Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αρμένων ανακοινώνει με χαρά τη διοργάνωση της εκδήλωσης Αδελφοποίησης μεταξύ των τριών Πολιτιστικών Συλλόγων Αρμένων: Ρεθύμνης, Σητείας και Αποκορώνου. Η σημαντική αυτή πρωτοβουλία αποσκοπεί στην ανάδειξη της κοινής ιστορικής και πολιτιστικής ταυτότητας των Αρμένων, στην ενίσχυση των δεσμών των κοινοτήτων μας και στη δημιουργία σταθερών συνεργασιών για το μέλλον.
Η αδελφοποίηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025, ημέρα εορτασμού του Αγίου Νικηφόρου Φωκά.
Πρόγραμμα Εκδηλώσεων
10 Δεκεμβρίου 2025 • 17:00 – Εσπερινός
11 Δεκεμβρίου 2025 • 07:00–10:00 – Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Σωτήρος Χριστού, όπου φυλάσσεται το προσκυνητάρι του Αγίου Νικηφόρου Φωκά • 11:00 – Ξενάγηση στον παραδοσιακό ελαιόμυλο των Αρμένων • 12:00 – Ξενάγηση στο Υστερομινωικό Νεκροταφείο • 13:30 – Τελετή Αδελφοποίησης στον χώρο «Α-Α» • Γεύμα και φιλική σύναξη
Η εκδήλωση αποτελεί ορόσημο για τους τρεις συλλόγους, καθώς σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη μιας κοινής πορείας που βασίζεται στην ιστορία, τον πολιτισμό και την αλληλεγγύη μεταξύ των Αρμένων της Κρήτης.
Νότης Μαριάς, Καθηγητής Θεσμών της ΕΕ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης, πρώην Ευρωβουλευτής και Βουλευτής Ηρακλείου, notismarias@gmail.com
Συνεχίζονται με ακόμη μεγαλύτερη ένταση οι αγροτικές κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα με τους αγρότες να απαιτούν εδώ και τώρα επίλυση των προβλημάτων τους.
Στα αιτήματα των αγροτών περιλαμβάνονται και αιτήματα ενάντια στις αθρόες αδασμολόγητες εισαγωγές αγροτικών προϊόντων τρίτων χωρών στην ΕΕ και μάλιστα αμφιβόλου ποιότητας, που έχουν ως αποτέλεσμα τον αθέμητο ανταγωνισμό κατά της ελληνικής αγροτικής παραγωγής.
Για τον λόγο αυτόν άλλωστε έχουν προχωρήσει σε σταδιακό αποκλεισμό των τελωνείων στη Βόρεια Ελλάδα, σε Εύζωνες, Κήπους, Προμαχώνα, Εξοχή και Νίκη (www.ertnews.gr 4/12/2025), στέλνοντας έτσι μήνυμα τόσο σε Αθήνα όσο και σε Βρυξέλλες.
Από την πλευρά μου ως Ευρωβουλευτής από το 2014 με παρεμβάσεις μου ανέδειξα τον αθέμιτο ανταγωνισμό στον οποίον επί δεκαετίες εκτίθενται οι Έλληνες αγρότες λόγω της αθρόας εισαγωγής αγροτικών προϊόντων των τρίτων χωρών και ιδίως της Τουρκίας και της Ουκρανίας.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) με καθυστέρηση τουλάχιστον δύο δεκαετιών αναγκάστηκε σε επίσημο έγγραφό της να συνομολογήσει ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις με τις οποίες καλλιεργούνται τα αγροτικά προϊόντα στις τρίτες χώρες είναι τελείως διαφορετικές σε σχέση με αυτές που ισχύουν στην Ευρώπη.
Οι θέσεις αυτές εμπεριέχονται σε Ανακοίνωση της Κομισιόν για την Ευρωπαϊκή Γεωργία, (COM(2025) 75 final), που δημοσιοποιήθηκαν στις 19 Φεβρουαρίου 2025 (https://ec.europa.eu/commission 19/2/2025).
Έτσι όπως επισήμανα και σε σχετική μου συνέντευξη με τίτλο «Η ΕΕ αναγνωρίζει τα λάθη της, αλλά δεν αλλάζει» (Έλληνας Αγρότης, 27/2/2025, σελ.8), τα αγροτικά προϊόντα τρίτων χωρών που εισάγονται δεν τηρούν ούτε τις αυστηρές προδιαγραφές προστασίας της υγείας των καταναλωτών ούτε τις επίσης αυστηρές προδιαγραφές προστασίας του περιβάλλοντος που είναι υποχρεωμένοι να τηρούν οι Έλληνες αγρότες.
Αλλά το να ομολογεί πλέον η Κομισιόν και μάλιστα εγγράφως στην παραπάνω εικοσιοκτασέλιδη Ανακοίνωσή της ότι εισάγονται προϊόντα από την Ουκρανία, την Τουρκία και από άλλες χώρες στην Ευρώπη που εμπεριέχουν φυτοφάρμακα τα οποία απαγορεύονται στην ΕΕ, αυτό είναι πραγματική πολιτική κατάντια. Διότι, δέχεται στην παραπάνω επίσημη Ανακοίνωσή της η Κομισιόν ότι εν γνώσει της κυκλοφορούν γεωργικά προϊόντα στην Ευρωπαϊκή αγορά τα οποία καλλιεργούνται με απαγορευμένα φυτοφάρμακα και ζιζανιοκτόνα.
Κι ενώ οι μανδαρίνοι των Βρυξελλών έχουν απαγορεύσει στον Έλληνα αγρότη να χρησιμοποιεί αυτά τα φυτοφάρμακα που είναι επικίνδυνα και καλά κάνουν για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας, από την άλλη επιτρέπουν την εισαγωγή ντομάτας, πατάτας και άλλων γεωργικών προϊόντων από την Τουρκία, όπου χρησιμοποιούνται αυτά τα απαγορευμένα φυτοφάρμακα.
