Blog Σελίδα 94

Επιστημονική Ημερίδα “Το θέατρο του Ρεμί ντε Βος και οι προκλήσεις του 21ου αιώνα”

Επιστημονική Ημερίδα με θέμα Το θέατρο του Ρεμί ντε Βος και οι προκλήσεις του 21ου αιώνα

Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2026 – Φοιτητικό Πολιτιστικό Κέντρο Ξενία

Το θέατρο Αντίβαρο και το Εργαστήρι Θεάτρου, Κινηματογράφου, Μουσικής του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης
οργανώνουν επιστημονική ημερίδα αφιερωμένη στον σπουδαίο Γάλλο θεατρικό συγγραφέα Ρεμί ντε Βος

8ο Φεστιβάλ Τέχνης Ν.Σ: Προβολή της ταινίας «Θολός Βυθός» της Ελένης Αλεξανδράκη

Το 8ο Φεστιβάλ Τέχνης Ν.Σ. 2025 (8o N.S. Art Festival 2025) σας προσκαλεί να παρακολουθήσετε την ταινία «ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ» του Γιάννη Ατζακά σε σκηνοθεσία της Ελένης Αλεξανδράκη.

Η σκηνοθέτης – η οποία θα είναι και παρούσα στην προβολή της ταινίας – σημειώνει:

“Η ταινία μου ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ είναι ελεύθερη διασκευή των βιβλίων «Διπλωμένα Φτερά» & «Θολός Βυθός» του Γιάννη Ατζακά. Επικεντρώνεται στην ζωή του Γιάννη, στην σκέψη του, στην ψυχή του και στη διαδρομή του από τη μέρα που ξεριζώνεται από το φυσικό του περιβάλλον και εκτοπίζεται σε έναν κόσμο επιβεβλημένο, μέχρι την στιγμή που καταφέρνει να εξομολογηθεί τα όσα έζησε στον άνθρωπο που τον στοίχειωσε για χρόνια με την απουσία του.

Παρόλο που η ιστορία διαδραματίζεται σε μια παλαιότερη εποχή, δεν επιδιώκεται στην εικόνα της ταινίας ακριβής ιστορική αναπαράσταση. Ο ακαθόριστος χώρος, οι γωνίες λήψης, η ακινησία της μηχανής και οι φακοί που χρησιμοποιήσαμε, επιχειρούν να δημιουργήσουν το σύμπαν του μυαλού του ήρωα. Πραγματικότητα, όνειρα, εφιάλτες και φαντασιώσεις αναδύονται μέσα από το άπατο πηγάδι της μνήμης του…

Συναντήθηκα με το βιβλίο ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ τον Ιούνιο του 2009, όταν η φίλη συγγραφέας Κλαίρη Μιτσοτάκη με κάλεσε στην παρουσίαση του. Δεν ήξερα τίποτα τότε για τον συγγραφέα και για το βιβλίο, και ελάχιστα για το θέμα των Παιδοπόλεων. Από την εξαιρετική παρουσίαση της Μιτσοτάκη, της ιστορικού Riki van Boeschoten και του αείμνηστου φιλόλογου Παναγιώτη Μουλλά πήραμε – όσοι ήμασταν εκεί – μια απολύτως σφαιρική εικόνα του ιστορικού πλαισίου της αφήγησης και του χαρακτήρα που περιγράφεται στο βιβλίο.

Μετά μίλησε ο συγγραφέας Γιάννης Ατζακάς, που είναι ο αληθινός πρωταγωνιστής της αυτοβιογραφικής ιστορίας του. Ήταν εντυπωσιακό να ακούς αυτόν τον άνδρα να μιλάει για την ζωή του και το έργο του. Ήταν αυθεντικά αμήχανος και διέκρινες ίχνη μιας ερμητικά κλειστής μνήμης και κάποιων καταπιεσμένων τραυμάτων, τα οποία παλεύει να απελευθερώσει και να θεραπεύσει μέσα από το γράψιμο. Παρόλο που μεγάλωσα σε εντελώς διαφορετικό κοινωνικό περιβάλλον και σε κατοπινότερη εποχή, ένιωσα μια παράξενη συνάφεια με τον Γιάννη Ατζακά. Ίσως, γιατί στην επταετία της χούντας έτυχε να πηγαίνω στο σχολείο και ο σκοταδισμός και τα ιστορικά ψεύδη που μας δίδασκαν τότε, ήταν περίπου ταυτόσημα με την προπαγάνδα που γινόταν μέσα στις μετεμφυλιακές Παιδοπόλεις.

Η ιδέα του να κάνω μια ταινία από τα βιβλία του Γιάννη Ατζακά αμέσως γαντζώθηκε στο μυαλό μου, γιατί εκτός από τον θελκτικό τρόπο με τον οποίο μεταδίδει ο συγγραφέας την εμπειρία του και την τότε αφέλεια της παιδικής του σκέψης, συνειδητοποίησα πόσο συχνά η προστασία των παιδιών συνδυάζεται με την εκμετάλλευση της αθωότητας τους και πόσο αυτό είναι ένα θέμα που εξακολουθεί να είναι – δυστυχώς – επίκαιρο με χίλιους δυο τρόπους. Μάλιστα σοκαρίστηκα πραγματικά όταν, κάνοντας έρευνα για το σενάριο, ανακάλυψα πολλές αντίστοιχες ιστορίες ανθρώπων απ’ όλο τον κόσμο και σε διάφορες εποχές. Εξού και πριν γυρίσω τον «Θολό Βυθό» έκανα και το ντοκιμαντέρ «Ξεριζωμένοι» που αφορούσε στην ιστορία του Γιάννη αλλά και σε άλλες ιστορίες ξεριζωμένων παιδιών από διάφορα μέρη του κόσμου που ταλαιπωρήθηκαν εξ αιτίας της ανελέητης πολιτικής των τόπων τους.”

Βιογραφικό Σημείωμα

Ελένη Αλεξανδράκη Σκηνοθέτης, Σεναριογράφος, Παραγωγός. Γεννήθηκε το 1957 στην Αθήνα. Σπούδασε κινηματογράφο στην Σορβόννη, Paris I, (License 1980) και στο National Film and TV School της Αγγλίας (Αποφοίτηση 1985). Είναι σεναριογράφος, σκηνοθέτης, παραγωγός ταινιών μυθοπλασίας και ντοκιμαντέρ, γιατί πιστεύει ότι δεν υπάρχει ουσιώδης διαφορά ανάμεσα στα δύο είδη. Ταινίες της έχουν βραβευτεί στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Φιλμογραφία

ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ Μυθοπλασία 2024

ΞΕΡΙΖΩΜΕΝΟΙ Ντοκιμαντέρ 2022

Cosmocinema Award / London Greek Film Festival 2024

ΚΩΣΤΗΣ ΠΑΠΑΓΙΩΡΓΗΣ, ο πιο γλυκός μισάνθρωπος Ντοκιμαντέρ 2018 Βραβείο της ΠEKK / 20ό Φεστ. Ντοκιμαντέρ Θεσ/νίκης. 2018, 1ο βραβείο για το ελληνικό ντοκιμαντέρ / Aegean Docs Festival, 2018 Τιμητική Διάκριση / Docfest της Χαλκίδας 2018

Ο ΑΡΣΙΒΑΡΙΣΤΑΣ ΚΑΙ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ Μυθοπλασία 2008 Χρυσό βραβείο Remi στο WorldFest Χιούστον 2009

Η ΝΟΣΤΑΛΓΟΣ Μυθοπλασία 2004 Ειδική μνεία Φεστιβάλ Οικολογικού Κινηματογράφου Ρόδου, 2005 Ελληνικό Κρατικό Βραβείο Μουσικής στον Νίκο Παπάζογλου 2005

ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΑΙ ΜΥΣΤΗΡΙΩΔΟΥΣ ΜΥΡΟΥ Ντοκιμαντέρ 2002

ΜΥΡΙΖΕΙ ΠΑΣΚΑ Ντοκιμαντέρ 1999

ΣΤΑΓΟΝΑ ΣΤΟΝ ΩΚΕΑΝΟ Μυθοπλασία 1995 Βραβείο Mionneto Film Award / Forum / Φεστιβάλ Βερολίνου 1996, Ειδικό Βραβείο Επιτροπής στην Αμαλία Μουτούση για την ερμηνεία της / Φεστιβάλ Κωνσταντινούπολης 1996 Βραβείο καλύτερης ηθοποιού Φεστιβάλ Βαγιαδολίδ 1996

ΤΩΝΙΑ ΜΑΡΚΕΤΑΚΗ Ντοκιμαντέρ 1994

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Ντοκιμαντέρ 1990 (σειρά 6×30’) Βραβείο στο Φεστιβάλ Κινηματογράφος και Πραγματικότητα 1990.

INFO:

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ: ΘΟΛΟΣ ΒΥΘΟΣ, της Ελένης Αλεξανδράκη

Ημερομηνία: Δευτέρα 27 Οκτωβρίου, στις 20:00

Χώρος: Σπίτι του Πολιτισμού (Ε. Βερνάρδου 12, Ρέθυμνο)

Τηλέφωνο Επικοινωνίας: 6976955084

Μια συγκλονιστική θεατρική παράσταση από το Σύλλογο «Αγάπη» στο Ρέθυμνο!

Το βράδυ της Πέμπτης, 11ης Σεπτεμβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε, στο θέατρο «Ερωφίλη» της Φορτέτζας Ρεθύμνου, από τους ωφελουμένους του Συλλόγου Γονέων-Κηδεμόνων & Φίλων των Ατόμων, Παιδιών και Ενηλίκων με Αναπηρία «ΑΓΑΠΗ», θεατρική παράσταση με τίτλο: «Μην ενοχλείτε… αισθανόμαστε».

Στη συγκλονιστική αυτή παράσταση των ωφελουμένων του Συλλόγου «ΑΓΑΠΗ» υπήρξε πάνδημη συμμετοχή πλήθους ανθρώπων, οι οποίοι προσέλαβαν τα σπουδαία μηνύματά της.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομος, με την ιδιότητα του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου «ΑΓΑΠΗ», εκφράζει τις θερμές και ευγνώμονες ευχαριστίες και τα συγχαρητήριά του σε όλους τους ωφελουμένους, τους εκπαιδευτές και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου, που στήριξαν με κάθε τρόπο, ενεθάρρυναν και βοήθησαν, για να υπάρξει το θαυμάσιο αυτό αποτέλεσμα. Η συλλογική δουλειά και η αξιοποίηση των χαρισμάτων επιφέρουν πάντοτε «γλυκείς καρπούς».

Επίσης, ο Σεβασμιώτατος ευχαριστεί θερμά όλους, όσοι με κάθε τρόπο στήριξαν και στηρίζουν τις δράσεις του Συλλόγου διαχρονικά, και εύχεται πάντοτε το όνομα του Συλλόγου («ΑΓΑΠΗ») να αποτελεί οδοδείκτη στη ζωή και τις επιλογές όλων μας.

«M’ αρέσει δε μ’ αρέσει 2»: Εκδήλωση του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ρεθύμνου

ΣΕ ΣΥΝΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΡΕΘΥΜΝΟΥ, ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΤΕΕ ΤΔΚ.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ρεθύμνου καλεί για δεύτερη φορά, μετά από είκοσι χρόνια, τους κατοίκους του νομού μας να δηλώσουν τι τους αρέσει ή τι δεν τους αρέσει από το φυσικό και δομημένο περιβάλλον του.

Η εκδήλωση «Μ’ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ» θα πραγματοποιηθεί σε συνδιοργάνωση με το Τμήμα Πολιτισμού του Δήμου Ρεθύμνης μετά από πρωτοβουλία του Αντιδήμαρχου Πολιτισμού και αρχιτέκτονα κ. Μάνου Τσάκωνα και με τη Νομαρχιακή Επιτροπή Ρεθύμνου ΤΕΕ ΤΔΚ, με στόχο την καθιέρωση ενός ετήσιου θεσμού κατά τη διάρκεια του οποίου ο Δήμος μας θα τιμά με παρόμοιες εκδηλώσεις την Παγκόσμια Ημέρα Αρχιτεκτονικής, που γιορτάζεται την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου έκαστου έτους.

Η φετινή κεντρική εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο Σπίτι του Πολιτισμού τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2025 και έχει στόχο να ακτινογραφήσει τις ποιότητες του περιβάλλοντος και πώς αυτές γίνονται αντιληπτές από τους κατοίκους του.

Οι πολίτες καλούνται να καταθέσουν φωτογραφικό υλικό συνοδευμένο με παρατηρήσεις που θα φωτίζουν τις θετικές ή αρνητικές πλευρές των χώρων διαβίωσής τους, των πόλεων, των οικισμών και του φυσικού περιβάλλοντος.

Η συλλογή του υλικού θα γίνει τόσο ηλεκτρονικά όσο και δια ζώσης στο Σπίτι του Πολιτισμού και θα εκτεθεί σε έντυπη μορφή στο Σπίτι του Πολιτισμού από την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου έως και την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025.

Η ηλεκτρονική καταχώρηση φωτογραφιών μπορεί να γίνει στην διεύθυνση Μ’ ΑΡΕΣΕΙ ΔΕ Μ’ ΑΡΕΣΕΙ 2 από την ημέρα δημοσίευσης του παρόντος και μέχρι την Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2025. Αυτές οι φωτογραφίες θα εκτυπωθούν και θα αναρτηθούν από τους διοργανωτές.

Από την Παρασκευή 3 Οκτωβρίου έως και τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου, όσοι πολίτες δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν ηλεκτρονικά μέσα, θα μπορούν οι ίδιοι να προσκομίσουν και να αναρτήσουν τις τυπωμένες φωτογραφίες τους σε ειδικές πινακίδες που θα υπάρχουν στον όροφο στο Σπίτι του Πολιτισμού, τις ώρες και μέρες λειτουργίας της έκθεσης.

Η έκθεση θα εγκαινιαστεί επίσημα το απόγευμα της Δευτέρας 06 Οκτωβρίου,όπου καιθα πραγματοποιηθεί ομιλία του γνωστού καθηγητή του ΕΜΠ κ. Τάση Παπαϊωάννου, ο οποίος με το μαχητικό λόγο του έχει πολλές φορές αναδείξει τις πολύ-επίπεδες και προβληματικές σχέσεις ανθρώπου-φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος, ειδικά μέσα στις πόλεις.

Οι ώρες και ημέρες λειτουργίας της έκθεσης και της ομιλίας θα ανακοινωθούν σύντομα σε νέα ανακοίνωση.

Απώτερος στόχος του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Ρεθύμνου, είναι να γίνει μια πρώτη ‘διάγνωση’ -απαραίτητη προϋπόθεση- για τη ‘θεραπεία’ και για την ‘ποιοτική διατήρηση’ των στοιχείων του δομημένου και φυσικού περιβάλλοντός μας που ευνοούν την αμφίδρομη σχέση φύσης-ανθρώπου και οριοθετούν ένα πλαίσιο αμοιβαίας αειφορίας.

