ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Ψήφισμα ενάντια στην απαξίωση της Ειδικής Αγωγής

σχολεία θρανίαΔεν θα επιτρέψουμε την απαξίωση της Ειδικής Αγωγής. 
Να ανακληθεί η τροπολογία που «καταργεί» τα Τμήματα Ένταξης

Το Υπουργείο Παιδείας σε τροπολογία που κατέθεσε στο πλαίσιο του Νομοσχεδίου «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» το οποίο ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες, ενσωματώνει τα Τμήματα Ένταξης στα τμήματα Γενικής Παιδείας.

Ο τρόπος και η ταχύτητα με την οποία κινήθηκε το Υπουργείο αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα, εκπαιδευτικούς και γονείς, και μάλιστα σε μια περίοδο όπου με βάση τις διακηρύξεις του ίδιου του Υπουργού διεξάγεται ο λεγόμενος «Κοινωνικός διάλογος για την Παιδεία». Το Υπουργείο έδρασε παρακάμπτοντας τον όποιο διάλογο και τις όποιες προτάσεις του είχαν κατατεθεί από τους αρμόδιους φορείς της εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής.

Για να δικαιολογήσει την πρακτική του, το Υπουργείο, επικαλείται την πρακτική της συνεκπαίδευσης, η οποία εφαρμόζεται όλο και πιο ευρέως σε διεθνές επίπεδο. Προφανώς είναι επιδίωξη και όραμα όλων των φορέων της εκπαίδευσης ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς και χωρίς διακρίσεις.

Το «Σχολείο για Όλους» πρέπει να αποτελεί βασικό σκοπό του εκπαιδευτικού συστήματος και εκφράζει το στόχο για ισότιμη ένταξη των ατόμων με αναπηρία (ΑμΑ) και των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΑμΕΕΑ) στην κοινωνία. Όμως, χωρίς διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, χωρίς σχεδιασμό σε βάθος χρόνου και κυρίως χωρίς να εξασφαλίζονται οι απαραίτητες προϋποθέσεις (αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων, διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, υλικοτεχνική υποδομή, μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, ξεκάθαρο θεσμικό πλαίσιο), η «συνεκπαίδευση» που προωθεί το Υπουργείο θα εξελιχθεί σε κακόγουστο αστείο με πρώτα θύματα τους ίδιους τους μαθητές.

Καταρχάς η τροπολογία αυτή ενσωματώνοντας τα Τμήματα Ένταξης στη Γενική Τάξη, ναρκοθετεί την ύπαρξη και τη συνέχεια του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης που είναι απαραίτητη σε αρκετές κατηγορίες μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επιπλέον αλλάζει εντελώς το χαρακτήρα και τον προσανατολισμό των Τμημάτων Ένταξης, αφού χρεώνει στους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στη δομή αυτή ρόλο part time παράλληλης στήριξης.

Το αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί ο αριθμός των παιδιών που συμμετέχουν στα τμήματα ένταξης, καθώς και ο εκπαιδευτικός χρόνος και οι στοχευμένες εκπαιδευτικές δράσεις που αντιστοιχούν σε κάθε μαθητή. Πίσω, λοιπόν από τις πολύ εύηχες προφάσεις του Υπουργείου για ένα σχολείο χωρίς διαχωρισμούς, κρύβεται η επιδίωξη για την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και οι περικοπές στην Εκπαίδευση.

Η πολιτική του Υπουργείου διαμορφώνει, εν ολίγοις, ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό καιάδα, καθώς ένα μεγάλος αριθμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες δεν θα μπορεί να έχει την εκπαίδευση που δικαιούται. Η μείωση του κόστους της Ειδικής Αγωγής και η μείωση του συνολικού αριθμού των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που θα υποστηρίζουν από δω και πέρα τις ανάγκες των μαθητών εκπορεύεται από τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης προς τους «θεσμούς». Έρχεται σαν συνέχεια της πολιτικής που τα τελευταία χρόνια έχει απαξιώσει μια σειρά από υποστηρικτικές δομές στην εκπαίδευση. Σχολικές βιβλιοθήκες, αθλητικά γυμνάσια, ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία κ.τ.λ. όλα αυτά, στην λογική των περικοπών που επιβάλλουν τα Μνημόνια, θεωρούνται πολυτέλειες.

Είναι υπόθεση τόσο του εκπαιδευτικού, όσο και του γονεϊκού κινήματος να υπερασπιστούν τα δικαιώματα των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτή η τροπολογία δεν πρέπει να εφαρμοστεί, πρέπει να καταργηθεί. Το δικαίωμα των μαθητών και των παιδιών μας, στην Δημόσια και Δωρεάν Εκπαίδευση που δικαιούνται, αποτελεί για μας κόκκινη γραμμή και θα μας βρίσκουν συντεταγμένα απέναντι τους όποιοι το αμφισβητούν.

ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΔΗΜΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ, ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΦΙΛΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ – ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