Πλέον οι φωστήρες της Κομισιόν συνομολογούν ότι επειδή δεν τηρούν τους φυτοϋγειονομικούς και περιβαλλοντικούς όρους οι αγρότες των τρίτων χωρών τελικά τα προϊόντα τους είναι πιο φτηνά. Και ταυτόχρονα οι Βρυξέλλες ομολογούν επίσης, ότι η ευρωπαϊκή γεωργία υφίσταται έναν σκληρό ανταγωνισμό λόγω της ελεύθερης εισαγωγής αγροτικών προϊόντων από άλλες τρίτες χώρες. Και αυτό βεβαίως συμβαίνει επειδή έχουν συναφθεί συμφωνίες ελευθέρων συναλλαγών και συμφωνίες ελευθέρου εμπορίου ανάμεσα στην ΕΕ και σε τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου εισάγονται στην ΕΕ και κατ΄ επέκταση στην Πατρίδα μας αγροτικά και κτηνοτροφικά προϊόντα από Τουρκία, Ουκρανία, Καναδά, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, αλλά και από Μεσογειακές χώρες και χώρες της Αφρικής.
Και αυτή η μαζική εισαγωγή, δημιουργεί προβλήματα στην παραγωγή αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων στην Ελλάδα και στο εισόδημα των αγροτών και των κτηνοτρόφων μας.
Η «Λογοπαιδική Χαρά» διοργανώνει “Family Yoga” για γονείς και παιδιά ηλικίας 3–5 ετών, το οποίο θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 13 Δεκεμβρίου, από τις 12:00 έως τις 13:00, στον χώρο του κέντρου (Κονδυλάκη 10, Ρέθυμνο).
Λόγω περιορισμένων θέσεων, απαιτείται προκράτηση στο 6973365437.
Όταν ο σκηνοθέτης Θανάσης Βασιλείου επιστρέφει στο διαμέρισμα της παιδικής του ηλικίας μετά τον θάνατο της μητέρας του, βρίσκεται αντιμέτωπος με μυστικά που βαραίνουν την ιστορία όχι μόνο της οικογένειάς του, αλλά ολόκληρης της σύγχρονης Ελλάδας. Έτσι, ξεκινά ένα ταξίδι-προσωπικό ημερολόγιο ανάμεσα στα αόρατα ίχνη που ενώνουν την πόλη και τους ανθρώπους με το παρελθόν τους. Μια βαθιά προσωπική ταινία, κινηματογραφικά λιτή και συναισθηματικά βαθιά, για όλους τους τρόπους με τους οποίους η συναισθηματική μνήμη συμπορεύεται με τη συλλογική, για το τραύμα, τη σιωπή που βιώνεται σαν ενοχή, την αγάπη και τελικά την αποδοχή.
Το ντοκιμαντέρ έκανε πρεμιέρα στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, κέρδισε το Βραβείο ΕΚΚΟΜΕΔ πρωτοεμφανιζόμενου σκηνοθέτη (Ελληνικό Πρόγραμμα), ενώ απέσπασε επίσης το Χρυσό Στεφάνι της Μεγίστης (GRAND PRIX) αλλά και το Βραβείο «Οδυσσέας» για το καλύτερο ντοκιμαντέρ Έλληνα σκηνοθέτη της Διασποράς στο 10ο Beyond Borders – Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Καστελόριζου.
Σημείωμα σκηνοθέτη
Όταν επέστρεψα από τη Γαλλία στο άδειο διαμέρισμα της παιδικής μου ηλικίας στην Αθήνα, μετά τον θάνατο της μητέρας μου, ένιωσα σαν διαρρήκτης. Ό,τι είχε μείνει στη σκιά για δεκαετίες ήταν πια απόκτημά μου. Ανακάλυψα χρέη που δεν γνώριζα. Διαπίστωσα ψεύδη που με κλόνισαν. Πώς κληρονομούμε τα λάθη των γονιών μας; Πώς αδειάζουμε το σπίτι τους;
Μέσα στον φόβο της απώλειας του χώρου που έκλεινε μέσα του τις τελευταίες αναμνήσεις με τη μητέρα μου, αλλά και μιας ολόκληρης παιδικής ηλικίας, ξεκίνησα να κινηματογραφώ τις άδειες πια επιφάνειες με το κινητό μου τηλέφωνο. Ουσιαστικά ξανάβρισκα ξεχασμένες κινήσεις του παρελθόντος καθώς, πριν εγκαταλείψω την Ελλάδα για τη Γαλλία είχα εργαστεί ως οπερατέρ για πάνω από δέκα χρόνια. Βάζοντας τον εαυτό μου ξανά πίσω από ένα φακό, ανακινούσα τον χρόνο και συνδεόμουν με το παρελθόν της κληρονομιάς. Το «Κινηματογραφώ» έγινε έτσι συνώνυμο του «θυμάμαι».
Θραύσματα της οικογενειακής μνήμης, αποσιωπημένα για χρόνια, άρχισαν να αναδύονται δειλά. Κάποια από αυτά με οδήγησαν στα σκοτεινά χρόνια της δικτατορίας. Πώς μπορεί το σινεμά να δώσει μορφή σε ένα παρελθόν που αντιστέκεται μέσω της σιωπής;
Αμέσως μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη Θανάση Βασιλείου και τον Γιώργο Παπακωνσταντή, Διδάκτορα Παντείου Πανεπιστημίου , συγγραφέα.
ΛΟ Θανάσης Βασιλείου | 2025 | Ελλάδα, Γαλλία | 70’
Μια παραγωγή της StudioBauhaus.
Με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου και της Unifrance.
Σε στρατηγικό εταίρο για την υλοποίηση του εμβληματικού ευρωπαϊκού έργου «Crete Valley» αναδεικνύεται η Περιφέρεια Κρήτης, συμβάλλοντας καθοριστικά στη δημιουργία της πρώτης «Κοιλάδας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας» (Renewable Energy Valley) στην Ευρώπη.
Η πρόοδος και τα επόμενα βήματα του έργου βρέθηκαν στο επίκεντρο της ετήσιας Ολομέλειας που πραγματοποιήθηκε στις 27 και 28 Νοεμβρίου 2025, στο ερευνητικό κέντρο CARTIF στο Valladolid της Ισπανίας. Στις εργασίες συμμετείχαν όλοι οι εταίροι του προγράμματος, θέτοντας τις βάσεις για την περαιτέρω ανάπτυξη των δράσεων.
Το «Crete Valley» εισάγει μια πρωτοποριακή προσέγγιση στην αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, συνδυάζοντας την παραγωγή πράσινης ενέργειας με καινοτόμες τεχνολογίες, όπως τα ψηφιακά δίδυμα (Digital Twins) και η τεχνητή νοημοσύνη. Στόχος είναι η δημιουργία λύσεων που ανταποκρίνονται στις πραγματικές ανάγκες των κατοικιών, των υποδομών και των κτιρίων. Μέσα από τη δημιουργία τεσσάρων «κοιλάδων ΑΠΕ», κάθε περιοχή θα αξιοποιεί το βέλτιστο ενεργειακό μείγμα και θα υιοθετεί σχήματα διαμοιρασμού ενέργειας, ενισχύοντας την ενεργειακή αυτονομία και μειώνοντας το κόστος για τις τοπικές κοινωνίες.
Η Περιφέρεια Κρήτης διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία του εγχειρήματος, έχοντας την ευθύνη για την ορθή τήρηση των διαδικασιών αδειοδότησης, την προώθηση της ενεργούς συμμετοχής των πολιτών και την ενίσχυση της καινοτομίας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η συμμετοχή της επιβεβαιώνει τη δέσμευση της Κρήτης να λειτουργήσει ως πρότυπη Περιφέρεια ενεργειακής μετάβασης, εξασφαλίζοντας καθαρή, αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή ενέργεια για περισσότερα από 250 νοικοκυριά.
Κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας, παρουσιάστηκε η πρόοδος των υποέργων και ανακοινώθηκε η έναρξη της φάσης κατασκευής για τα πρώτα πιλοτικά έργα:
Τηλε-γεωθερμία στην Άρβη: Ανάπτυξη ενός από τα πρώτα κοινοτικά συστήματα γεωθερμίας στην Ελλάδα.
Τηλεθέρμανση με Βιομάζα στο Αρκαλοχώρι: Παροχή καθαρής θερμικής ενέργειας σε κατοικίες και κρίσιμες υποδομές της περιοχής.
Αναβίωση παραδοσιακών ανεμόμυλων στο Οροπέδιο Λασιθίου: Μετατροπή των ιστορικών ανεμόμυλων σε σύγχρονες μικρές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής, με απόλυτο σεβασμό στο φυσικό τοπίο και την πολιτιστική κληρονομιά.
Για την καλύτερη ενημέρωση και την ενίσχυση της αποδοχής από την τοπική κοινωνία, τις επόμενες ημέρες έχουν προγραμματιστεί επιτόπιες επισκέψεις στην Άρβη και το Αρκαλοχώρι, με σκοπό την οριστικοποίηση των δικτύων και την ενημέρωση των κατοίκων.
Μέσω του «Crete Valley», η Κρήτη προβάλλεται ως πρωτοπόρος της ενεργειακής καινοτομίας στην Ευρώπη, συνδυάζοντας την τεχνολογία και τη βιωσιμότητα με την κοινωνική συμμετοχή, δημιουργώντας μοντέλα που μπορούν να εφαρμοστούν τόσο στο υπόλοιπο νησί όσο και διεθνώς.
Tα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κατά κύριο επάγγελμα αγρότες και κτηνοτρόφοι, όπως το αυξανόμενο κόστος παραγωγής, οι χαμηλές τιμές πώλησης των προϊόντων, οι συνέπειες της κλιματικής κρίσης και οι καθυστερήσεις καταβολής των ευρωπαϊκών ενισχύσεων, δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες επιβίωσης τόσο για τους ίδιους, όσο και για την τοπική παραγωγή και οικονομία.
Η αγροτική κρίση αποτελεί ζήτημα που αφορά όχι μόνο τους αγροτοκτηνοτρόφους αλλά ολόκληρη την κοινωνία. Η προστασία και η ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητα της υπαίθρου, την ομαλή τροφοδοσία της αγοράς και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής.
Ο Δήμος Αμαρίου, ένας Δήμος που η οικονομία του στηρίζεται αποκλειστικά στον Πρωτογενή Τομέα, αναγνωρίζοντας τη δεινή κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι αγροτοκτηνοτρόφοι μας, στέκεται στο πλευρό τους. Καλούμε τους δημότες μας να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους σε ένα νευραλγικό κλάδο, προκειμένου η κυβέρνηση να ανταποκριθεί και να δώσει άμεσα λύση στα δίκαια αιτήματά τους.
Εμείς από την πλευρά μας, θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τους αρμόδιους φορείς και την Πολιτεία, προωθώντας τον ουσιαστικό διάλογο και διεκδικώντας άμεσα, στοχευμένα και αποτελεσματικά μέτρα στήριξης του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα.
Γράμματα απ’ όλο τον κόσμο φτάνουν στο σπίτι του Άι Βασίλη! Θα καταφέρει άραγε να τα ανοίξει και να ετοιμάσει τα δώρα των παιδιών;
Φορέστε το χαμόγελό σας και ένα κόκκινο σκουφί και ελάτε στη Βιβλιοθήκη μας το Σάββατο 13/12 να διαβάσουμε το παιδικό βιβλίο «Γράμματα από τον Βόρειο Πόλο» της Άννι Άτκινς, Εκδόσεις Πατάκη.
Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα 28310 29215 και 28310 21246
Διάρκεια δράσης: 17:00-18:30
Εμψυχώτριες : Μαρία Κουφάκη & Σίσσυ Βαμβακά
Τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2025 & ώρα 6:30 μ.μ., η Πρωτοβουλία Πολιτών Δήμου Μυλοποτάμου διοργανώνει στο Στέκι Νεολαίας Περάματος Δήμου Μυλοποτάμου ενημερωτική συνάντηση και συζήτηση για τις σοβαρές επιπτώσεις της προγραμματιζόμενης Γραμμής Μεταφοράς Υψηλής Τάσης, στην ορεινή γραμμή από τα Χανιά έως τη Δαμάστα, με πολυάριθμους πυλώνες ύψους 33 μέτρων ο καθένας, με απόσταση από 300-350 μ. μεταξύ τους.
«Ένα μεγάλο τμήμα των πυλώνων Υψηλής Τάσης θα διασχίσει το Γεωπάρκο UNESCO του Ψηλορείτη, με 105 πυλώνες σε μήκος 35χλμ. Οι επιπτώσεις από το έργο αυτό θα είναι μη αναστρέψιμες και αφορούν την υγεία ανθρώπων και ζώων, το περιβάλλον και το τοπίο, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία, τις αλλαγές χρήσης γης, την οικονομία και την ποιότητα ζωής στο μέλλον. Η παρουσία όλων είναι απαραίτητη!».
Ομιλητές θα είναι:
Δρ Χαράλαμπος Φασουλάς, Πρόεδρος Γεωπάρκου UNESCO Ψηλορείτη,
Δρ Μαρία Βλαζάκη, Πρόεδρος Ιστορικής Λαογραφικής και Αρχαιολογικής Εταιρείας Κρήτης (ΙΛΑΕΚ),
Χρύσα Μαυρόκωστα, Εκπρόσωπος του Σπηλαιολογικού Ομίλου Κρήτης,
Μανώλης Πετακάκης, από την Πρωτοβουλία Αποκόρωνα ενάντια στους πυλώνες και τις ανεμογεννήτριες,
Κατερίνα Κορρέ από το Συντονιστικό Ρεθύμνου κατά των ΒΑΠΕ,
Κωστής Μανωλεσάκης από τον Ορειβατικό Σύλλογο (ΕΟΣ) Ρεθύμνου
Συντονισμός : Μαρία Παδουβά, Εθνολόγος
Διοργανωση: Πρωτοβουλία πολιτών Μυλοποτάμου ενάντια στους πυλώνες και τις ανεμογεννήτριες.
Θα συμμετέχουν επίσης : Επιτροπή Αγώνα Δήμου Αγίου Βασιλείου ενάντια στις ΒΑΠΕ, Πρωτοβουλία Ηρακλείου ενάντια στους πυλώνες υψηλής τάσης και τις ΒΑΠΕ, Πεζοπορικός Όμιλος Ηρακλείου, Ορειβατικός Σύλλογος ( ΕΟΣ) Ηρακλείου.
Η έκθεση THERAPY με μωσαϊκά από ληγμένα χάπια και κάψουλες της Ελένης Ιωαννίδου θα φιλοξενηθεί από τις 18 Δεκεμβρίου 2025 έως 25 Ιανουαρίου 2026 στην γκαλερί Μορφές στο Ρέθυμνο.
Η έκθεση αυτή παρουσιάζει μια πρωτότυπη εικαστική προσέγγιση, όπου ληγμένα χάπια και κάψουλες μεταμορφώνονται σε ψηφίδες μωσαϊκών.
Η δημιουργός, ανακαλύπτει στο «άχρηστο» φάρμακο μια απρόσμενη αισθητικ δύναμη. Τα χρώματα, τα σχήματα και η υφή των χαπιών αποκτούν νέα ζωή, μετατρεπόμενα σε ένα υλικό που αφηγείται ιστορίες θεραπείας, αναγέννησης και μεταμόρφωσης.
Η αρχική έμπνευση προήλθε πριν από κάποια χρόνια από τη διαδικασία ανακύκλωσης φαρμάκων στο κοινωνικό φαρμακείο Ρεθύμνου. Εκεί η δημιουργός παρατήρησε την ποικιλομορφία του πολύχρωμου σωρού από χάπια και ξεκίνησε τα πρώτα πειράματα με αυτό το φθαρτό και απρόβλεπτο υλικό. Με τον χρόνο και ιδιαίτερα κατά την περίοδο της πανδημίας, η διαδικασία αυτή εξελίχθηκε σε έναν ισχυρό τρόπο έκφρασης, που συνδύασε μια ασχολία αποφόρτισης από την καθημερινή πίεση με την καλλιτεχνική δημιουργία.
Στην έκθεση παρουσιάζονται έργα φτιαγμένα από 2.000 έως 10.000 ψηφίδες–χάπια, που διαφορετικά θα κατέληγαν στο περιβάλλον.
Η έκθεση αυτή με τον τίτλο «THERAPY» συνοψίζει τη φιλοσοφία αυτής της εικαστικής δραστηριότητας, που αναδεικνύει με γλαφυρό τρόπο τη θεραπευτική δύναμη της τέχνης. Εδώ, το υλικό, το ληγμένο φάρμακο που είναι άχρηστο πλέον στην ιατρική θεραπεία, γίνεται ψηφίδα στη θεραπευτική φαρέτρα της τέχνης.
Παρουσιάζεται μια σειρά έργων που ξεκινούν από την απεικόνιση των γυναικείων πορτρέτων έως τα «παιχνιδιάρικα» βότσαλα και τους γραμμικούς πειραματισμούς.
Η άγρια «αρχέγονη» γυναίκα, η οποία παράλληλα με τη δύναμη της προβάλει και τη θηλυκή της πλευρά έχει σημαντική θέση.
Η τέχνη εδώ δε λειτουργεί μόνο ως αισθητική εμπειρία αλλά και ως συμβολική πράξη μετασχηματισμού. Μέσα από την επαναχρησιμοποίηση ενός υλικού που φθείρεται και απορρίπτεται, αναδύεται μια νέα πραγματικότητα που μιλά για την αντοχή, τη μεταμόρφωση και την ελπίδα.
Η έκθεση υπενθυμίζει ότι η θεραπεία μπορεί να ξεκινήσει από τα πιο απρόσμενα μέρη και ότι η δημιουργία έχει τη δύναμη να επουλώνει, να εμπνέει και να ανανεώνει το βλέμμα μας απέναντι στον κόσμο.
Η δύναμη των χρωμάτων, η ιδιαιτερότητα του υλικού και η ιδέα της ανακύκλωσης κυριαρχούν σε αυτή την έκθεση που αξίζει να επισκεφθείτε.
Ο μαγικός κόσμος του Hippoβρύχιου υποδέχεται μια νέα κυκλοφορία γεμάτη τρυφερότητα, αγάπη και μια υπέροχη ιστορία που έχει ήδη αγγίξει μικρούς και μεγάλους. Το ολοκαίνουργιο παιδικό τραγούδι με τίτλο «Ο Αμόρε και το κόκκινο λουρί» είναι εμπνευσμένο από το ομότιτλο παιδικό βιβλίο της ηθοποιού και συγγραφέα Στεφανίας Γκουρνέλου, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αγγελάκη. Την ερμηνεία του τραγουδιού αναλαμβάνει ο μοναδικός και πολυτάλαντος Αλέξανδρος Τσουβέλας, ο οποίος με την παιδικότητα και τη ζεστασιά της φωνής του δίνει ζωή στον Αμόρε και μεταφέρει το συναίσθημα της ιστορίας με τρόπο αυθεντικό και συγκινητικό.
Ο Αμόρε είναι ένα μικρό σκυλάκι που δεν έχει σπίτι… όμως έχει μια καρδιά γεμάτη αγάπη! Η ιστορία μας ταξιδεύει δίπλα του στην αναζήτηση για έναν άνθρωπο που θα τον αγαπήσει πραγματικά. Θα βρει άραγε το δικό του κόκκινο λουρί, το σύμβολο της οικογένειας και της αποδοχής;
Το τραγούδι κυκλοφορεί από την Κυριακή σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, ενώ το επίσημο βίντεο μπορεί κανείς να απολαύσει στο YouTube, μέσα από τον πολύχρωμο κόσμο του Hippoβρύχιου και της Heaven Music Kids
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά της Διαφθοράς την 9η Δεκεμβρίου, η «Πρωτοβουλία Ενεργών Πολιτών Οξυγόνο» θα πραγματοποιήσει εκδήλωση με παρουσίαση βιβλίου για το κομματικό κράτος και τη διαφθορά κατά την περίοδο της μεταπολίτευσης και μέχρι σήμερα στη χώρα μας, με ανοιχτή προσέλευση και συζήτηση με τον συγγραφέα Μηνά Σαματά.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 10 Δεκεμβρίου 2025και ώρα 19:00 στην αίθουσα εκδηλώσεων των εκδόσεων Ραδάμανθυς, Γ. Ξέπαπα 7, στα Χανιά.
Το βιβλίο με τίτλο «Το Κοµµατικό Κράτος στην Ελλάδα στα 50 χρόνια από τη Μεταπολίτευση (1974-2024)», και µε υπότιτλο «Αναλύσεις του κοµµατικού γραφειοκρατισµού του κράτους και του ατελέσφορου εκσυγχρονισµού του» θα παρουσιάσει και θα συζητήσει ο συγγραφέας Μηνάς Σαματάς, Ομότιμος Καθηγητής Κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Το βιβλίο, το οποίο προλογίζει ο Αντώνης Μακρυδηµήτρης, Οµότιµος Καθηγητής του ΕΚΠΑ, διερευνά διεξοδικά τα αίτια δηµιουργίας του κοµµατικο-πελατειακού φαινομένου από την ίδρυση του Ελληνικού κράτους. Επικεντρώνεται στα 50 χρόνια της Μεταπολίτευσης όταν υπό τη διακυβέρνηση των διαδοχικών κομμάτων εξουσίας ΝΔ και ΠΑΣΟΚ παγιώθηκε η «κομματοκρατία» , η φαυλότητα και η διαφθορά που οδήγησαν τη χώρα στη χρεοκοπία και στα μνημόνια δρακόντιας λιτότητας. Το «λερναίο κοµµατικό κράτος» επέκτεινε τον κοµµατικό έλεγχο σε όλα τα πεδία της κοινωνίας, ακόμη και στην εκπαίδευση, με πρωταγωνιστή τις διαπλεκόμενες κοµµατικές νοµενκλατούρες με πλήθος παρασιτικών και «τρωκτικών» του Δημοσίου.
