Blog Σελίδα 118

Σκέψεις πάνω στην παράσταση της «Ηλέκτρας» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου

Θέατρο Ερωφίλη, Ρέθυμνο – Θέατρο Πορεία 
12 Ιουλίου 2025 – Σκηνοθεσία: Δημήτρης Τάρλοου

Κείμενο: Τζανιδάκη Άννα, διδάκτωρ θεατρολογίας
tzanidakipointofview.blogspot.com

Μια αυγουστιάτικη βραδιά στο Ρέθυμνο, στο υπαίθριο θέατρο Ερωφίλη. Ηλέκτρα του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Τάρλοου. Το «αιώνιο» πένθος της κόρης του Αγαμέμνονα και η λύτρωση -που δεν έρχεται- είναι στο επίκεντρο της τραγωδίας αυτής και, όπως δηλώνει ο ίδιος ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του για την παράσταση, αυτά αποτέλεσαν και την πηγή της έμπνευσής του. Στην ίδια συνέντευξη σημειώνει πως ανήκει στην κατηγορία εκείνων που υποστηρίζουν την «ειρωνική ανάγνωση» της Ηλέκτρας και όχι στην κυριολεκτική της. Θεωρεί δηλαδή ότι ο Σοφοκλής είχε πολλά περισσότερα να πει με το έργο αυτό πέρα από τον βασικό μύθο.

Στον χώρο του θεάτρου μας υποδέχτηκε το εντυπωσιακό και καλαίσθητο σκηνικό της παράστασης. «Μετά τις αλλεπάλληλες συμφορές που έπληξαν το καταραμένο γένος των Τανταλιδών, από το γιγαντιαίο παλάτι των Μυκηνών δεν έχει απομείνει παρά μόνο ένα θεόρατο παράθυρο», αναφέρει ο σκηνογράφος και ενδυματολόγος Πάρις Μέξης στο πρόγραμμα της παράστασης. Στο κέντρο δεσπόζει ένα υπερμεγέθες, ελαφρώς γερμένο προς τα πίσω, παράθυρο, με τα παλιά του παντζούρια διάπλατα ανοιχτά. Από το άνοιγμά του ξεκινά μια σκάλα που οδηγεί κάτω στη σκηνή. Στα αριστερά ένα φθαρμένο – επίσης γερμένο – φανάρι του δρόμου και από την άλλη πλευρά ένα παγκάκι συμπληρώνει την εικόνα. Πιο δεξιά η θέση για τους μουσικούς που θα παίξουν ζωντανά κατά τη διάρκεια του έργου.

Το έργο ξεκινάει και ενώ η πρώτη εικόνα έχει αφήσει θετικό αποτύπωμα αρχίζει να παρουσιάζεται η πρώτη δυσκολία. Είναι φανερή η απουσία καλλιτεχνικής συνοχής στα επιμέρους μέρη της παράστασης. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια, όπως αναφέρεται στο πρόγραμμα, έχουν επιρροές από την δεκαετία του 1930 και από το έργο του Γιάννη Τσαρούχη. Η σκηνογραφία και τα κοστούμια μόνο. Η μουσική, που πολλές φορές ακούγεται ασταμάτητη και κουράζει, (χωρίς να έχω μουσικές γνώσεις) θα λέγαμε ότι δεν κινούνταν στα ίδια ακούσματα, με στιγμές που έφεραν γκόθικ στοιχεία και άλλες που θύμιζαν ένα μεγάλο σύγχρονο πάρτι. Πάντως τίποτα σχετικό με τη δεκαετία του 1930 και την παράδοση της Ελλάδας που αποτέλεσε έμπνευση για το σκηνικό περιβάλλον.   Αντίστοιχα τα χορικά – πολύ καλά δουλεμένα – δεν είχαν από το κλίμα της υπόλοιπης παράστασης και θα έλεγε κανείς πως θα ταίριαζαν καλύτερα σε κάποιο άλλο έργο, ίσως σε κάποιο μιούζικαλ. 

Και σε αυτό το ήδη πολυδιάστατο μοτίβο η κύρια πηγή της θεατρικής πράξης, οι ερμηνείες των ηθοποιών δεν κατάφεραν να φέρουν τη συνοχή που χρειαζόταν. Ο Τάρλοου έτσι κι αλλιώς υποστηρικτής του ρεαλιστικού παιξίματος, επέλεξε ηθοποιούς που θα είχαν τον ίδιο στόχο, χωρίς χάσματα στο λόγο και παρατονισμούς, με αποτέλεσμα το κείμενο να «ακούγεται» και να γίνεται αντιληπτό από το κοινό. Είναι όμως αυτό αρκετό; Στην προκειμένη περίπτωση φάνηκε ότι κάθε ηθοποιός ακολούθησε διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις πράγμα που μείωσε την επαφή μεταξύ τους και οδήγησεσε σχηματικές και περιγραφικές ερμηνείες. Ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του επισημαίνει τα μοναδικά στοιχεία που έφερε ο κάθε ηθοποιός κατά τη διάρκεια των προβών, πράγμα που θα συμφωνήσουμε ότι μπορεί να αποβεί απόλυτα δημιουργικό όταν όλα τα στοιχεία ενωθούν σε ένα αρμονικό σύνολο στο οποίο τελικά οι ηθοποιοί, με τη διαφορετικότητά του ο καθένας, να αναπνέουν τον ίδιο αέρα. Φαίνεται πως στην προκειμένη περίπτωση κάτι έλειψε και οι διαφορετικές υποκριτικές γραμμές παρέμειναν μεμονωμένες και ευδιάκριτες. 

Η Ηλέκτρα (Λουκία Μιχαλοπούλου) , αν και με μια πολύ ενδιαφέρουσα δυναμική στον ήχο της, απέδωσε τον ρόλο επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο μοτίβο ομιλίας καταφεύγοντας σε φανερά προκατασκευασμένες αλλαγές διάθεσης χωρίς να νιώσουμε πως τις κινεί κάποιο συναισθηματικό υπόβαθρο, με μια προσπάθεια να προσθέσει κάποια κωμικά στοιχεία. Η «ειρωνική» ματιά του Τάρλοου στο έργο φαίνεται να αποδόθηκε από στιγμές της ίδιας της Ηλέκτρας ειρωνευόμενης την αδελφή της, τη μάνα της και όλη την κατάσταση στην οποία είχε έρθει. Έλειψε το βάθος του συναισθήματος, ο θυμός, η απόδοση του «ατελείωτου» πένθους, που άλλωστε είναι και το βασικό στοιχείο του χαρακτήρα αυτού. Ακόμα και η σκηνή του θρήνου πάνω από τις στάχτες του Ορέστη φάνηκε ερμηνευμένη με την τεχνική του λόγου χωρίς το συναισθηματικό υπόβαθρο. Ο Ορέστης (Αναστάσης Ροϊλός) από την άλλη άτονος και συναισθηματικά αποστασιοποιημένος, απλώς με μια ωραία φωνή που δεν αρκεί για την ενσάρκωση ενός τέτοιου ήρωα. Περισσότερο -ας μου επιτραπεί – έδειχνε έναν άνθρωπο που ήρθε βιαστικός να τελειώσει μια υποχρέωση που δεν τον αφορά και πολύ και να φύγει γιατί έχει και άλλες δουλειές. Ο δεσμός των δύο αδερφών (Ορέστη και Ηλέκτρας) δεν αναπτύχθηκε, η επαφή μεταξύ τους δεν επιτεύχθηκε, η αναγνώριση δεν είχε το βάρος και τη δυναμική που της άξιζε (Οι σκηνές της αναγνώρισης αποτελούν σε όλες τις τραγωδίες από τα σημαντικότερα σημεία και τα πιο απαιτητικά στη σκηνική απόδοση).  Ο παιδαγωγός (Γιάννης Αναστασάκης) μέσα στο, μη ταιριαστό με το σύνολο, κοστούμι του πολεμιστή («ντυμένος την ιδέα του πολεμιστή που ισχυρίζεται πως κάποτε υπήρξε» σύμφωνα με το πρόγραμμα), χωρίς καλή άρθρωση, δεν προσέδωσε κάτι στις σκηνές που εμφανίστηκε ούτε με την απάθεια στην έκφρασή του μας βοήθησε να καταλάβουμε ποια ήταν η θέση του απέναντι σε όλα όσα συμβαίνουν. Θα σταθούμε λίγο στον Πυλάδη (Περικλής Σιούντας), ο οποίος κατά τον Τάρλοου ήταν και – μαζί με την Ηλέκτρα – το πρόσωπο πάνω στο οποίο βασίστηκε η «ειρωνική» ανάγνωση του έργου. Σίγουρα φάνηκε η προσπάθεια ο βουβός αυτός ρόλος να εκφράσει σκηνικά τη θέση του και τη συμμετοχή του στη δράση, ωστόσο η επιλογή, από τη στιγμή του φόνου και έπειτα, να μεταμορφωθεί ξαφνικά σε κάποιου είδους ξωτικό, ημίγυμνος πια και βαμμένος χρυσός, να χορέψειένα βακχικό χορό, φέρνοντας δύο πνευστά στη σκηνή χωρίς καμία λειτουργικότητα (δεν ακούστηκαν σχεδόν καθόλου), περισσότερο μπέρδεψε τους θεατές παρά βοήθησε το ρόλο του. Ήταν σαν ένα εμβόλιμο στοιχείο που έφερνε στο επίκεντρο μια μεταφυσική δυναμική του Πυλάδη, ωστόσο με πολύ μεγάλη αισθητική απόσταση από το υπόλοιπο σύνολο της παράστασης. Με μια μεταφυσική ανάγνωση θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει πως ο Πυλάδης ήταν ο ίδιος ο θεός Απόλλωνας μεταμορφωμένος, που οδήγησε τον Ορέστη με τον χρησμό του στην εκτέλεση της εκδίκησης και ο οποίος τη στιγμή του φόνου αποκαλύπτεται. Εδώ να σημειωθεί ότι σε φωτογραφίες φαίνεται στην τελευταία σκηνή να φορούσε φτερά πεταλούδας (;!), κάτι που δεν είδαμε στην παράσταση του Ρεθύμνου. Η Κλυταιμνήστρα της Ιωάννας Παππά παρέμεινε σχηματική, με έμφαση στις εξωτερικές κινήσεις και τις στιλιζαρισμένες στάσεις με φωνητικές εξάρσεις που συχνά υπερέβαιναν τις ανάγκες της στιγμής.  Στη σκηνή με την Ηλέκτρα έγινε φανερή η προσπάθεια να φανεί η επαφή των δυο γυναικών και αυτή ήταν μια στιγμή που δυο ηθοποιοί προσπάθησαν να επικοινωνήσουν χρησιμοποιώντας ερμηνευτικά άλλους κώδικες έκφρασης η κάθε μία, φέρνοντας μόνο ένα σχηματικό αποτέλεσμα και μια καθοδηγούμενη σκηνοθετικά αγκαλιά. Ο Νικόλας Παπαγιάννης αν και έχει δείξει πολύ ωραία δείγματα της υποκριτικής του ικανότητας μέχρι σήμερα, δυστυχώς στην παράσταση αυτή φάνηκε να αντιμετωπίζει με αμηχανία τον ρόλο του Αιγίσθου. 

