7 βήματα για να χάσουμε τα κιλά των διακοπών

απώλεια κιλωνKάθε χρόνο τέτοια εποχή οι περισσότεροι ετοιμάζεστε να βάλετε τη ζωή σας ξανά σε πρόγραμμα. Οι διακοπές τέλειωσαν και μαζί με τις αναμνήσεις μάλλον έμειναν και κάποια παραπάνω κιλά. Δεν πρέπει να επαναπαύεστε γιατί αυτά τα κιλά μπορεί να γίνουν περισσότερα. Ούτε όμως και να σας πιάσει πανικός χρειάζεται. Ακολουθώντας μια ισορροπημένη διατροφή, τα κιλά των διακοπών θα εξαφανιστούν.

Με τον όρο ισορροπημένη διατροφή, εννοούμε να καταναλώνουμε φαγητά απ’ όλες τις ομάδες τροφίμων και στις ποσότητες που πρέπει (τα συνιστώμενα ποσοστά είναι 55% υδατ/κες, 10-15% πρωτεΐνη, 30-35% λίπος).

Παρακάτω σας εκθέτω μερικές βασικές (και απλές) συμβουλές, τις οποίες μπορείτε να έχετε κατά νου, στην προσπάθεια σας για απώλεια βάρους.

-Πάντα ξεκινάμε την ημέρα μας με ένα σωστό πρωινό (π.χ. γάλα χαμηλό σε λιπαρά με νιφάδες βρώμης ή δημητριακά ολικής άλεσης, 2-3 φρυγανιές με λίγο μέλι ή ταχίνι, φρούτα, ελαφρύ τοστ κ.τ.λ.).

-Καλό είναι να καταναλώνουμε 5-6 γεύματα την ημέρα, (αν αυτό είναι δυνατόν), καθώς με τον τρόπο αυτό βοηθάμε στην αύξηση του μεταβολισμού μας και κρατάμε το ζάχαρο του αίματος μας σε σταθερά επίπεδα.

-Τα φρούτα, τα λαχανικά και τα δημητριακά πρέπει να υπάρχουν καθημερινά στο διαιτολόγιο μας, καθώς προσφέρουν στον οργανισμό μας πληθώρα βιταμινών και φυτικών ινών.

-Σημαντικό ακόμα είναι να είμαστε ενυδατωμένοι, πίνοντας άφθονα υγρά κατά την διάρκεια της ημέρας. Με τον τρόπο αυτό όχι μόνο ενισχύουμε την αίσθηση κορεσμού στο στομάχι μας (νοιώθουμε χορτάτοι), αλλά ταυτόχρονα βοηθάμε το σώμα μας να απομακρύνει ευκολότερα τις τοξίνες του και επομένως βοηθάμε τον μεταβολισμό μας.

-Επίσης θα πρέπει να αφιερώνουμε χρόνο στα γεύματα και όχι να τρώμε στο 5λέπτο. Με τον τρόπο αυτό τρώμε μικρότερες ποσότητες τροφής, καθώς η αίσθηση της πληρότητας χρειάζεται αρκετό χρόνο για να εκδηλωθεί, με αποτέλεσμα όταν τρώμε γρήγορα να τρώμε παραπάνω από όσο πραγματικά χρειαζόμαστε.

-Επιπλέον θα πρέπει να περιορίσουμε το αλκοόλ, σε ένα ποτηράκι κρασί ημερησίως για τις γυναίκες και 2 ποτηράκια για τους άντρες, καθώς το αλκοόλ σε μεγάλες ποσότητες, εκτός από τα προβλήματα που μπορεί να προκαλέσει στον οργανισμό μας, έχει και μεγάλη περιεκτικότητα σε θερμίδες.

-Τελευταίο και εξίσου σημαντικό είναι να εντάξουμε την άσκηση στο καθημερινό μας πρόγραμμα.

Με τα παραπάνω βήματα σίγουρα το βάρος μας θα επανέλθει σε αυτό που ήταν πριν τις διακοπές. Τις παραπάνω όμως συμβουλές είναι καλό να τις εφαρμόζουμε καθ’ όλη την διάρκεια του έτους και όχι μόνο μετά από περιόδους διακοπών, για να έχουμε ισορροπία, ευεξία και να έχουμε τον έλεγχο του βάρους μας.

Στάλα Καλλιόπη
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος