Τραγικές διαστάσεις λαμβάνει η μάχη με τις φλόγες στη Σταμάτα, καθώς, ένας άνδρας εντοπίστηκε νεκρός μέσα στην αυλή του σπιτιού του.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που μετέδωσε η ΕΡΤ, αστυνομικοί εντόπισαν τον 45χρονο χωρίς τις αισθήσεις του μέσα σε μια αποπνικτική ατμόσφαιρα που είχε δημιουργηθεί από τον καπνό της μεγάλης πυρκαγιάς στη Σταμάτα.
Στο σημείο έφτασε το ΕΚΑΒ, έγιναν προσπάθειες ανάνηψης, αλλά ο άνδρας δεν ανταποκρινόταν.
Μεταφέρθηκε σε κέντρο Υγείας, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.
Φούντωσε πάλι το μέτωπο της Κερατέας
Εδώ και λίγη ώρα η κατάσταση στην Κερατέα έχει χειροτερέψει και σύμφωνα με την ΕΡΤ και το Mega υπάρχει μεγάλη αναζωπύρωση.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ υπάρχει αναζωπύρωση στο Μαρκάτι Κερατέας, ενώ βελτιωμένη είναι η κατάσταση στην Πλάκα, όπου νωρίτερα κάηκαν σπίτια και αυτοκίνητα. Πληροφορίες πως υπάρχει αναζωπύρωση και στην περιοχή Σιντερίνα.
Πληροφορίες που μετέδωσε το Mega στο βραδινό δελτίο αναφέρουν ότι έχουν καεί περίπου 12-15 σπίτια στην περιοχή και τουλάχιστον 3 οχήματα.
Η Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Ρεθύμνου σε συνέχεια πρόσφατων ανακοινώσεων που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφορικά με την μαζική παραίτηση των ιατρών της ΜΕΘ του ιδρύματος, σας ενημερώνει ότι η Μονάδα Εντατικής Θεραπείας λειτουργεί κανονικά και ότι όλοι οι Ιατροί βρίσκονται στην υπηρεσία τους.
Επιβεβαιώνουμε ότι δόθηκε εντολή από τη Διοίκηση του νοσοκομείου να συμμετέχουν και οι εντατικολόγοι στη λίστα διακομιδών διασωληνωμένων ασθενών, η οποία καταρτίστηκε βάσει των ειδικοτήτων που το Επιστημονικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου υπέδειξε ως συναφείς για την διαχείριση αντίστοιχων περιστατικών.
Ακολούθως αυτής της απόφασης για την ασφαλή διακομιδή των ασθενών κατατέθηκε έγγραφο γνωστοποίησης πρόθεσης παραίτησης των 5 ιατρών της ΜΕΘ προς την Διοίκηση.
Θα ακολουθήσουν περαιτέρω διαβουλεύσεις με την Διοίκηση και τους Ιατρούς της ΜΕΘ.
Ωστόσο υπογραμμίζεται ότι η Διοίκηση του Νοσοκομείου οφείλει να λαμβάνει σύννομες αποφάσεις που διασφαλίζουν τη Δημόσια Υγεία και την ασφαλή αντιμετώπιση των ασθενών και αυτό πράττει.
Συνάντηση με τον καθηγητή Άκη Τσελέντη, διευθυντή του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Αστεροσκοπείου Αθηνών είχε σήμερα ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης.
Στη συνάντηση συμμετείχε ο Γιάννης Λεονταράκης Αντιπεριφερειάρχης στον τομέα Πολιτικής Προστασίας, ΠΑΜ – ΠΣΕΑ και Διαχείρισης Τεχνικών Μέσων.
Στην διάρκεια της συνάντησης ο καθηγητής ενημέρωσε τον Περιφερειάρχη για τη σεισμική δραστηριότητα που καταγράφεται σε τοπικό επίπεδο στην ευρύτερη περιοχή του Αρκαλοχωρίου, καθώς και γενικά για τη σεισμικότητα στην περιοχή της Κρήτης.
Όπως επιβεβαιώθηκε κατά τη συνάντηση θα ενισχυθεί η συνεργασία σε θέματα αντισεισμικής θωράκισης της Κρήτης με βάση το σχεδιασμό που κάνει το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο.
Ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανακοίνωσε το απόγευμα του Σαββάτου (17/04) ότι τα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα νέα κρούσματα του κορονοϊού είναι 2.411, εκ των οποίων εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.