Η μόνη εξαίρεση στις εξωτερικές ερμηνείες ήταν η Χρυσόθεμις (Γρηγορία Μεθενίτη), η οποία μετέδωσε αλήθεια και συγκίνηση, ειδικά στη σκηνή που ανακοινώνει στην Ηλέκτρα την πιθανή επιστροφή του Ορέστη. Στις σκηνές της με την Ηλέκτρα ο διάλογος ήταν ζωντανός, με δραματική ένταση και αληθινή αλληλεπίδραση. Κι εδώ πρέπει να πούμε ότι ο σκηνοθέτης πέτυχε το στόχο του, να μην αφήσει την Χρυσόθεμις στο περιθώριο, όπως συνηθίζεται, αλλά να την φέρει στη σκηνή ως μια υπαρκτή γυναίκα με θέση και σχέση με την αδερφή της.

Μικρά συμβολικά στοιχεία, όπως το δέσιμο των ματιών ή η χρήση του κραγιόν, παρέμειναν ασαφή ως προς τη λειτουργία τους.

Συνολικά η παράσταση παρά την αισθητική επιμέλεια και την προσπάθεια των συντελεστών δεν κατάφερε να παρουσιάσει ένα αρμονικό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Τα σκηνικά στοιχεία έδειχναν να λειτουργούν αποσπασματικά, χωρίς την απαραίτητη συνοχή που θα συνέβαλε στην δημιουργία μιας ενιαίας ατμόσφαιρας. Οι ερμηνείες των ηθοποιών, ακολουθούσαν διαφορετικές υποκριτικές προσεγγίσεις, γεγονός που περιόρισε την αλληλεπίδραση και την επικοινωνία μεταξύ τους, πράγμα που στέρησε από το έργο την ευκαιρία να αναδειχθεί στο μέγιστο των δυνατοτήτων του.

 

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ» της Ελβίνας Μποτονάκη στους Αποστόλους Αμαρίου

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ», ένα μουσικό ταξίδι αυτογνωσίας βασισμένο στο έργο του Joseph Campell «Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα» φιλοξενείται στο θέατρο των Αποστόλων Αμαρίου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελβίνα Μποτονάκη

Ερμηνεύουν: Εύα Πολιτάκη, Αντώνης Μποτονάκης (Έκαστος), Νίκος Χριστόπουλος
Πλήκτρα: Νίκος Χριστόπουλος
Μπάσο: Χρήστος Δρούζας
Τύμπανα: Μάνος Ναζλής
Ηλεκτρική & Ακουστική κιθάρα: Πάνος Καλκανάς

Ηχοληψία/φωτισμοί: Χάρης Πιτσίνης (ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ)
Παραγωγή: ELVINA PRODUCTIONS
Διοργάνωση: Δήμος Αμαρίου σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Αγ. Αποστόλων

Τετάρτη 20 Αυγούστου, ώρα 21:00 – Είσοδος ελεύθερη

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ» της Ελβίνας Μποτονάκη στο Πέραμα Μυλοποτάμου

Η μουσική παράσταση «Ήρωας Εγώ», ένα μουσικό ταξίδι αυτογνωσίας βασισμένο στο έργο του Joseph Campell «Ο ήρωας με τα χίλια πρόσωπα» φιλοξενείται στο Ανοιχτό Θέατρο Περάματος στο Πέραμα Μυλοποτάμου.

Σύλληψη – Σκηνοθεσία: Ελβίνα Μποτονάκη

Ερμηνεύουν: Εύα Πολιτάκη, Αντώνης Μποτονάκης (Έκαστος), Νίκος Χριστόπουλος
Πλήκτρα: Νίκος Χριστόπουλος
Μπάσο: Χρήστος Δρούζας
Τύμπανα: Μάνος Ναζλής
Ηλεκτρική & Ακουστική κιθάρα: Πάνος Καλκανάς

Ηχοληψία/φωτισμοί: Χάρης Πιτσίνης (ΗΧΟΣ & ΕΙΚΟΝΑ)
Παραγωγή: ELVINA PRODUCTIONS
Διοργάνωση: Δήμος Μυλοποτάμου

Τρίτη 26 Αυγούστου, ώρα 21:00 – Είσοδος ελεύθερη

Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Κουνάλης στον Ορθέ Μυλοποτάμου

Ο Δημήτρης και ο Μιχάλης Κουνάλης με το συγκρότημα τους στο πανηγύρι του Αγίου Φανουρίου στον Ορθέ Μυλοποτάμου.

Τετάρτη 27 Αυγούστου – Είσοδος 20 ευρώ με πλήρες μενού.

Διοργάνωση Πολιτιστικός Σύλλογος Ορθέ Το Κυριαχέλι

Τηλ. 698 82 36 308

Σοβαρό τροχαίο τα ξημερώματα στο Ρέθυμνο – Μεθυσμένος παρέσυρε εργαζόμενο καθαριότητας του Δήμου

εκαβ

Σοβαρό τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε νωρίς το πρωί του Σαββάτου (16/8) στην παραλιακή λεωφόρο Ρεθύμνου, όταν δίκυκλο που οδηγούσε άτομο υπό την επήρεια αλκοόλ προσέκρουσε σε εργαζόμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνης, την ώρα που εκτελούσε το καθήκον του κατά τη διάρκεια αποκομιδής απορριμμάτων.

Ο εργαζόμενος τραυματίστηκε σοβαρά και μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου, όπου διαπιστώθηκε κάταγμα στο δεξί πόδι, μώλωπες στην πλάτη και χτύπημα στο κεφάλι.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου εξέφρασε τη συμπαράστασή του στον τραυματία και την οικογένειά του, ενώ καταδίκασε απερίφραστα τις επικίνδυνες και ανεύθυνες συμπεριφορές οδήγησης υπό την επήρεια αλκοόλ, καλώντας τους πολίτες και τους επισκέπτες να επιδεικνύουν υπευθυνότητα ώστε να αποφευχθούν παρόμοια περιστατικά.

Η ανακοίνωση των εργαζομένων:

«Σήμερα, Σάββατο 16 Αυγούστου και ώρα 06:10 π.μ., στην παραλιακή λεωφόρο Ρεθύμνου, σημειώθηκε σοβαρό τροχαίο ατύχημα κατά τη διάρκεια της αποκομιδής απορριμμάτων.