Η διαδικασία αυτή βρίσκεται στον πυρήνα της αρχιτεκτονικής, που όπως όλες οι άλλες τέχνες ανυψώνει τον άνθρωπο και τον κάνει να ζει καλύτερα.

Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Ρεθύμνου, καλεί τους συμπολίτες και τους συναδέλφους να συμμετέχουν σε αυτή τη γιορτή της αρχιτεκτονικής η οποία θα μας οδηγήσει στο να αναλογιστούμε το ‘ειδικό βάρος’ της αρχιτεκτονικής και τη θέση που έχει (ή που θα μπορούσε να έχει) μέσα στο κοινωνικό σύνολο όχι μόνο του νομού μας, αλλά και όλης της χώρας μας.

«Sumud»: Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη φιλοξενείται στο The Garage Theatre

Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη ξεκινάει το ταξίδι του στην Κρήτη κάνοντας πρεμιέρα στο The Garage Theatre στις 3, 4 και 5 Οκτωβρίου.

ΘΕΜΑ:

Sumud, αντίσταση, ως ριζωμένη πράξη ύπαρξης. Μία γυναίκα της Παλαιστίνης μαζεύει τις πέτρες απ’ τον γκρεμισμένο τοίχο του σπιτιού της, απευθύνεται στους σκοπευτές της κι ετοιμάζεται να συναντήσει τον Μάρτυρα σύζυγό της, δίπλα στη ρίζα της ελιάς.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το έργο Sumud είναι ένας θεατρικός μονόλογος σε δέκα εικόνες για την αντίσταση, εμπνευσμένος από τις μορφές αγώνα του παλαιστινιακού λαού. Η κωδικοποίηση του λόγου και η προφορικότητα του σώματος έχουν την ίδια πυκνότητα με το κείμενο, ώστε να μεταφέρουν τον κραδασμό της ανθρώπινης ψυχής που αποχωρίζεται το σώμα. Ο φόβος και η αλλοτρίωση που βιώνει όλος ο πλανήτης, μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή, με την καθαρότητα και την απλότητα προσώπου που έχει βιώσει την τραγωδία. Η ιερή ελιά – βασικό σκηνικό αντικείμενο, ακουμπά στη συνείδηση όλων των μεσογειακών λαών, από το ανατολικό άκρο της Γάζας ως το δυτικό της Ισπανίας. Το έργο έρχεται να φωτίζει τον αγώνα ενός λαού που αντιστέκεται σχεδόν έναν αιώνα σ’ ένα πάνοπλο κράτος. Το έργο άρχεται απ’ τον ρεαλισμό των καταγεγραμμένων γεγονότων και ανέρχεται σε υπαρξιακό ποιητικό λόγο, σε προσωπικά και συλλογικά διλήμματα/συγκρούσεις που βιώνουμε όλοι. Το έργο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του δολοφονημένου παλαιστίνιου δημοσιογράφου, Anas al-Sharif.

Παραστάσεις μέσα στον Οκτώβριο σε τρεις θεατρικούς χώρους: Στο The Garage (Ρέθυμνο), στις Χωρομορφές (Ηράκλειο) και στο Θέατρο 73100 (Χανιά).

Με τη συνεργασία της Δάφνης Ντι Γκρεγκόριο στα σκηνικά, του σύριου σολίστα Mohamad Fityan στη μουσική της παράστασης και της ηθοποιού Ευγενίας Λύτρα, η Γενιά 20 ανοίγει στο θέατρο τη θεματική του αγώνα των παλαιστινίων.

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30
Σάββατο 4 Οκτωβρίου – The Garage Ρέθυμνο 21.30
Κυριακή 5 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30

Συγγραφή- Σκηνοθεσία: Νικόλας Δροσάκης
Μουσική: Mohamad Fityan
Σκηνικά: Dafne Di Gregorio
Ερμηνεία: Ευγενία Λύτρα
Παραγωγή: Γενιά 20 ΑΜΚΕ
Διάρκεια: 55’

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Ενδεικτική τιμή έκδοσης έργου: 10 ευρώ
Website: https://gen20.net/sumud
Κρατήσεις-Online Εισιτήρια: https://gen20.net/book
Τηλ: +306945031693

«Sumud»: Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη φιλοξενείται στο The Garage Theatre

Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη ξεκινάει το ταξίδι του στην Κρήτη κάνοντας πρεμιέρα στο The Garage Theatre στις 3, 4 και 5 Οκτωβρίου.

ΘΕΜΑ:

Sumud, αντίσταση, ως ριζωμένη πράξη ύπαρξης. Μία γυναίκα της Παλαιστίνης μαζεύει τις πέτρες απ’ τον γκρεμισμένο τοίχο του σπιτιού της, απευθύνεται στους σκοπευτές της κι ετοιμάζεται να συναντήσει τον Μάρτυρα σύζυγό της, δίπλα στη ρίζα της ελιάς.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το έργο Sumud είναι ένας θεατρικός μονόλογος σε δέκα εικόνες για την αντίσταση, εμπνευσμένος από τις μορφές αγώνα του παλαιστινιακού λαού. Η κωδικοποίηση του λόγου και η προφορικότητα του σώματος έχουν την ίδια πυκνότητα με το κείμενο, ώστε να μεταφέρουν τον κραδασμό της ανθρώπινης ψυχής που αποχωρίζεται το σώμα. Ο φόβος και η αλλοτρίωση που βιώνει όλος ο πλανήτης, μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή, με την καθαρότητα και την απλότητα προσώπου που έχει βιώσει την τραγωδία. Η ιερή ελιά – βασικό σκηνικό αντικείμενο, ακουμπά στη συνείδηση όλων των μεσογειακών λαών, από το ανατολικό άκρο της Γάζας ως το δυτικό της Ισπανίας. Το έργο έρχεται να φωτίζει τον αγώνα ενός λαού που αντιστέκεται σχεδόν έναν αιώνα σ’ ένα πάνοπλο κράτος. Το έργο άρχεται απ’ τον ρεαλισμό των καταγεγραμμένων γεγονότων και ανέρχεται σε υπαρξιακό ποιητικό λόγο, σε προσωπικά και συλλογικά διλήμματα/συγκρούσεις που βιώνουμε όλοι. Το έργο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του δολοφονημένου παλαιστίνιου δημοσιογράφου, Anas al-Sharif.

Παραστάσεις μέσα στον Οκτώβριο σε τρεις θεατρικούς χώρους: Στο The Garage (Ρέθυμνο), στις Χωρομορφές (Ηράκλειο) και στο Θέατρο 73100 (Χανιά).

Με τη συνεργασία της Δάφνης Ντι Γκρεγκόριο στα σκηνικά, του σύριου σολίστα Mohamad Fityan στη μουσική της παράστασης και της ηθοποιού Ευγενίας Λύτρα, η Γενιά 20 ανοίγει στο θέατρο τη θεματική του αγώνα των παλαιστινίων.

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30
Σάββατο 4 Οκτωβρίου – The Garage Ρέθυμνο 21.30
Κυριακή 5 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30

Συγγραφή- Σκηνοθεσία: Νικόλας Δροσάκης
Μουσική: Mohamad Fityan
Σκηνικά: Dafne Di Gregorio
Ερμηνεία: Ευγενία Λύτρα
Παραγωγή: Γενιά 20 ΑΜΚΕ
Διάρκεια: 55’

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Ενδεικτική τιμή έκδοσης έργου: 10 ευρώ
Website: https://gen20.net/sumud
Κρατήσεις-Online Εισιτήρια: https://gen20.net/book
Τηλ: +306945031693

«Sumud»: Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη φιλοξενείται στο The Garage Theatre

Το πρωτότυπο έργο του Νικόλα Δροσάκη ξεκινάει το ταξίδι του στην Κρήτη κάνοντας πρεμιέρα στο The Garage Theatre στις 3, 4 και 5 Οκτωβρίου.

ΘΕΜΑ:

Sumud, αντίσταση, ως ριζωμένη πράξη ύπαρξης. Μία γυναίκα της Παλαιστίνης μαζεύει τις πέτρες απ’ τον γκρεμισμένο τοίχο του σπιτιού της, απευθύνεται στους σκοπευτές της κι ετοιμάζεται να συναντήσει τον Μάρτυρα σύζυγό της, δίπλα στη ρίζα της ελιάς.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Το έργο Sumud είναι ένας θεατρικός μονόλογος σε δέκα εικόνες για την αντίσταση, εμπνευσμένος από τις μορφές αγώνα του παλαιστινιακού λαού. Η κωδικοποίηση του λόγου και η προφορικότητα του σώματος έχουν την ίδια πυκνότητα με το κείμενο, ώστε να μεταφέρουν τον κραδασμό της ανθρώπινης ψυχής που αποχωρίζεται το σώμα. Ο φόβος και η αλλοτρίωση που βιώνει όλος ο πλανήτης, μεταφέρεται στη θεατρική σκηνή, με την καθαρότητα και την απλότητα προσώπου που έχει βιώσει την τραγωδία. Η ιερή ελιά – βασικό σκηνικό αντικείμενο, ακουμπά στη συνείδηση όλων των μεσογειακών λαών, από το ανατολικό άκρο της Γάζας ως το δυτικό της Ισπανίας. Το έργο έρχεται να φωτίζει τον αγώνα ενός λαού που αντιστέκεται σχεδόν έναν αιώνα σ’ ένα πάνοπλο κράτος. Το έργο άρχεται απ’ τον ρεαλισμό των καταγεγραμμένων γεγονότων και ανέρχεται σε υπαρξιακό ποιητικό λόγο, σε προσωπικά και συλλογικά διλήμματα/συγκρούσεις που βιώνουμε όλοι. Το έργο είναι αφιερωμένο στη μνήμη του δολοφονημένου παλαιστίνιου δημοσιογράφου, Anas al-Sharif.

Παραστάσεις μέσα στον Οκτώβριο σε τρεις θεατρικούς χώρους: Στο The Garage (Ρέθυμνο), στις Χωρομορφές (Ηράκλειο) και στο Θέατρο 73100 (Χανιά).

Με τη συνεργασία της Δάφνης Ντι Γκρεγκόριο στα σκηνικά, του σύριου σολίστα Mohamad Fityan στη μουσική της παράστασης και της ηθοποιού Ευγενίας Λύτρα, η Γενιά 20 ανοίγει στο θέατρο τη θεματική του αγώνα των παλαιστινίων.

Παρασκευή 3 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30
Σάββατο 4 Οκτωβρίου – The Garage Ρέθυμνο 21.30
Κυριακή 5 Οκτωβρίου- The Garage Ρέθυμνο 21.30

Συγγραφή- Σκηνοθεσία: Νικόλας Δροσάκης
Μουσική: Mohamad Fityan
Σκηνικά: Dafne Di Gregorio
Ερμηνεία: Ευγενία Λύτρα
Παραγωγή: Γενιά 20 ΑΜΚΕ
Διάρκεια: 55’

Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Ενδεικτική τιμή έκδοσης έργου: 10 ευρώ
Website: https://gen20.net/sumud
Κρατήσεις-Online Εισιτήρια: https://gen20.net/book
Τηλ: +306945031693

Το Δημοτικό Ωδείο Ρεθύμνου αναζητά συνεργάτες!

Το Δημοτικό Ωδείο Ρεθύμνου ανοίγει τις πόρτες του και αναζητά νέους συνεργάτες!

Αν αγαπάς τη μουσική και θέλεις να μοιραστείς τη γνώση και το ταλέντο σου με τους μαθητές μας, αυτή είναι η ευκαιρία σου να γίνεις μέλος της εκπαιδευτικής μας ομάδας.

Η προκήρυξη για την κάλυψη θέσεων καθηγητών μουσικής βρίσκεται σε εξέλιξη.

  • Βρες την προκήρυξη στο www.rethymno.gr
  • Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 20 Σεπτεμβρίου 2025
  • Πληροφορίες: Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού, τηλ. 28313 41350 (κα. Σταγκουράκη)

Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα δημιουργικό, εμπνευσμένο και γεμάτο μουσική περιβάλλον για τους μαθητές μας.

Αν πιστεύεις ότι μπορείς να συμβάλεις σε αυτό, σε περιμένουμε με χαρά!

Μεταναστευτικό: Aσφυξία στη δομή στα Χανιά – Συνεχίζονται οι ροές

Σε δύσκολη κατάσταση βρίσκεται η πρόχειρη δομή φιλοξενίας στην Αγιά Χανίων, όπου παραμένουν εγκλωβισμένοι 1.139 μετανάστες, αρκετοί από τους οποίους βρίσκονται εκεί από τον Δεκαπενταύγουστο.

Ο συνδυασμός αδυναμίας συνεργασίας μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων και η έλλειψη προετοιμασίας για τη μεταφορά τους σε οργανωμένες δομές της ηπειρωτικής χώρας έχει οδηγήσει σε συνθήκες κράτησης που δεν πληρούν τις απαραίτητες προδιαγραφές.

Την προηγούμενη Παρασκευή το βράδυ αποχώρησαν από τα όρια των χωρικών υδάτων της Λιβύης οι δύο φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονταν στο σημείο επί 2,5 μήνες. Πληροφορίες της «Καθημερινής» αναφέρουν ότι τα δύο πλοία, που διέθεταν τον κατάλληλο εξοπλισμό για να εντοπίζουν τις βάρκες από τη Λιβύη και να ενημερώνουν τις Αρχές, επέστρεψαν στον ναύσταθμο, ενώ δεν υπάρχει ενημέρωση για το εάν και πότε σχεδιάζεται να επιστρέψουν.

Στην περιοχή παραμένει μόνο ένα πλοίο γενικής υποστήριξης, το οποίο όμως δεν διαθέτει τον τεχνικό εξοπλισμό των φρεγατών.

Παράλληλα, οι καιρικές συνθήκες που επικράτησαν στη θαλάσσια περιοχή νοτίως της Κρήτης ήταν ευνοϊκές για το ταξίδι των σκαφών από τη Λιβύη. Ταυτόχρονα εκδίδονται αποφάσεις και ψηφίζονται νόμοι, χωρίς, ωστόσο, να έχει γίνει η κατάλληλη προεργασία για να εφαρμοστούν.

Η τροπολογία του Ιουλίου, που αναστέλλει την κατάθεση αιτημάτων ασύλου για όσους φθάνουν από τη Λιβύη, καθιστά τους μετανάστες «κρατούμενους», ωστόσο οι δυνατότητες φύλαξης είναι περιορισμένες, με μόλις δέκα άτομα από την Αστυνομία και το Λιμενικό να βρίσκονται στον χώρο. Ήδη έχουν καταγραφεί περιστατικά ασθενειών, ενώ οι μετανάστες προχώρησαν και σε αποχή από το φαγητό σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Την ίδια στιγμή, οι αφίξεις νοτίως της Κρήτης συνεχίζονται, με περισσότερους από 900 ανθρώπους να εντοπίζονται μόνο τις τελευταίες ημέρες.

Υπό την πίεση της κατάστασης, τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη, Μετανάστευσης και Ασύλου και Ναυτιλίας αποφάσισαν να οργανώσουν τη μεταφορά μέρους των μεταναστών σε δομές της ηπειρωτικής Ελλάδας, με την πρώτη μετακίνηση περίπου 200 ατόμων να αναμένεται άμεσα.

Στο μεταξύ, η Κομισιόν υπογράμμισε εκ νέου χθες τη σημασία της πολιτικής και της κατάστασης ασφάλειας της Λιβύης, ενώ επιβεβαίωσε ότι η Ευρωπαϊκή Ενωση είναι σε επαφή με όλους τους αρμόδιους παράγοντες στη χώρα της Βόρειας Αφρικής για το ζήτημα της αύξησης των μεταναστευτικών ροών προς την Κρήτη.

Η Ομάδα Scarmi & η Περιφέρεια Κρήτης παρουσιάζουν: «Αντήχηση_ μια ακουστική συνάντηση με τη μνήμη» – Ηχητική performance & «Της μνήμης τα τάματα» – Εικαστική έκθεση

Στο Κέντρο Βυζαντινών Τεχνών (Ρέθυμνο), την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου. Ώρα: 18.00.

Η δράση «Αντήχηση» είναι μια ηχητική performance, η οποία αξιοποιεί την τεχνική της ακρόασης με ακουστικά, και βασίζεται στην γραπτή προφορική μαρτυρία της Ιωάννας Παρρά, το γένος Παπουτσάκη, που γεννήθηκε το 1926 στον Αλικιανό Χανίων η οποία έζησε από κοντά τα γεγονότα του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου στην Κρήτη. Η συνέντευξή της καταγράφηκε το 2014 από τον τότε μαθητή Νικόλαο Μελικίδη.

Στο πλαίσιο της δράσης, οι θεατές καλούνται να συμμετάσχουν σε μια τελετουργική εμπειρία ακρόασης, σε ένα σημείο με θέα, φορώντας ακουστικά. Μέσα από την αφήγηση και τη συνοδευτική πρωτότυπη μουσική σύνθεση, ο χώρος μετατρέπεται σε τόπο μνήμης και συναισθηματικής σύνδεσης με το παρελθόν.

Παράλληλη Εικαστική Έκθεση

Τη δράση «Αντήχηση» συνοδεύει η εικαστική εγκατάσταση «Της μνήμης τα τάματα» της Μαρίας Τσουκνάκη, εικαστικού και αφηγήτριας. Εικαστική εγκατάσταση που διαπραγματεύεται την ανάγκη του ανθρώπου να βρει παρηγοριά μέσα από την επίκληση στο θείο αλλά και τα ανεξίτηλα σημάδια που αφήνουν η μνήμη και τα βιώματα. Το έργο, εμπνευσμένο και αυτό από τη μαρτυρία της Ιωάννας Παρρά, συνδιαλέγεται με την performance της Scarmi, προσφέροντας ένα πολυαισθητηριακό περιβάλλον και ενισχύοντας τον βιωματικό χαρακτήρα της εκδήλωσης.

Οι δράσεις παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά σε παραγωγή του Πολιτιστικού Συλλόγου Κοντομαρί \3ο Φεστιβάλ Κοντομαρί – Ημέρες Μνήμης | Η Μνήμη & συμπαραγωγή με το Ιστορικό Αρχείο Κρήτης Γ.Α.Κ. ως μέρος του καλλιτεχνικού περίπατου «Μικρές Σκηνές».

Πότε: Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου

Που: Κέντρο Βυζαντινών Τεχνών (Εθ. Αντιστάσεως 84, Ρέθυμνο 741 31)

Ώρες: 18.00, 18.30, 19.00, 19.30, 20.00, 20.30, 21.00, 21.30

(Η δράση παρουσιάζεται σε μικρές ομάδες των 16 ατόμων ανά 30 λεπτά, και δεν είναι προσβάσιμη για άτομα με κινητικές δυσκολίες).

Είσοδος: Ελεύθερη

Συντελεστές:

Σύλληψη / αφήγηση / δραματουργία: Αποστολάκη Ελεάννα

Σύνθεση μουσικής / μίξη ήχου: Φλουρής Μιχάλης

Παράλληλη δράση / Εικαστική εγκατάσταση:Τσουκνάκη Μαρία

Οργάνωση παραγωγής: Ομάδα Scarmi / Αντανακλάσεις ΑΜΚΕ 

Η δράση υλοποιείται με τη συνδιοργάνωση της Περιφέρειας Κρήτης.

Παρουσίαση του βιβλίου «Εκεί όπου οι στάχτες ανθίζουν»

Το βιβλίο της Μαρία Καμηλάκη – Μανωγιαννάκη «Εκεί όπου οι στάχτες ανθίζουν», θα παρουσιαστεί την Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου στις 19.00 στο Σπίτι του Πολιτισμού, υπό την αιγίδα του Δήμου Ρεθύμνης

Μιλάνε για το βιβλίο:

  • Γιώργος Φρυγανάκης, φιλόλογος, λογοτέχνης
  • Εύα Λαδιά, δημοσιογράφος, λογοτέχνης
  • Αδάμος Μουζουρής, φιλόλογος, λογοτέχνης
  • Μαρία Καμηλάκη – Μανωγιαννάκη, συγγραφέας

Αποσπάσματα διαβάζουν:

  • Εύα Περπυράκη, φυσικός
  • Θοδωρής Ρηγινιώτης, θεολόγος

Συντονίζει ο Νίκος Δερεδάκης, δάσκαλος, ιστορικός ερευνητής

Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν την παράσταση «Αλλοπαρμένοι» Μύθοι» στις Μαργαρίτες

Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση «Αλλοπαρμένοι» Μύθοι του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, στην Πλατεία της Κατοχωριάς στις Μαργαρίτες Μυλοποτάμου.

Στην εισαγωγή και τα ιντερμέδια ακούγονται αποσπάσματα από το προοίμιο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω για τους Αλλοπαρμένους Μύθους (1948), μτφ. Βαγγέλης Γλυκόπουλος, με τη συνοδεία αποσπασμάτων των έργων του Ludwig van Beethoven.

Υπόθεση

Οι ατομικές βόμβες που ρίξανε οι Αμερικανοί στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι το 1945 άλλαξαν τον ρου της ιστορίας. Παρόλο τον φόβο της ολικής καταστροφής όμως, η ανθρωπότητα δεν σταμάτησε να διεξάγει πολέμους με άλλους τρόπους. Πώς θα εξελιχθεί άραγε το ανθρώπινο είδος μετά από χιλιάδες χρόνια; Θα καταφέρει άραγε να ξεφορτωθεί τη βιολογική του υπόσταση; Σε τι θα μετουσιωθεί η συσσώρευση της γνώσης και της δύναμης;

Ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω, στο τέλος της ζωής του, δίνει τη δική του εκδοχή για το μέλλον της ανθρωπότητας. Ως ένας ιδιαίτερος «προφήτης», αναλύει όλα αυτά τα διαχρονικά ζητήματα που μας απασχολούν. Οι ανησυχίες του είναι επίκαιρες και μας βοηθάνε να δούμε πώς θα ξεπεράσουμε τις Σκοτεινές Εποχές που ζούμε.

Για την παράσταση

Η ομάδα μας φέτος κλείνει 25 χρόνια ζωής και δημιουργίας. Οι εμπειρίες που έχουμε αποκτήσει, μέσα από αυτό το ταξίδι, είναι πολλές. Οι εποχές αλλάζουν με ραγδαίους ρυθμούς και είναι φορές που η ματαιότητα μάς έχει καταβάλλει. Και τότε εμφανίζεται ως «από μηχανής θεός» κάτι που θα μας δώσει ώθηση και θα μας πεισμώσει να συνεχίσουμε. Αυτόν τον ρόλο έπαιξε φέτος ο Τζορτζ Μπέρναρντ Σω.

