Διενεργήθηκαν (14.280) έλεγχοι σε οχήματα και βεβαιώθηκαν (4.524) παραβάσεις
Στο πλαίσιο στοχευμένων ενεργειών και δράσεων, για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων κατά την περίοδο του εορτασμού του Πάσχα και λόγω της αυξημένης μετακίνησης οχημάτων και πολιτών, ελήφθησαν αυξημένα μέτρα οδικής ασφάλειας στο σύνολο του οδικού δικτύου του Νησιού κατά το χρονικό διάστημα από 11 έως 21.04.2025 κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιήθηκαν εντατικοί τροχονομικοί έλεγχοι.
Συγκεκριμένα, συγκροτήθηκαν συνεργεία ελέγχων και πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένοι τροχονομικοί έλεγχοι σε οχήματα, σε εναλλασσόμενα σημεία του οδικού δικτύου σε διάφορες περιοχές της Κρήτης, όπου ελέγχθηκαν συνολικά (14.280) οχήματα και βεβαιώθηκαν (4.524) παραβάσεις, ως ακολούθως :
Υπερβολική Ταχύτητα
611
Μη χρήση προστατευτικού κράνους
124
Μη χρήση ζώνης ασφαλείας
138
Στέρηση άδειας ικανότητας οδήγησης
152
Οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος
125
Χρήση κινητού τηλεφώνου
89
Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα
131
Αντικανονικό προσπέρασμα
88
Αντικανονικοί ελιγμοί
145
Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη
54
Παραβάσεις ΚΤΕΟ
57
Λοιπές παραβάσεις
2.810
Υπενθυμίζεται ότι η σωστή οδική συμπεριφορά των χρηστών του οδικού δικτυού και η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας είναι βασικές προϋποθέσεις, τόσο για την ασφαλή μετακίνηση, όσο και για την αποφυγή των τροχαίων ατυχημάτων.
Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας.
Οδηγώ με Ασφάλεια σημαίνει:
Μαθαίνω και εφαρμόζω τον Κ.Ο.Κ.
Δεν οδηγώ όταν έχω καταναλώσει οινοπνευματώδη ποτά.
Σέβομαι τα όρια ταχύτητας.
Δεν κάνω αντικανονικά προσπεράσματα.
Δεν παραβιάζω τον κόκκινο σηματοδότη.
Σταματώ στο STOP και δίνω προτεραιότητα.
Δίνω προτεραιότητα στους πεζούς και στα άτομα με ειδικές ανάγκες.
Σέβομαι τα σήματα και τις υποδείξεις των τροχονόμων.
Φορώ πάντοτε ζώνη ασφαλείας.
Τοποθετώ τα παιδιά στο πίσω κάθισμα του αυτοκινήτου και τους φορώ ζώνη ασφαλείας.
Σε περίπτωση που οδηγώ ή είμαι συνεπιβάτης σε μοτοσικλέτα φορώ πάντα κράνος.
Πριν ξεκινήσω για ταξίδι ελέγχω το όχημα που θα οδηγήσω.
Για περισσότερες χρήσιμες συμβουλές στον τομέα πρόληψης τροχαίων ατυχημάτων και οδικής ασφάλειας, οι πολίτες μπορούν να επισκέπτονται τον ιστότοπο της Ελληνικής Αστυνομίας http://www.hellenicpolice.gr.
Η οδική ασφάλεια, μας αφορά όλους.
H ευαισθητοποίηση, η αλλαγή νοοτροπίας, η αλλαγή της κουλτούρας και της παιδείας μας, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, για να μπει επιτέλους ένα «stop» στα τροχαία ατυχήματα.
Ας είναι αυτό το μήνυμα και ο τρόπος σκέψης μας, για να σταματήσουμε να θρηνούμε θύματα στην άσφαλτο.
Η διάρκεια της έκθεσης θα είναι από 24-4-2025 μέχρι 10-5-2025.
Η συγκεκριμένη έκθεση αποτελεί απόσπασμα από την αρχική που είχε εκτεθεί στο δημοτικό κήπο το καλοκαίρι του 2023
Ο επιμελητής της έκθεσης Γιώργος Καραταράκης- Ιστορικός Τέχνης στο σημείωμα του για την έκθεση αναφέρει:
«Οι θεωρητικές δημοσιεύσεις για τη σχέση Φεμινισμού και Τέχνης, που διατυπώθηκαν στη δεκαετία του 1970, άνοιξαν νέους δρόμους,σαγηνεύοντας τον κόσμο της τέχνης με τα θέματα που αφορούν τη γυναίκα, όπως η ζωή και η σεξουαλικότητα της. Αμέτρητοι καλλιτέχνες σε όλη την ιστορία της περιόδου -που ενδεχομένως βιαστικά έχουμε ονομάσει Μεταμοντερνισμός, δημιούργησαν έργα που στόχευαν στην εξερεύνηση της πολυπλοκότητας και των αποχρώσεων της γυναικείας πραγματικότητας.
Η γοητεία αυτή είναι εμφανής στις πολλές εκθέσεις καλλιτεχνικής φωτογραφίας που έχουν πραγματοποιηθεί με την κάθε μία να προσφέρει μια μοναδική οπτική για το θέμα. Οι φωτογραφίες της Francesca Woodman, για παράδειγμα, στη δεκαετία του 1970, αποτύπωσαν την αθωότητά της νεαρής ηλικίας, τονίζοντας παράλληλα τις πιέσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες για να συμμορφωθούν με τους κοινωνικούς κανόνες και τις προσδοκίες. Η Cindy Sherman από την άλλη προκάλεσε τους θεατές να αντιμετωπίσουν τις δικές τους προκαταλήψεις για την ομορφιά, τη γήρανση, τη σεξουαλικότητα και τη θηλυκότητα.
Στον απόηχο τους και με σαφείς επιρροές από τις παραπάνω, η έκθεση με τίτλο: «Γυναίκα» προσφέρει ένα δυνατό σχόλιο για την περιπλοκότητα της σύγχρονης γυναικείας ζωής. Οι καλλιτέχνες εξερευνούν τους τρόπους με τους οποίους οι γυναίκες συχνά περιορίζονται σε στερεότυπα ή αντικειμενοποιούνται.
Πραγματεύονται ζητήματα, σεξουαλικότητας και υπαρξισμού, στη δημόσια και ιδιωτική σφαίρα. Περισσότερο από οτιδήποτε, ωστόσο, οι ακόλουθες φωτογραφίες γιορτάζουν τη δύναμη, την ανθεκτικότητα και τη διαφορετικότητα των γυναικών, δείχνοντας τους πολλούς διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους περιηγούνται στον κόσμο και αφήνουν το στίγμα τους στην ιστορία».
Εξόρμηση γνωριμίας με τη φύση και τον πολιτισμό των χωριών Βολιώνες, Παντάνασσα και Πατσός διοργανώνουν οι ιστορικοί ερευνητές Κώστας Ράλλης και Χάρης Στρατιδάκης και ο πολιτιστικός εμψυχωτής Κώστας Σαββάκης.
Τα τρία αυτά αμαριώτικα χωριά είναι οικοδομημένα σ’ ένα φυσικό περιβάλλον που παραμένει μέχρι τις μέρες μας στο μεγαλύτερο του μέρος φυσικό, πιθανόν το λιγότερο αλλοιωμένο από κάθε άλλο στην Κρήτη. Μάλιστα την εποχή αυτή η φύση βρίσκεται στο ανοιξιάτικό της ξύπνημα και τα ζωντανά της σε αναπαραγωγική περίοδο, ενώ τείνει προς την ολοκλήρωσή της η εαρινή μετανάστευση των πουλιών.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν και να πληροφορηθούν για το μεγαλύτερο παλιότερα θρησκευτικό προσκύνημα του Αμαρίου, τον σπηλαιώδη ναό του Αγίου Αντωνίου στο Βένι και το μοναστηριακό συγκρότημα στο οποίο εντασσόταν. Η άνοδος σ’ αυτό θα γίνει με μεγάλο όχημα, το οποίο υπόσχεται μεν την άφιξη εκεί αλλά και μια σχετική ταλαιπωρία. Στη συνέχεια, κατεβαίνοντας στις Βολιώνες θα επισκεφθούν τον ναό του Μιχαήλ Αρχάγγελου, το χαρκιδιό του χωριού, ανενεργό σήμερα, το παλιό τζαμί- σήμερα κατοικία, τη συλλογή απολιθωμάτων του αείμνηστου Δημήτρη Ιερωνυμάκη και το διδακτήριο του κλειστού από χρόνια Δημοτικού Σχολείου, σήμερα πολιτιστικό κέντρο του τοπικού Πολιτιστικού Συλλόγου.
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στην Παντάνασσα, στον ναό του Αγίου Ιωάννη Προδρόμου-Αγίας Τριάδας, το ένα κλίτος του οποίου οικοδομήθηκε το 1645, σύμφωνα με την εγχάρακτη επιγραφή, και το άλλο νωρίτερα, αφού το αρκοσόλιο στο εσωτερικό χρονολογείται στο έτος 1594. Στο χωριό αυτό εάν ο χρόνος το επιτρέψει θα γίνει επίσκεψη σε οικία του χωριού, με υφαντά και άλλα χειροτεχνήματα, της νοικοκυράς του, ενώ από τον λόφο του Αγίου Πνεύματος οι εκδρομείς θα απολαύσουν πανοραμικά τη θέα του ανοιξιάτικου Αμαρίου.
Θ’ ακολουθήσει επίσκεψη στο προσκύνημα του σπηλαιώδους ναού του Αγίου Αντωνίου Πατσού στο ομώνυμο φαράγγι, το οποίο υπήρξε ιερός χώρος και κατά την αρχαιότητα, αφιερωμένος στον Ερμή Κραναίο. Μέσα στο χωριό θα δούμε το παλιό τζαμί, σήμερα κατοικία, και τα υπολείμματα του -πιθανώς επισκοπικού- ναού της Γέννησης της Θεοτόκου του 14ου αιώνα, ένα οικοδόμημα μεγαλοπρεπές, σταυροειδές, εγγεγραμμένο σε τρούλο, με ορθογωνική αψίδα ιερού. Ο ναός αυτός συνδεόταν με την οικογένεια των Καλλέργηδων, ενώ εντυπωσιακός ήταν και ο ζωγραφικός του διάκοσμος, μέρος του οποίου διασώθηκε και εκτίθεται στην Έκθεση του Αρχαιολογικού Μουσείου στο Ρέθυμνο.
Στην Πατσό οι επισκέπτες θα δουν από κοντά μια αρχαία ελιά, ενώ στην προβολή που θα πραγματοποιηθεί στο Σχολείο θα δουν πολλά ακόμη αξιοθέατα, τα οποία δεν θα έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν εκ του φυσικού. Εκεί θα ενημερωθούν από τον Κώστα Ράλλη για την ιδιαιτερότητα της κατοίκησης των τριών χωριών από αυξημένο μουσουλμανικό πληθυσμό και για την εποίκισή τους στη συνέχεια, από τον Χάρη Στρατιδάκη για την εκπαιδευτική και φυσική τους ιστορία, και από τον Ιωάννη Κ. Σαββάκη για την αντιστασιακή ιστορία κατά την Γερμανοκατοχή, με εστίαση στην απαγωγή του στρατηγού Κράιπε και την καταφυγή του για δύο βράδια σε βραχοσκεπή στην περιοχή Χάρακας. Η επιστροφή των εκδρομέων θα γίνει μέσω του ολάνθιστου με τουλίπες και ορχιδέες Γηους Κάμπου, μετά από σύντομη εκεί στάση.
Η εξόρμηση θα λάβει χώρα την προσεχή Κυριακή 27 Απριλίου, με την υποστήριξη των Πολιτιστικών Συλλόγων Βολιώνων, Παντάνασσας και Πατσού και των προέδρων τους Ασημένιας Ιερωνυμάκη, Μαρίας Καναβά και Μαρίας Κιτράκη. Η αναχώρηση θα γίνει στις 8.30 π.μ. με ιδιωτικά αυτοκίνητα από την πλατεία Συνατσάκη στο Ρέθυμνο (λαϊκή Δευτέρας). Για τους Αμαριώτες που θα λάβουν μέρος, το σημείο συνάντησης είναι οι Βολιώνες, λίγο μετά τις 9.00 π.μ. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να φροντίσουν για τη διατροφή τους, καθώς και για κατάλληλη ένδυση και υπόδηση. Οι οργανωτές θα επιδιώξουν να εξυπηρετηθούν με τα υπάρχοντα αυτοκίνητα όσο το δυνατόν περισσότεροι από εκείνους που δεν διαθέτουν δικά τους. Η επιτυχία της εξόρμησης θα τους παρωθήσει και σε άλλες παρόμοιες στο Αμάρι, εφόσον βέβαια οι εκεί τοπικοί φορείς δείξουν ενδιαφέρον και προσφέρουν συμπαράσταση.
Σε περίπτωση κακοκαιρίας η εξόρμηση θ’ αναβληθεί σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί από τα μέσα ενημέρωσης.
Περισσότερες πληροφορίες δίδονται στα τηλέφωνα 6946106485 (Κ. Ράλλης), 6945318718 (Κ. Σαββάκης) και 6974026196 (Χ. Στρατιδάκης).
Το 41ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών θα πραγματοποιηθεί ,μετά από 20 χρόνια ,στα Χανιά από 23 έως 27 Απριλίου.
Τις εργασίες του συνεδρίου και τις παράλληλες εκδηλώσεις θα παρακολουθήσουν 310 μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών από ολη την Ελλάδα, την Αυστρία, τη Γερμανία και την Πολωνία.
Η εναρκτηρια εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 24 Απριλίου στις 18.30 στο συνεδριακό χώρο του ξενοδοχείου Creta Paradise Caldera κατά τη διάρκεια της οποίας ο Δρ Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο ,συγγραφέας και Ταξίαρχος ε.α Γιώργος Παπακωνσταντής θα αναπτύξει το θέμα «Η Αστυνομία στη Νεα Εποχή –Προεκτάσεις και Προκλήσεις».
Η διοργάνωση περιλαμβάνει περιηγήσεις σε σημεία ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος και παρουσίαση της κρητικής γαστρονομίας και παράδοσης καθώς και θεματικές καλλιτεχνικές εκδηλώσεις.
Μεταξύ των συμμετεχόντων είναι ο Παγκόσμιο Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών κ Martin Hoffmann και ο Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος κ Βλάσσιος Βαλατσός.
Τέλος, η διοργάνωση εντάσσεται στους επετειακούς εορτασμούς της συμπλήρωσης 60 χρόνων παρουσίας του Ελληνικού Τμήματος στην Παγκόσμια αυτή Ενωση που αριθμεί 68 χώρες του κόσμο και 372.000 μέλη στοχεύοντες στην ανάπτυξη του εθελοντισμού της κοινωνικής προσφοράς της φιλίας και της συνεργασίας καθώς και την προαγωγή του πολιτισμού ,του αθλητισμού και της προστασίας του περιβαλλοντος .
Η Διεθνής Ένωση Αστυνομικών είναι μία Παγκόσμια Οργάνωση Αστυνομικών που λειτουργεί από το 1950 σε εθελοντική βάση με μέλη αστυνομικούς (εν ενεργεία και αποστράτους) που εκτός από τη φιλία και συνεργασία μεταξύ των μελών της προάγει και την κοινωνική προσφορά , αλληλεγγύη και εθελοντισμό με δράσεις για το ευρύτερο σύνολο (ενημερωτικές δράσεις- εθελοντικές αιμοδοσίες- ενισχύσεις κοινωνιών που δοκιμάζονται –σεισμοί πλημμύρες-πυρκαγιές κ.α) – https://www.ipa-international.org.