Δίκυκλο όχημα, το οποίο οδηγούσε άτομο υπό την επήρεια αλκοόλ, προσέκρουσε σε εργαζόμενο της Υπηρεσίας Καθαριότητας του Δήμου Ρεθύμνης, ο οποίος εκείνη τη στιγμή εκτελούσε το καθήκον του.

Ο συνάδελφος τραυματίστηκε σοβαρά και διακομίστηκε άμεσα στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου, όπου διαπιστώθηκε κάταγμα στο δεξί του πόδι, μώλωπες στην πλάτη, καθώς και χτύπημα στο κεφάλι.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων του Δήμου Ρεθύμνης εκφράζει την αγωνία και τη συμπαράστασή του στον συνάδελφο και την οικογένειά του, και εύχεται ταχεία ανάρρωση. Παράλληλα, καταδικάζουμε απερίφραστα τέτοιες επικίνδυνες και ανεύθυνες συμπεριφορές.

Μετά και την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου, όπου η κατανάλωση αλκοόλ είναι αυξημένη, υπενθυμίζουμε σε όλους τους πολίτες ότι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο τη δική τους ζωή, αλλά και τη ζωή συνανθρώπων μας που εργάζονται καθημερινά για την καθαριότητα και την ομαλή λειτουργία της πόλης.
Καλούμε τους δημότες και τους επισκέπτες του Ρεθύμνου να επιδεικνύουν υπευθυνότητα και σεβασμό, ώστε να αποφευχθούν παρόμοια τραγικά περιστατικά στο μέλλον.

Με εκτίμηση
Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εργαζομένων Δήμου Ρεθύμνης»

Mystreet: Ένα εργαλείο για την εποπτεία της χρήσης των δημόσιων χώρων με τη συμμετοχή των πολιτών!

Ένα εργαλείο στα χέρια των πολιτών για την επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, βρίσκεται εδώ και λίγες ημέρες στο ψηφιακό αέρα.

Μετά τη δημοσίευση της Κοινής Υπουργικής Απόφαση, τέθηκε σε λειτουργία, η ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή MyStreet για την υποβολή καταγγελιών σχετικά με την αυθαίρετη χρήση κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος.

Μια εφαρμογή, που στοχεύει στη διαφάνεια, την ενίσχυση της εποπτείας και τη διευκόλυνση της συμμετοχής των πολιτών στην επιτήρηση της χρήσης των δημόσιων κοινόχρηστων χώρων, ειδικά όσον αφορά στην τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων. Το MyStreet κινείται στα πρότυπα της επιτυχημένης εφαρμογής MyCoast, η οποία συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Συγχρόνως, έχει και θετικό αντίκτυπο στην προστασία του περιβάλλοντος.

Πρόσφατη έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατέδειξε ότι το 50% των καταστημάτων που βγάζουν στους κοινόχρηστους χώρους τραπεζοκαθίσματα, δεν έχει άδεια από τους δήμους και το 27% των καταστημάτων που έχουν πάρει άδεια την παραβιάζει καταλαμβάνοντας μεγαλύτερο χώρο από αυτόν που αναγράφεται στην άδεια. Ειδικότερα, το Ελεγκτικό Συνέδριο δημοσίευσε έκθεση ελέγχου που πραγματοποίησε σε 14 δήμους σχετικά με την κατάληψη κοινόχρηστων χώρων από καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος για την ανάπτυξη τραπεζοκαθισμάτων.

Ο έλεγχος διενεργήθηκε σε 14 δήμους και πραγματοποιήθηκαν επιτόπιοι έλεγχοι σε 476 καταστήματα. Από τους ελέγχους προέκυψε ότι 237 καταστήματα (ποσοστό 50%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο χωρίς άδεια και 129 καταστήματα (ποσοστό 27%) καταλάμβαναν κοινόχρηστο χώρο καθ’ υπέρβαση της σχετικής άδειας, με το συνολικό ποσοστό παραβατικότητας να ανέρχεται στο 77%.

To Mystreet, διατίθεται δωρεάν και μπορεί να εγκατασταθεί σε έξυπνες κινητές συσκευές με λειτουργικό Android ή iOS, όπως ταμπλέτες, κινητά τηλέφωνα και άλλες αντίστοιχες συσκευές. Μέσω αυτής, ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να περιηγηθεί σε χάρτη με γεωχωρικά δεδομένα της παραχωρηθείσας έκτασης σε κάθε δήμο, να εντοπίσει παραβάσεις σε σχέση με την επιτρεπόμενη χρήση του χώρου και τελικώς να υποβάλει καταγγελία, ανώνυμα ή επώνυμα.

Μέσω της νέας ψηφιακής πλατφόρμας, οι πολίτες αποκτούν τη δυνατότητα να υποβάλουν καταγγελίες σχετικά με κοινόχρηστους χώρους και παρανομίες σε δημόσιους χώρους, ενώ η διαχείρισή τους γίνεται με ασφάλεια, διαφάνεια και σεβασμό στην ιδιωτικότητα. Η εφαρμογή προσφέρει τη δυνατότητα στους χρήστες να εισέρχονται είτε επώνυμα, χρησιμοποιώντας διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Ψηφιακής Διακυβέρνησης (ΓΓΠΣΨΔ), είτε ανώνυμα, ως επισκέπτες, χωρίς την υποχρέωση συμπλήρωσης προσωπικών στοιχείων, καλύπτοντας τις ανάγκες τόσο εκείνων που επιθυμούν κάποια εχεμύθεια όσο και αυτών που προτιμούν ανώνυμες αναφορές.

Ο διαχειριστής των καταγγελιών έχει πρόσβαση μόνο στο ιστορικό των καταγγελιών που έχει υποβάλει ο χρήστης επωνύμως, με συγκεκριμένα στοιχεία που επιτρέπουν την άμεση αναγνώριση και αξιολόγηση της αιτίας της καταγγελίας. Συγκεκριμένα, ο χρήστης μπορεί να δει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της, τον λόγο της καταγγελίας, μια συνοπτική περιγραφή αυτής, τα στοιχεία επικοινωνίας που έχει δηλώσει, καθώς και την τοποθεσία και τον δήμο που αφορά.

Οι περιορισμοί που τίθενται στις καταγγελίες στοχεύουν στην αποτροπή καταχρήσεων και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας. Περιορίζεται στο ένα μήνυμα την ημέρα από κάθε συσκευή για την ίδια παράβαση, ενώ παράλληλα, οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελίες από κινητές συσκευές κοντά στα σημεία ενδιαφέροντος, διευκολύνοντας τη ζωντανή καταγραφή προβλημάτων σε πραγματικό χρόνο. Οι δήμοι έχουν πρόσβαση στο Ενιαίο Μητρώο Κοινόχρηστων Χώρων, όπου κάθε καταγγελία καταχωρείται και κατηγοριοποιείται βάσει του πλήθους καταγγελιών ανά σημείο, της σοβαρότητας της παράβασης, της πληρότητας των στοιχείων και αν είναι επώνυμη ή ανώνυμη η καταγγελία.

Η τεχνολογική υποδομή της πλατφόρμας διασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα των συστήματων και την αυθεντικοποίηση των χρηστών, ενώ η επεξεργασία των δεδομένων γίνεται σύμφωνα με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (ΓΚΠΔ). Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχει οριστεί ως ο γενικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων, με τις αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων να ενεργούν αυτοτελώς και υπεύθυνα για την τήρηση των διαδικασιών και την υλοποίηση των καταγγελιών.

Οι διαχειριστικές ρυθμίσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες επιτρέπουν μια ολοκληρωμένη και ασφαλή ψηφιακή λύση, που αποσκοπεί στην άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση προβλημάτων σε δημόσιους χώρους, ενώ προτάσσει την προστασία των προσωπικών δεδομένων και την ενίσχυση της διαφάνειας. Με αυτό τον τρόπο, η κυβέρνηση επιδιώκει να ενισχύσει τη συμμετοχή των πολιτών στην καθημερινότητα, καθιστώντας το σύστημα πιο δημοκρατικό, ευέλικτο και πιο προσβάσιμο σε κάθε πολίτη, την ίδια στιγμή που η ίδια η εφαρμογή μπορεί να συμβάλει σε πιο ισορροπημένη συνύπαρξη επιχειρηματικής δραστηριότητας και ποιότητας ζωής στον αστικό ιστό.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Πέτρος Μαρούλης στην Πηγή Ρεθύμνου

Ο Πέτρος Μαρούλης ζωντανά στην Πηγή Ρεθύμνου.

Κυριακή 17 Αυγούστου – Έναρξη 22.00.

Διοργάνωση: Α.Ο. Παναρκαδικός Ρεθύμνου.

 

Η Δημιουργική Ομάδα Μαργαριτών σας προσκαλεί στα Boudalia 2025 με τίτλο: «ΣΕ ΑΝΑΜΟΝΗ»

Τον Αύγουστο οι Μαργαρίτες εδώ και 29 χρόνια γίνονται πόλος έλξης πολλών επισκεπτών, όχι μόνο για την ομορφιά του τοπίου της ρίζας του Ψηλορείτη και τη μακραίωνη ιστορία και κεραμική τους παράδοση, αλλά γιατί τα BOUDALIA έχουν και φέτος τα σχέδιά τους για το πολυπληθές κοινό τους.

Η Δημιουργική Ομάδα Μαργαριτών (ΔΟΜα), μια μεγάλη παρέα ανθρώπων όλων των ηλικιών, και φέτος συνεργάζονται και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν και τη φετινή παράσταση, πάντα επίκαιρη και διασκεδαστική.

Όπως κάθε χρόνο, για 6 ημέρες τον Αύγουστο στο γήπεδο Ποδοσφαίρου Μαργαριτών, η ομάδα είναι έτοιμη να προσφέρει ώρες χαράς με μια παράσταση επαγγελματικών προδιαγραφών.

Σας περιμένουν από την Τετάρτη 20 έως και τη Δευτέρα 25 Αυγούστου στο Γήπεδο Ποδοσφαίρου, στις Μαργαρίτες Μυλοποτάμου.

Λίγα λόγια για το έργο

Ένα έργο που κάποτε φάνταζε αδύνατο, πλέον γίνεται πραγματικότητα: το μετρό στην Κρήτη είναι γεγονός! Με υπερσύγχρονη τεχνολογία και τροφοδοσία από καθαρή, “βιολογική” ενέργεια, το νέο μέσο μεταφοράς θα φέρει επανάσταση στις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων του νησιού!

Όμως, και σε αυτή τη μετάβαση, δε λείπουν τα εμπόδια. Δυνάμεις σκοτεινές και μυστηριώδεις που έχουν επενδύσει σε άλλες μορφές ενέργειας, αντιμετωπίζουν το μετρό ως απειλή και στήνουν ένα γαϊτανάκι παραπληροφόρησης, προσπαθώντας να σπείρουν τον φόβο και την καχυποψία στους πολίτες. Θα καταφέρουν, ωστόσο, να πετύχουν τον σκοπό τους;

Η συνέχεια επί σκηνής…

Ώρα έναρξης: 21:30
Τιμή εισιτηρίου: 10 ευρώ
Σας ενημερώνουμε ότι οι πόρτες του θεάτρου θα ανοίγουν στις 20:30.

Στο Νοσοκομείο Χανίων 14χρονος λόγω μέθης σε πανηγύρι

Στο Νοσοκομείο Χανίων μεταφέρθηκε τα ξημερώματα του Δεκαπενταύγουστου ένας 14χρονος, μετά από πανηγύρι που βρέθηκε, όταν παρουσίασε έντονη αδιαθεσία.

Ο ανήλικος σύμφωνα με πληροφορίες παρουσίασε συμπτώματα οξείας μέθης, μετά από κατανάλωση αλκοόλ στη διάρκεια του πανηγυριού.

Το νεαρό παιδί εισήχθη και στην Παιδιατρική Κλινική του νοσηλευτικού ιδρύματος, για περαιτέρω παρακολούθηση, ενώ δεν κινδυνεύει η ζωή του.

Η ομάδα Scarmi επιστρέφει με “Live Looping Jam Session” στο δρομάκι του Αγίου Φραγκίσκου (στενάκι Περιηγητικής)

Μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη μουσική βραδιά της 19ης Ιουλίου, η μουσικοθεατρική ομάδα Scarmi, επιστρέφει για μια νέα καλλιτεχνική συνάντηση!

Την Τετάρτη 20 Αυγούστου, στις 20:00, ο γραφικός δρομίσκος θα γεμίσει ξανά με ήχους και ρυθμούς, μέσα από μια μοναδική εμπειρία μουσικού αυτοσχεδιασμού τύπου “looping jam”. Οι μουσικοί της ομάδας θα δημιουργήσουν επί τόπου ηχητικά τοπία, συνδυάζοντας ζωντανή εκτέλεση και live looping, προσκαλώντας το κοινό σε ένα ταξίδι χωρίς προκαθορισμένα όρια.

Η βραδιά θα ολοκληρωθεί με ένα DJ set, διατηρώντας τη θετική ενέργεια και ενθαρρύνοντας τη διάθεση για χορό.

Η συμμετοχή είναι ελεύθερη, με προαιρετική συνεισφορά. Όλα τα έσοδα θα διατεθούν αποκλειστικά για την αναβάθμιση του τεχνικού εξοπλισμού της ομάδας, με στόχο τη συνέχιση και ποιοτική ενίσχυση των πολιτιστικών δράσεων που προσφέρει στην πόλη του Ρεθύμνου.

*Η δράση θα πραγματοποιηθεί με πλήρη σεβασμό στους κατοίκους της περιοχής και τις ώρες κοινής ησυχίας.

Η ομάδα Scarmi συνεχίζει με συνέπεια να εμπλουτίζει τον πολιτιστικό χάρτη του Ρεθύμνου, δίνοντας βήμα στις παραστατικές τέχνες, τη μουσική και τις συμμετοχικές δράσεις που φέρνουν κοντά τους ανθρώπους.

Σας περιμένουμε για μια ακόμα βραδιά δημιουργίας, μουσικής και αλληλεγγύης!

  • Live Looping Jam Session – Scarmi theater group &
  • DJ Set  –  FORGOTTEN GEMS  (LON), D ‘CHAY (BER)

Πότε: Τετάρτη 20 Αυγούστου 2025

Ώρα έναρξης: 20:00

Πού: Δρομίσκος Αγίου Φραγκίσκου, Ρέθυμνο

Είσοδος: Ελεύθερη

 

Συνελήφθη 53χρονος στο Ρέθυμνο – Κατηγορείται για προτροπή πολιτών σε διάπραξη εγκλημάτων και παράνομη οπλοκατοχή

Συνελήφθη χθες (14.08.2025) σε περιοχή του Δήμου Ρεθύμνου από αστυνομικούς της Υποδιεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρεθύμνης, 53χρονος ημεδαπός κατηγορούμενος για διέγερση σε διάπραξη εγκλημάτων, βιαιοπραγίες ή διχόνοια, διασπορά ψευδών ειδήσεων και παραβάσεις νομοθεσίας περί όπλων.

Ειδικότερα, στα πλαίσια εξακρίβωσης πληροφοριών σχετικά με ημεδαπό, ο οποίος ανάρτησε σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης βίντεο στο οποίο αναφέρει ότι έχει συγκροτήσει ομάδα και πραγματοποιεί περιπολίες για εντοπισμό εμπρηστών διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις και προκαλώντας και διεγείροντας τους πολίτες σε διάπραξη αδικημάτων που εκθέτουν σε κίνδυνο την δημόσια τάξη ,αστυνομικοί της ανωτέρω Υπηρεσίας τον εντόπισαν και σχηματίσθηκε σε βάρος του σχετική δικογραφία. 

Επίσης στην κατοχή του βρέθηκε και κατασχέθηκε μαχαίρι.

Η προανάκριση διενεργείται από την Υποδιεύθυνση Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ρεθύμνης. 

Ο Γιάννης Μιχάλας & ο Γιώργος Βρανάς στον Άγιο Κωνσταντίνο

Ο Γιάννης Μιχάλας & ο Γιώργος Βρανάς με το συγκρότημα τους στο πανηγύρι που διοργανώνει ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Κωνσταντίνου – Αγίου Γεωργίου στον Άγιο Κωνσταντίνο Ρεθύμνου την Τετάρτη 20 Αυγούστου.

Είσοδος 20 ευρώ με πλήρες μενού και ποτό.

Με ένα λαμπρό τριήμερο εκδηλώσεων ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαράζου γιορτάζει τα 45 χρόνια του και την 35η Παγκρήτια Γιορτή Κίτρου

Με ένα λαμπρό τριήμερο εκδηλώσεων ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαράζου γιορτάζει τα 45 χρόνια από την ίδρυση του και την 35η διοργάνωση της Παγκρήτιας Γιορτής Κίτρου.

Ένα πλούσιο καλλιτεχνικό πρόγραμμα με ονόματα πρώτης γραμμής όπως η Δέσποινα Βανδή και η Γεωργία Νταγάκη αλλά και με ένα πρωτοποριακό εγχείρημα διασύνδεσης της Πολίτικης Κουζίνας με το κίτρο από την διεθνούς φήμης ΣΕΦ Μαρία Εκμετσίογλου από την Κωνσταντινούπολη, το Γαράζο Μυλοποτάμου συνεχίζει να βάζει την δική του σφραγίδα στο πολιτιστικό γίγνεσθαι της Κρήτης.

Για ακόμα μια χρονιά κύριος στόχος είναι η προβολή της παραδοσιακής καλλιέργειας της κιτριάς και της αξιοποίησης του κρητικού κίτρου που τείνει προς εξαφάνιση.

Παράλληλα, μέσα από την ανάπτυξη σημαντικών πολιτιστικών δράσεων, το Γαράζο και οι άνθρωποι του κάνουν την δική τους πρόταση για το μέλλον του τόπου τους και καλούν όλο τον κόσμο να υποστηρίξει με την παρουσία του και το φετινό φεστιβάλ του χωριού τους.

Μιχάλης Νικηφοράκης

Η 35η Παγκρήτια Γιορτή Κίτρου θα πραγματοποιηθεί 16, 17 & 18 Αυγούστου 2025. Περιλαμβάνει έκθεση φωτογραφίας με ανέκδοτα έργα που άφησε παρακαταθήκη ο σπουδαιότερος Κρητικός Φωτογράφος του 20ου αιώνα, ο αείμνηστος Μιχάλης Νικηφοράκης. Πρόκειται για την τελευταία φωτογράφιση του παραδοσιακού οικισμού Γαράζου από τον Μιχάλη Νικηφοράκη, ο οποίος για 60 χρόνια έκανε αμέτρητες λήψεις με το φακό του στο χωριό που κυριολεκτικά λάτρεψε. Με την ευκαιρία της Έκθεσης ο Πολιτιστικός Σύλλογος Γαράζου θα τιμήσει την μνήμη του ως ελάχιστο ευχαριστώ για την ανιδιοτελή προσφορά του στο χωριό.

Επίσης για πρώτη φορά θα γίνει διασύνδεση του κίτρου με την πολίτικη κουζίνα. Η διεθνούς φήμης ΣΕΦ Μαρία Εκμετσίογλου έρχεται ειδικά για την γιορτή κίτρου από την Κωνσταντινούπολη. Θα παρουσιάσει πολίτικες συνταγές με κίτρο, κάτι που γίνεται πρώτη φορά ως προς την γαστρονομική παράδοση της Πόλης και της Κρήτης, γεγονός, που καταδεικνύει τις δυνατότητες του προϊόντος.

Η πρώτη μέρα θα ολοκληρωθεί με συναυλία της δημοφιλούς Γεωργίας Νταγάκη που συνδυάζει μοναδικά την Κρητική και την Έντεχνη Ελληνική μουσική.

Την δεύτερη ημέρα, το φεστιβάλ θα μεταφερθεί στην πλατεία του οικισμού Φαράτσι όπου θα παρουσιαστεί θεατρική παράσταση με το έργο του Γιώργη Καράτζη «ΕΜΙΝΕ» από την Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου σε σκηνοθεσία Μάνου Μανιά. Το μοναδικό αυτό λογοτεχνικό έργο ανεβαίνει για πρώτη φορά φέτος στο θεατρικό σανίδι.

Η πανηγυρική κορύφωση των εκδηλώσεων θα γίνει την Δευτέρα 18 Αυγούστου στην κεντρική πλατεία του Γαράζου με συναυλία της κορυφαίας ερμηνεύτριας Δέσποινας Βανδή, στην μοναδική συναυλία της για την Κρήτη φέτος.

Την 35η Παγκρήτια Γιορτή Κίτρου στηρίζουν έμπρακτα η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κρήτης και ο Δήμος Μυλοποτάμου.
Για ακόμα μια φορά ο Ελληνοαμερικανός Επιχειρηματίας Γεώργιος Ι. Σιγανός από το Φαράτσι τιμά και φέτος ως Μεγάλος – Χρυσός Χορηγός την διοργάνωση.

Την γιορτή κίτρου στηρίζει για ακόμα μια χρονιά το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνου, τα Σούπερ Μάρκετ Χαλκιαδάκης, ο Ελληνοαμερικανός Επιχειρηματίας Ιωάννης Στ. Σιγανός, το Leader Κρήτης – Γιώργος Μαρής, η εταιρεία OBSIDIAN TRANSFERS & TOURS – Βασίλης Πατελάρος, Μπύρα ΑΛΦΑ, Klados Security, Ελαιοχρωματισμοί Μιχάλης Αρχοντάκης, Σκεπαστή Αρένα, Νερά ΣΑΜΑΡΙΑ, Μωσαϊκό Café Bistrot, Κρεοπωλείο «Γαλάτιος» – Μανώλης Κρανιωτάκης, Γεωπονική Κρήτης – Ιωάννης Τσικαλάς και ο Αγροτικός Συνεταιρισμός Μυλοποτάμου.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΣΑΒΒΑΤΟ 16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 – ΠΛΑΤΕΙΑ ΓΑΡΑΖΟΥ
20:00 Εγκαίνια Έκθεσης Φωτογραφίας «Το Γαράζο του Μιχάλη Νικηφοράκη».
20:30 Η ΣΕΦ Μαρία Εκμετσίογλου παρουσιάζει πολίτικες συνταγές με κίτρο.
21:30 Συναυλία με την Γεωργία Νταγάκη.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΚΥΡΙΑΚΗ 17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 – ΠΛΑΤΕΙΑ ΦΑΡΑΤΣΙ
21:30 Θεατρική Παράσταση Γιώργη Καράτζη «Εμινέ» από την Θεατρική Σκηνή Ηρακλείου – Σκηνοθεσία: Μάνος Μανιάς.
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

ΔΕΥΤΕΡΑ 18 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2025 – ΠΛΑΤΕΙΑ ΓΑΡΑΖΟΥ
21:30 Συναυλία με την Δέσποινα Βανδή.
ΕΙΣΟΔΟΣ 20 ΕΥΡΩ
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΤΩ ΤΩΝ 12 ΕΤΩΝ: 10 ΕΥΡΩ

Το Σάββατο 23 Αυγούστου 2025 το 38ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Μυλοποταμιτών

Η «Πανελλήνια Πολιτιστική Ένωση Μυλοποταμιτών», με τη στήριξη της Περιφέρειας Κρήτης και υπό την αιγίδα του Δήμου Μυλοποτάμου, πραγματοποιεί  το 38ο Αναπτυξιακό Συνέδριο Μυλοποταμιτών,  το Σάββατο 23 Αυγούστου 2025 και ώρα 10.00 το πρωί στο χωριό Μελιδόνι της Δημοτικής Κοινότητας Μελιδονίου, του Δήμου Μυλοποτάμου. Βασικά θέματα που θα απασχολήσουν το συνέδριο θα είναι «Η Ανάπτυξη, η Γαστρονομία και η Παιδεία».

Ειδικότερα,  στον πρώτο κύκλο συζήτησης το θέμα είναι: «Ο Μυλοπόταµος ως πολιτιστικός, γαστρονομικός και ταξιδιωτικός προορισμός. Ευκαιρία προβολής, παρουσίασης και ανάδειξης του Μυλοποτάµου στο ειδικό θεματικό φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί από 13 έως 18 Οκτωβρίου στην καρδιά της Αθήνας (Σταθμός Μετρό Συντάγματος)».

Στο Δεύτερο κύκλο το θέμα είναι: «Ο ρόλος της παιδείας και του πολιτισμού στην κατεύθυνση ολοκληρωμένης ανάπτυξης της πρώην επαρχίας Μυλοποτάµου».

Το συνέδριο έχει στόχο την ανάδειξη των αναπτυξιακών προοπτικών της περιοχής μέσα από επιστημονικές εισηγήσεις, βιωματικές παρεμβάσεις και δημόσιο διάλογο. Θα εξεταστούν σύγχρονες προσεγγίσεις για τη σύνδεση του πολιτισμού, της εκπαίδευσης, της γαστρονομίας και της τοπικής παραγωγής με την τουριστική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα θα γίνει αναφορά στον κεντρικό στόχο υλοποίησης

Τιμητικές Βραβεύσεις

Στο πλαίσιο του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν:

  • Βράβευση των καθαρότερων χωριών της πρώην επαρχίας Μυλοποτάμου
  • Απονομή επαίνων σε φοιτητές που εισήχθησαν σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, συνοδευόμενες από χρηματικά ποσά προσφορά του Επιχειρηματία Γιώργου Σιγανού και δώρο εισιτήρια από ANEK LINES και AEGEAN AIRLINES

Διαδραστικό Σεμινάριο για Νέους

Παράλληλα με το συνέδριο θα πραγματοποιηθεί σεμινάριο με θέμα: «Επαγγελματικός προσανατολισμός και σύνδεση με την αγορά εργασίας»
Συντονίστρια: Δρ Αγγελική Μπουρμπούλη (ΙΝΕΠ / ΕΚΔΔΑ)

Καλλιτεχνική Εκδήλωση
Η ημέρα θα κλείσει με μουσική και χορό, με τη συμμετοχή του Μουσικού Συγκροτήματος του Μιχάλη Χαιρέτη και του Λαογραφικού Ομίλου Λάζαρος & Μανώλης Χνάρης.

Ξενάγηση στο Μουσείο Αρχαίας Ελεύθερνας

Στις 24 Αυγούστου, στις 11 το πρωί, θα πραγματοποιηθεί ξενάγηση στο Μουσείο Αρχαίας Ελεύθερνας από την Ξεναγό και Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων Γεωργία Παπαδοπούλου.

Μεγάλος Χορηγός συνεδρίου: Γεώργιος Ι. Σιγανός, επιχειρηματίας στην Αμερική που κατάγεται από το Φαράτσι Μυλοποτάμου.

Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου

                                              ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

10:00 Προσέλευση Συνέδρων & Επισήμων.

10:30 Έναρξη: Αγιασμός από τον Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ρεθύµνης και Αυλοποτάµου κ.κ. Πρόδρομο.

10:40  Καλωσόρισμα:

α) Του Προέδρου της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Ένωσης Μυλοποταµιτών κ. Μανώλη Κυρίµη.
β) Του Δημάρχου Μυλοποτάµου κ. Γεωργίου Κλάδου.
γ) Του Προέδρου της Δημοτικής Κοινότητας. κ. Φώτη Σωπασουδάκη.

11:00 Χαιρετισµοί Επισήµων.

11:30 
α) Τιμητικές βραβεύσεις.
β) Απονομή Βραβείων στα καθαρότερα χωριά της πρώην επαρχίας Μυλοποτάµου.

11:45 Παρουσίαση του χωριού Μελιδόνι: κα Ελένη Παπαδάκη, Γενική Γραµµατέας Πολιτιστικού Συλλόγου Μελιδονίου.

Πρώτη θεματική ενότητα

12:00  Θέµα: «Ο Μυλοπόταµος ως πολιτιστικός, γαστρονομικός και ταξιδιωτικός προορισμός. Ευκαιρία προβολής, παρουσίασης και ανάδειξης του Μυλοποτάµου στο ειδικό θεματικό φεστιβάλ που θα πραγματοποιηθεί από 13 έως 18 Οκτωβρίου στην καρδιά της Αθήνας (Σταθμός Μετρό Συντάγματος)».

Συµμετέχουν:

  • Σταύρος Τζεδάκης, Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης στον Τομέα Αγροτικής Οικονομίας.
  • Ζαχαρίας Λαδιανός, Αντιδήµαρχος Δήμου Μυλοποτάµου σε θέματα Κοινωνικής Πολιτικής, Πολιτισμού, Τουρισμού & Αθλητισμού.
  • Γιώργος Μαρής, π. Αντιπεριφερειάρχης Κρήτης – Επιχειρηματίας στον τομέα της διατροφής.
  • Μανώλης Κουγιουµουτζής, Πρόεδρος Αγροτικού Συνεταιρισμού Μυλοποτάµου.
  • Όλγα Καλλέργη, Υπεύθυνη Συντονισμού και Διαχείρισης Θεσµού «Κρητικός Διατροφικός Πολιτισμός. Γη – Τροφή – Υγεία». | Εκπαιδευτική Αναπτυξιακή ΠΛΟΗΓΟΣ.
  • Στέλιος Φασούλης, Γραφίστας, Ιδιοκτήτης beanstudio, Ολοκληρωµένες Υπηρεσίες Οπτικής Επικοινωνίας.
  • Δηµήτρης Παραγιουδάκης, Δημιουργός της επιχείρησης αλκοολούχων ποτών µε βάση την Κρητική Τσικουδιά “Spitiko Meraki”.

Συντονιστής: Δηµήτρης Μαρής, Δημοσιογράφος και Γ.Γ. Πανελλήνιας Πολιτιστικής Ένωσης Μυλοποταµιτών .

Δεύτερη θεματική ενότητα

13:00 Θέμα: «Ο ρόλος της παιδείας και του πολιτισμού στην κατεύθυνση ολοκληρωμένης ανάπτυξης της πρώην επαρχίας Μυλοποτάµου».

Συµµετέχουν:

  • Χρήστος Λιονής, Ομότιμος Καθηγητής της Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Κρήτης, µέλος της Συμβουλευτικής Επιτροπής για το εμβόλιο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων και πρώην µέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις επενδύσεις για την υγεία.
  • Κωνσταντίνος Σπανουδάκης, τ. Αντιπρύτανης Πανεπιστημίου Κρήτης και Πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Ρεθύμνου.
  • Δρ Μανούσος Ν. Μαραγκάκης, Διευθυντής Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.
  • Λάμπρος Καρβούνης, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνου.
  • Γεωργία Παπαδοπούλου, Διπλωματούχος Ξεναγός Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων.

Συντονίστρια : Τάνια Γεωργιοπούλου δημοσιογράφος εφημερίδας ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ.

14:00 Παρεμβάσεις* εκπροσώπων πολιτιστικών συλλόγων και φορέων της περιοχής –Τοποθετήσεις Συνέδρων.

*(Οι παρεμβάσεις θα πρέπει να είναι σύντομες, περίπου 3 λεπτών και σχετικές µε το θέμα του συνεδρίου. Όσοι επιθυμούν να θίξουν ζητήματα εκτός θεματολογίας µμπορούν να το πράξουν γραπτώς. Τα σχετικά κείμενά θα δημοσιευθούν στην Εφημερίδα «Μυλοποταµίτικα Νέα».

14:20  Τιμητική εκδήλωση για τους φοιτητές της περιοχής.

Βράβευση των φοιτητών που διακρίθηκαν.

Απονομή επαίνων.

Κλήρωση δώρων µε τη συµµμετοχή όλων των φοιτητών.

Συντονιστής: Γιάννης Τρούλης, Σύμβουλος Επιχειρήσεων και ταμίας της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Ένωσης Μυλοποταµιτών.

15:00 Δεξίωση προσφερόμενη από το Δήμο Μυλοποτάµου και τον Πολιτιστικό Σύλλογο Μελιδονίου. Τη δεξίωση θα πλαισιώσει το Μουσικό συγκρότημά του Μιχάλη Χαιρέτη και το χορευτικό συγκρότημά «Λαογραφικός Όμιλος Λάζαρος & Μανώλης Χνάρης».

11:30  Παράλληλες εργασίες

Διαδραστικό σεμινάριο για την αγορά εργασίας µε θέμα:  «Επαγγελματικός προσανατολισμός και σύνδεση µε την αγορά εργασίας»
Συντονίστρια: Αγγελική Μπουρµπούλη, Διδάκτορας Παντείου Πανεπιστημίου Αθηνών, Αναπληρώτρια Διευθύντρια Ινστιτούτου Επιμόρφωσης (ΙΝΕΠ).
Συµµετέχει ο Γιάννης Τρούλης, Σύµβουλος Επιχειρήσεων

Στους συµµετέχοντες θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Έως 21 Αυγούστου 2025 στο Κέντρο Αρχιτεκτονικής της Μεσογείου η έκθεση για τα εξώφυλλα βινυλίων του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων

Με εκατοντάδες κόσμου, καθημερινά, ενθουσιασμό και αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζεται η έκθεση Εικαστικά Τετράγωνα σε Μουσικούς Κύκλους (Εξώφυλλα Βινυλίων με ιδιαίτερη Εικαστική Διάσταση) που διοργανώνει το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, στο πλαίσιο των προφεστιβαλικών και παράλληλων δράσεων του.

Δείτε τα πάντα για την έκθεση και τις παράλληλες δράσεις της : https://chaniafilmfestival.com/ekthesi-kam/

Η έκθεση εστιάζει στην εικαστική αξία των εξωφύλλων βινυλίων, παρουσιάζοντας μια μοναδική συλλογή έργων που ενσωματώνουν τη σύνθεση της μουσικής με την τέχνη του γραφιστικού σχεδίου. Εικόνες που δένουν αρμονικά με τις νότες και τους ήχους.

Η έκθεση συνδυάζει τον κόσμο της μουσικής με αυτόν της εικαστικής δημιουργίας, αναδεικνύοντας πώς τα εξώφυλλα των βινυλίων έχουν εξελιχθεί σε ξεχωριστά έργα τέχνης. Από τις πρωτοποριακές γραφιστικές δημιουργίες των 60s και 70s, μέχρι τις πιο σύγχρονες εκδόσεις, τα εξώφυλλα αυτά αποτελούν ζωντανά δείγματα πολιτισμικής έκφρασης και δημιουργικότητας.

Μέσα από περίπου 250 εικόνες

Παρουσιάζονται εξώφυλλα από εμβληματικά άλμπουμ του 20ού και 21ου αιώνα, με ιδιαίτερη αναφορά στους καλλιτέχνες που χρησιμοποίησαν την τέχνη των εξώφυλλων για να αποτυπώσουν την αισθητική τους φιλοσοφία.

Σπάνια και περιορισμένα εκδομένα βινύλια, που τα εξώφυλλά τους αποτέλεσαν αντικείμενα συζητήσεων μεταξύ συλλεκτών και καλλιτεχνών. Συνεργασίες διάσημων γραφιστών και φωτογράφων με μουσικούς, οι οποίοι κατάφεραν να δημιουργήσουν με τη δουλειά τους έργα που δεν είναι μόνο αισθητικά εξαιρετικά αλλά και ιστορικά σημαντικά.

Η έκθεση αποκαλύπτει τις επιρροές και τις διαδικασίες που καθόρισαν το σύγχρονο μουσικό και καλλιτεχνικό τοπίο, ενώ διερευνά τον ρόλο των βινυλίων ως διαχρονικά εικαστικά αντικείμενα που αναμειγνύουν ήχους και εικόνες σε μία ενιαία πολιτισμική εμπειρία.

Κατά τη διάρκεια της έκθεσης καθημερινά [21.00-22.00] φανατικοί συλλέκτες μοιράζονται ένα βινύλιο dj set με τους φίλους της έκθεσης.

Το podcast studio του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων θα βρίσκεται όλες τις μέρες έτοιμο για να καταγράψει Ιστορίες για Βινύλια.

Πικάπ, γραμμόφωνα, jukebox μοναδικά αναμνηστικά από τον κόσμο του βινυλίου συμπληρώνουν την έκθεση.

Παράλληλα στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθούν ειδικές εκδηλώσεις, παρουσιάσεις βιβλίων και συζητήσεις με καλλιτέχνες, ιστορικούς τέχνης και μουσικούς, που θα αναλύσουν την εξέλιξη της σχέσης της μουσικής και της εικαστικής τέχνης, καθώς και τη σημασία των εξωφύλλων ως μέσο καλλιτεχνικής έκφρασης.

Η Έκθεση στοχεύει να προσφέρει:

  • Μια νέα οπτική για την τέχνη των βινυλίων και τη σχέση τους με τις μουσικές τάσεις.
  • Εμβάθυνση στην πολιτιστική και ιστορική αξία του βινυλίου, πέρα από τη μουσική του διάσταση.
  • Ένα ταξίδι στον κόσμο των καλλιτεχνικών συνεργασιών και των μεγάλων δημιουργικών ανατροπών

Η έκθεση είναι ανοιχτή στο κοινό και ενθαρρύνει όλους τους φίλους της τέχνης, της μουσικής και των βινυλίων να επισκεφθούν και να βιώσουν μια ξεχωριστή πολιτιστική εμπειρία.

Η Μουσική τους Μίλησε Πρώτη – Αφίσες από Ταινίες που αγαπήσαμε για τη μουσική τους

Παράλληλα Ο κριτικός κινηματογράφου και συλλέκτης Ρόμπυ Εκσιέλ επιλέγει 20 αφίσες από ταινίες-σταθμούς που η μουσική τους –πέραν των άλλων – τις χαρακτήρισε. Επίσης εκτίθενται και τα soundtrack των ταινιών αυτών.

Η μουσική και ο κινηματογράφος βαδίζουν μαζί, γεννώντας εικόνες και συναισθήματα που μένουν χαραγμένα για πάντα στη μνήμη μας. Μελωδίες που ντύνουν χαρακτηριστικές σκηνές. Αξέχαστα soundtrack που έδωσαν ρυθμό σε ολόκληρες γενιές. Η έκθεση «Αφίσες από Ταινίες που αγαπήσαμε για τη μουσική τους» τιμά αυτή την άρρηκτη σχέση εικόνας και ήχου.

Διάρκεια εκθέσεων: Παρασκευή 1 Αυγούστου 2025 έως και Πέμπτη 21 Αύγουστου 2025
Ώρες λειτουργίας: 10:00 π.μ. – 14:00 μ.μ. & 18:30 μ.μ. – 23:00 μ.μ.

Είσοδος Ελεύθερη

Οργάνωση – Παραγωγή : Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων, Πολιτιστική Εταιρεία Κρήτης

Συνδιοργάνωση – Υποστήριξη : Περιφέρεια Κρήτης, Δήμος Χανίων, Δήμος Πλατανιά

Εξώφυλλα Βινυλίων επιλέγουν οι : Κλεοπάτρα Βεργεράκη, Γιώργος Βλαζάκης, Στέλλα Καμισάκη, Κώστας Κοσμαδάκης, Κώστας Μαρινάκης, Χαρης Παντελάκης, Νεκτάριος Πετροδασκαλάκης, Μανώλης Τσιλιβάκης, Ματθαίος Φραντζεσκάκης,

Αφίσες Μουσικές Επέλεξε ο Ρόμπυ Εκσιέλ

Κείμενα έκθεσης : Σταύρος Γρόσδος, Ρόμπυ Εκσιέλ, Νίκος Πετρουλάκης

Πληροφορίες – Επικοινωνία: chaniafilmfestival@gmail.com

Ρέθυμνο: Το «Πάσχα του καλοκαιριού» με πανηγύρια σε όλο τον νομό!

Το «Πάσχα του καλοκαιριού» έφτασε και ο νομός Ρεθύμνου ετοιμάζεται να γιορτάσει με δεκάδες πανηγύρια στα χωριά.

Από την Πέμπτη 14 έως και το Σάββατο 16 Αυγούστου, οι τοπικές κοινότητες «φορούν τα γιορτινά τους» προσκαλώντας κατοίκους και επισκέπτες να απολαύσουν την παραδοσιακή κρητική μουσική, τα τοπικά εδέσματα και τη μοναδική φιλοξενία του τόπου!

Αναλυτικά:

Πέμπτη 14 Αυγούστου

Παρασκευή 15 Αυγούστου

Σάββατο 16 Αυγούστου

Πελετίδης κατά κυβέρνησης: «Το ποιος ήταν κατώτερος των περιστάσεων το έχει κρίνει ήδη ο πατραϊκός λαός!»

Με σκληρή ανακοίνωση, ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απαντά στον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Κεφαλογιάννη, μετά τις δηλώσεις του για ευθύνες της δημοτικής αρχής στην καταστροφική πυρκαγιά.

Σε ανακοίνωση κατηγορεί την κυβέρνηση για ανεπάρκεια και απουσία σχεδίου, τονίζοντας ότι η μάχη με τις φλόγες δόθηκε κυρίως από εργαζόμενους του Δήμου και πολίτες, χωρίς την αναγκαία στήριξη του κρατικού μηχανισμού.

Ο Δήμος καταγγέλλει πως η πολιτική της κυβέρνησης εστιάζει στη διάσωση της περιουσίας των ισχυρών, αφήνοντας τον λαό να υπερασπίζεται μόνος του το βίος του, και χαρακτηρίζει «επικίνδυνη» την τακτική των εκκενώσεων χωρίς πρόβλεψη για την προστασία των περιουσιών.

Σε ό,τι αφορά το 112, ο κ. Πελετίδης καθιστά σαφές πως δεν αμφισβητείται η αναγκαιότητά του, «όμως το κράτος καλεί τον κόσμο να φύγει χωρίς κανένα σχέδιο για την προστασία της περιουσίας του, που τελικά την σώζει ο ίδιος. Με την ανεπάρκειά της η κυβέρνηση έχει εκφυλίσει το 112 και όχι ο Δήμαρχος».

Υπενθυμίζεται πως σε σημερινές δηλώσεις τους, τόσο ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Γιάννης Κεφαλογιάννης, όσο και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης κατηγόρησαν τον Δήμαρχο Πατρέων για ανεύθυνη στάση, κάνοντας μάλιστα αναφορές στην πολύνεκρη πυρκαγιά στο Μάτι το 2018.

Όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση για ένα ακόμη καλοκαίρι τηρεί την «επικοινωνιακή γραμμή» της μεταφοράς των ευθυνών για την ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού σε εξωγενείς παράγοντες. Είτε πρόκειται για την «κλιματική κρίση» και τα «ακραία καιρικά φαινόμενα», είτε για «εμπρησμούς» είτε – αυτή την φορά – για τον Δήμο Πάτρας.