Βάλλει κατά του συγκεντρωτικού Αθηνοκεντρικού κοµµατικού κράτους και των παραφυάδων του στην επαρχία, με συνεχή εξέλιξη μέχρι και σήμερα. Αν και ο συγγραφέας θεωρεί ότι είναι πολύ δύσκολη η συνολική κατάργησή του, αφού απαιτείται αλλαγή ολόκληρου του πολιτικο-δοικητικού συστήματος, τονίζει την ανάγκη για µια ουσιαστική θεσμική ανασυγκρότηση, περιφερειακή αποκέντρωση, με παγίωση του κράτους δικαίου και πρόνοιας και γενικά µια ανασυγκρότηση της χώρας με αµεσοδηµοκρατική λειτουργία ενός κράτους πολιτών με βάση την παράδοση του Ελληνικού Κοινοτισμού.
Ενόψει της συνταγµατικής αναθεώρησης στο βιβλίο προτείνονται µια σειρά από αναγκαία θεσμικά αντίβαρα και ασυµβίβαστα, καθώς και ελεγκτικοί µηχανισµοί µε δρακόντειες κυρώσεις, όπως και πολιτικές για το δημογραφικό, την Ελληνική Διασπορά, και γενικά τη διαµόρφωση νέων πολιτών µε ανεξάρτητο δηµοκρατικό ήθος. Για τον συγγραφέα το βιβλίο αυτό είναι μια πολιτική πράξη ενάντια στη λήθη, τη διαφθορά και την αναξιοκρατία.
Με πολλή μεγάλη χαρά ο Θεατρικός Περίπλους υποδέχεται μικρούς και μεγάλους στην παρουσίαση του νέου βιβλίου του Θωμά Καντιφέ, «Χάμελιν», με το κείμενο της ομώνυμης παράστασης που άφησε εποχή, σε επιμέλεια της Άννας Τζανιδάκη και εικονογράφηση του Θανάση Παπαθανασίου.
Παρουσίαση «Χάμελιν» – Μια μεγάλη θεατρική γιορτή!
Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου – ώρα 7.30 μ.μ.
Η παράσταση, που παρακολούθησαν –εκτός από πάρα πολλούς Ρεθεμνιώτες– θεατές από όλη την Κρήτη αλλά και την Αθήνα, αγαπήθηκε ιδιαίτερα κατά τη θεατρική περίοδο 2022-23, χαρίζοντάς της σειρά από sold-out και ενθουσιώδη σχόλια, γεγονός που την καθιέρωσε ως μία από τις πιο επιτυχημένες παραγωγές του Θεατρικού Περίπλου.
Ο Θωμάς Καντιφές, γνωστός και εξαιρετικά αγαπητός για την προσφορά του στο θέατρο όλα αυτά τα χρόνια, έγραψε το κείμενο της παράστασης, το οποίο εκδόθηκε πλέον σε βιβλίο – ένα κείμενο που ζωντανεύει ξανά τη μυστηριώδη ιστορία του Μαγικού Αυλητή, των παιδιών της πολιτείας του Χάμελιν και τη διαχρονική πολιτική διαφθορά. Ένα πολυεπίπεδο κείμενο με μηνύματα για κάθε ηλικία!
Παράλληλα, το φουαγιέ του θεάτρου έχει μετατραπεί σε μια μοναδική έκθεση με τα σκηνικά και τα κουστούμια της παράστασης που λάτρεψαν μικροί και μεγάλοι. Φροντισμένες κατασκευές που έφτιαξε ο ίδιος ο θίασος με την καθοδήγηση του Θανάση Παπαθανασίου, για τις ανάγκες της παράστασης, τα κουστούμια του Μάγου Αυλητή και του Δημάρχου, τα… ποντίκια του Χάμελιν και φυσικά η ομάδα του Θεατρικού Περίπλου θα υποδεχτεί το κοινό σ’ αυτή τη μεγάλη θεατρική γιορτή!
Σοβαρή ναυτική τραγωδία σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου, 26 μίλια νότια της Χρυσής, όταν φουσκωτή λέμβος με 20 μετανάστες εντοπίστηκε από διερχόμενο τουρκικό πλοίο που ειδοποίησε άμεσα τις αρχές, πυροδοτώντας μεγάλη επιχείρηση έρευνας και διάσωσης από το Λιμενικό.
Συνολικά 18 άνδρες ανασύρθηκαν νεκροί, ενώ δύο βρέθηκαν σε κρίσιμη κατάσταση. Οι σοροί περισυνελέγησαν από το ΠΛΣ 624 και αναμένεται να μεταφερθούν στο ΠΑΓΝΗ για νεκροψία–νεκροτομή. Οι αρχές της Ιεράπετρας αναζητούν επειγόντως ειδικό ψυγείο για τη φύλαξη των σορών, καθώς οι υποδομές δεν επαρκούν για τη διαχείριση του τραγικού αριθμού θυμάτων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του radiolasithi.gr, οι οποίες προέρχονται από αξιωματικούς του Λιμενικού Σώματος, οι μετανάστες εντοπίστηκαν ήδη νεκροί μέσα στο πλεούμενο. Τα στοιχεία δείχνουν πως ο θάνατός των 18 προήλθε από υποθερμία, καθώς στην περιοχή επικρατεί κακοκαιρία, μετατρέποντας το ταξίδι τους σε μια «παγίδα» θανάτου μεσοπέλαγα, ενώ φαίνεται πως ταξίδευαν για περισσότερες από 24 ώρες.
Δεν υπάρχουν αγνοούμενοι στη θάλασσα, καθώς όλοι οι επιβαίνοντες βρέθηκαν εντός του σκάφους.
Δύο άνδρες εντοπίστηκαν ζωντανοί και μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Ιεράπετρας, όπου νοσηλεύονται σε κρίσιμη κατάσταση. Πυροσβεστική, Αστυνομία και ΕΚΑΒ βρίσκονται σε συνεχή κινητοποίηση για τη σταθεροποίησή τους.
Ο αντιπεριφερειάρχης Λασιθίου, Γιάννης Ανδρουλάκης, ανέφερε ότι οι επιβαίνοντες φαίνεται να προέρχονται από χώρες της βόρειας Αφρικής. Αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις για επιπλέον αγνοούμενους, οι έρευνες συνεχίζονται για κάθε ενδεχόμενο. Παράλληλα, προχωρά η διαδικασία ταυτοποίησης των θυμάτων, ενώ οι διασωθέντες αναμένεται να μεταφερθούν στο Ηράκλειο για περαιτέρω φροντίδα.
Ο δήμαρχος Ιεράπετρας, Μανώλης Φραγκούλης, περιέγραψε με δραματικούς τόνους την κατάσταση, τονίζοντας ότι όλα τα θύματα είναι νεαρής ηλικίας και ότι η περισυλλογή των σορών έγινε υπό εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες. «Έχουμε δεκαοκτώ ανθρώπους νεκρούς, ο ένας πάνω στον άλλο», δήλωσε, υπογραμμίζοντας την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης των υποδομών για τη διαχείριση της τραγωδίας.
«Οι αγαπημένοι Ελένη Δάγκα και Αντώνης Παλιεράκης ερμηνεύουν με πάθος ένα διαφορετικό ζευγάρι». «…υπέροχη παράσταση απ’ όλες τις απόψεις». «Εξαιρετικό το θέμα και ευφυής ο τρόπος που το διαπραγματευτήκατε… Όσο για σας..τέτοια χημεία και αλήθεια που ώρες ώρες νόμιζα πως κρυφοκοιτάω κάποιο ζευγάρι» «Μας συγκινήσατε για άλλη μια φορά! Εξαιρετικοί!» «Συγχαρητήρια για την καθηλωτική παράσταση». «Συστήνεται ανεπιφύλακτα». «Εξαιρετικοί οι πρωταγωνιστές, ατμοσφαιρική σκηνοθεσία, δεν έλειπε τίποτα και τίποτα δεν περίσσευε, υπέροχη μουσική υπόκρουση».
Το πρωτότυπο θεατρικό έργο LOVE–EVOLution ή EVOLution–LOVE, εμπνευσμένο από τις βασικές ιδέες των σεναρίων των ταινιών Eternal Sunshine of a Spotless Mind του Τσάρλι Κάουφμαν και Her του Σπάικ Τζονζ, ολοκληρώνει την πορεία του με δύο τελευταίες παραστάσεις στο The Garage Theatre.
«Όποιος ερωτεύεται είναι τρελός. Είναι τρέλα να το κάνεις. Απλά είναι μια μορφή κοινωνικά αποδεκτής τρέλας».
Ένα έργο για τον έρωτα στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνη.
Ο Έρωτας δεν εξηγείται· συμβαίνει. Έρχεται όταν θέλει, φεύγει χωρίς λόγο, επιμένει όταν όλα δείχνουν να έχουν τελειώσει. Δεν υπακούει σε κανέναν κανόνα, γιατί ο ίδιος είναι ο κανόνας. Στη σύγχρονη εποχή των οθονών, των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης, το έργο θέτει το καίριο ερώτημα: Στην εποχή των οθονών, των δεδομένων και της τεχνητής νοημοσύνης, πώς ερωτεύεται ο άνθρωπος; Πού τελειώνει η ψευδαίσθηση και πού αρχίζει η αλήθεια;
Η παράσταση είναι μια εξερεύνηση του έρωτα, της μνήμης και της εξέλιξης του ανθρώπινου συναισθήματος, σε μια εποχή όπου η τεχνολογία υπόσχεται να μας φέρει πιο κοντά αλλά που φοβόμαστε ότι θα μας απομακρύνει οριστικά.
Ένα κείμενο – έκπληξη που μας φέρνει αντιμέτωπους με τη σύγχρονη αλήθεια και μας προκαλεί να αναρωτηθούμε:
• Αγαπάμε όπως παλιά, στην εποχή της AI; • Είναι ο Έρωτας το ίδιο παντοδύναμος; • Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει την ανάγκη για πραγματική επαφή; • Είναι η AI ο νέος μας σύντροφος ζωής; • Μπορούμε να διαγράψουμε τις αναμνήσεις και τα συναισθήματα; • Τι μας οδηγεί στον έρωτα — η σάρκα, το μυαλό ή το ένστικτο;
Δραματουργία: Ελένη Δάγκα και Μάνος Λιουδάκης Σκηνοθεσία: Μαριάννα Κοντούλη (πάνω σε μια ιδέα της Ελένης Δάγκα) Επιμέλεια Κίνησης: Κωνσταντίνα Γιασεμίδου Ηχητική και μουσική επιμέλεια: Πρόδρομος Καραδελόγλου Σκηνικά- Κοστούμια: The Garage Theatre Φωτισμοί: Μαριάννα Κοντούλη Make up artist: Έλενα Αλατσίδου Μαλλιά: HairClub Refresh (Χριστίνα Νύκταρη) Φωτογραφίες: Μάνος Πολιτάκης Σχεδιασμός αφίσας- Δημιουργικό: Symithen graphics
Με τους Αντώνη Παλιεράκη και Ελένη Δάγκα
Συμμετέχουν με τη φωνή τους οι: Μαρία Ζαχαράκη, Γιώργος Ξενικάκης και Μάνος Λιουδάκης
Κυριακή στις 19.00 Τηλ. κρατήσεων: 6932492752 Εισιτήρια: 15 και 12 (φοιτητικό, ανέργων, ΑΜΕΑ) ευρώ
Έχεις μια ιδέα στο μυαλό σου, ίσως και μερικές πρόχειρες σημειώσεις σε ένα τετράδιο. Φαντάζεσαι πώς θα μοιάζει η ιστοσελίδα σου, τι χρώματα θα επιλέξεις και τι εντύπωση θα σχηματίσουν οι πρώτοι επισκέπτες μόλις την αντικρίσουν. Ωστόσο, η απόσταση ανάμεσα στο «το φαντάζομαι» και στο «πληκτρολογώ τη διεύθυνση και το site εμφανίζεται μπροστά μου» συχνά μοιάζει τεράστια και, μερικές φορές, χαοτική.
Στην πραγματικότητα, ηδημιουργία ιστοσελίδας https://www.econtentsys.gr/dimiourgia δεν χρειάζεται να εξελιχθεί σε γολγοθά. Αν αποφασίσεις να «σπάσεις» τη διαδικασία σε συγκεκριμένα, κατανοητά βήματα, θα διαπιστώσεις ότι μοιάζει λιγότερο με ακατόρθωτο άθλο και περισσότερο με το χτίσιμο ενός αληθινού σπιτιού: απαιτεί γερά θεμέλια, ένα καλό αρχιτεκτονικό σχέδιο και, φυσικά, τη σωστή διακόσμηση.
Το “χαρτί και μολύβι” είναι ο καλύτερος σύμμαχος
Πριν καν ξεκινήσεις να ψάχνεις για εντυπωσιακά themes ή plugins, κάνε ένα βήμα πίσω. Το μεγαλύτερο λάθος που γίνεται συχνά στην κατασκευή ιστοσελίδων WordPressείναι η βιασύνη να δούμε κάτι «στημένο» στην οθόνη του υπολογιστή, χωρίς να έχουμε ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε.
Αφιέρωσε λίγο χρόνο και απάντησε σε μερικά βασικά ερωτήματα: Σε ποιον ακριβώς απευθύνεσαι; Τι θέλεις να κάνει ο επισκέπτης μόλις μπει στη σελίδα; Να αγοράσει ένα προϊόν, να διαβάσει τα άρθρα σου ή απλώς να βρει το τηλέφωνό σου;
Στη συνέχεια, σχεδίασε πρόχειρα τη δομή του μενού στο χαρτί. Αυτό το απλό σκαρίφημα θα λειτουργήσει ως χάρτης αργότερα, όταν θα μπεις στη διαδικασία της ανάπτυξης, και θα σε γλιτώσει από αμέτρητες ώρες διορθώσεων και αλλαγών.
Από τη θεωρία στην πράξη: Domain, Hosting και WordPress
Εδώ περνάμε στο τεχνικό κομμάτι, το οποίο συχνά τρομάζει τους αρχάριους, αλλά στην πράξη είναι πιο απλό από ποτέ. Σκέψου το Domain (το όνομα του site σου) σαν την οδό και τον αριθμό του σπιτιού σου, και το Hosting (τη φιλοξενία) σαν το οικόπεδο πάνω στο οποίο χτίζεις. Χωρίς αυτά τα δύο βασικά στοιχεία, οι επισκέπτες δεν μπορούν να σε εντοπίσουν.
Μόλις τα κατοχυρώσεις, έρχεται η ώρα για την εγκατάσταση του CMS. Η κατασκευή ιστοσελίδων WordPresshttps://www.econtentsys.gr/παραμένει η πιο δημοφιλής επιλογή παγκοσμίως, ακριβώς επειδή σου προσφέρει μεγάλη ευελιξία. Είτε είσαι αρχάριος είτε έμπειρος, το περιβάλλον διαχείρισης σε βοηθάει να στήσεις τη βασική δομή του site σου γρήγορα.
Διάλεξε ένα θέμα (theme) που ταιριάζει στην αισθητική σου, αλλά φρόντισε να είναι ελαφρύ και γρήγορο. Ένα υπερβολικά «φορτωμένο» εικαστικό μπορεί να εντυπωσιάζει αρχικά, αλλά αν καθυστερεί να ανοίξει, θα διώχνει τους επισκέπτες πριν καν προλάβουν να δουν το λογότυπό σου.
Περιεχόμενο: Η ψυχή της ιστοσελίδας σου
Έχεις το σπίτι (Hosting), έχεις τη διεύθυνση (Domain), έχεις επιλέξει και τη διακόσμηση (Theme). Τώρα πρέπει να βάλεις «ζωή» μέσα στις σελίδες σου. Η δημιουργία ιστοσελίδας χωρίς ποιοτικό περιεχόμενο είναι σαν ένα πανέμορφο, αλλά εντελώς άδειο κατάστημα.
Γράψε κείμενα που μιλούν απευθείας στη γλώσσα του κοινού σου. Απόφυγε τις τυπικές εκφράσεις και προσπάθησε να λύσεις τις απορίες του αναγνώστη ήδη από την πρώτη παράγραφο. Συνόδευσε αυτά τα κείμενα με καθαρές, επαγγελματικές εικόνες. Αν δεν έχεις δικό σου υλικό, προτίμησε ποιοτικές stock φωτογραφίες, αλλά χρησιμοποίησέ τες με μέτρο – ο χρήστης θέλει να δει την αυθεντική πλευρά της επιχείρησης ή του project σου, όχι κάτι που μοιάζει ψεύτικο.
Χρησιμοποιώντας το Rethemnos.gr συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων. Παρακαλώ επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα μας Πολιτική Cookies – Προστασία δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες.