Μπανάνα…το παρεξηγημένο φρούτο

 Η μπανάνα είναι το αγαπημένο φρούτο μικρών και μεγάλων. Στην Ελλάδα ο κάθε άνθρωπος καταναλώνει μέσο όρο 8,5 κιλά μπανάνες τον χρόνο.

Καταναλώνοντας μία μπανάνα, καλύπτουμε το 16% των φυτικών ινών που χρειαζόμαστε καθημερινά, το 25% της βιταμίνης Β6, το 20% της βιταμίνης C, το 18% του μαγγανίου και το 14% του καλίου. Επίσης η μπανάνα αποτελείται 75% από νερό, συμβάλλοντας έτσι και στην ενυδάτωση μας. Όσον αφορά τις θερμίδες που αποδίδει, αυτές είναι 120 kcal.

Είναι πολύ οι λόγοι που θα πρέπει να εντάξουμε την μπανάνα στο διαιτολόγιο μας.

  • Κατ αρχήν είναι ένα τρόφιμο που μεταφέρεται εύκολα και μπορεί να καταναλωθεί οπουδήποτε σαν σνακ.
  • Λόγω του καλίου που περιέχει συμβάλει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.
  • Βοηθάει στην αντιμετώπιση της κατάθλιψης, λόγω των υψηλών επιπέδων τρυπτοφάνης, η οποία μετατρέπεται σε σεροτονίνη (νευροδιαβιβαστής του εγκεφάλου για την καλή διάθεση).
  • Αποτελεί πολύ καλή πηγή πρεβιοτικών που προάγουν την ανάπτυξη των ωφέλιμων βακτηρίων στο έντερο.
  • Παρέχει ανακούφιση στην καούρα του στομάχου λόγω του ph του (λιγότερο όξινο σε σχέση με τα υπόλοιπα φρούτα).
  • Παράγει πεπτικά ένζυμα που βοηθούν στην απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών.
  • Προστατεύει από μυϊκές κράμπες κατά τη διάρκεια της προπόνησης και από τις κράμπες στα πόδια κατά τη διάρκεια της νύχτας.
  • Θεωρείται καλή τροφή πριν από μία έντονη προπόνηση προδίνοντας ενέργεια στον οργανισμό και διατηρώντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αλλά και μετά την προπόνηση για αποκατάσταση.

Διαιτολόγος-Διατροφολόγος
Στάλα Καλλιόπη