Blog Σελίδα 117

Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα, έγινε παιδικό τραγούδι!

Μόλις Κυκλοφόρησε: Το αιώνιο δίλημμα σχετικά με την κότα και το αυγό και για το ποιο ¨ήρθε¨ πρώτο, ανησύχησε τον Hippoβρύχιο και το έκανε παιδικό τραγούδι. Ένα ροκ κομμάτι με ανεβαστικό ρυθμό περιγράφει την απορία της Κότας που ψάχνει σε όλο το χωριό κάποιον να της απαντήσει “Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα”; Τα παιδιά πλέον θα χορεύουν στον ρυθμό του Κοκοκοκοκο!

“Η κότα έκανε το αυγό;’ σε στίχους και μουσική του Φραγκίσκου Βιδάλη, κυκλοφορεί σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες από την Heaven music kids αλλά και εικονογραφημένο στο Youtube.

Δύο νέες επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών τα ξημερώματα νότια της Κρήτης

Δύο νέες επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών στήθηκαν τα ξημερώματα νότια της Κρήτης και συγκεκριμένα ανοιχτά της Γαύδου.

Το «άνοιγμα» του καιρού, μετά από ένα διάστημα με ισχυρούς ανέμους, φαίνεται πως ευνοεί και πάλι τις μεταναστευτικές ροές, με νέες «καραβιές» μεταναστών να έχουν φτάσει στην Κρήτη τα τελευταία 24ωρα.

Τα ξημερώματα της Δευτέρας, υπό τον συντονισμό του ΕΚΣΕΔ στήθηκε επιχείρηση διάσωσης για 68 μετανάστες που εντοπίστηκαν σε λέμβο, από περιπολικό σκάφος του λιμενικού και πλοίο της Frontex, στη θαλάσσια περιοχή νότια της Γαύδου.

Λίγο αργότερα ακόμα μια βάρκα με 58 μετανάστες εντοπίστηκε νότια του ακριτικού νησιού από δεξαμενόπλοιο σημαίας Μάλτας που έπλεε στην περιοχή.

Οι μετανάστες μεταφέρονται στο λιμάνι της Γαύδου.

Πηγή: creta24

Ολοκληρώθηκε η έκθεση The Art of Social Media 2025 στο Ηράκλειο

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η έκθεση The Art of Social Media 2025, η οποία φιλοξενήθηκε στο βιβλιοπωλείο της Βικελαίας Βιβλιοθήκης, στο Ηράκλειο Κρήτης.

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι υποστήριξαν την εκδήλωση και όλους όσοι παρευρέθηκαν για να απολαύσουν τα έργα των καλλιτεχνών. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ακόμη μια έκθεση ολοκληρώθηκε με επιτυχία και χαμόγελα.

Το φωτογραφικό μας ταξίδι, όμως, συνεχίζεται! Επόμενες στάσεις: Λεμεσός, Αθήνα και Πράγα!

Σοβαρό τροχαίο τα ξημερώματα της Δευτέρας με τρεις τραυματίες

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε τα ξημερώματα της Δευτέρας κοντά στα Κουνουπιδιανά Ακρωτηρίου Χανίων, όταν δύο αυτοκίνητα συγκρούστηκαν σφοδρά, με αποτέλεσμα να τραυματιστούν τουλάχιστον τρία άτομα.

Στα οχήματα επέβαιναν συνολικά πέντε άτομα, ενώ μία νεαρή γυναίκα φέρεται να τραυματίστηκε σοβαρά, έχοντας υποστεί ισχυρό χτύπημα στο κεφάλι. Οι τραυματίες διακομίστηκαν με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο Νοσοκομείο Χανίων.

Στο σημείο βρέθηκε και κλιμάκιο της Τροχαίας, το οποίο ερευνά τις συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη το ατύχημα.

Πηγή φωτογραφιών: ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ)

Ξαναζωντάνεψαν οι μνήμες της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου τον Δεκαπενταύγουστο στην Παναγία Σουμελά

Νότης Μαριάς, Καθηγητής Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής και Βουλευτής Ηρακλείου, notismarias@gmail.com

Σε κλίμα κατάνυξης για άλλη μια χρονιά χιλιάδες πιστοί κατέκλυσαν και φέτος την Παναγία Σουμελά στους πρόποδες του Βερμίου για να γιορτάσουν τον Δεκαπενταύγουστο, απαιτώντας ταυτόχρονα την διεθνή Αναγνώριση της Γενοκτονίας των  Ελλήνων του Πόντου και τη συνακόλουθη καταδίκη της Τουρκίας.

Και όλα αυτά ενώ συμπληρώθηκαν ήδη 106 χρόνια από τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου καθώς τον Μάιο του 1919 μετά την απόβαση του Κεμάλ Πασά στη Σαμψούντα του Πόντου οι νεότουρκοι προχώρησαν σε μαζικές σφαγές και δολοφονίες χιλιάδων Ελλήνων του Πόντου. Άνδρες, γυναίκες και παιδιά ήταν τα θύματα της Γενοκτονίας που ξεπέρασαν τις 350.000 και ξερίζωσε πάνω από 400.000. Εκτελέσεις, βιασμοί, καταναγκαστικά έργα στα τάγματα εργασίας οδήγησαν στο θάνατο τους Ποντίους αδελφούς μας. Και πρόκειται για Γενοκτονία, γιατί οι Έλληνες του Πόντου δολοφονήθηκαν επειδή ήταν Έλληνες και Χριστιανοί.

Και ενώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αλλά και συνολικά όλα τα όργανα της ΕΕ δεν φείδονται δηλώσεων για την καταδίκη της Ρωσίας καταγγέλλοντας γενοκτονία στην Ουκρανία, εντούτοις ποιούν για άλλη μια φορά την νήσσαν σε σχέση με την αναγνώριση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.

Επιπλέον το ζήτημα της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου έχει καταστεί εξαιρετικά επίκαιρο καθώς στην ημερήσια διάταξη της παγκόσμιας σκηνής δεσπόζει η γενοκτονία του Παλαιστινιακού λαού στη Γάζα. Μια γενοκτονία μάλιστα την οποία  η Τουρκία καταγγέλλει σε όλα τα φόρα, την ώρα που η ίδια αρνείται την γενοκτονία των Αρμενίων και των Ελλήνων του Πόντου. Αυτό κι αν είναι ρεσιτάλ υποκρισίας από τον Ερντογάν και την παρέα του.

Το θέμα της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου είχαμε το πολιτικό θάρρος να το θέσουμε τον Μάιο του 2019 στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με αφορμή τη συμπλήρωση τότε 100 χρόνων από την γενοκτονία των Ποντίων αδελφών μας.

Η αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου με ομόφωνη απόφαση της Ελληνικής Βουλής  στις  24 Φεβρουαρίου 1994 αποτέλεσε ένα πρώτο βήμα δικαίωσης. Επιπλέον με τον Ν. 2193/1994 η 19η Μαΐου ανακηρύχθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο ως ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου.

Η Διεθνής Κοινότητα οφείλει να αναγνωρίσει τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, να προασπίσει την ιστορική αλήθεια, να αποκαταστήσει το αίσθημα δικαίωσης ενός ολόκληρου λαού, να καταδικάσει την Τουρκία και να καλέσει την Άγκυρα να αναλάβει τις ευθύνες της.

Σύμφωνα με την διεθνή βιβλιογραφία ο όρος  γενοκτονία σημαίνει τη μεθοδική, ολική ή μερική εξολόθρευση μιας εθνικής ή φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας η οποία εξοντώνεται όχι για κάτι που δήθεν έκανε αλλά για κάτι που είναι. Στην ουσία πρόκειται για ένα πρωτογενές έγκλημα που δεν έχει καμία συνάρτηση με διάφορες πολεμικές συγκρούσεις. Επομένως ορθώς μιλούμε περί Γενοκτονίας γιατί η συστηματική εξόντωση των Ποντίων αδερφών μας τόσο από την Οθωμανική αυτοκρατορία όσο και εν συνεχεία από τους νεότουρκους του Μουσταφά Κεμάλ έγινε ακριβώς επειδή επρόκειτο για Έλληνες και Χριστιανούς.

Η παραπάνω πρωτοβουλία μου τον Μάιο του 2019  να περιληφθεί στην Ημερήσια Διάταξη της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πρόταση για συζήτηση του θέματος της Αναγνώρισης της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και έκδοση ψηφίσματος, έγινε στην πιο  κατάλληλη συγκυρία καθώς τότε:

α) είχε προηγηθεί η Αναγνώριση της Γενοκτονίας των Αρμενίων απ’ το ιταλικό Κοινοβούλιο,

β) η Τουρκία είχε μπει  στο στόχαστρο του Τραμπ και

γ) πολλοί ευρωπαίοι Ευρωβουλευτές ήθελαν να ψηφίσουν κατά της Τουρκίας, εν όψει των τότε Ευρωεκλογών του Μαΐου 2019.

Όμως, η πρότασή μου δεν βρήκε αποδοχή ανάλογη της σημασίας του θέματος και της συγκυρίας από τις υπόλοιπες Πολιτικές Ομάδες του Ευρωκοινοβουλίου, καθώς τόσο το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), με επικεφαλής τον τότε υποψήφιό του για την προεδρία της Κομισιόν Μάνφρεντ Βέμπερ, όσο και οι Σοσιαλιστές, οι Φιλελεύθεροι και οι Πράσινοι την καταψήφισαν.

Ειδικότερα 79 Ευρωβουλευτές ψήφισαν υπέρ της Πρότασής μου, 199 κατά, ενώ καταγράφηκαν και 18 αποχές.

Ωστόσο, από την ενέργειά μου αυτή αναγκάστηκαν, καιροσκοπικά βέβαια και προεκλογικά, ενόψει των τότε ευρωεκλογών του Μαΐου 2019 τόσο ο κ. Μητσοτάκης να καλέσει ξαφνικά τις Ομοσπονδίες των Ποντίων και να πει ότι δήθεν θα αγωνιστεί ως Νέα Δημοκρατία για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου όσο και ο κ. Τσίπρας, που την τελευταία στιγμή, στο «90» πήγε στη Θεσσαλονίκη, όπου και κάλεσε τις ποντιακές οργανώσεις και έδωσε υποσχέσεις.

Υποσχέσεις οι οποίες αποδείχθηκαν καιροσκοπικές και προεκλογικές καθώς μέχρι και σήμερα ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ δεν έχουν κάνει τίποτε το αξιόλογο για το ζήτημα της αναγνώρισης της γενοκτονίας των Ποντίων αδελφών μας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Έτσι για άλλη μια φορά και φέτος όλα τα μνημονιακά κόμματα απλώς αρκέστηκαν σε κροκοδείλια δάκρυα και ανακοινώσεις για το ζήτημα της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου χωρίς να αναλάβουν κάποια πρωτοβουλία σε ευρωπαϊκό επίπεδο, πολύ δε περισσότερο καθώς ήδη τον Ιανουάριο του 2024 στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης είχε συζητηθεί η προσφυγή της Νότιας Αφρικής κατά του Ισραήλ για τη γενοκτονία στη Γάζα.

Αγώνας δρόμου θυσίας για την 81 Επέτειο του Ολοκαυτώματος των χωριών του Κέντρους

Ο Δήμος Αμαρίου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Βρυσών & τον Ο.Κ.Α Αρκάδι, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για την 81η επέτειο του Ολοκαυτώματος των χωριών του Κέντρους στις 22 Αυγούστου του 1944 από τους Ναζί, προκηρύσσει αγώνες Δρόμου στη μνήμη των εκτελεσθέντων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ: Πέμπτη 21 Αυγούστου 2025 και ώρα 18:30 για όλες τις κατηγορίες.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ: Την ημέρα των αγώνων, έως τις 18.15 στοπ σημείο τερματισμού, στο χώρο του Μνημείου Πεσόντων Κοιν. Βρυσών (Οι συμμετέχοντες θα μεταφερθούν με οχήματα στις αφετηρίες).

Προληπτικά μέτρα για τις ευπαθείς ομάδες λόγω ατμοσφαιρικής ρύπανσης  

Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας μετά από επικοινωνία με τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος ενημερώνει ότι σύμφωνα με μετρήσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το δίκτυο των σταθμών στην Κρήτη, εμφανίζεται επιβάρυνση της ποιότητας του αέρα από αιωρούμενα σωματίδια (ΑΣ 2,5 όσο και σε ΑΣ10).  Από τις μέχρι στιγμής μετρήσεις το φαινόμενο εμφανίζει εντονότερα η ΠΕ Ηρακλείου.

Για το λόγο αυτό, υπενθυμίζεται η σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας με συστάσεις πρόληψης για την προστασία του πληθυσμού από την ατμοσφαιρική ρύπανση. 

Συστάσεις προς ευπαθείς ομάδες

Άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, όπως άτομα με αναπνευστικά προβλήματα, καρδιοπαθείς, παιδιά, άτομα άνω των 65 ετών, θα πρέπει να αποφεύγουν την παραμονή σε εξωτερικούς χώρους.

Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνή λήψη των εισπνεόμενων φαρμάκων τους, ενώ σε περίπτωση επιμονής των συμπτωμάτων συνιστάται άμεση επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό.

Οι αρμόδιες Υπηρεσίες της Περιφέρειας Κρήτης παρακολουθούν το φαινόμενο και αν απαιτηθεί θα δοθεί νεότερη ενημέρωση. 

 

Σκέψεις πάνω στην παράσταση της «Ηλέκτρας» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου

Θέατρο Ερωφίλη, Ρέθυμνο – Θέατρο Πορεία 
12 Ιουλίου 2025 – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Κείμενο: Τζανιδάκη Άννα, διδάκτωρ θεατρολογίας
tzanidakipointofview.blogspot.com

Μια αυγουστιάτικη βραδιά στο Ρέθυμνο, στο υπαίθριο θέατρο Ερωφίλη. Ηλέκτρα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Το «αιώνιο» πένθος της κόρης του Αγαμέμνονα και η λύτρωση -που δεν έρχεται- είναι στο επίκεντρο της τραγωδίας αυτής και, όπως δηλώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του για την παράσταση, αυτά αποτέλεσαν και την πηγή της έμπνευσής του. Στην ίδια συνέντευξη σημειώνει πως ανήκει στην κατηγορία εκείνων που υποστηρίζουν την «ειρωνική ανάγνωση» της Ηλέκτρας και όχι στην κυριολεκτική της. Θεωρεί δηλαδή ότι ο Σοφοκλής είχε πολλά περισσότερα να πει με το έργο αυτό πέρα από τον βασικό μύθο.

Στον χώρο του θεάτρου μας υποδέχτηκε το εντυπωσιακό και καλαίσθητο σκηνικό της παράστασης. «Μετά τις αλλεπάλληλες συμφορές που έπληξαν το καταραμένο γένος των Τανταλιδών, από το γιγαντιαίο παλάτι των Μυκηνών δεν έχει απομείνει παρά μόνο ένα θεόρατο παράθυρο», αναφέρει ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης στο πρόγραμμα της παράστασης. Στο κέντρο δεσπόζει ένα υπερμεγέθες, ελαφρώς γερμένο προς τα πίσω, παράθυρο, με τα παλιά του παντζούρια διάπλατα ανοιχτά. Από το άνοιγμά του ξεκινά μια σκάλα που οδηγεί κάτω στη σκηνή. Στα αριστερά ένα φθαρμένο – επίσης γερμένο – φανάρι του δρόμου και από την άλλη πλευρά ένα παγκάκι συμπληρώνει την εικόνα. Πιο δεξιά η θέση για τους μουσικούς που θα παίξουν ζωντανά κατά τη διάρκεια του έργου.

Το έργο ξεκινάει και ενώ η πρώτη εικόνα έχει αφήσει θετικό αποτύπωμα αρχίζει να παρουσιάζεται η πρώτη δυσκολία. Είναι φανερή η απουσία καλλιτεχνικής συνοχής στα επιμέρους μέρη της παράστασης. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια, όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα, έχουν επιρροές από την δεκαετία του 1930 και από το έργο του Γιάννη Τσαρούχη. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια μόνο. Η μουσική, που πολλές φορές ακούγεται ασταμάτητη και κουράζει, (χωρίς να έχω μουσικές γνώσεις) θα λέγαμε ότι δεν κινούνταν στα ίδια ακούσματα, με στιγμές που έφεραν γκόθικ στοιχεία και άλλες που θύμιζαν ένα μεγάλο σύγχρονο πάρτι. Πάντως τίποτα σχετικό με τη δεκαετία του 1930 και την παράδοση της Ελλάδας που αποτέλεσε έμπνευση για το σκηνικό περιβάλλον.   Αντίστοιχα τα χορικά – πολύ καλά δουλεμένα – δεν είχαν από το κλίμα της υπόλοιπης παράστασης και θα έλεγε κανείς πως θα ταίριαζαν καλύτερα σε κάποιο άλλο έργο, ίσως σε κάποιο μιούζικαλ. 

Και σε αυτό το ήδη πολυδιάστατο μοτίβο η κύρια πηγή της θεατρικής πράξης, οι ερμηνείες των ηθοποιών δεν κατάφεραν να φέρουν τη συνοχή που χρειαζόταν. Ο Τάρλοου έτσι κι αλλιώς υποστηρικτής του ρεαλιστικού παιξίματος, επέλεξε ηθοποιούς που θα είχαν τον ίδιο στόχο, χωρίς χάσματα στο λόγο και παρατονισμούς, με αποτέλεσμα το κείμενο να «ακούγεται» και να γίνεται αντιληπτό από το κοινό. Είναι όμως αυτό αρκετό; Στην προκειμένη περίπτωση φάνηκε ότι κάθε ηθοποιός ακολούθησε διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις πράγμα που μείωσε την επαφή μεταξύ τους και οδήγησεσε σχηματικές και περιγραφικές ερμηνείες. Ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του επισημαίνει τα μοναδικά στοιχεία που έφερε ο κάθε ηθοποιός κατά τη διάρκεια των προβών, πράγμα που θα συμφωνήσουμε ότι μπορεί να αποβεί απόλυτα δημιουργικό όταν όλα τα στοιχεία ενωθούν σε ένα αρμονικό σύνολο στο οποίο τελικά οι ηθοποιοί, με τη διαφορετικότητά του ο καθένας, να αναπνέουν τον ίδιο αέρα. Φαίνεται πως στην προκειμένη περίπτωση κάτι έλειψε και οι διαφορετικές υποκριτικές γραμμές παρέμειναν μεμονωμένες και ευδιάκριτες. 

Η Ηλέκτρα (Λουκία Μιχαλοπούλου) , αν και με μια πολύ ενδιαφέρουσα δυναμική στον ήχο της, απέδωσε τον ρόλο επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο ομιλίας καταφεύγοντας σε φανερά προκατασκευασμένες αλλαγές διάθεσης χωρίς να νιώσουμε πως τις κινεί κάποιο συναισθηματικό υπόβαθρο, με μια προσπάθεια να προσθέσει κάποια κωμικά στοιχεία. Η «ειρωνική» ματιά του Τάρλοου στο έργο φαίνεται να αποδόθηκε από στιγμές της ίδιας της Ηλέκτρας ειρωνευόμενης την αδελφή της, τη μάνα της και όλη την κατάσταση στην οποία είχε έρθει. Έλειψε το βάθος του συναισθήματος, ο θυμός, η απόδοση του «ατελείωτου» πένθους, που άλλωστε είναι και το βασικό στοιχείο του χαρακτήρα αυτού. Ακόμα και η σκηνή του θρήνου πάνω από τις στάχτες του Ορέστη φάνηκε ερμηνευμένη με την τεχνική του λόγου χωρίς το συναισθηματικό υπόβαθρο. Ο Ορέστης (Αναστάσης Ροϊλός) από την άλλη άτονος και συναισθηματικά αποστασιοποιημένος, απλώς με μια ωραία φωνή που δεν αρκεί για την ενσάρκωση ενός τέτοιου ήρωα. Περισσότερο -ας μου επιτραπεί – έδειχνε έναν άνθρωπο που ήρθε βιαστικός να τελειώσει μια υποχρέωση που δεν τον αφορά και πολύ και να φύγει γιατί έχει και άλλες δουλειές. Ο δεσμός των δύο αδερφών (Ορέστη και Ηλέκτρας) δεν αναπτύχθηκε, η επαφή μεταξύ τους δεν επιτεύχθηκε, η αναγνώριση δεν είχε το βάρος και τη δυναμική που της άξιζε (Οι σκηνές της αναγνώρισης αποτελούν σε όλες τις τραγωδίες από τα σημαντικότερα σημεία και τα πιο απαιτητικά στη σκηνική απόδοση).  Ο παιδαγωγός (Γιάννης Αναστασάκης) μέσα στο, μη ταιριαστό με το σύνολο, κοστούμι του πολεμιστή («ντυμένος την ιδέα του πολεμιστή που ισχυρίζεται πως κάποτε υπήρξε» σύμφωνα με το πρόγραμμα), χωρίς καλή άρθρωση, δεν προσέδωσε κάτι στις σκηνές που εμφανίστηκε ούτε με την απάθεια στην έκφρασή του μας βοήθησε να καταλάβουμε ποια ήταν η θέση του απέναντι σε όλα όσα συμβαίνουν. Θα σταθούμε λίγο στον Πυλάδη (Περικλής Σιούντας), ο οποίος κατά τον Τάρλοου ήταν και – μαζί με την Ηλέκτρα – το πρόσωπο πάνω στο οποίο βασίστηκε η «ειρωνική» ανάγνωση του έργου. Σίγουρα φάνηκε η προσπάθεια ο βουβός αυτός ρόλος να εκφράσει σκηνικά τη θέση του και τη συμμετοχή του στη δράση, ωστόσο η επιλογή, από τη στιγμή του φόνου και έπειτα, να μεταμορφωθεί ξαφνικά σε κάποιου είδους ξωτικό, ημίγυμνος πια και βαμμένος χρυσός, να χορέψειένα βακχικό χορό, φέρνοντας δύο πνευστά στη σκηνή χωρίς καμία λειτουργικότητα (δεν ακούστηκαν σχεδόν καθόλου), περισσότερο μπέρδεψε τους θεατές παρά βοήθησε το ρόλο του. Ήταν σαν ένα εμβόλιμο στοιχείο που έφερνε στο επίκεντρο μια μεταφυσική δυναμική του Πυλάδη, ωστόσο με πολύ μεγάλη αισθητική απόσταση από το υπόλοιπο σύνολο της παράστασης. Με μια μεταφυσική ανάγνωση θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει πως ο Πυλάδης ήταν ο ίδιος ο θεός Απόλλωνας μεταμορφωμένος, που οδήγησε τον Ορέστη με τον χρησμό του στην εκτέλεση της εκδίκησης και ο οποίος τη στιγμή του φόνου αποκαλύπτεται. Εδώ να σημειωθεί ότι σε φωτογραφίες φαίνεται στην τελευταία σκηνή να φορούσε φτερά πεταλούδας (;!), κάτι που δεν είδαμε στην παράσταση του Ρεθύμνου. Η Κλυταιμνήστρα της Ιωάννας Παππά παρέμεινε σχηματική, με έμφαση στις εξωτερικές κινήσεις και τις στιλιζαρισμένες στάσεις με φωνητικές εξάρσεις που συχνά υπερέβαιναν τις ανάγκες της στιγμής.  Στη σκηνή με την Ηλέκτρα έγινε φανερή η προσπάθεια να φανεί η επαφή των δυο γυναικών και αυτή ήταν μια στιγμή που δυο ηθοποιοί προσπάθησαν να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας ερμηνευτικά άλλους κώδικες έκφρασης η κάθε μία, φέρνοντας μόνο ένα σχηματικό αποτέλεσμα και μια καθοδηγούμενη σκηνοθετικά αγκαλιά. Ο Νικόλας Παπαγιάννης αν και έχει δείξει πολύ ωραία δείγματα της υποκριτικής του ικανότητας μέχρι σήμερα, δυστυχώς στην παράσταση αυτή φάνηκε να αντιμετωπίζει με αμηχανία τον ρόλο του Αιγίσθου. 

Η μόνη εξαίρεση στις εξωτερικές ερμηνείες ήταν η Χρυσόθεμις (Γρηγορία Μεθενίτη), η οποία μετέδωσε αλήθεια και συγκίνηση, ειδικά στη σκηνή που ανακοινώνει στην Ηλέκτρα την πιθανή επιστροφή του Ορέστη. Στις σκηνές της με την Ηλέκτρα ο διάλογος ήταν ζωντανός, με δραματική ένταση και αληθινή αλληλεπίδραση. Κι εδώ πρέπει να πούμε ότι ο σκηνοθέτης πέτυχε το στόχο του, να μην αφήσει την Χρυσόθεμις στο περιθώριο, όπως συνηθίζεται, αλλά να την φέρει στη σκηνή ως μια υπαρκτή γυναίκα με θέση και σχέση με την αδερφή της.

Μικρά συμβολικά στοιχεία, όπως το δέσιμο των ματιών ή η χρήση του κραγιόν, παρέμειναν ασαφή ως προς τη λειτουργία τους.

Συνολικά η παράσταση παρά την αισθητική επιμέλεια και την προσπάθεια των συντελεστών δεν κατάφερε να παρουσιάσει ένα αρμονικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Τα σκηνικά στοιχεία έδειχναν να λειτουργούν αποσπασματικά, χωρίς την απαραίτητη συνοχή που θα συνέβαλε στην δημιουργία μιας ενιαίας ατμόσφαιρας. Οι ερμηνείες των ηθοποιών, ακολουθούσαν διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις, γεγονός που περιόρισε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ τους, πράγμα που στέρησε από το έργο την ευκαιρία να αναδειχθεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

 

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ» της Ελβίνας Μποτονάκη στους Αποστόλους Αμαρίου

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ», ένα μουσικό ταξίδι αυτογνωσίας βασισμένο στο έργο του Joseph Campell «Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα» φιλοξενείται στο θέατρο των Αποστόλων Αμαρίου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελβίνα Μποτονάκη

Ερμηνεύουν: Εύα Πολιτάκη, Αντώνης Μποτονάκης (Έκαστος), Νίκος Χριστόπουλος
Πλήκτρα: Νίκος Χριστόπουλος
Μπάσο: Χρήστος Δρούζας
Τύμπανα: Μάνος Ναζλής
Ηλεκτρική & Ακουστική κιθάρα: Πάνος Καλκανάς

Ηχοληψία/φωτισμοί: Χάρης Πιτσίνης (ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ)
Παραγωγή: ELVINA PRODUCTIONS
Διοργάνωση: Δήμος Αμαρίου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγ. Αποστόλων

Τετάρτη 20 Αυγούστου, ώρα 21:00 – Είσοδος ελεύθερη

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ» της Ελβίνας Μποτονάκη στο Πέραμα Μυλοποτάμου

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ», ένα μουσικό ταξίδι αυτογνωσίας βασισμένο στο έργο του Joseph Campell «Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα» φιλοξενείται στο Ανοιχτό Θέατρο Περάματος στο Πέραμα Μυλοποτάμου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελβίνα Μποτονάκη

Ερμηνεύουν: Εύα Πολιτάκη, Αντώνης Μποτονάκης (Έκαστος), Νίκος Χριστόπουλος
Πλήκτρα: Νίκος Χριστόπουλος
Μπάσο: Χρήστος Δρούζας
Τύμπανα: Μάνος Ναζλής
Ηλεκτρική & Ακουστική κιθάρα: Πάνος Καλκανάς

Ηχοληψία/φωτισμοί: Χάρης Πιτσίνης (ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ)
Παραγωγή: ELVINA PRODUCTIONS
Διοργάνωση: Δήμος Μυλοποτάμου

Τρίτη 26 Αυγούστου, ώρα 21:00 – Είσοδος ελεύθερη

Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Κουνάλης στον Ορθέ Μυλοποτάμου

Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Κουνάλης με το συγκρότημα τους στο πανηγύρι του Αγίου Φανουρίου στον Ορθέ Μυλοποτάμου.

Τετάρτη 27 Αυγούστου – Είσοδος 20 ευρώ με πλήρες μενού.

Διοργάνωση Πολιτιστικός Σύλλογος Ορθέ Το Κυριαχέλι

Τηλ. 698 82 36 308

Σοβαρό τροχαίο τα ξημερώματα στο Ρέθυμνο – Μεθυσμένος παρέσυρε εργαζόμενο καθαριότητας του Δήμου

εκαβ

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί του Σαββάτου (16/8) στην παραλιακή λεωφόρο Ρεθύμνου, όταν δίκυκλο που οδηγούσε άτομο υπό την επήρεια αλκοόλ προσέκρουσε σε εργαζόμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνης, την ώρα που εκτελούσε το καθήκον του κατά τη διάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων.

Ο εργαζόμενος τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου, όπου διαπιστώθηκε κάταγμα στο δεξί πόδι, μώλωπες στην πλάτη και χτύπημα στο κεφάλι.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον τραυματία και την οικογένειά του, ενώ καταδίκασε απερίφραστα τις επικίνδυνες και ανεύθυνες συμπεριφορές οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, καλώντας τους πολίτες και τους επισκέπτες να επιδεικνύουν υπευθυνότητα ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων:

«Σήμερα, Σάββατο 16 Αυγούστου και ώρα 06:10 π.μ., στην παραλιακή λεωφόρο Ρεθύμνου, σημειώθηκε σοβαρό τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της αποκομιδής απορριμμάτων.

Δίκυκλο όχημα, το οποίο οδηγούσε άτομο υπό την επήρεια αλκοόλ, προσέκρουσε σε εργαζόμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνης, ο οποίος εκείνη τη στιγμή εκτελούσε το καθήκον του.

Ο συνάδελφος τραυματίστηκε σοβαρά και διακομίστηκε άμεσα στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου, όπου διαπιστώθηκε κάταγμα στο δεξί του πόδι, μώλωπες στην πλάτη, καθώς και χτύπημα στο κεφάλι.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου Ρεθύμνης εκφράζει την αγωνία και τη συμπαράστασή του στον συνάδελφο και την οικογένειά του, και εύχεται ταχεία ανάρρωση. Παράλληλα, καταδικάζουμε απερίφραστα τέτοιες επικίνδυνες και ανεύθυνες συμπεριφορές.

Μετά και την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, όπου η κατανάλωση αλκοόλ είναι αυξημένη, υπενθυμίζουμε σε όλους τους πολίτες ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους ζωή, αλλά και τη ζωή συνανθρώπων μας που εργάζονται καθημερινά για την καθαριότητα και την ομαλή λειτουργία της πόλης.
Καλούμε τους δημότες και τους επισκέπτες του Ρεθύμνου να επιδεικνύουν υπευθυνότητα και σεβασμό, ώστε να αποφευχθούν παρόμοια τραγικά περιστατικά στο μέλλον.

Με εκτίμηση
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Ρεθύμνης»

Mystreet: Ένα εργαλείο για την εποπτεία της χρήσης των δημόσιων χώρων με τη συμμετοχή των πολιτών!

Ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτών για την επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στο ψηφιακό αέρα.

Μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφαση, τέθηκε σε λειτουργία, η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή MyStreet για την υποβολή καταγγελιών σχετικά με την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Μια εφαρμογή, που στοχεύει στη διαφάνεια, την ενίσχυση της εποπτείας και τη διευκόλυνση της συμμετοχής των πολιτών στην επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, ειδικά όσον αφορά στην τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων. Το MyStreet κινείται στα πρότυπα της επιτυχημένης εφαρμογής MyCoast, η οποία συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Συγχρόνως, έχει και θετικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος.

Πρόσφατη έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατέδειξε ότι το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου που πραγματοποίησε σε 14 δήμους σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%.

To Mystreet, διατίθεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε έξυπνες κινητές συσκευές με λειτουργικό Android ή iOS, όπως ταμπλέτες, κινητά τηλέφωνα και άλλες αντίστοιχες συσκευές. Μέσω αυτής, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε χάρτη με γεωχωρικά δεδομένα της παραχωρηθείσας έκτασης σε κάθε δήμο, να εντοπίσει παραβάσεις σε σχέση με την επιτρεπόμενη χρήση του χώρου και τελικώς να υποβάλει καταγγελία, ανώνυμα ή επώνυμα.

Μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας, οι πολίτες αποκτούν τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελίες σχετικά με κοινόχρηστους χώρους και παρανομίες σε δημόσιους χώρους, ενώ η διαχείρισή τους γίνεται με ασφάλεια, διαφάνεια και σεβασμό στην ιδιωτικότητα. Η εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να εισέρχονται είτε επώνυμα, χρησιμοποιώντας διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ), είτε ανώνυμα, ως επισκέπτες, χωρίς την υποχρέωση συμπλήρωσης προσωπικών στοιχείων, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο εκείνων που επιθυμούν κάποια εχεμύθεια όσο και αυτών που προτιμούν ανώνυμες αναφορές.

Ο διαχειριστής των καταγγελιών έχει πρόσβαση μόνο στο ιστορικό των καταγγελιών που έχει υποβάλει ο χρήστης επωνύμως, με συγκεκριμένα στοιχεία που επιτρέπουν την άμεση αναγνώριση και αξιολόγηση της αιτίας της καταγγελίας. Συγκεκριμένα, ο χρήστης μπορεί να δει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της, τον λόγο της καταγγελίας, μια συνοπτική περιγραφή αυτής, τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει, καθώς και την τοποθεσία και τον δήμο που αφορά.

Οι περιορισμοί που τίθενται στις καταγγελίες στοχεύουν στην αποτροπή καταχρήσεων και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Περιορίζεται στο ένα μήνυμα την ημέρα από κάθε συσκευή για την ίδια παράβαση, ενώ παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες από κινητές συσκευές κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωντανή καταγραφή προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο. Οι δήμοι έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Μητρώο Κοινόχρηστων Χώρων, όπου κάθε καταγγελία καταχωρείται και κατηγοριοποιείται βάσει του πλήθους καταγγελιών ανά σημείο, της σοβαρότητας της παράβασης, της πληρότητας των στοιχείων και αν είναι επώνυμη ή ανώνυμη η καταγγελία.

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστήματων και την αυθεντικοποίηση των χρηστών, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει οριστεί ως ο γενικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων να ενεργούν αυτοτελώς και υπεύθυνα για την τήρηση των διαδικασιών και την υλοποίηση των καταγγελιών.

Οι διαχειριστικές ρυθμίσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες επιτρέπουν μια ολοκληρωμένη και ασφαλή ψηφιακή λύση, που αποσκοπεί στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων σε δημόσιους χώρους, ενώ προτάσσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ενίσχυση της διαφάνειας. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στην καθημερινότητα, καθιστώντας το σύστημα πιο δημοκρατικό, ευέλικτο και πιο προσβάσιμο σε κάθε πολίτη, την ίδια στιγμή που η ίδια η εφαρμογή μπορεί να συμβάλει σε πιο ισορροπημένη συνύπαρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Πέτρος Μαρούλης στην Πηγή Ρεθύμνου

Ο Πέτρος Μαρούλης ζωντανά στην Πηγή Ρεθύμνου.

Κυριακή 17 Αυγούστου – Έναρξη 22.00.

Διοργάνωση: Α.Ο. Παναρκαδικός Ρεθύμνου.

 

Η Δημιουργική Ομάδα Μαργαριτών σας προσκαλεί στα Boudalia 2025 με τίτλο: «ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ»

Τον Αύγουστο οι Μαργαρίτες εδώ και 29 χρόνια γίνονται πόλος έλξης πολλών επισκεπτών, όχι μόνο για την ομορφιά του τοπίου της ρίζας του Ψηλορείτη και τη μακραίωνη ιστορία και κεραμική τους παράδοση, αλλά γιατί τα BOUDALIA έχουν και φέτος τα σχέδιά τους για το πολυπληθές κοινό τους.

Η Δημιουργική Ομάδα Μαργαριτών (ΔΟΜα), μια μεγάλη παρέα ανθρώπων όλων των ηλικιών, και φέτος συνεργάζονται και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν και τη φετινή παράσταση, πάντα επίκαιρη και διασκεδαστική.

Όπως κάθε χρόνο, για 6 ημέρες τον Αύγουστο στο γήπεδο Ποδοσφαίρου Μαργαριτών, η ομάδα είναι έτοιμη να προσφέρει ώρες χαράς με μια παράσταση επαγγελματικών προδιαγραφών.

Σας περιμένουν από την Τετάρτη 20 έως και τη Δευτέρα 25 Αυγούστου στο Γήπεδο Ποδοσφαίρου, στις Μαργαρίτες Μυλοποτάμου.

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα έργο που κάποτε φάνταζε αδύνατο, πλέον γίνεται πραγματικότητα: το μετρό στην Κρήτη είναι γεγονός! Με υπερσύγχρονη τεχνολογία και τροφοδοσία από καθαρή, “βιολογική” ενέργεια, το νέο μέσο μεταφοράς θα φέρει επανάσταση στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού!

Όμως, και σε αυτή τη μετάβαση, δε λείπουν τα εμπόδια. Δυνάμεις σκοτεινές και μυστηριώδεις που έχουν επενδύσει σε άλλες μορφές ενέργειας, αντιμετωπίζουν το μετρό ως απειλή και στήνουν ένα γαϊτανάκι παραπληροφόρησης, προσπαθώντας να σπείρουν τον φόβο και την καχυποψία στους πολίτες. Θα καταφέρουν, ωστόσο, να πετύχουν τον σκοπό τους;

Η συνέχεια επί σκηνής…

Ώρα έναρξης: 21:30
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Σας ενημερώνουμε ότι οι πόρτες του θεάτρου θα ανοίγουν στις 20:30.

Στο Νοσοκομείο Χανίων 14χρονος λόγω μέθης σε πανηγύρι

Στο Νοσοκομείο Χανίων μεταφέρθηκε τα ξημερώματα του Δεκαπενταύγουστου ένας 14χρονος, μετά από πανηγύρι που βρέθηκε, όταν παρουσίασε έντονη αδιαθεσία.

Ο ανήλικος σύμφωνα με πληροφορίες παρουσίασε συμπτώματα οξείας μέθης, μετά από κατανάλωση αλκοόλ στη διάρκεια του πανηγυριού.

Το νεαρό παιδί εισήχθη και στην Παιδιατρική Κλινική του νοσηλευτικού ιδρύματος, για περαιτέρω παρακολούθηση, ενώ δεν κινδυνεύει η ζωή του.

Η ομάδα Scarmi επιστρέφει με “Live Looping Jam Session” στο δρομάκι του Αγίου Φραγκίσκου (στενάκι Περιηγητικής)

Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη μουσική βραδιά της 19ης Ιουλίου, η μουσικοθεατρική ομάδα Scarmi, επιστρέφει για μια νέα καλλιτεχνική συνάντηση!

Την Τετάρτη 20 Αυγούστου, στις 20:00, ο γραφικός δρομίσκος θα γεμίσει ξανά με ήχους και ρυθμούς, μέσα από μια μοναδική εμπειρία μουσικού αυτοσχεδιασμού τύπου “looping jam”. Οι μουσικοί της ομάδας θα δημιουργήσουν επί τόπου ηχητικά τοπία, συνδυάζοντας ζωντανή εκτέλεση και live looping, προσκαλώντας το κοινό σε ένα ταξίδι χωρίς προκαθορισμένα όρια.

Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με ένα DJ set, διατηρώντας τη θετική ενέργεια και ενθαρρύνοντας τη διάθεση για χορό.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη, με προαιρετική συνεισφορά. Όλα τα έσοδα θα διατεθούν αποκλειστικά για την αναβάθμιση του τεχνικού εξοπλισμού της ομάδας, με στόχο τη συνέχιση και ποιοτική ενίσχυση των πολιτιστικών δράσεων που προσφέρει στην πόλη του Ρεθύμνου.

*Η δράση θα πραγματοποιηθεί με πλήρη σεβασμό στους κατοίκους της περιοχής και τις ώρες κοινής ησυχίας.

Η ομάδα Scarmi συνεχίζει με συνέπεια να εμπλουτίζει τον πολιτιστικό χάρτη του Ρεθύμνου, δίνοντας βήμα στις παραστατικές τέχνες, τη μουσική και τις συμμετοχικές δράσεις που φέρνουν κοντά τους ανθρώπους.

Σας περιμένουμε για μια ακόμα βραδιά δημιουργίας, μουσικής και αλληλεγγύης!

  • Live Looping Jam Session – Scarmi theater group &
  • DJ Set  –  FORGOTTEN GEMS  (LON), D ‘CHAY (BER)

Πότε: Τετάρτη 20 Αυγούστου 2025

Ώρα έναρξης: 20:00

Πού: Δρομίσκος Αγίου Φραγκίσκου, Ρέθυμνο

Είσοδος: Ελεύθερη

 

Συνελήφθη 53χρονος στο Ρέθυμνο – Κατηγορείται για προτροπή πολιτών σε διάπραξη εγκλημάτων και παράνομη οπλοκατοχή

Συνελήφθη χθες (14.08.2025) σε περιοχή του Δήμου Ρεθύμνου από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρεθύμνης, 53χρονος ημεδαπός κατηγορούμενος για διέγερση σε διάπραξη εγκλημάτων, βιαιοπραγίες ή διχόνοια, διασπορά ψευδών ειδήσεων και παραβάσεις νομοθεσίας περί όπλων.

Ειδικότερα, στα πλαίσια εξακρίβωσης πληροφοριών σχετικά με ημεδαπό, ο οποίος ανάρτησε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης βίντεο στο οποίο αναφέρει ότι έχει συγκροτήσει ομάδα και πραγματοποιεί περιπολίες για εντοπισμό εμπρηστών διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις και προκαλώντας και διεγείροντας τους πολίτες σε διάπραξη αδικημάτων που εκθέτουν σε κίνδυνο την δημόσια τάξη ,αστυνομικοί της ανωτέρω Υπηρεσίας τον εντόπισαν και σχηματίσθηκε σε βάρος του σχετική δικογραφία. 

Επίσης στην κατοχή του βρέθηκε και κατασχέθηκε μαχαίρι.

Η προανάκριση διενεργείται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρεθύμνης. 

Rethymno
broken clouds
13.2 ° C
13.2 °
13.2 °
66 %
7.2kmh
80 %
Σα
13 °
Κυ
15 °
Δε
15 °
Τρ
15 °
Τε
16 °

Επερχόμενες Εκδηλώσεις