Σε τοπικό επίπεδο, η Τοπική Διοίκηση Χανίων μέσα στα 39 χρόνια που συμπληρώνει εκτός από τα προαναφερόμενα, επιχειρεί την εξωστρέφεια της Αστυνομίας μέσα από τις διαδράσεις με φορείς και συλλόγους.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
H αξιοποίηση της δυνατότητας προβολής μηνυμάτων με κοινωνικό πρόσημο κατά τη διάρκεια των Καρναβαλικών Εκδηλώσεων του Δήμου Χανίων όπου η Ενωση μας συμμετείχε με την Ομάδα IPAtes εν δράσει το 2023 με το μηνυμα «Με πόσους τροπους να στο πω. Όταν πιεις μην οδηγήσεις» και το 2024 με το μήνυμα «Στον αθλητισμό δειξε πολιτισμό»
Η διοργάνωση ενημερωτικών ημερίδων για τον αυτισμό, τα οικιακά ατυχήματα και τις πυρκαγιές σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς και συλλόγους.
Επιπλέον στις Στέρνες Ακρωτηρίου λειτουργεί Ξενώνας (I.P.A. HOUSE) για τα μέλη της Διεθνούς Ένωσης Αστυνομικών στον οποίο φιλοξενούνται καθ’ ολη τη διάρκεια του έτους αστυνομικοί με τις οικογένειες τους από όλα τον κόσμο συντελώντας με αυτό τον τρόπο στην προβολή των Χανίων καθώς ο ξενώνας περιλαμβάνεται στην Ετήσια Παγκόσμια Έκδοση της Ενωσης.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Η σημερινή αναστάσιμη μέρα, συμπίπτει με τη μαύρη μέρα του πραξικοπήματος της 21ης Απριλίου 1967 και την επτάχρονη στρατιωτική χούντα που ακολούθησε, αποτελώντας μια από τις σκληρότερες και αντιδημοκρατικές περιόδους της Ελλάδας, καταστέλλοντας όλα τα δημοκρατικά δικαιώματα του λαού μας και οδηγώντας στην τραγωδία της Κύπρου.
58 χρόνια έχουν περάσει μέχρι σήμερα και δεν παύουμε να θυμόμαστε τους αγώνες των αντιστασιακών Ελλήνων, που με αυτοθυσία πάλεψαν για να αποκατασταθεί η Δημοκρατία, αφήνοντας ανεξίτηλα τα σημάδια τους στην νεότερη ιστορία του τόπου.
Οι φυλακίσεις, οι εξορίες, τα απάνθρωπα βασανιστήρια και οι δολοφονίες όσων «δεν συνεμορφώθησαν προς τα υποδείξεις», δεν πτόησαν το φρόνημα των Ελλήνων δημοκρατών, που έγιναν παράδειγμα ανυπότακτου αγώνα, για την ελευθερία, τη δημοκρατία, την αξιοπρέπεια.
Ο αγώνας σήμερα συνεχίζεται! Με αποστολή να διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού τα δημοκρατικά ατομικά και συλλογικά δικαιώματα στη χώρα μας, ενισχύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς και την κοινωνική δικαιοσύνη.
Χρέος της δικής μας γενιάς, η ανόρθωση του Κράτους Δικαίου που έχει γονατίσει στη χώρα μας, η όρθωση ανθρώπινης ασπίδας στήριξης της δημοκρατίας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της δικαιοσύνης.
Καθήκον μας να σταθούμε απέναντι από τους νεοφασίστες, που έχουν κάνει την εμφάνισή τους σε όλη την Ευρώπη, συνεπικουρία και ντόπιων προθύμων.
Να μην ξεχάσουμε την ιστορία μας, να πορευτούμε ειρηνικά και προοδευτικά, χωρίς αποκλεισμούς, για μια πιο δίκαιη, αλληλέγγυα και δημοκρατική κοινωνία. ΚΙΝΗΜΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΡΕΘΥΜΝΟΥ
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης η μεγάλη επιχείρηση διάσωσης Ολλανδού τουρίστα στο φαράγγι της Σαμαριάς, ο οποίος είχε τραυματιστεί σοβαρά έπειτα από πτώση 25 μέτρων.
Ο νεαρός, που είχε πάει μόνος του για πεζοπορία, εντοπίστηκε από Έλληνες περιπατητές που ειδοποίησαν άμεσα τις αρχές μέσω του 112. Μέλη της ομάδας του πρόσφεραν τις πρώτες βοήθειες, σταματώντας την αιμορραγία και βοηθώντας τον να ανακτήσει τις αισθήσεις του.
Η επιχείρηση διάσωσης οργανώθηκε άμεσα με 18 πυροσβέστες και εξειδικευμένα πεζοπόρα τμήματα της Πυροσβεστικής, ενώ ελικόπτερο από την Αθήνα που κινητοποιήθηκε δεν κατάφερε να προσεγγίσει το σημείο. Η μεταφορά του τραυματία έγινε από επίγεια σωστικά συνεργεία, οι οποίοι μετέφεραν τον άνδρα σε φορείο για πάνω από πέντε ώρες σε δύσβατο και ανηφορικό μονοπάτι.
Ο τραυματίας παρελήφθη από ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Ξυλόσκαλο στη 1:30 τη νύχτα και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Χανίων. Φέρει τραύματα στο κεφάλι, τα χέρια και τα πόδια, αλλά η ζωή του δε διατρέχει κίνδυνο.
Ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης έρχονται στο Ρέθυμνο για μία αξέχαστη συναυλία!
Γνωρίστηκαν το 1997 κατά την ηχογράφηση του διαχρονικού πλέον τραγουδιού «Πόσο πολύ σ’ αγάπησα» το οποίο ερμηνεύει ο Χρήστος Θηβαίος και ο Παναγιώτης Μάργαρης παίζει εξαίσια κλασική κιθάρα.
Οι «2» τους πια, επί σκηνής και μετά από μια σειρά πολύ επιτυχημένων εμφανίσεων σε όλη την Ελλάδα, συναντιούνται και στο Ρέθυμνο. Μέσα από τις ανατρεπτικές επιλογές ρεπερτορίου, τους αυτοσχεδιασμούς αλλά και τη θερμή συμμετοχή του κόσμου, έχουν δημιουργήσει ένα πρόγραμμα που είναι γεμάτο από στιγμές συγκινητικές, νοσταλγικές αλλά παράλληλα χαρούμενες και εκστατικές.
Οι μοναδικές ερμηνείες του Χρήστου Θηβαίου σε δικά του τραγούδια από την εποχή των Συνήθων Υπόπτων αλλά και τραγούδια των Θάνου Μικρούτσικου, Βασίλη Δημητρίου και πολλών άλλων μεγάλων συνθετών, συναντιούνται με τις υπέροχες συνθέσεις και τη μοναδική δεξιοτεχνία του Παναγιώτη Μάργαρη σε solo κομμάτια.
Το “2” είναι μια μουσική παράσταση 2 μουσικών που ενώνονται για να δημιουργήσουν μια παράσταση- παιχνίδι για τους «2» αιώνιους, μουσικούς και κοινό.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Το έργο «Εγώ κι εσύ» της Lauren Gunderson για 2η φορά στην Ελλάδα από τον Θεατρικό Περίπλου σε σκηνοθεσία Μαρίας Καντιφέ.
“Ήθελα να γράψω κάτι που θα σου κόψει την ανάσα και δεν θα μπορείς να το περιμένεις”, λέει η συγγραφέας του έργου L.Gunderson
H 17χρονη Καρολάιν μένει περιορισμένη στο δωμάτιο της λόγω ενός προβλήματος υγείας που έχει εκ γενετής, που δεν της επιτρέπει να πάει σχολείο. Η επαφή της με τον έξω κόσμο γίνεται μέσω των social media. Όλα θα αλλάξουν όταν ο 17χρονος Άντονι θα την επισκεφτεί απρόσμενα για να κάνουν μια εργασία πάνω στην ποίηση του Walt Whitman. Οι δύο έφηβοι που δε γνωρίζονταν ως τώρα θα ξεκινήσουν ένα αληθινό και μυστηριώδες ταξίδι…
Παραστάσεις: 24, 25, 26, 30, 31 Μαΐου και 1 Ιουνίου
Ώρα: 21:30
Στην αίθουσα της Περιηγητικής Λέσχης Ρεθύμνου (Αγίου Φραγκίσκου 2, Παλιά Πόλη, Ρέθυμνο)
Είσοδος: 15€ και 13€
Τηλέφωνο κρατήσεων: 6945458516
Για το «Εγώ κι εσύ», η Λόρεν Γκάντερσον τιμήθηκε με το βραβείο Steinberg/ATCA New Play Award, ενώ ήταν υποψήφια και για το βραβείο Susan Smith Blackburn Prize.
Σε εξέλιξη βρίσκεται επιχείρηση διάσωσης στο Φαράγγι της Σαμαριάς στα Χανιά, για τη μεταφορά νεαρού Ολλανδού περιπατητή, ο οποίος κατακρημνίστηκε από ύψος 25 μέτρων, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί σοβαρά.
Ο νεαρός κινούνταν μόνος του εντός του Δρυμού, όταν εντοπίστηκε από ομάδα Ελλήνων περιπατητών. Οι ίδιοι ειδοποίησαν άμεσα το 112 και προσέφεραν τις πρώτες βοήθειες, σταματώντας την αιμορραγία και βοηθώντας τον να ανακτήσει τις αισθήσεις του.
Στο σημείο έχουν σπεύσει διασώστες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της ΕΜΟΔΕ και της 3ης ΕΜΑΚ, ενώ έχει κινητοποιηθεί και ελικόπτερο από την Ελευσίνα για την αεροδιακομιδή του τραυματία στο Νοσοκομείο Αγ. Γεώργιος στα Χανιά.
Το ελικόπτερο αναμένεται να φτάσει γύρω στις 7:00 το απόγευμα.
Η The Art ανακοινώνει με ενθουσιασμό την 6η συνεχόμενη διοργάνωση του διεθνούς φωτογραφικού διαγωνισμού The Art of Social Media 2025. Ένας καταξιωμένος διαγωνισμός που εξερευνά τη φωτογραφική αποτύπωση του σύγχρονου κόσμου μέσα από δέκα θεματικές κατηγορίες.
Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν; Φωτογράφοι από όλο τον κόσμο – επαγγελματίες και ερασιτέχνες – καλούνται να υποβάλουν τις εικόνες τους, έχοντας τη δυνατότητα να διαγωνιστούν σε έως και πέντε διαφορετικές κατηγορίες.
Δηλώσεις Συμμετοχής: Η περίοδος υποβολής συμμετοχών ανοίγει την 1η Μαρτίου 2025 και ολοκληρώνεται στις 30 Απριλίου 2025.
Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Ηράκλειο, την Αθήνα και την Κύπρο! Επιπλέον, φέτος θα ταξιδέψει και σε μια νέα διεθνή πόλη, η οποία θα αποκαλυφθεί επίσημα κατά τη διάρκεια των εγκαινίων στο Ηράκλειο.
Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες ανακοινώσεις και ετοιμαστείτε να γίνετε μέρος μιας συναρπαστικής φωτογραφικής έκθεσης.
Είναι απογοητευτικό, μίζερο και αντί ιδεολογικό αυτό που συμβαίνει στις μέρες μας στο Ρέθυμνο και όχι μόνο, όσον αφορά τα ενοίκια.
Η πρώτη απογοήτευση έρχεται όταν είσαι στην αναζήτηση. Για να βρεις κάτι κοντά στις προσδοκίες σου, γιατί η σκέψη του να βρεις ακριβώς αυτό που ψάχνεις είναι σχεδόν πάντα ουτοπική, περνάς δια πυρός και σιδήρου. Τα περισσότερα διαμερίσματα ή σπίτια που θα δεις, τα οποία είναι κοντά στις οικονομικές δυνατότητες σου θα είναι είτε άθλια είτε υπερεκτιμημένα και αυτά που είναι κοντά στις προσδοκίες σου θα είναι είτε πανάκριβα είτε σε πολύ μεγάλη απόσταση από την δουλειά και τις υποχρεώσεις σου.
Η δεύτερη απογοήτευση και αγανάκτηση έρχεται όταν σε ανακρίνουν, “έχετε κατοικίδια;” “έχετε μικρά παιδιά;”, “έχετε μόνιμη δουλειά;” ή “το δίνουμε μόνο σε φοιτητές”, για να έχουν σχεδόν σίγουρη την τετραετή μίσθωση ή “το δίνουμε μόνο σε φοιτητές ή καθηγητές – δασκάλους, με την προϋπόθεση ότι τρεις μήνες το καλοκαίρι θα φεύγουν επειδή το λειτουργούμε ως ΑΙRBNB”. ΕΛΕΟΣ!
Η τρίτη απογοήτευση έρχεται όταν θέλεις να δώσεις προκαταβολή για να κλείσεις αυτό που είδες και σου αρέσει ή είναι απλά ανεκτό και σου λένε “α δε γίνεται γιατί περιμένουν να το δουν κι άλλοι και θα αποφασίσουμε μετά” ή αν πρόκειται για μεσίτη, που την δουλειά τους κάνουν οι άνθρωποι, σου λέει “οι ιδιοκτήτες θέλουν να δουν κι άλλους υποψηφίους ενοικιαστές και μετά θα αποφασίσουν” και τις περισσότερες φορές βέβαια σε αυτές τις περιπτώσεις το ενοικιάζουν σε κάποιο φίλο ή γνωστό τους ή γνωστό του γνωστού τους!
Η τέταρτη φάση της απογοήτευσης σε βρίσκει όταν είσαι σχεδόν έτοιμος να προχωρήσεις για ενοικίαση, όταν σου λένε “απόδειξη δεν δίνουμε” ή “δε μπορούμε να δηλώσουμε όλο το ποσό του ενοικίου στο μισθωτήριο”, είτε γιατί είναι παράνομο το κτίριο, είτε επειδή θα θέλουν να γλιτώσουν φόρους και αν εσύ δικαιούσαι επίδομα ενοικίου ή θέλεις να δηλώσεις τα ενοίκια ως έξοδα κάνεις τα στραβά μάτια γιατί ξέρεις ότι δεν θα βρεις κάτι καλύτερο ή θα πρέπει να ψάχνεις για πολύ καιρό ακόμα για να το βρεις.
Όταν πλέον έχεις πλέον προχωρήσει στην ενοικίαση αφού έχεις βρει κάτι ανεκτό ή κάτι για να νοικιάσεις αναγκαστικά επειδή δεν βρίσκεις κάτι καλύτερο, ανέχεσαι διάφορα, όπως ότι επειδή πριν ήταν γραφείο δεν έχει μεγάλη κουζίνα, η τουαλέτα είναι εξωτερική, μέσα από το διαμέρισμα περνάει η καμινάδα του εστιατορίου που βρίσκεται στο ισόγειο, το ελενίτ που σκεπάζει το λυόμενο είναι από απαγορευμένο εδώ και πολλά χρόνια καρκινογόνο αμίαντο, ο ηλεκτρικός πίνακας να είναι παλιός και εκτεθειμένος κάτω από σωληνώσεις, από τις οποίες ανά πάσα στιγμή μπορεί να προκληθεί διαρροή και βραχυκύκλωμα που μπορεί να προκαλέσει πυρκαγιά και άλλα πολλά.
Μετά από την ενοικίαση βεβαίως έρχονται διάφορα ευτράπελα. Οι ιδιοκτήτες, αφού έχετε συμφωνήσει για το ποσό του ενοικίου και αφού δηλώνουν το ενοίκιο ή ένα μέρος αυτού, μπορεί να καθυστερήσουν απογοητευτικά να πουν στον λογιστή τους να ετοιμάσει το μισθωτήριο κι εσύ μπορεί να χάνεις επιδόματα ή απαλλαγές φόρου. Μπορεί να σπάσει κάποια σωλήνα ή σπιράλ από κακή συντήρηση και αν λείπεις εκείνη την ώρα, επιστρέφεις στο σπίτι, ανοίγεις την πόρτα και βλέπεις όλα τα δωμάτια πλημμυρισμένα, με αποτέλεσμα να έχουν υποστεί μεγάλη ή και ανεπανόρθωτη ζημιά διάφορα προσωπικά σου αντικείμενα, ηλεκτρικές συσκευές, ρούχα και παπούτσια κλπ. και όταν ζητάς από τους ιδιοκτήτες να σε αποζημιώσουν για τις ζημιές που προκλήθηκαν από δική τους ευθύνη αρνούνται ή αδιαφορούν. Μετά από αυτό αν τους ενημερώσεις ότι δεν θα τους πληρώνεις ενοίκιο ή θα τους πληρώνεις μειωμένο ενοίκιο μέχρι να καλυφθούν όλες οι ζημιές οι οποίες προκλήθηκαν από την διαρροή προσπαθούν να κάνουν τα πάντα για να σε διώξουν γιατί εσύ βγήκες έξυπνος και δίκαιος κι εκείνοι ψάχνουν για κορόιδα! Μπορεί να ξυπνήσεις ένα πρωί υπό τον εκκωφαντικό ήχο τρυπανιών ή δρεπάνων, να βγεις στην αυλή σου και να αντικρούσεις παντού σκαλωσιές χωρίς να έχεις καμία ενημέρωση και ενώ γνωρίζουν ότι αναρρώνεις από χτύπημα στο κεφάλι από ένα πολύ πρόσφατο εργατικό ατύχημα και φανταστείτε αυτό να συμβαίνει μέσα στο κατακαλόκαιρο και να μην μπορείς να βγεις στην αυλή ή στο μπάνιο σου για να δροσιστείς, μα μην μπορείς να ανοίξεις την πόρτα σου και τα παράθυρα για να μπει καθαρός αέρας και να δροσιστεί το διαμέρισμα και να είσαι αναγκασμένος να έχεις συνεχώς ανοιχτό το κλιματιστικό για να δροσιστείς με αποτέλεσμα να έρχονται υπέρογκοι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος και οι άμεσα υπεύθυνοι να μη ζητήσουν ούτε μία συγνώμη για την μη ενημέρωση, την ασέβεια και την όλη ταλαιπωρία.
Μετά έρχεται το άλλο, η ασέβεια και η μη τήρηση του ωραρίου κοινής ησυχίας και ιδιαιτέρως αν υπάρχουν άλλοι όροφοι πάνω από εσένα ή αν υπάρχουν μεσοτοιχίες με κακή ηχομόνωση ή αν το διαμέρισμα βρίσκεται σε κάποια οικογενειακή πολυκατοικία, όπου ισχύει το “δική μας είναι η πολυκατοικία και ότι θέλουμε κάνουμε και ποιος είσαι εσύ που θα μας αλλάξεις συνήθειες”! Όταν λοιπόν φτάσεις στο σημείο να κάνεις μία ευγενική παρατήρηση για τον συνεχόμενο θόρυβο, συνήθως αυτό δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα ή το πολύ να κάνουν ησυχία εκείνη την ημέρα ή και την επόμενη. Μετά από αυτό αναγκάζεσαι να ζητήσεις την βοήθεια της αστυνομίας για να τους κάνει μία σύσταση και πάλι συνήθως αυτό έχει τα ίδια και χειρότερα αποτελέσματα, επειδή μετά, στις περισσότερες περιπτώσεις, όχι μόνο δεν σέβονται τις ώρες κοινής ησυχίας, αλλά κάνουν χειρότερο θόρυβο και τις ώρες κοινής ησυχίας, αλλά και καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας από τα ξημερώματα μέχρι και μετά τα μεσάνυχτα, από αντίδραση.
Όλα αυτά και άλλα πολλά είναι αληθινά περιστατικά και φυσικά όλα τα παραπάνω δεν απευθύνονται, ούτε χαρακτηρίζουν όλους τους ιδιοκτήτες ακινήτων προς μίσθωση, γιατί φυσικά υπάρχουν πολλοί σωστοί και τίμιοι, αλλά δυστυχώς όλα αυτά που αναφέρονται παραπάνω αφορούν την πλειοψηφία των ιδιοκτητών και όχι μόνο στο Ρέθυμνο, αλλά σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.
Αν λοιπόν είστε υποψήφιοι ενοικιαστές σας εύχομαι καλή τύχη στην εύρεση κατοικίας και αφού βρείτε να μην σας συμβεί τίποτα από όλα αυτά τα τραγικά γεγονότα που αναφέρω παραπάνω και γενικά τίποτα ευτράπελο.
Μετά την επιτυχημένη παρουσίασή της στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τη Βάρνα της Βουλγαρίας, η θεατρική ομάδα Scarmi επιστρέφει στην Κρήτη για περιορισμένο αριθμό παρουσιάσεων και σου προσφέρει την ευκαιρία να ζήσεις μια μοναδική εμπειρία που συνδυάζει μουσική, αφήγηση και περπάτημα ανακαλύπτοντας νέες πτυχές της πόλης!
Αν μέχρι τώρα δεν έχεις συμμετάσχει, αυτή είναι η ευκαιρία σου να βιώσεις μια μουσική περιπατητική δράση που θα σε ταξιδέψει στην πόλη, συνδυάζοντας καθημερινές σκέψεις των σύγχρονων κατοίκων με λογοτεχνικά κείμενα Ελλήνων συγγραφέων.
Μη χάσεις την ευκαιρία! Οι θέσεις είναι περιορισμένες (μόνο 16 άτομα), οπότε φρόντισε να κάνεις την κράτησή σου το συντομότερο δυνατό και να γίνεις μέρος αυτής της μοναδικής εμπειρίας!
Φόρεσε τα άνετα παπούτσια σου, τα ακουστικά που σου παρέχουμε και αφέσου να σε οδηγήσουμε! Ετοιμάσου να απολαύσεις μια διαδρομή γεμάτη ήχους, εικόνες και σκέψεις που θα σε κάνουν να δεις την πόλη και τον εαυτό σου μέσα σε αυτή, με άλλο μάτι!
VOΛΤΑ – Μουσικός αφηγηματικός περίπατος με τη χρήση ακουστικών κεφαλής.
«Μέσα στην αστική φασαρία, μια σιωπηλή συνομιλία».
Γιατί βγαίνουμε να περπατήσουμε, να κινηθούμε; Συμβάλλουν οι σκέψεις μας στην ανάγκη μιας βόλτας; Είναι το περπάτημα ένας τρόπος εκτόνωσης; Ένας τρόπος να διευκολύνουμε τη ροή της σκέψης μας ή ακόμα και να πάψουμε να σκεφτόμαστε; Πώς επηρεάζει και επηρεάζεται η σκέψη μας από αυτό που βλέπουμε, από αυτό που μας περιβάλλει; Μπορεί η σκέψη να προσφέρει ένα προσωρινό καταφύγιο από τον θόρυβο του αστικού τοπίου;
Οι ακροατές / θεατές μέσω της χρήσης ακουστικών κεφαλής απολαμβάνουν ένα μουσικό αφηγηματικό «ταξίδι» σε μια διαδρομή σε μορφή περιπάτου σε επιλεγμένα σημεία της πόλης λίγο πριν τη δύση του ήλιου, χρησιμοποιώντας ως σκηνικό το φυσικό / αστικό τοπίο.
Μια περιπατητική δράση που συνδέει ανθρώπους που αγαπούν την εναλλακτική τέχνη, το περπάτημα και τη μουσική.