Είναι γνωστό άλλωστε ότι ο Κώστας Πελετίδης έχει πολλάκις βρεθεί στο στόχαστρο στελεχών της κυβέρνησης και υπουργών.Είτε πρόκειται για τον Μάκη Βορίδη που ως υπουργός Εσωτερικών κατηγορούσε τον Δήμαρχο Πατρέων για προσλήψεις στον δήμο εκτός κυβερνητικού σχεδιασμού, είτε για τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κώστα Κυρανάκη που εγκαλούσε τον Κώστα Πελετίδη για τα προβλήματα του σιδηροδρομικού δικτύου με αφορμή ατύχημα σε αφύλακτη διάβαση που παραλίγο να έχει νεκρό.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του Δήμου Πατρέων

«Είναι ντροπή να βγαίνει ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Κεφαλογιάννης την ώρα που οι εστίες της Πάτρας ακόμα “καπνίζουν” και ο λαός ακόμα μάχεται για να σώσει ό,τι μπορεί και να καταγγέλλει τον Δήμαρχο Πατρέων ότι δεν έσβησε τη φωτιά, αποκαλύπτοντας τελικά τη γύμνια της κυβέρνησης στην αντιμετώπισή της.

Αντί λοιπόν να απολογούνται για την έλλειψη σχεδιασμού και την ανεπάρκεια μέσων, ζητάνε και τα ρέστα από πάνω και προσπαθούν, κατά την πάγια τακτική τους, να μεταθέσουν αλλού την ευθύνη.

Ενημερώνουμε τον υπουργό και την κυβέρνηση του ότι η πυρκαγιά έκαιγε όντως στον αστικό ιστό της πόλης, αφού η Θεοφράστου και η Κορυδαλλέως δεν είναι σε κάποιο χωριό, αλλά μέσα στην πόλη, όπως τα Μποζαΐτικα και η Αρόη.

Οι εργαζόμενοι της Ξερόλακκας, οι οδηγοί και οι χειριστές του Δήμου, έδωσαν γενναία και αποτελεσματική μάχη, μέσα στο ΧΥΤΑ και διέσωσαν τη λειτουργία του και την πόλη μας, μόνοι τους.

Τα ίδια και στη ΒΙΠΕ. Ήσασταν απόντες. Καλούσαμε από την πρώτη στιγμή της πυρκαγιάς για ενίσχυση των πυροσβεστικών μέσων τα οποία ήταν ανύπαρκτα, και όταν οι φλόγες πλησίαζαν το βενζινάδικο που βρίσκεται εκεί, όλοι περιμέναμε απλά να βρέξει…

Μπορεί να μας πει ο Υπουργός γιατί άφηναν τους εργαζόμενους να δουλεύουν την ώρα που η φωτιά απειλούσε την Βιομηχανική Περιοχή και τα σπίτια τους καίγονταν;

Ο Δήμος Πατρέων ανταποκρίθηκε σε κάθε κάλεσμα του Πυροσβεστικού Σώματος, μέσω του Αυτοτελούς γραφείου Πολιτικής Προστασίας. Τα μηχανήματα έργου βρέθηκαν σε κάθε σημείο της πόλης που τους ζητήθηκε, μαζί με υδροφόρες της ΔΕΥΑΠ και μισθωμένα μηχανήματα για να συνδράμουν, και πολλές φορές απλός κόσμος μαζί με τα μηχανήματα του Δήμου κατάφεραν να σταματήσουν τα χειρότερα. Λεωφορεία του Δήμου μετέφεραν τον κόσμο από τις περιοχές εκκένωσης και η δομή του Δήμου φιλοξενεί δημότες που δεν έχουν που να πάνε.

Όσο για τις εκκενώσεις, δεν αμφισβητείται η αναγκαιότητα του 112. Η Πυροσβεστική, που είχε και την ευθύνη του σχεδιασμού, ζητούσε τη σύμφωνη γνώμη του Δημάρχου όταν είχε αποφασίσει ήδη την εκκένωση. Όμως το κράτος καλεί τον κόσμο να φύγει χωρίς κανένα σχέδιο για την προστασία της περιουσίας του, που τελικά την σώζει ο ίδιος.

Με την ανεπάρκεια της η κυβέρνηση έχει εκφυλίσει το 112 και όχι ο Δήμαρχος.

Ο Δήμαρχος θέλει την προστασία του λαού και όχι της κυβέρνησης.

Επικίνδυνη είναι η τακτική σας που έχει κάνει σημαία το «τρέξτε να φύγετε» σε ανθρώπους που βλέπουν αβοήθητοι το βίος τους να χάνεται.

Επικίνδυνη είναι η πολιτική της κυβέρνησής σας κ. Κεφαλογιάννη που την έζησε ο λαός της Πάτρας και όλης της χώρας. Όπως την έζησε και λίγο καιρό πριν όταν για τρίτη φορά έπιανε φωτιά ένα από τα μεγαλύτερα νοσοκομεία της Πάτρας.

Αυτή η πολιτική είναι που αφήνει τα πυροσβεστικά με τρύπιες μάνικες όπως στο Πλατάνι και τους πυροσβέστες να σβήνουν με τις υδροφόρες του Δήμου. Και είναι βέβαιο πωςγια όλα αυτά δεν ευθύνονται οι πυροσβέστες και οι πιλότοι των πυροσβεστικών που υπερβάλλουν εαυτούς, κοιμούνται στην άσφαλτο και πηγαίνουν στη μάχη χωρίς όπλα.

Η πολιτική σας επιλογή είναι να σώζετε τον πλούτο και όσους τον κατέχουν. Αυτή είναι που καίει παντού το λαό.

Τι άλλο να πούμε… τα έγραψε και ο Λουντέμης «υπάρχουν ψέματα που ντράπηκαν και τα ίδια, αφού δεν ντράπηκαν τα στόματα που τα έλεγαν».

ΥΓ. Το ποιος ήταν κατώτερος των περιστάσεων το έχει κρίνει ήδη ο πατραϊκός λαός».

Πρώτη ποιμαντική επίσκεψη του Μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομου στο Κρυονέρι Μυλοποτάμου

Το απόγευμα της Τρίτης, 12ης Αυγούστου 2025, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου κ. Πρόδρομος μετέβη για πρώτη φορά ποιμαντικώς στο μικρό αλλά ιστορικό Κρυονέρι Μυλοποτάμου, όπου, στον Ιερό Ενοριακό Ναό Κοιμήσεως της Θεοτόκου, χοροστάτησε κατά τον Εσπερινό της Αποδόσεως της Εορτής της Θείας Μεταμορφώσεως και το Μεγάλο Παρακλητικό Κανόνα προς την Υπεραγία Θεοτόκο.

Προ της απολύσεως του Εσπερινού, στον οποίο παρέστησαν ο Δήμαρχος Μυλοποτάμου κ. Γεώργιος Κλάδος, ο Αντιδήμαρχος Μυλοποτάμου κ. Ζαχαρίας Λαδιανός και σύσσωμο το ποίμνιο της Ενορίας αυτής, τον Σεβασμιώτατο προσφώνησαν με θερμούς λόγους ο Πανοσιολ. Αρχιμ. Πορφύριος Αουάντ, Καθηγούμενος της Ιεράς Πατριαρχικής και Σταυροπηγιακής Μονής Μεταμορφώσεως του Σωτήρος Χριστού Χαλέπας και Εφημέριος της εν λόγω Ενορίας, η Πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου Κρυονερίου, η οποία αναφέρθηκε στην ιστορία του χωριού και τις μεγάλες προσωπικότητες που αυτό έχει αναδείξει, καθώς και ο κ. Νικόλαος, ο οποίος με μαντινάδες καλωσόρισε τον Σεβασμιώτατο.

Ο Σεβασμιώτατος, αντιφωνώντας, εξέφρασε τη χαρά του για την πρώτη αυτή ποιμαντική επίσκεψη στο Κρυονέρι και το θαυμασμό του για τις μεγάλες προσωπικότητες που ανέδειξε «τούτος ο τόπος ο μικρός, ο μέγας» και προέτρεψε τους ανθρώπους αυτόν τον πλούτο να διακρατήσουν ως κόρην οφθαλμού, να τον επαυξήσουν και να τον προβάλουν στα πέρατα της οικουμένης, τονίζοντας ότι οι προσωπικότητες αυτές κατέστησαν το μικρό και ταπεινό Κρυονέρι τόπο οικουμενικό.

Μετά το πέρας των Ιερών Ακολουθιών, προσφέρθηκε, στον Πολιτιστικό Σύλλογο του χωριού, εόρτιο κέρασμα.

Rethymno
clear sky
13.2 ° C
13.2 °
13.2 °
69 %
4.5kmh
3 %
Κυ
14 °
Δε
14 °
Τρ
15 °
Τε
15 °
Πε
11 °

Επερχόμενες Εκδηλώσεις