ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Το 2ο ταξίδι του 16ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου στην Φλωρεντία στο πλαίσιο του Erasmus+

Κατά το χρονικό διάστημα 15-22 Μάϊου 2022, έξι μαθητές/μαθήτριες και τρεις εκπαιδευτικοί του 16ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου πραγματοποίησαν την τρίτη συνάντηση με τους εταίρους του προγράμματος Erasmus+ “Pasja czytania – nowa moda I mania”-“Reading is my
passion and New Fashion”, αλλά το δεύτερο με τη συμμετοχή μαθητών. Η πρώτη συνάντηση είχε πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα τον
περασμένο Νοέμβριο με την συμμετοχή μόνο εκπαιδευτικών, ενώ η δεύτερη τον Μάρτιο στην Μαδρίτη με την συμμετοχή και
μαθητών/μαθητριών.

Στο πρόγραμμα αυτό, μαζί με την Ελλάδα, συμμετέχουν οι χώρες: Ιταλία, όπου και φιλοξενηθήκαμε, Πολωνία, ως συντονίστρια χώρα, Ρουμανία, Λετονία και Ισπανία.

Το παρόν πρόγραμμα Erasmus+ έχει σκοπό να ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες απέναντι στην ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων, να τους κάνει να εκτιμήσουν την λογοτεχνία περισσότερο συνειδητοποιώντας ότι η ανάγνωση βιβλίων προσφέρει και διασκέδαση.
Ανεξάρτητα από το πόσο απλό ακούγεται, η διαδικασία είναι πιο περίπλοκη αν λάβουμε υπόψη ότι όλο και περισσότερο εθίζονται τα σημερινά παιδιά στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ παράλληλα έρχονται αντιμέτωπα με προβλήματα οικονομική,
κοινωνικής και συναισθηματικής φύσης.

Την ελληνική αποστολή στην Φλωρεντία αποτελούσαν οι μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας: Αποστολάκη Ιωάννα, Δημητρακάκη Μαρία, Καραστάθης Δημήτριος, Λαζανάκη Στέλλα, Παπαδοσηφάκης Γεώργιος, Τσάκαλη Κωνσταντίνα, καθώς και η διευθύντρια
του 16ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου, Εμμανουηλίδου Χαϊδεμένη και οι εκπαιδευτικοί Ανυφαντάκη Γεωργία και Λαχανοπούλου Φωτεινή.

Η ελληνική αποστολή έφτασε στην Μπολόνια το πρωί της Κυριακής 15 Μαΐου, και από εκεί με τρένο ταξίδεψε για την Φλωρεντία.

Την επόμενη μέρα το πρωί είχαμε συνάντηση όλοι οι εταίροι στο Scuola Media Gianni Rodari, το οποίο βρισκόταν στην επαρχία Scandicci της Φλωρεντίας. Εκεί, η σχολική ορχήστρα μας υποδέχτηκε με ένα σύντομο κονσέρτο, ενώ ακολούθως οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα
τραγούδησαν το τραγούδι του προγράμματος που έχει γραφτεί από την ισπανική ομάδα, στην γλώσσα της κάθε χώρας. Στη συνέχεια περιηγηθήκαμε σε όλους τους χώρους του σχολείου παρακολουθώντας μαθητές και εκπαιδευτικούς επί τω έργω. Το σχολείο Gianni Rodari ανήκει στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, τόσο με τάξεις γυμνασίου όσο και λυκείου. Διαθέτει μία αξιοζήλευτη αυλή με γήπεδα και μεγάλους χώρους
πράσινου, κήπους και δέντρα, ενώ στο εσωτερικό του βρίσκει κανείς εκτός από τις αναμενόμενες αίθουσες διδασκαλίας, πολλές εξειδικευμένες
αίθουσες, γραφεία εκπαιδευτικών, γραφεία γραμματειακής υποστήριξης και ένα μεγάλο κλειστό γυμναστήριο/γήπεδο. Οι μαθητές μετά την
ξενάγηση είχαν χρόνο να γνωριστούν μεταξύ τους, να παίξουν αλλά και να ανταλλάξουν απόψεις.

Το πρωί της Τρίτης 17 Μαΐου δώσαμε όλες οι αποστολές ραντεβού ξανά στο σχολείο μαζί με τα επιτραπέζια παιχνίδια μας. Η κάθε χώρα είχε κατασκευάσει ένα δικό της χειροποίητο επιτραπέζιο παιχνίδι βασισμένο στη λογοτεχνία. Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας αποφάσισαν να κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με κεντρικούς ήρωες, τους ήρωες του βιβλίου «Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ» του Μπράιαν Σέλζνικ. Οι ομάδες των χωρών συμμετείχαν σε ένα άκρως ενδιαφέρον και εποικοδομητικό τουρνουά επιτραπέζιων παιχνιδιών, μέσα από το οποίο αναδείχθηκε η δημιουργικότητα των μαθητών καιμαθητριών, η επιρροή της λογοτεχνίας σε αυτήν, αλλά επιπλέον δόθηκε η δυνατότητα και η ευκαιρία να επικοινωνήσουν μεταξύ τους, να δώσουν οδηγίες και να παίξουν. Το απόγευμα, όλες οι αποστολές μαζί συναντηθήκαμε έξω από την Santa Maria Novella από όπου και ξεκίνησε μία ξενάγηση στα σημαντικότερα αξιοθέατα της Φλωρεντίας. Δε θα μπορούσαν να λείπουν από την ξενάγηση μας ο καθεδρικός ναός της Φλωρεντίας Santa Maria del Fiore με τον τρούλο του Μπρουνελέσκι, το Βαφτιστήριο του Αγίου Ιωάννου, οι πλατείες Σινιορία, Σαν Λορέντζο αλλά και πολλά άλλα αμέτρητα αξιοθέατα και οικοδομήματα.

Την επόμενη μέρα, Τετάρτη 18 Μαΐου, συνεχίσαμε τις σχολικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος και πάλι με τουρνουά επιτραπέζιων παιχνιδιών, με την διαφορά ότι αυτήν την φορά ήταν με παιχνίδια του εμπορίου, επίσης βασισμένα στην λογοτεχνία. Η ελληνική αποστολή είχε προμηθευτεί μια διαφορετική εκδοχή της κλασικής monopoly αλλά με θέμα το γνωστό βιβλίο «Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» του
Τζ.Ρ.Ρ. Τόλκιν. Το απόγευμα της ίδια μέρας, περπατήσαμε μέχρι τον λόφο του Μικελάντζελο, απολαμβάνοντας κορυφαία αξιοθέατα της
Φλωρεντίας από ψηλά.

Την Πέμπτη 19 Μαΐου, πραγματοποιήθηκε η κεντρική δραστηριότητα της συνάντησης, το παιχνίδι LARP (Live Acting Role Playing), ένα παιχνίδι ρόλων στο οποίο οι συμμετέχοντες μπορούσαν όχι απλά να υποδυθούν έναν χαρακτήρα, αλλά να τον ζήσουν κιόλας. Όπως είχε συμφωνηθεί από το προηγούμενο ταξίδι μας στην Μαδρίτη, το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε ήταν «Η εφεύρεση του Ούγκο Καμπρέ» του Μπράιαν Σέλζνικ.

Την τελευταία ημέρα του προγράμματος, επισκεφτήκαμε όλοι μαζί την περιοχή Fiesolε, μία μικρή πόλη πάνω σε έναν λόφο, πολύ κοντά στην Φλωρεντία. Εκεί, επισκεφτήκαμε το καθολικό μοναστήρι του San Francesco, το αρχαίο ρωμαϊκό θέατρο, καθώς επίσης απολαύσαμε την πανοραμική θέα της πόλης της Φλωρεντίας. Κάπου εκεί, αποχαιρετήσαμε τους εταίρους μας και δώσαμε ραντεβού για τον ερχόμενο Σεπτέμβρη στην Ρουμανία.

Το απόγευμα, επισκεφτήκαμε ως ελληνική ομάδα της Πινακοθήκη της Ακαδημίας όπου και θαυμάσαμε το περίφημο άγαλμα του Δαυίδ, φιλοτεχνημένο από τον κορυφαίο αναγεννησιακό καλλιτέχνη Μεκελάντζελο. Στην συνέχεια επισκεφτήκαμε το Palazzo Pitti και τους Κήπους του Boboli. Το επόμενο πρωί του Σαββάτου, η ελληνική ομάδα επισκέφτηκε την πόλη της Πίζα ταξιδεύοντας με τρένο. Θαυμάσαμε τον παγκοσμίως γνωστό κεκλιμένο πύργο της Πίζα, κάναμε βόλτα στην όμορφη και γραφική πόλη και επιστρέψαμε στην Φλωρεντία με σκοπό πια την ετοιμασία μας για το ταξίδι της επιστροφής. Μέσω Μπολόνια, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί, φτάσαμε Κυριακή πρωί 22 Μαΐου στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, με βαλίτσες γεμάτες δώρα και αναμνήσεις μιας υπέροχης ρομαντικής πόλης και υπέροχων νέων φίλων που αφήσαμε πίσω μας.