Η δράση απευθύνεται σε μικρό αριθμό θεατών (16) & κρίνεται αναγκαία η χρήση άνετων παπουτσιών. Η δράση είναι συμπεριληπτική και για το αγγλόφωνο κοινό της πόλης. Τμήματα του περιπάτου δεν είναι προσβάσιμα για άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Διάρκεια: 60 λεπτά.
INFO
Ηράκλειο – Κυριακή 27 Απριλίου & 18 Μαΐου – 19.30 – σημείο έναρξης – Πάρκο Γεωργιάδη (απέναντι από το καφέ) Ρέθυμνο – Κυριακή 4 Μαΐου – 19.30 – σημείο έναρξης – Δημοτικός Κήπος Ρεθύμνου (απέναντι από το καφέ) Χανιά – Κυριακή 11 Μαΐου – 19.30 – σημείο έναρξης – Δημοτικός Κήπος Χανίων (απέναντι από το καφέ)
Απαραίτητη η προσέλευση 15 λεπτά νωρίτερα. Στο σημείο έναρξης θα διατίθενται εισιτήρια μόνο με μετρητά και κατόπιν τηλεφωνικής κράτησης (+30 6973 310 991). Ενημερώστε τον διοργανωτή για τη γλώσσα επιλογής σας.
Η ομάδα Scarmi είναι μια αυτοδιαχειριζόμενη μουσικοθεατρική ομάδα,που δημιουργήθηκε στο Ρέθυμνο Κρήτης το 2020.
Ηθοποιός και μουσικοί συμπράττουν εντός και εκτός σκηνής δημιουργώντας ατμοσφαιρικές ηλεκτροδυναμικές αφηγήσεις, συνδυάζοντας την μουσική και το θέατρο. Κυρίως με τη μορφή θεατρικής παράστασης / performance ή με εναλλακτικούς τρόπους, όπως αφηγηματικοί περίπατοι, ζωντανές μουσικές αφηγηματικές δράσεις σε εσωτερικούς ή εξωτερικούς χώρους, θεατρικούς ή μη.
Η ομάδα προτείνει τον ελεύθερο πειραματισμό στο πλαίσιο της δημιουργίας αλλά και κατά τη διάρκεια της ζωντανής παρουσίασης. Χρησιμοποιεί μουσικά όργανα και υπολογιστή, αναλογικά συνθεσάιζερ, ηλεκτρική κιθάρα, διάφορα πετάλια, looping, drummachine, samples, φωνή, κίνηση, θεατρική performance, πρόζα. Η μουσική σε όλες τις παραστάσεις / δράσεις είναι πρωτότυπη δημιουργία της ομάδας, η οποία ποικίλλει ανάλογα με τη θεματική όπως postpunk, darkwave, electronica, cinematicambient, triphop, jazz, dub, ορχηστρικά.
Σκοπός της ομάδας είναι η ενασχόληση με καίρια κοινωνικοπολιτικά, υπαρξιακά ζητήματα που αφορούν τον άνθρωπο και την κοινωνία αξιοποιώντας κείμενα από το ευρύ φάσμα της λογοτεχνίας με στόχο να διεγείρει την κοινή γνώμη πυροδοτώντας συνειδήσεις και συναισθήματα.
Έως σήμερα έχει ταξιδέψει ανά τη χώρα, αλλά και εκτός, τις εξής παραστάσεις:
2024 DARKROOM ΠΑΡΑΜΥΘISSIMO, αφήγηση μετά μουσικής σε σκοτεινό χώρο.
2023 – 25 VOΛΤΑ, μουσικός αφηγηματικός περίπατος με τη χρήση ακουστικών κεφαλής.
2022 ΞΕΝΟΣ Σμύρνη – Μόρια (100 χρόνια εξέλιξης), ηλεκτροδυναμική αφηγηματική performance. Η πρωτότυπη δημιουργία του έργου έγινε μέσω ανάθεσης στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλη η Ελλάδα ένας πολιτισμός» του ΥΠ.ΠΟ.Α. με θέμα την επέτειο μνήμης και τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
2020 – 21 ΉΤΤΑ (η μήτρα της νίκης), electro rock performance – θεατρικός μονόλογος από την Λήθη του Δημήτρη Δημητριάδη.
Τα μέλη της ομάδας αναλαμβάνουν την δημιουργία όλων των παραστάσεων / δράσεων καλλιτεχνικά και τεχνικά, με βασική εμπνεύστρια στη σύλληψη, την σκηνοθεσία αλλά και την παραγωγή την Ελεάννα Αποστολάκη (ηθοποιό / performer), στη μουσική σύνθεση το Μιχάλη Φλουρή (μουσικό / συνθέτη) και στην εκτέλεση αλλά και ενίοτε σύνθεση, τους μουσικούς Χριστόφορο Πιτσιδήμο και Κωνσταντίνο (HipCut) Γεωργιάδη.
Η ομάδα Scarmi είναι μια επαγγελματική καλλιτεχνική ομάδα με στόχο τον ελεύθερο πειραματισμό, τον βιοπορισμό και το ταξίδι των έργων της εντός και εκτός νησιού.
Σκάρμη, στην κρητική διάλεκτο θα πει, τα ίχνη που αφήνει στο πέρασμα του κάθε ζώο και φανερώνουν ότι πέρασε από κει.
Καθώς πλησιάζει η Πρωτομαγιά και η φύση πλημμυρίζει με λουλούδια, το Γεωπάρκο Ψηλορείτη υπενθυμίζει την ανάγκη σεβασμού προς τα άγρια και ενδημικά φυτά της Κρήτης, όπως η κόκκινη τουλίπα (Tulipa doerfleri).
Το εντυπωσιακό αυτό λουλούδι φύεται αποκλειστικά στην Κρήτη, κυρίως στο οροπέδιο του Γιους Κάμπου στο Ρέθυμνο, και αποτελεί τρωτό και προστατευόμενο είδος ήδη από το 1981.
Για την προστασία του, τοποθετήθηκαν ενημερωτικές πινακίδες στην περιοχή σε συνεργασία με τον Δήμο Αμαρίου, ενώ οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι η μεγαλύτερη απειλή είναι η αλλαγή στη χρήση γης και η βαθιά άροση που καταστρέφει τους βολβούς.
Παράλληλα, γίνονται προσπάθειες να μετατραπεί σε καλλιεργούμενο είδος, ακολουθώντας το παράδειγμα της Ολλανδίας, ώστε στο μέλλον να διατίθεται εμπορικά χωρίς να κινδυνεύουν οι φυσικοί πληθυσμοί της.
Ο Πάπας Φραγκίσκος, κατά κόσμον Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο, απεβίωσε τη Δευτέρα του Πάσχα σε ηλικία 88 ετών, όπως ανακοίνωσε επίσημα το Βατικανό.
Ο Φραγκίσκος υπήρξε ο 266ος Πάπας της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας και ο πρώτος από τη Λατινική Αμερική, με καταγωγή από την Αργεντινή.
Την είδηση έκανε γνωστή με συγκίνηση ο Καρδινάλιος Κέβιν Φάρελ, λέγοντας πως ο Πάπας «επέστρεψε στον Οίκο του Πατρός» στις 7:35 το πρωί.
Η υγεία του Ποντίφικα είχε επιδεινωθεί τις τελευταίες εβδομάδες λόγω διπλής πνευμονίας και πολυμικροβιακής λοίμωξης. Παρά την έξοδό του από το νοσοκομείο πριν τέσσερις εβδομάδες και τις προσπάθειες αποκατάστασης, η κατάσταση του παρέμεινε κρίσιμη.
Ο Πάπας Φραγκίσκος συνέχισε μέχρι και την τελευταία στιγμή την ποιμαντική του δράση, ευλογώντας τους πιστούς την Κυριακή του Πάσχα στον Άγιο Πέτρο, παρότι φαινόταν εμφανώς εξαντλημένος.
Μ Μανουσογιάννης
Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης
(Η τοποθέτησή της Λαϊκής Συσπείρωσης Ρεθύμνου στο Δημοτικό Συμβούλιο)
Μ Μανουσογιάννης
Δημοτικός Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης
Ακόμη μια κανονιστική τρις χειρότερη από την προηγούμενη για τα κοινωνικά αγαθά που καλείται να προστατεύσει. Νιώθουμε μεγάλη θλίψη και οργή όταν οι κάτοικοι, που απόμειναν, μας διαμαρτύρονται για τα όσα υπομένουν. Ήδη ώρες ώρες το χειμώνα η Π. Πόλη παρουσιάζει εικόνα νεκρής πόλης. Οι κάτοικοί της «έχουν πάρει των αματιών τους». Κανείς δεν λέει να μην βγουν και μερικά τραπεζάκια στον ΚΧ χώρο. Αλλά αυτό που γίνεται ακυρώνει βίαια την έννοια του ΚΧ χώρου. Η εικόνα του κ Σαμψών με το πυροσβεστικό να δοκιμάζει αν περνά ή δεν περνά τους δρόμους είναι αποκαλυπτική του μέτρου που έχετε. «Και με τις μπάντες αν περνάς, ευχαριστημένος νάσαι».
Αυτό που γίνεται στην παλιά πόλη επαναλαμβάνεται στους δρόμους, στις παραλίες. Σε όλο το φυσικό και δομημένο περιβάλλον η ωμή καταπάτηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και αναγκών είναι κανόνας, αλλά εδώ θα περιοριστούμε μόνο στην Π. Πόλη.
Το ΠΔ του ’85, οι επί χάρτου χρήσεις γής, οι αποφάσεις του ΣτΕ«επιβάλλουν» την προστασία του μνημείου της Π. Πόλης, του ΚΧ χώρου, των κατοίκων. Να ησυχάσουν, να κοιμηθούν, να κυκλοφορήσουν, να επικοινωνήσουν, ΝΑ ΖΗΣΟΥΝ. Τα «παραθυράκια» τους όμως ακυρώνουν τις ίδιες τις προσταγές τους. Αποκοιμίζουν τον κόσμο να νομίζει ότι αυτό το σάπιο κράτος τον προστατεύει. Να μην υπερασπιστεί ο ίδιος τα δικαιώματά του.
Ούτε μπορείτε ούτε θέλετε να πάτε κόντρα στο σιδερένιο νόμο της διευρυμένης αναπαραγωγής του κεφαλαίου και των όλο και μεγαλύτερων κερδών των λίγων, που ήδη κυριαρχούν στην Π. Πόλη. Στο όνομα αυτών των κερδών οι κάτοικοι έχουν εκδιωχθεί και εκδιώκονται. Δίνονται με την σέσουλα οι τουριστικές επιδοτήσεις στους λίγους αλλά δεκάρα τσακιστή στους κατοίκους για να ανακαινίσουν να κρατήσουν τις κατοικίες τους. Διατυμπανίζετε πως οι κάτοικοι πρέπει να μείνουν αλλά με τις πράξεις σας τους διώχνετε. Τους αναγκάζετε να τα πουλήσουν κι ύστερα τους ενοχοποιείτε κι από πάνω. Θεσμοθετείτε την ασυδοσία και κατηγορείτε όσους νοικιάζουν τα καταστήματά τους. Λες και αυτοί κι όχι εσείς εγκρίνουν τις κανονιστικές.
Στις στάχτες των λαϊκών αναγκών χτίζετε το τουριστικό ELDORADO των λίγων. Όταν αυτή η διαδικασία θα ολοκληρωθείάλλοι κανόνες θα επιβληθούν. Πολλοί από τους μικρούς επαγγελματίες, που σήμερα χρησιμοποιούνται για την εκδίωξη των κατοίκων, θα πάρουν δρόμο με το έτσι θέλω. Τότε η παλιά πόλη ούτε για την επίσκεψή μας δεν θα προσφέρεται. Έγινε ήδη στο παλιό λιμάνι.
Ομολογήσατε στην ΔΕ πως η εικόνα που δίνετε με τα τετραγωνικά είναι πέρα για πέρα πλασματική. Στα νούμερα του 2016 βάζετε και τα τμ που είχαν παραχωρηθεί αλλά και αυτά που απλά υπήρχε δυνατότητα να παραχωρηθούν. Στην σημερινή βάζετε μόνο τα παραχωρημένα. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει αύξηση όχι μείωση!!!! Επικαλείστε την έκτακτη κατάσταση του covid, που έληξε εδώ και χρόνια, για να δικαιολογήσετε ένα ακόμη μόνιμο πλήγμα σας στον ΚΧ χώρο.
Η μεγαλύτερη όμως ομολογία είναι άλλη. Παραδεχτήκατε πως στην Αγία Βαρβάρα και αλλού το 2016 είχατε προβλέψει μια ολόκληρη λωρίδα για παραχώρηση για να προσελκύει εκεί και άλλα καταστήματα εστίασης. Τώρα, με την δικαιολογία ότι δεν πήγαν εκεί νέα μαγαζιά, καταργείτε την λωρίδα για να δώσετε εκεί που τα κέρδη διάλεξαν να πάνε. Δεν σχεδιάζετε δηλ με επιστημονικά ή με κριτήρια εξασφάλισης των κοινωνικών αναγκών αλλά τρέχετε να νομιμοποιείτε τις άναρχες επιλογές των κερδών. Δεν εκπλησσόμαστε. Αυτός είναι ο βασικός κανόνας σχεδιασμού στον καπιταλισμό. Γι’ αυτό αναρχία και ισοπέδωση του λαού πάνε χέρι χέρι.
Είναι όμως τόσες οι αντιφάσεις αυτής της μεθοδολογίας, που ούτε οι ίδιοι μπορείτε να βγάλετε άκρη. Γι’ αυτό σήμερα απ’ την μια αποφεύγετε την συζήτηση επί των συγκεκριμένων ενστάσεων αλλά την ίδια στιγμή για να αποφύγετε την κριτική για την πολιτική που εφαρμόζετε προσπαθείτε να παρασύρετε εμάς σε μια συζήτηση για τα επιμέρους.
Με τις κανονιστικές σας υποσκάψατε και ακυρώσατε από την πρώτη στιγμή το Προεδρικό Διάταγμα του ’85 για την προστασία της κατοικίας στους ορόφους. Το ίδιο έκανε και ο αποκλεισμός από κάθε μορφής οικονομική στήριξη της πανάκριβης ανακαίνισης των κατοικιών, που ακολούθησαν τα άλλα πλοκάμια του ενιαίου και αδιαίρετου αντιλαϊκού σας κράτους. Αφού λοιπόν μια χαρά συντονιστήκατε να μην εφαρμοστεί, τώρα το λέτε ανεφάρμοστο!!!
Η απαγόρευση στεγάστρων και κάθετων στοιχείων στον ΚΧ χώρο είναι γενικός κανόνας, που έχει επιβεβαιωθεί και με αποφάσεις του ΣΤΕ. Κι όμως στην πλατεία Τίτου Πετυχάκη η κανονιστική σας ανερυθρίαστα επιτρέπει και στέγαστρα και κάθετα στοιχεία. Εμείς το ξέρουμε. Σε αυτό το σύστημα ο νόμος εμποδίζει μόνο τους πολλούς. Γίνεται λάστιχο μπροστά στα συμφέροντα. Άντε τώρα να πείσετε πως αυτή η εξαίρεση είναι άσχετη με το γεγονός ότι εκεί στεγάζονται επαγγελματίες με άμεση σχέση με τον δήμο και τις μεγάλες παρατάξεις του. Οι νεότεροι ρεθεμνιώτες δεν ξέρουν καν ότι το δυτικό διάζωμα της πλατείαςείναι ΚΧ και τους ανήκει. Τέτοια προστασία του ΚΧ εξασφαλίζετε.
Η κρήνη Ριμόντι, από τα ξακουστά τοπόσημα της πόλης, έχει εξαφανιστεί πίσω από κατασκευές που εσείς επιτρέπετε. Αλλά για το σύστημα που υπηρετείτε η πολιτιστική, αρχιτεκτονική κληρονομιά, δεν είναι παρά ένας ακόμη κράχτης κερδών. Τίποτα δεν μετρά περισσότερο από το χρήμα.
Άνοιξε κάποιος κατάστημα απέναντι από την Ιερολοχητών (Γερακάρη). Ζήτησε άδεια για καρέκλες στην πλατεία. Του είπατε δεν επιτρέπεται. Έκλεισε ο άνθρωπος. Ήρθε ο επόμενος που αυθαίρετα έβαλε τραπεζοκαθίσματα. Όχι μόνο δεν τον αποβάλατε αλλά με την κανονιστική σας νομιμοποιείτε την παρανομία του με τον ισχυρισμό ότι η πλατεία είναι συνέχεια της Π. Πόλης. Με τον προηγούμενο ήταν; Άντε τώρα να πείσετε πως δεν κλείνετε το μάτι στην αυθαιρεσία και την παραβατικότητα.
Προσπαθείτε να το αμφισβητήσετε αλλά είναι σημαντικό που η κατ’ εξοχήν εμπλεκόμενη υπηρεσία, η αρχαιολογία, δεν συμφώνησε με την κανονιστική σας. Λύση όμως στο πρόβλημα δεν θα δοθεί από καμιά υπηρεσία. Μόνο ο λαϊκός παράγοντας μπορεί να δώσει λύση με κριτήριο τις ανάγκες του.
Σήμερα δεν χρειάζεται καμιά καινούργια κανονιστική. Πολύ περισσότερο αυτή που χειροτερεύει πολύ τα πράγματα για τους κατοίκους, το μνημείο που στενάζουν. Το μόνο που σηματοδοτούν οι κανονιστικές σας είναι η προσαρμογή στον άναρχο σχεδιασμό των κερδών των όλο και πιο λίγων.
Χρειάζεται επομένως ένας σχεδιασμός κυρίως πολιτικός και δευτερευόντως τεχνικός. Που δεν θα φάσκει και αντιφάσκει προσπαθώντας να συμβιβάσει τα κέρδη των λίγων με τις ανάγκες των πολλών. Αυτό κάνετε όλοι σας εδώ είτε καταψηφίζετε είτε υπερψηφίζετε την κανονιστική. Ένας σχεδιασμός με κόκκινες γραμμές, που θα δίνουν προτεραιότητα στην φέρουσα ικανότητα, στον απόλυτο σεβασμό του ΚΧ χώρου, στην πλήρη εξασφάλιση των αναγκών των κατοίκων, την ελεύθερη πρόσβαση, την κοινωνική συναναστροφή και επικοινωνία, του ζωτικού χώρου για τα παιδιά μας, την αποτροπή της ηχορύπανσης κλπ. Με χρήσεις γης χωρίς τα γνωστά «παραθυράκια», που τις ακυρώνουν πριν καν ψηφιστούν. Με χωροθέτηση περιοχών υποδοχής των λειτουργιών που δεν χωρούν στην Π. Πόλη. Ένα περιβάλλον που θα προστατεύει τους μικρούς ελεύθερους επαγγελματίες από τον άνισο ανταγωνισμό των μεγάλων αλλά ταυτόχρονα θα απαιτεί τον σεβασμό στα κοινωνικά αγαθά.
Και για να πάμε από την σημερινή αναρχία σε βάρος των πολλών σε ένα τέτοιο σχεδιασμό θα χρειαστεί βεβαίως ένας οδικός χάρτης με κίνητρα και αντικίνητρα να τον υλοποιεί σταδιακά. Μόνο έτσι μπορεί να γιατρευτεί η ζημιά που τόσα χρόνια κάνατε και εσείς και όλο το σύστημα που υπηρετείτε. Ούτε μπορείτε ούτε θέλετε να υπηρετήσετε αυτό τον δρόμο που θα κλείσει τα χάσμα της αποξένωσης των κατοίκων από το μνημείο της Π. Πόλης, τις μνήμες που τους συνδέουν με αυτό.
Μπορεί να τον επιβάλει η ευρύτατα διαδεδομένη αμφισβήτηση και αγανάχτηση αρκεί να διευρυνθεί. Να αγκαλιάσει όλο το φάσμα των λαϊκών αναγκών. Να πάρει πιο οργανωμένα, ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά. Με αποκρυσταλλωμένα αιτήματα και μαχητική διεκδίκηση. Με συμπόρευση με τις δυνάμεις που έχουν αποδείξει πως είναι δίπλα στις ανάγκες των πολλών κι όχι τα συμφέροντα των λίγων.
Με τίτλο «Two years after rail disaster ‘cover-up’, Greece is angrier than ever», οι Sunday Times επανέρχονται στο έγκλημα των Τεμπών, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, καυτηριάζοντας όχι μόνο την κρατική ατιμωρησία αλλά και τη συνολική εικόνα της Ελλάδας στο ευρωπαϊκό πλαίσιο.
Η φράση-γροθιά του ρεπορτάζ δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: «The fallout strikes at the heart of one of Europe’s most corrupt countries» — «οι συνέπειες αγγίζουν τον πυρήνα ενός από τα πιο διεφθαρμένα κράτη της Ευρώπης».
Στο ρεπορτάζ παρατίθενται όλες οι λεπτομέρειες της υπόθεσης και ιδιαίτερα αυτές που “αγγίζουν” τη δημοφιλία της κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού ειδικότερα.
Μιλώντας για το συμβάν αλλά και την τραγική διαπίστωση ότι η κόρη της Μάρθη προφανώς θανατώθηκε από τη φωτιά και όχι το κυρίως δυστύχημα η κα Καρυστιανού τόνισε:
“Ακουσα σ’ ένα ηχογραφημένο την καλύτερη φίλη της κόρης μου, την Φραντζέσκα να λέει “Μάρθη, θα πεθάνουμε, σ’ αγαπώ. Λίγο αργότερα η ίδια κοπέλα είπε “δεν έχω οξυγόνο”.
“Για τρία φρικτά λεπτά η Μάρθη ήταν ζωντανή με τη φίλη της μετά τη σύγκρουση. Αυτά τα ηχογραφημένα μας έδειξαν ότι οι άνθρωποί μας δεν ήταν απλά ζωντανοί αλλά είχαν τις αισθήσεις τους και μπορούσαν να μιλήσουν γι’ αυτό που συνέβαινε εκείνη την ώρα”.
Στο κομμάτι γίνεται λόγος για τις ογκωδέστατες διαδηλώσεις του Ιανουαρίου και του Φεβρουαρίου που ήταν “οι μεγαλύτερες που έχουν γίνει στη χώρα από τον καιρό της χούντας κα μετά”. Αναφέρεται, επίσης, και η επίθεση που δέχθηκε η Hellenic Train με βόμβα καθώς και το συμπέρασμα ότι “η χώρα χαρακτηρίζεται συχνά ως μία από τις πιο διεφθαρμένες”.
Το ρεπορτάζ τελειώνει με την εξής δήλωση της κας Καρυστιανού:
“Είμαστε αντιμέτωποι με τους πολιτικούς. Παραδοσιακά στην Ελλάδα οι πολιτικοί δεν φταίνει ποτέ για τίποτα και αυτό είναι πρόβλημα. Το μόνο που θέλω είναι αποδοθεί δικαιοσύνη έτσι ώστε κάτι τέτοιο να μην ξανασυμβεί ποτέ. Ξέρω ότι θα αυτό θα ήθελε και η κόρη μου”.
Χρησιμοποιώντας το Rethemnos.gr συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων. Παρακαλώ επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα μας Πολιτική Cookies – Προστασία δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες.