρρηκτα με την ιστορία του τόπου μας, το Ρέθυμνο, και τη μνήμη της Αρκαδικής Εθελοθυσίας.

Η εκδήλωσή μας εντάσσεται στον φετινό εορτασμό των 85ων Αρκαδίων Αγώνων, αυτού του θεσμού που τιμά το ιστορικό παρελθόν μας και ταυτόχρονα αγκαλιάζει το αθλητικό πνεύμα και την ευγενή άμιλλα.

Το υλικό που έχετε την ευκαιρία να δείτε προέρχεται από το πολύτιμο προσωπικό αρχείο του Βασίλη Μανουσάκη, ενός ανθρώπου που με πολύ προσπάθεια συνέλεξε και που απλόχερα μοιράζεται μαζί μας, με αγάπη και σεβασμό στις στιγμές, στους ανθρώπους και στην εξέλιξη του Αρκαδίου Δρόμου ανά τις δεκαετίες.

Αυτές οι ιστορικές φωτογραφίες ξετυλίγουν μπροστά μας τη διαδρομή:

  • Τις πρώτες προσπάθειες και την εξέλιξη του αγώνα.
  • Τα πρόσωπα των αθλητών και των απλών ανθρώπων που συμμετείχαν, δίνοντας ψυχή σε αυτόν τον θεσμό.
  • Τις αλλαγές στο τοπίο και στην κοινωνική ζωή που αντικατοπτρίζονται στη διαδρομή από την Ιερά Μονή Αρκαδίου μέχρι το Ρέθυμνο.

Κάθε εικόνα είναι ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας μας, ένα φωτεινό τεκμήριο της συνέχειας και της παράδοσης.

Ευχαριστούμε θερμά τον Βασίλη Μανουσάκη για την πολύτιμη παραχώρηση του αρχείου του, την Περιφέρεια Κρήτης και ιδιαίτερα την Αντιπεριφερειαρχη κ. Μαίρη Λιονή που αγκάλιασε και υποστήριξε την ιδέα της έκθεσης, τον Δήμο Ρεθύμνης για την συνεργασία και την παραχώρηση του χώρου, την Ένωση Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ν. Ρεθύμνης και ιδιαίτερα τον εκπ/κό Φυσικής Αγωγής κ. Δαμανάκη Στέφανο για την πολύτιμη συμβολή του στην υλοποίηση της έκθεσης και όλους τους συντελεστές που εργάστηκαν για να στηθεί αυτή η έκθεση με αφορμή τα 85α Αρκάδια.

Σας ευχαριστούμε θερμά για την παρουσία σας. Ελπίζουμε η έκθεση αυτή να σας ταξιδέψει, να σας εμπνεύσει και να σας υπενθυμίσει τη σημασία του Αρκαδικού ιδεώδους.

Σας καλούμε να περιηγηθείτε με την ησυχία σας. Αφήστε κάθε φωτογραφία να σας διηγηθεί τη δική της ιστορία.

Σας ευχαριστούμε πολύ για την παρουσία σας!
Ρέθυμνο 7/11/2025

Ο συντάξας
Ανδρέας Ι. Μπενάκης, εκπ/κός φυσικής αγωγής, Πρόεδρος της Ένωσης Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής Ρεθύμνου»

«Όχι άλλη διαφάνεια κ. Μητσοτάκη»

Όταν το 2019, ο πρώτος και πολυδιαφημισμένος νόμος της νέας τότε κυβέρνησης Μητσοτάκη ήταν η δημιουργία της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (ΕΑΔ), κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα επακολουθούσε.

«Το ελληνικό δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του», ανέφερε έκτοτε και με κάθε ευκαιρία ο πρωθυπουργός, προκειμένου να τεκμηριώσει την ανάγκη για διαφάνεια στα δημόσια πράγματα της χώρας.  Κάτι που ο ίδιος επιχείρησε να περιγράψει  – και μάλιστα με βιωματικό τρόπο –  στις 19-9-2024 όταν έκανε δημόσια τον Πανηγυρικό Απολογισμό για τα πρώτα 5 χρόνια ενός «κράτους με περισσότερη διαφάνεια και αποτελεσματικότητα»!

Έχουμε λοιπόν ότι…: «Το ελληνικό δημόσιο πρέπει να υπηρετεί τους πολίτες και όχι τον εαυτό του». Μέχρι εδώ καλά! Το πρόβλημα ξεκινάει όμως όταν διαφάνηκε ότι με τον όρο «πολίτες» ο πρωθυπουργός εννοεί τους επιχειρηματίες φίλους του και με τη φράση «τον εαυτό του» εννοεί το δημόσιο συμφέρον!  Η απόδειξη του πώς αντιλαμβάνεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης τους όρους αυτούς, είναι όσα είδαμε και καταγγείλαμε τη 2ετία της πανδημίας, ως Τομέας Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., με το ατέλειωτο φαγοπότι των απευθείας αναθέσεων  – που ο χορός τους καλά κρατεί μέχρι σήμερα –  καθώς και στην 3ετή και πλέον κρίση ακρίβειας και πληθωρισμού, που καταληστεύει μέχρι σήμερα το λαϊκό εισόδημα μέσα από τις αγορές των βασικών αγαθών διατροφής και καθημερινότητας, της ενέργειας και των καυσίμων!

To όραμα Μητσοτάκη για Διαφάνεια μέσα από ένα επιτελικό κράτος, για μια κυβέρνηση με συλλογική διαβούλευση, για νέες θεσμικές δομές στο Μαξίμου (που τις αφήνει μάλιστα και ως παρακαταθήκη για τη δημόσια διοίκηση της χώρας…), έγινε κουρελόχαρτο και τεκμήριο σκοτεινής και αδιαφανούς συστημικής διαχείρισης. Κόλαφος για τη διεθνή εικόνα της Ελλάδας, από «μέριμνες» και «παραλείψεις» που εκπορεύονταν καταφανέστατα μέσα από τις επιτελικές δομές του Μαξίμου, όπως…:

–  τη δυσωδία που απέπνεε το πάρε-δώσε του συγγενή κουμανταδόρου και εξ’ απορρήτων στο Μαξίμου, με σκοτεινούς κύκλους, ιδιώτες και υπηρεσίες, στην πολύκροτη υπόθεση των υποκλοπών.

–  τις απανωτές σκανδαλώδεις απ’ ευθείας αναθέσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας όλα αυτά τα χρόνια  -και άλλες που παρέμειναν αφώτιστες –  και που παρέπεμπαν σε μνήμες της εκτεταμένης (μεγάλης και μικρής) διαπλοκής και διαφθοράς της περιόδου μετά τον εμφύλιο και πριν τη χούντα.

–  το μεγάλο φαγοπότι δημόσιων πόρων που ξεκίνησε με πρόφαση το «έκτακτο» της πανδημίας και εξακολούθησε μέχρι σήμερα σε όλο τον δημόσιο τομέα, από τις ανακαινίσεις κτιριακών δομών υγείας, τα ακίνητα του ΕΟΠΥΥ, τις σκανδαλώδεις συμβάσεις γαλάζιων περιφερειαρχών και δημάρχων (συμπεριλαμβανομένου και του ανηψιού στον Δήμο της Αθήνας), μέχρι τις business νεοδημοκρατών βουλευτών και κυβερνητικών στελεχών με τα funds που διαχειρίζονταν τα κόκκινα δάνεια και επιβουλεύονταν τη λαϊκή περιουσία… Και αν μπορούσε ο Τομέας Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. να τα αποκαλύπτει και να τα τεκμηριώνει, τι δικαιολογία είχαν για το αντίθετο η νεοσύστατη ΕΑΔ και το επιτελικό Μαξίμου;

–  την ραγδαία και κατά βάση αφορολόγητη τα τελευταία χρόνια αισχροκέρδεια της ΔΕΗ και των άλλων ομίλων ενέργειας, των τραπεζών, των διυλιστηρίων, και των μεγάλων εμπορικών αλυσίδων και super market. Δεν είναι άραγε μείζον ζήτημα αδιαφάνειας για τον λαό που στέκεται με αμφιθυμία έξω από τα super market, μην ξέροντας αν μπορεί να μπει μέσα ή όχι…, να γνωρίζει πόσα δις και με ποιον τρόπο  βγήκαν από τις τσέπες των πολλών προς τα θησαυροφυλάκια των ομίλων αυτών; Πως συντελέστηκε η πιο βίαιη αναδιανομή πλούτου τέτοιου μεγέθους σε διάστημα μόνο 4 χρόνων και μάλιστα με το επιτελικό κράτος Μητσοτάκη σε ρόλο τροχονόμου αυτής της αναδιανομής;

–  την καταφανή για την πλειοψηφία των Ελλήνων συγκάλυψη πολιτικών και ποινικών ευθυνών στο έγκλημα των Τεμπών, που όπως όλα δείχνουν είχε κεντρικό και «επιτελικό» συντονισμό και ονοματεπώνυμο…  Την συγκάλυψη, για την οποία το βάρος για απόδοση δικαίου, πέφτει πλέον σ’ αυτόν τον ήδη «πληγωμένο» στο συλλογικό υποσυνείδητο, θεσμό της Δικαιοσύνης! Του θεσμού, που μόλις πριν λίγες μέρες είχε μια «καλή στιγμή», όταν με παρέμβαση των συγγενών θυμάτων των Τεμπών σε δίκη δύο ελεγκτών της ΕΑΔ, δεν πέρασε η επιδίωξη του Επιτελικού Κράτους Μητσοτάκη, με το δικαστήριο να επιβάλλει για πρώτη φορά στα χρονικά της χώρας κλήτευση (!) στο Δημόσιο, για να παραστεί και να υπερασπιστεί τα συμφέροντά του!

–  την δυσοσμία που αναδύεται από τις αποκαλύψεις για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, και το ληστρικό φαγοπότι των ευρωπαϊκών ενισχύσεων από τον κομματικό στρατό των φραπεδο-χασάπηδων και των πολιτευτών της ΝΔ με τις Ferrari…, που με τις ευλογίες των διορισμένων Διοικητών του Οργανισμού και των αρμόδιων Υπουργών, υποθήκευσαν ανεπανόρθωτα τον πρωτογενή τομέα της χώρας!

–  την υπόθεση με τη μουλωχτή απόφαση για κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ σε όλη τη χώρα, τη στιγμή που…: τα ΕΛΤΑ το 2019 είχαν κάνει ένα έξυπνο diversification (αλλαγή δραστηριότητας) παρέχοντας ρεύμα στους καταναλωτές, από το οποίο είχαν έσοδα 53,04 εκατομμύρια €, μόνο για το 2019. Η επιλογή είχε γίνει για να αντισταθμίσει τις διαφαινόμενες απώλειες από τα έσοδα αλληλογραφίας και πήγαινε καλά, μέχρι το 2023, που η διοίκηση αποφάσισε να πάψει αυτή την επικερδή δραστηριότητα, προς προφανές όφελος των ιδιωτών παρόχων. Όσο δε για τις απευθείας αναθέσεις…, αυτές της περιόδου 2015-2019 ήταν αξίας 1.810.494€, ενώ την περίοδο από  Ιούλιο 2019 μέχρι Οκτώβριο 2025 εκτοξεύτηκαν σε 52.037.760 €!

–  τις τεκμηριωμένες με στοιχεία και παραδείγματα καταγγελίες στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, για το ανύπαρκτο «έργο» της Εθνικής Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ), που εδώ και τρία χρόνια παρακολουθεί την κυβέρνηση και το Επιτελικό Κράτος Μητσοτάκη να κατασπαταλάει δημόσιο χρήμα μέσω απευθείας αναθέσεων και ληστρικών συμβάσεων με εργολάβους και κατασκευαστές, χωρίς να κάνει απολύτως τίποτα και νομιμοποιώντας στην πράξη τη διασπάθιση. Όπως επίσης και τις επανειλημμένες προκλήσεις του Παύλου Πολάκη  – και άλλων Βουλευτών –  στην Επιτροπή Θεσμών & Διαφάνειας της Βουλής, να υποχρεώσει πλέον την επικεφαλής της ΕΑΔ κα Ρογκάκου να φέρει επιτέλους στη Βουλή τα στοιχεία και τις απαντήσεις που είχε υποσχεθεί, και που εδώ και 5 μήνες δεν το κάνει.

Θα μπορούσαν να γραφτούν τόμοι για τα επιτεύγματα (α)Διαφάνειας της περιόδου Μητσοτάκη. Αλλά σταματάω εδώ κι εκλιπαρώ…: αν είναι αυτό Διαφάνεια και Επιτελικό Κράτος κ. Μητσοτάκη, δεν θέλουμε άλλο!


Αθήνα, 11-11-2025
Μάρκος Χατζησάββας

Συντονιστής του Τμήματος Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

Προσωρινές ρυθμίσεις πρόσβασης στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών του Νοσοκομείου Ρεθύμνου λόγω εργασιών

Στο πλαίσιο έργου ανακαίνισης του Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (Τ.Ε.Π.) του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνου, θα αντικατασταθεί το βιομηχανικό δάπεδο σε τμήμα της αυλής στη βόρεια πύλη που οδηγεί στο Τ.Ε.Π. (είσοδος ασθενοφόρων).

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν στις 13/11/2025 και η διάρκειά τους εκτιμάται σε 15–20 ημέρες, αλλά  θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια για ταχύτερη ολοκλήρωση.

Κατά το διάστημα αυτό, η βόρεια πύλη (είσοδος Τ.Ε.Π.) επί της οδού Κουμουνδούρου θα παραμείνει κλειστή για ασθενοφόρα, ιδιωτικά οχήματα και ασθενείς.

Τις πρώτες ημέρες ενδέχεται να υπάρξει θόρυβος από τις εργασίες και ζητούμε την κατανόηση των περιοίκων για την προσωρινή όχληση.

Πρόσβαση στο Τ.Ε.Π. κατά τη διάρκεια των εργασιών

Παρακαλούμε να τηρούνται οι παρακάτω οδηγίες μέχρι την ολοκλήρωση του έργου:

  1. Όλα τα Ασθενοφόρα

Είσοδος από την Κεντρική Πύλη επί της οδού Τρανταλίδου. Ακολουθήστε τη σήμανση «Τ.Ε.Π. – Διαδρομή Ασθενοφόρων» Έξοδος από την ίδια πύλη ή σύμφωνα με τις οδηγίες του προσωπικού φύλαξης.

  • Ιδιωτικά οχήματα που μεταφέρουν ασθενείς για ΤΕΠ  

Πρόσβαση των ασθενών  από την πόρτα του ΤΕΠ επί της οδού Τρανταλίδου με σύντομη στάση έως 5΄του οχήματος στη ζώνη   «Αποβίβαση Ασθενών Τ.Ε.Π.» και στη συνέχεια στάθμευση στον πλησιέστερο χώρο στάθμευσης. Για άτομα με μειωμένη κινητικότητα προβλέπεται άμεση εξυπηρέτηση στο σημείο αποβίβασης.

  • Περιπατητικοί ασθενείς/συνοδοί

Πρόσβαση πεζή από την είσοδο του ΤΕΠ επί της οδού Τρανταλίδου.

Από τη Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνου

Βορίζια: Προφυλακιστέοι και οι δύο κατηγορούμενοι της οικογένειας Καργάκη για το αιματοκύλισμα

Στη φυλακή οδηγούνται ο 43χρονος γαμπρός του Φανούρη Καργάκη, που φέρεται να πυροβολούσε με καλάσνικοφ την ημέρα του αιματοκυλίσματος στα Βορίζια, καθώς και ο 48χρονος συγγενής του. Και οι δύο κρίθηκαν προφυλακιστέοι με σύμφωνη γνώμη Ανακρίτριας και Εισαγγελέα.

Ο 43χρονος άσκησε το δικαίωμα σιωπής, ενώ ο 48χρονος αρνήθηκε κάθε εμπλοκή, υποστηρίζοντας πως δεν οπλοφορούσε ούτε πυροβόλησε.

Μετά τις νέες προφυλακίσεις, ο συνολικός αριθμός των προσωρινά κρατούμενων για την υπόθεση ανέρχεται σε επτά άτομα — πέντε από την οικογένεια Φραγκιαδάκη και δύο από την οικογένεια Καργάκη.

Οι κατηγορίες που αντιμετωπίζουν οι δύο άνδρες είναι ανθρωποκτονία από πρόθεση και απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή και από κοινού.

Rethymno
overcast clouds
15 ° C
15 °
15 °
73 %
5.6kmh
100 %
Κυ
15 °
Δε
15 °
Τρ
15 °
Τε
16 °
Πε
13 °

Επερχόμενες Εκδηλώσεις