Οι «Αλλοπαρμένοι μύθοι» γράφτηκαν το 1948. Είναι έξι αυτοτελείς ιστορίες που περιγράφουν το πέρασμα των μελλοντικών αιώνων και χιλιετηρίδων. Η πρώτη ιστορία ξεκινάει με το τέλος του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, ενώ η έκτη και τελευταία ιστορία καταλήγει στην ανθρωπότητα που θα ζει χιλιάδες, ίσως κι εκατομμύρια έτη μετά. Σε αυτές τις έξι ιστορίες προσθέσαμε ένα μικρό θεατρικό του Σω ως πρόλογο. «Ο Άρθουρ και η ακετόνη» περιγράφει τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο και πώς οι Άγγλοι «χάρισαν» την Παλαιστίνη στους σιωνιστές.

«Συναντηθήκαμε» τυχαία με το «αλλοπαρμένο» αυτό έργο του Σω κι ενθουσιαστήκαμε. Τον μελετήσαμε και προσπαθήσαμε μέσα από την τσίρι ματιά μας να τον κατανοήσουμε και να τον αποδώσουμε. Ο Σω υποστήριζε πως η αναζήτηση της γνώσης και της δύναμης δεν σταματάει ποτέ. Καταπιάνεται με βαθιά φιλοσοφικά και πολιτικά θέματα χρησιμοποιώντας το καυστικό του χιούμορ, το οποίο ήταν και το βασικό μας εφόδιο για να διηγηθούμε τις φουτουριστικές ιστορίες του. Θέμα του η εξουσία κι ο πολέμος, η τεχνολογία και το μέλλον, η διδασκαλία κι η μάθηση.

Δεν είναι αισιόδοξος για το τι θα ακολουθήσει, αλλά μέσα από τα κείμενά του διαγράφονται, ξεκάθαρα, όλες οι δυνατές επιλογές. Ας επιλέξουμε, λοιπόν, πώς θέλουμε να συνεχίσουμε τις ζωές μας, ποιους δρόμους θα διαλέξουμε, τους ανθρώπους με τους οποίους θα συμπορευτούμε στον δρόμο της ελευθερίας και της αλληλεγγύης.
«…Και ποια μπορεί να είναι η άμυνα; Μέσα στον ερμαφροδιτισμό των ημερών όπου η επιθετική κριτική δεν σπάει τα μούτρα της σ’ έναν σκληρό τοίχο, αφού τίποτα πια δεν συναντιέται και δεν συγκρούεται με τίποτα, αλλά βουλιάζει και προστίθεται στο υπάρχον, η καλύτερη άμυνα ίσως τελικά να μην είναι η επίθεση αλλά η μίμηση του σκαντζόχοιρου: όχι το χριστιανικά και αισθητικά κατοχυρωμένο “μη μου άπτου” του ευαίσθητου άνθους που ανήκει από τώρα κιόλας στην κομβιοδόχη του μέλλοντος, αλλά η αδικαίωτη και μονότονη άρνηση του ξεράγκαθου: “Όσα είπαμε παλιά ισχύουν”» (Γεράσιμος Λυκιαρδόπουλος, Η «Ρωμιοσύνη» στον Παράδεισο, εκδ. Έρασμος, 1983)

Συντελεστές

Παίζουν: Ντίνα Μαυρίδου, Νίκος Γλυκόπουλος, Μαρίνος Μουζάκης
Στον ρόλο του Τζορτζ Μπέρναρντ Σω ακούγεται η φωνή του Γρηγόρη Κλιούμη.
Μετάφραση-κούκλες-μάσκες-κοστούμια: Μαρία Μαρκοπούλου
Σκηνικά-αφίσα-εξώφυλλο προγράμματος: Διονύσης Ματαράγκας
Κατασκευή κοστουμιών: Αγγελική Βασιλοπούλου
Κατασκευή σκηνικού: Κώστας Βαλατσός
Κατασκευή σκηνικών αντικειμένων: Μαρία Μαρκοπούλου, Ντίνα Μαυρίδου, Νίκος Γλυκόπουλος, Ολυμπία Ζωγοπούλου-Παπαλιάκου
Ηχοληψία-μίξη ήχου: Νίκος Γιούσεφ
Διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου
Σκηνοθεσία, κινησιολογία, μουσικές επιλογές, παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2025

Παρουσίαση του βιβλίου «Περιήγηση στη Σκοτεινή Κρήτη» του Χάρη Παπαδάκη

Η ομάδα «Εμείς και Εμείς» σας προσκαλεί στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Χάρη Παπαδάκη με τίτλο «Περιήγηση στη Σκοτεινή Κρήτη», που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2025, στις 11:00 π.μ., στο Ωδείο Ρεθύμνου.

Ο γνωστός ιστοριοδίφης και δικηγόρος Χάρης Παπαδάκης, μέσα από το συγγραφικό του έργο, μας οδηγεί σε μια διαφορετική όψη της Κρήτης, γεμάτη ξεχασμένα μνημεία, άγνωστες λέξεις και έννοιες, αλλά και μια ιστορία που παραμένει συχνά στο περιθώριο.

Η παρουσίαση του βιβλίου θα πλαισιωθεί από τους Όλγα Σπυριδάκη – Πλαΐτη, Νίκο Δερεδάκη, Ευτύχη Τζιρτζιλάκη και Γιώργο Φρυγανάκη.

Είσοδος ελεύθερη

Πλεύση Ελευθερίας: «Επιβεβαιώνεται η Ζωή Κωνσταντοπούλου για τη νέα οργιώδη προσπάθεια συγκάλυψης ευθυνών στο Έγκλημα των Τεμπών»

Μια ακόμη μεθόδευση γύρω απ’ το Έγκλημα των Τεμπών, την οποία η Ζωή Κωνσταντοπούλου είχε αποκαλύψει από την προηγούμενη εβδομάδα, έρχεται στο φως και αποδεικνύεται. 

Η Ζωή, ως συνήγορος οικογενειών θυμάτων, μετέβη μαζί με τους συγγενείς, στις 8 Σεπτέμβρη, στο Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας, προκειμένου να συναντηθούν με τον Εφέτη Ειδικό Ανακριτή και να λάβουν γνώση της δικογραφίας. Ωστόσο βρήκαν τις πόρτες κλειστές και τη δικογραφία να μεταβιβάζεται με παράτυπο τρόπο στην Εισαγγελία Εφετών, με τη Ζωή και τους συγγενείς να προχωρούν στην κατάθεση μήνυσης και αναφοράς κατά του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, του Εφέτη Ανακριτή και κάθε προσώπου που ενεπλάκη, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, σε αυτή την «παράνομη διαχείριση» της δικογραφίας.

Πριν περάσει μια εβδομάδα, νέο επεισόδιο κουκουλώματος έλαβε χώρα χθες, Δευτέρα 15/9, αφού ο μηνυθείς Εισαγγελέας Εφετών Λάμπρος Τσόγκας, χωρίς να παραλάβει καν και να διαβάσει την δικογραφία, απέστειλε πρόταση 1.000 σελίδων, προφανώς γραμμένη σε άλλο χρόνο, για το κλείσιμο της Ανάκρισης και την άρον-άρον παραπομπή της υπόθεσης σε δίκη, την ώρα που οι συγγενείς των θυμάτων διαμαρτύρονται για το κουκούλωμα και ζητούν πλήρη διαλεύκανση.

Με δηλώσεις της η Ζωή Κωνσταντοπούλου τόνισε:

«Την περασμένη εβδομάδα με συγγενείς θυμάτων του Εγκλήματος των Τεμπών, καταθέσαμε μήνυση κατά του Εισαγγελέα Εφετών Λάρισας και του Ειδικού Εφέτη Ανακριτή Λάρισας, γιατί διαπιστώσαμε ότι συμπράττουν με τρόπο αξιόποινο στη συγκάλυψη των ευθυνών για το Έγκλημα των Τεμπών, στο κουκούλωμα των στοιχείων, και μεθοδεύουν από κοινού με την Κυβέρνηση την μη διερεύνηση.

Επιβεβαιωνόμαστε με τον πιο ηχηρό τρόπο, καθώς αποδεικνύεται ότι ο Εισαγγελέας Εφετών Τσόγκας, χωρίς να έχει διαβάσει την δικογραφία, που περιέχει έγγραφα που απαριθμούνται σε 178 σελίδες-178 σελίδες είναι μόνο ο κατάλογος των εγγράφων- χωρίς να έχει δώσει πρόσβαση στη δικογραφία, χωρίς να έχει καν παραλάβει νομίμως τη δικογραφία, διατυπώνει πρόταση προκειμένου η υπόθεση να φύγει άρον-άρον από τη διερεύνηση και να πάει στο ακροατήριο χωρίς λογοδοσία πολύ υψηλά ιστάμενων εμπλεκομένων.

Είναι δεδομένο ότι αυτή η μεθόδευση γίνεται από κοινού με την Κυβέρνηση και, βεβαίως, με τον Υπουργό Δικαιοσύνης, που φέρνει μια διάταξη περιστολής των δικαιωμάτων των κατηγορουμένων, που είναι όμως και περιστολή των δικαιωμάτων των θυμάτων, γιατί αναφέρεται σε δικαιώματα πρόσβασης στη δικογραφία, δικαιώματα που τα θύματα έχουν, όταν έχει τα αντίστοιχα δικαιώματα και ο κατηγορούμενος.

Μιλάμε για την οργιώδη προσπάθεια μιας ένοχης Κυβέρνησης και μιας ένοχης εξουσίας να αποσείσει τις ευθύνες της. Και μιλάμε, βεβαίως, για επίορκους λειτουργούς, οι οποίοι κάνουν τα χατίρια σε εμπλεκόμενα στο Έγκλημα κυβερνητικά πρόσωπα.

Αυτή η μεθόδευση δεν θα περάσει. Θα βρει απέναντί της, όχι μόνο τις οικογένειες των θυμάτων, όχι μόνο τους επιζώντες και τις επιζώσες, αλλά και ολόκληρη την κοινωνία, η οποία δεν διαπραγματεύεται το αίτημα για Δικαιοσύνη.

Η Δικαιοσύνη θα λάμψει, η Αλήθεια θα επικρατήσει και όλοι αυτοί που νομίζουν ότι θα γλιτώσουν, θα οδηγηθούν πολύ σύντομα εκεί όπου πρέπει να ερευνώνται οι ευθύνες εκείνων που εμπλέκονται σε κακουργήματα σε βάρος της ανθρώπινης ζωής

ΝΙΚΗ: 14 Σεπτεμβρίου – Ημέρα Εθνικής Μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας

Η 14η Σεπτεμβρίου, ημέρα που καθιερώθηκε ομόφωνα από τη Βουλή των Ελλήνων το 1998 ως Ημέρα Εθνικής Μνήμης, μας καλεί να σκύψουμε με δέος και σεβασμό στη θυσία των αδελφών μας που υπέστησαν τη Γενοκτονία του Μικρασιατικού Ελληνισμού.

Τιμούμε τα θύματα της Μικρασιατικής Καταστροφής: τους χιλιάδες Έλληνες που εξοντώθηκαν, εκτοπίστηκαν και ξεριζώθηκαν βίαια από τις πατρογονικές τους εστίες. Η φλόγα της Σμύρνης, που το 1922 έκαψε ζωές, περιουσίες και πολιτισμό, έγινε σύμβολο του μεγάλου ξεριζωμού, αλλά και πηγή ιστορικής μνήμης και ευθύνης.

Στη θύμιση των προσφύγων του Μικρασιατικού Ελληνισμού, που με πίστη, μόχθο και αξιοπρέπεια αναγέννησαν την Ελλάδα, οφείλουμε να κρατήσουμε ζωντανή την ιστορική αλήθεια απέναντι στη λήθη και την παραχάραξη. Η αναγνώριση της Γενοκτονίας αποτελεί χρέος δικαιοσύνης και μνήμης, τόσο προς τους προγόνους μας όσο και προς τις επόμενες γενιές.

Η σημερινή ημέρα δεν είναι απλώς επετειακή. Είναι εθνική υπόμνηση ότι η ιστορία μας μάς διδάσκει, ότι η αλήθεια μας ελευθερώνει και ότι η Ρωμιοσύνη δεν ξεριζώνεται.

Δήμος Αγίου Βασιλείου: Απάντηση στην επιστολή του Σωματείου Πυροσβεστών Περιφέρειας Κρήτης

Με την παρούσα ανακοίνωση επιθυμούμε ως Δήμος Αγίου Βασιλείου να τοποθετηθούμε δημόσια αναφορικά με την επιστολή του Σωματείου Πυροσβεστών Περιφέρειας Κρήτης που δημοσιεύτηκε σε κάποια τοπικά μέσα.

Αν και η εν λόγω επιστολή δεν μας κοινοποιήθηκε επισήμως καθώς δεν συμπεριλαμβανόμαστε στους αποδέκτες, θεωρούμε σκόπιμο να δώσουμε απαντήσεις και διευκρινίσεις σε ζητήματα που τίθενται και αφορούν τις συνθήκες εργασίας πυροσβεστών στα περιπολικά κλιμακίων της περιοχής του Δήμου μας. 

Ο Δήμος Αγίου Βασιλείου έχει μια υποδειγματική συνεργασία με την Περιφερειακή Διοίκηση Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Κρήτης, την Πυροσβεστική Υπηρεσία Ρεθύμνης και βέβαια με το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο Σπηλίου, η όποια είναι ο αρμόδιος φορέας για τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τον συντονισμό των δράσεων πρόληψης και καταστολής πυρκαγιών. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία υποδεικνύει τα σημεία επιτήρησης και αποφασίζει για τα περίπολαλαμβάνοντας υπόψη τις αποστάσεις, τις ιδιαιτερότητες της περιοχής και τον βαθμό επικινδυνότητας. 

Ο φετινός σχεδιασμός, σε επίπεδο συνεργασίας, ετοιμότητας και πρόληψης, είναι υποδειγματικός και αποτελεί αποτέλεσμα συντονισμένης δουλειάς και πνεύματος συνεργασίας μεταξύ όλων των εμπλεκομένων φορέων με μετρήσιμα αποτελέσματα καθώς αντιμετωπίστηκαν με την συνδρομή και των εθελοντών μας δέκα εστίες πυρκαγιάς, αποφεύγοντας την επέκταση τους με απρόβλεπτες συνέπειες. 

Ο Δήμος Αγίου Βασιλείου συνδράμει ενεργά με κάθε πρόσφορο μέσο στο έργο της Πυροσβεστικής Επίσης αναγνωρίζει ότι οι πυροσβέστες εργάζονται συχνά κάτω από δύσκολες και επικίνδυνες συνθήκες. Για τον λόγο αυτό, πέρα από την υποστήριξη σε επίπεδο υποδομών και εξοπλισμού, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας τους, όπου αυτό είναι εφικτό σε τοπικό επίπεδο είτε με την παροχή διευκολύνσεων, είτε με τη στήριξη σε πρακτικά θέματα κατά τη διάρκεια των περιπολιών και των επεμβάσεών τους.

Σε αυτό το πλαίσιο ο Δήμος διεκδίκησε την χρηματοδότηση και την υλοποίηση της κτιριακής αναβάθμισης του Πυροσβετικού Κλιμακίου Σπήλιου βελτιώνοντας σημαντικά όχι μόνο τις επιχειρησιακές ανάγκες του αλλά και τις συνθήκες εργασίας του πυροσβεστικού προσωπικού.

Επίσης ανταποκρίνεται σε κάθε πρακτικό ζήτημα για την παραμονή των πληρωμάτων στα προτεινόμενα σημεία  παραμονής τους κατά τη διάρκεια των περιπολιών τους,όπως η τοποθέτηση οικίσκων για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας, ακόμα και στις περιπτώσεις που δεν προβλέπεται από την νομοθεσία. Στις περιπτώσεις βέβαια όπου οι Πυροσβέστες θεωρούν ότι οι τοποθετημένοι οικίσκοι δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους τότε ο Δήμος θα φροντίσει για την άμεση απομάκρυνση τους από τα σημεία. 

Ο σεβασμός προς το έργο των πυροσβεστών δεν είναι μόνο θεσμικός, αλλά και βαθιά ανθρώπινος. Ο Δήμος Αγίου Βασιλείου έχει τονίσει ότι η ασφάλεια και η πολιτική προστασία απαιτούν αλληλεγγύη, συνέργεια, διαρκή επαγρύπνηση και συνεννόηση. Η πρόθεσή μας δεν είναι η αντιπαράθεση, αλλά η αποκατάσταση της ακρίβειας και η πλήρης ενημέρωση του πολιτών. 

Παραμένουμε ανοιχτοί σε κάθε ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο καθώς στην Πολιτική Προστασία η συνεργασία και η κοινή προσπάθεια φέρνουν αποτελέσματα. 

Εκκλησία της Κρήτης: «Έχουμε εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη»

Ἡ Ἱερά Ἐπαρχιακή Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης, συνελθοῦσα σέ Συνοδική Σύσκεψη, στήν ἕδρα Της, στό Ἡράκλειο, τή Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2025, πληροφορεῖται μέ ὀδύνη ὅσα ἔρχονται στό φῶς τῆς δημοσιότητας, τό τελευταῖο χρονικό διάστημα, σχετικά μέ τίς διάφορες ἐγκληματικές συμπεριφορές καί παράνομες πράξεις, πού ἀφοροῦν στήν Τοπική μας Ἐκκλησία, γιά τά ὁποῖα, ὡς γνωστόν, ἐπιλαμβάνονται ἤδη οἱ ἁρμόδιες ὑπηρεσίες τοῦ Κράτους.

Ἡ Ἱερά Σύνοδος ὑπενθυμίζει πρός ὅλες τίς κατευθύνσεις ἀπόσπασμα ἀπό τό μέ ἡμερομηνία, 28 Νοεμβρίου 2023, Ἀνακοινωθέν Της, στό ὁποῖο ἀνέφερε αὐτολεξεί:

«Σχετικά μέ τά ἀνακύψαντα διοικητικά θέματα, στήν Ἱερά Πατριαρχική καί Σταυροπηγιακή Μονή Ἀγίας Τριάδας Τζαγκαρόλων, ἡ Ἱερά Σύνοδος ἀνακοινώνει ὅτι, μέ ὁμόφωνη Ἀπόφασή Της, προέβη, σύμφωνα μέ τό ἄρθρο 89, παρ. 2 τοῦ Ν. 4149/1961 «Περί Καταστατικοῦ Νόμου τῆς ἐν Κρήτῃ Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας», (Φ.Ε.Κ. 41/Α’/16-03-1961), σέ ὅλες τίς νόμιμες ἐνέργειες, ἔναντι τῶν ἁρμοδίων Ἀρχῶν».

Συγκεκριμένα, στίς 9 Νοεμβρίου 2023, μέ τό ὑπ᾽ ἀριθμ. πρωτ. 977/9-11-2023 ἔγγραφό Της, εἶχε ἀπευθυνθεῖ στόν ἀξιότιμο κ. Εἰσαγγελέα Πρωτοδικῶν Χανίων καί εἶχε ὑποβάλει πλήρη φάκελο, μέ ὅλα τά στοιχεῖα ἐκεῖνα, γιά τίς ἐκ τοῦ Νόμου προβλεπόμενες ἐνέργειες τῶν ἁρμοδίων.

Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης ἔχει ἐμπιστοσύνη στή Δικαιοσύνη ὅτι θά πράξει ἀμερόληπτα τό ἔργο της καί ἀναμένει τίς ἀποφάσεις της, γιά νά προβεῖ ἁρμοδίως εἰς τά κατ᾽ Αὐτήν περαιτέρω. Ἡ Ἱερά Σύνοδος δηλώνει ἀπερίφραστα ὅτι δέν ὑποκύπτει σέ κανενός εἴδους συμβιβασμό, καί σέ καμία πίεση ἤ μεθόδευση σέ ὅ,τι ἀφορᾶ στή διαφύλαξη τῆς ἐναπομείνασας ἀπό αἰώνων Μοναστηριακῆς περιουσίας, σύμφωνα μέ τούς κείμενους Νόμους.

Ἡ Ἐκκλησία Κρήτης, μέ πλήρη ἐπίγνωση τῆς ἱστορικῆς πορείας καί διακονίας Της μέσα στούς αἰῶνες, ἐκφράζοντας καί τόν Ἱερό Κλῆρο, τίς Μοναστικές ἀδελφότητες καί τόν πιστό λαό τῆς Μεγαλονήσου Κρήτης, βεβαιώνει ὅλους τούς Κρῆτες, γιά τήν προσήλωσή Της στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, ὡς καί σέ ὅσα συνιστοῦν τό Ἐκκλησιαστικό καθεστώς καί τήν ταυτότητά Της, δηλώνει δέ ὅτι δέν πρόκειται νά συναινέσει σέ καμία ἀπόπειρα ἀλλοιώσεώς τους.

Τέλος, ἀποφάσισε νά ζητήσει ἀπό τίς ἁρμόδιες ἀρχές τοῦ Κράτους ἐνημέρωση περί τῆς ὑποθέσεως τῆς Ἱερᾶς Πατριαρχικῆς καί Σταυροπηγιακῆς Μονῆς Ἁγίας Τριάδος Τζαγκαρόλων».

Επιμνημόσυνη δέση στο Στρατόπεδο Ρεθύμνου

Το πρωί της Παρασκευής, 12ης Σεπτεμβρίου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομος, κατόπιν προσκλήσεως του Ανώτατου Διοικητή Φρουράς Ρεθύμνου και Διοικητή του 547 Α/Μ ΤΠ Ρεθύμνου, Αντισυνταγματάρχη Εμμανουήλ Μουρτζάκη, τέλεσε Επιμνημόσυνη Δέηση για την ανάπαυση των ανδρών της «V Μεραρχίας Κρητών».

Μετά την Επιμνημόσυνη Δέηση, επίκαιρα ομίλησε ορισθείς στρατιωτικός, αναφερόμενος στην ανδρεία και το θυσιαστικό φρόνημα των ανδρών της ιστορικής «V Μεραρχίας Κρητών».

Rethymno
few clouds
15.7 ° C
15.7 °
15.7 °
72 %
1.6kmh
15 %
Πε
15 °
Πα
15 °
Σα
14 °
Κυ
15 °
Δε
13 °

Επερχόμενες Εκδηλώσεις