Συνολικά 94 νέα κρούσματα εντοπίστηκαν στην Κρήτη. Από αυτά 42 εντοπίζονται στην ΠΕ Ηρακλείου, 21 στην ΠΕ Ρεθύμνου 16 στην ΠΕ Λασιθίου και 15 στην ΠΕ Χανίων.
Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 313.444(ημερήσια μεταβολή +0.8%), εκ των οποίων 51.3% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 59 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.265 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.
Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 837 (61.9% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 85.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.936 ασθενείς.
Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 507 (ημερήσια μεταβολή -7.31%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 514ασθενείς
Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 67, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.397 θάνατοι. Το 95.5% είχευποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
Το προηγούμενο 24ωρο διενεργήθηκαν συνολικά 64.181 έλεγχοι κορονοϊού εκ των οποίων οι 17.532 ήταν μοριακοί και τα 46.649 ήταν rapid test. Το ποσοστό θετικότητας διαμορφώνεται στο 3,76%.
Μία 58χρονη γυναίκα, που έπασχε από σοβαρό υποκείμενο νόσημα, είναι το νέο θύμα του κορωνοϊού στην Κρήτη.
Η γυναίκα όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του cretalive, νοσηλευόταν στο ΠΑΓΝΗ όπου και άφησε την τελευταία της πνοή την Τρίτη.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η γυναίκα είχε μεταφερθεί στο νοσοκομείο από το Βενιζέλειο.
Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη, η Κρήτη κατέγραψε νέο αρνητικό ρεκόρ νοσηλειών με 142 περιστατικά συνολικά στα νοσοκομεία, ενώ μόλις χθες ο ΕΟΔΥ είχε ανακοινώσει στην Κρήτη 49 νέα περιστατικά μολύνσεων.
Η τελευταία δημοσίευση για τον covid-19 του 42χρονου που πέθανε από κορονοϊό. “Αν το προλάβει κάποιος νωρίς είναι μια γρίπη βαρβάτη”, έγραφε.
Την τελευταία του πνοή άφησε ένας 42χρονο άνδρας από το Ηράκλειο Κρήτης, νικημένος από τον κορονοϊό.
Ο 42χρονος Γιώργος ήταν γνωστός και αγαπητός οπερατέρ που είχε εργαστεί στους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς σταθμούς της Κρήτης ενώ τα τελευταία χρόνια είχε ανοίξει δική του επιχείρηση για επαγγελματικές φωτογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις στο Κοκκίνη Χάνι Ηρακλείου.
Ο ίδιος στις 22 Φεβρουαρίου μετά την εμφάνιση ήπιων συμπτωμάτων πήγε στα ΤΕΠ του Βενιζελείου όπου και έκανε τεστ για κορονοϊό το οποίο βγήκε θετικό.
Μάλιστα, το ανακοίνωσε με ανάρτησή του στο προσωπικό του προφίλ στο facebook τονίζοντας πως «αν το προλάβει κάποιος νωρίς είναι μία γρίπη βαρβάτη, αν πάλι όχι τότε κλάψτε μανούλες και βουνά το παλικάρι».
Ο 42χρονος Γιώργος μετά το τεστ έφυγε από το νοσοκομείο καθώς η κατάσταση της υγείας του δεν ενέπνεε ανησυχία, ωστόσο το Σάββατο (27/02) επιδεινώθηκε, με αποτέλεσμα να εισαχθεί αρχικά στη μονάδα covid του Βενιζελείου. Άμεσα διασωληνώθηκε και μεταφέρθηκε στην ΜΕΘ. Λίγες ώρες μετά κατέληξε.
Κάθε ημέρα αναιρεί τον εαυτό της η κυβέρνηση και ανακοινώνει νέα μέτρα που ακυρώνουν αυτά που έχει πάρει την προηγούμενη, με αποτέλεσμα να δικαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι λειτουργεί χωρίς κανένα σχέδιο απέναντι στην πανδημία!
Όπως είπε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων:
Το σχέδιο της κυβέρνησης με στόχο να περιοριστεί η διασπορά του κορονοϊού ανακοίνωσε ο Νίκος Χαρδαλιάς.
Απο 13/11, σε όλη την επικράτεια, 21.00- 05.00 απαγορεύονται όλες οι μετακινήσεις εκτός από αυτές που αφορούν λόγους εργασίας- υγείας και συνοδεία κατοικίδου και μόνο σε κοντινή απόσταση από την οικία. Απαραίτητη η αποστολή sms με τους ανάλογους κωδικούς και βεβαίωση εργοδοτών.
Η ατομική άθληση δεν αφορά σε προπόνηση αθλητικών σωματείων αλλά επιτρέπεται μόνο μέχρι 3 άτομα και κοντα στην οικία των πολιτών.
Κυνήγι και ψάρεμα δεν επιτρέπονται, μετά από απόρριψη του σχετικού αιτήματος από την αρμόδια επιτροπή.
Ο κ. Χαρδαλιάς αναφορικά με την τηλεργασία είπε οτι κάθε οργανισμός από 13/11 θα πρέπει να διαθέτει έκθεση με την οποία να τεκμηριώνει τη λειτουργία με το απολύτως αναγκαίο προσωπικό και τους εργαζομένους που έχουν τεθεί σε καθεστώς τηλεργασίας.
Η δύσκολη περίοδος της καραντίνας πέρασε και ξεκινήσαμε να βγαίνουμε σιγά σιγά έξω, τηρώντας τα μέτρα προστασίας και εκτιμώντας όλα εκείνα που θεωρούσαμε δεδομένα.
Μπορεί να μην έχουμε ακόμη τη δυνατότητα να συμμετέχουμε σε μεγάλες εθελοντικές δράσειςόπως κάναμε κάθε χρόνο στην ετήσια δράση του Let’s do it Greece, όμως το περιβάλλον εξακολουθεί να μας έχει ανάγκη.
Και κάπως έτσι ήρθε η ΙΔΕΑ!
Πριν είχαμε χιλιάδες εθελοντές σ’ ένα σημείο. Τώρα μπορούμε να έχουμε χιλιάδες σημεία δράσης από τον κάθε ένα ξεχωριστό εθελοντή, που είναι πανέτοιμος να δώσει τον πιο “πράσινο” εαυτό του.
Είστε έτοιμοι λοιπόν για το μεγαλύτερο GreenChallenge;
Σε κάθε βόλτα, εξόρμηση, εκδρομή ή περίπατο αφιερώνουμε 3 λεπτά από τον χρόνο μας για να ομορφύνουμε τον χώρο στον οποίο κινούμαστε.
Για παράδειγμα, μαζεύουμε τα σκουπίδια στην παραλία που βγήκαμε για περπάτημα ή κολύμπι, ποτίζουμε τα δεντράκια που διψάνε στο βουνό μας, φροντίζουμε το πάρκο της γειτονιάς μας, προσφέρουμε τροφή και νερό σ’ ένα αδέσποτο ζωάκι, φυτεύουμε ένα δέντρο ή βάζουμε μία όμορφη, πράσινη πινελιά σ’ έναν αγαπημένο μας χώρο.
Κι αμέσως μετά, μοιραζόμαστε τη στιγμή της έμπνευσης, δημιουργίας, προσφοράς και καλής πράξης μας με όλη την οικογένεια του Let’s doit Greece, ανεβάζοντας τη σχετική φωτογραφία στο www.letsdoitgreece.org.
Κάθε φωτογραφία προσθέτει 3 λεπτά σ’ ένα συνολικό χρονόμετρο, στο οποίο μπορούμε να συμμετέχουμε είτε ατομικά είτε με την αγαπημένη μας ομάδα.
Αποστολή μας είναι να σπάσουμε ρεκόρ, αφιερώνοντας συνολικά 2020 λεπτά στο περιβάλλον!
3 λεπτά, 1 σύνθημα
Το σύνθημά μας γι’ αυτή την εθελοντική δράση, που μπορείς να συμμετέχεις κι εσύ με τον πιο εύκολο τρόπο μέσα από την καθημερινότητά σου, είναι “3’ τη φορά και θα δεις τη διαφορά!”
Το χρονόμετρο ξεκινάει να μετράει από την Παρασκευή 5 Ιουνίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
Αφιέρωσε 3 λεπτά στο περιβάλλον, ανέβασε τη φωτογραφία σου στο www.letsdoitgreece.orgκαι γίνε κομμάτι της ιστορίας.
Όπου κι αν είμαστε, μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά αθροίζοντας τις στιγμές εθελοντισμού σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Μπορεί να μην είμαστε κοντά αυτή τη φορά, αλλά είμαστε ΜΑΖΙ. Και μαζί, θα κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο!
Μόλις ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες για τα φετινά Όσκαρ και το «The Favourite» του Γιώργου Λάνθιμου είναι υποψήφιο για 10 βραβεία.
Η ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων, που μεταδόθηκε μέσω live stream από το YouTube της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, πραγματοποιήθηκε από τους ηθοποιούς Kumail Nanjiani και Tracee Ellis Ross, από το Samuel Goldwyn Theater στο Μπέβερλι Χιλς της Καλιφόρνια.
Η τελετή απονομής των 91ων βραβείων της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου στο Dolby Theatre του Λος Άντζελες.
Για πρώτη φορά εδώ και 30 χρόνια, από την απονομή-φιάσκο του 1989, η Ακαδημία δεν έχει ανακοινώσει συγκεκριμένο παρουσιαστή για τη βραδιά, μετά την παραίτηση του αρχικού υποψήφιου Kevin Hart.
Η Έμα Στόουν και η Ολίβια Κόλμαν στο «The Favourite»
Η λίστα με τις υποψηφιότητες
Καλύτερη Ταινία
BlacKkKlansman
Black Panther
Bohemian Rhapsody
The Favourite
Green Book
Roma
A Star Is Born
Vice
Σκηνοθεσία
Spike Lee (BlacKkKlansman)
Pawel Pawlikowski (Cold War)
Γιώργος Λάνθιμος (The Favourite)
Alfonso Cuarón (Roma)
Adam McKay (Vice)
A’ Ανδρικός Ρόλος
Christian Bale (Vice)
Bradley Cooper (A Star Is Born)
Willem Dafoe (At Eternity’s Gate)
Rami Malek (Bohemian Rhapsody)
Viggo Mortensen (Green Book)
A’ Γυναικείος Ρόλος
Yalitza Aparicio (Roma)
Glenn Close (The Wife)
Olivia Colman (The Favourite)
Lady Gaga (A Star Is Born)
Melissa McCarthy (Can You Ever Forgive Me?)
Β’ Ανδρικός Ρόλος
Mahershala Ali (Green Book)
Adam Driver (BlacKkKlansman)
Sam Elliott (A Star Is Born)
Richard E. Grant (Can You Ever Forgive Me?)
Sam Rockwell (Vice)
Β’ Γυναικείος Ρόλος
Amy Adams (Vice)
Marina De Tavira (Roma)
Regina King (If Beale Street Could Talk)
Emma Stone (The Favourite)
Rachel Weisz (The Favourite)
«Roma», του Αλφόνσο Κουαρόν
Διασκευασμένο Σενάριο
The Ballad of Buster Scruggs
BlacKkKlansman
Can You Ever Forgive Me?
If Beale Street Could Talk
A Star Is Born
Πρωτότυπο Σενάριο
The Favourite
First Reformed
Green Book
Roma
Vice
Ξενόγλωσση Ταινία
Never Look Away (Γερμανία)
Shoplifters (Ιαπωνία)
Capernaum (Λίβανος)
Roma (Μεξικό)
Cold War (Πολωνία)
Φωτογραφία
Cold War
The Favourite
Never Look Away
Roma
A Star Is Born
Κοστούμια
The Ballad of Buster Scruggs
Black Panther
The Favourite
Mary Poppins Returns
Mary Queen of Scots
Μπράντλεϊ Κούπερ και Lady Gaga στο «A Star is Born»
Μοντάζ
BlacKkKlansman
Bohemian Rhapsody
The Favourite
Green Book
Vice
Μακιγιάζ & Κομμώσεις
Border
Mary Queen of Scotts
Vice
Μουσική
Black Panther
BlacKkKlansman
If Beale Street Could Talk
Isle of Dogs
Mary Poppins Returns
Τραγούδι
All the Stars (Black Panther)
I’ll Fight (RBG)
The Place Where Lost Things Go (Mary Poppins Returns)
Shallow (A Star Is Born)
When a cowboy (The ballad of Baster Scruggs)
Βίγκο Μόρτενσεν και Μαχέρσαλα Άλι στο «Green Book»
Καλλιτεχνική διεύθυνση
Black Panther
The Favourite
First Man
Mary Poppins Returns
Roma
Ήχος
Black Panther
Bohemian Rhapsody
First Man
A Quiet Place
Roma
Μιξάζ
Black Panther
Bohemian Rhapsody
First Man
Roma
A Star Is Born
Οπτικά Εφέ
Avengers: Infinity War
Christopher Robin
First Man
Ready Player One
Solo: A Star Wars Story
Ο Ράμι Μαλέκ ως Φρέντι Μέρκιουρι στο «Bohemian Rhapsody»
Ραγδαίες είναι οι εξελίξεις στη Συρία, με τους αντάρτες λίγες ώρες μετά την κατάληψη της πόλης Χομς, να εισβάλουν και στη Δαμασκό και τον Μπασάρ αλ Άσαντ να εγκαταλείπει την πρωτεύουσα.
Οι δυνάμεις των ανταρτών συνεχίζουν με ταχύτατους ρυθμούς την προέλασή τους στη Συρία και λίγες ώρες αφότου κατέλαβαν τη στρατηγικής σημασίας πόλη Χομς, εισήλθαν στην πρωτεύουσα, τη Δαμασκό, κηρύσσοντάς τη «ελεύθερη» από το καθεστώς Μπασάρ αλ Άσαντ.
«Μετά από 50 χρόνια καταπίεσης υπό την κυριαρχία του Μπάαθ, και 13 χρόνια εγκλημάτων και τυραννίας και (αναγκαστικού) εκτοπισμού… ανακοινώνουμε σήμερα, 12-8-2024, το τέλος αυτής της σκοτεινής περιόδου και την έναρξη μιας νέας εποχής για τη Συρία».
Είχε προηγηθεί η περικύκλωση της Δαμασκού από βορρά, νότο και ανατολή, και ήταν θέμα χρόνου η πρωτεύουσα να πέσει στα χέρια των ανταρτών.
Το πρακτορείο ειδήσεων Reuters μεταδίδει πως η ηγεσία των συριακών ενόπλων δυνάμεων ενημέρωσε για την ανατροπή του καθεστώτος, επικαλούμενο αξιωματικό που έλαβε σχετικό μήνυμα.
Εγκατέλειψε «προς άγνωστο προορισμό» ο Άσαντ
Ο Άσαντ, από την πλευρά του, μετά τις χθεσινές φήμες ότι είχε εγκαταλείψει τη Δαμασκό, φαίνεται να επιβεβαιώνεται πλέον -σύμφωνα με το Reuters- ότι έχει τραπεί σε φυγή.
Όπως αναφέρει το διεθνές πρακτορείο ειδήσεων, επικαλούμενο δύο ανώτερους Σύρους αξιωματικούς, επιβιβάστηκε σε αεροπλάνο και έφυγε από τη Δαμασκό προς άγνωστο προορισμό.
Σύστημα παρακολούθησης της εναέριας κυκλοφορίας εντόπισε ένα ιδιωτικό αεροπλάνο που αναχώρησε από το αεροδρόμιο της Δαμασκού, το οποίο πιθανώς να μετέφερε τον Άσαντ.
Ο πρωθυπουργός θα διατηρήσει τον έλεγχο των δημόσιων ιδρυμάτων προς το παρόν
Αυτή τη στιγμή στη Δαμασκό επικρατούν συναισθήματα χαράς για κάποιους που θεωρούν πως απαλλάχτηκαν οριστικά από το καθεστώς Άσαντ, ωστόσο αυτό που κυριαρχεί είναι η αγωνία και η αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα.
Ο ηγέτης της ισλαμιστικής μαχητικής οργάνωσης Hayat Tahrir al-Sham (HTS) ανακοίνωσε στο Telegram ότι απαγορεύεται στις στρατιωτικές δυνάμεις στην πόλη να πλησιάζουν «δημόσιους θεσμούς» στη Δαμασκό.
Ο Abu Mohammed al-Jolani προσθέτει ότι αυτοί οι θεσμοί «θα παραμείνουν υπό την επίβλεψη του πρώην πρωθυπουργού έως ότου παραδοθούν επίσημα».
«Προς όλες τις στρατιωτικές δυνάμεις στην πόλη της Δαμασκού, απαγορεύεται πλήρως να πλησιάσετε τους δημόσιους θεσμούς, οι οποίοι θα παραμείνουν υπό τον έλεγχο του πρώην πρωθυπουργού μέχρι την επίσημη μεταβίβαση της εξουσίας. Απαγορεύονται επίσης οι πυροβολισμοί στον αέρα» ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η οργάνωση, στη συνέχεια, μετέδωσε το πρώτο της μήνυμα στη συριακή τηλεόραση, αφού πήρε τον έλεγχο των κεντρικών γραφείων του ραδιοφώνου και της τηλεόρασης στη Δαμασκό.
Σε αυτό γίνεται λόγος για ανατροπή του Άσαντ και απελευθέρωση όλων των κρατουμένων, ενώ ταυτόχρονα οι αντάρτες καλούν όλους τους μαχητές της αντιπολίτευσης και τους πολίτες να διατηρήσουν τους κρατικούς θεσμούς του «ελεύθερου συριακού κράτους».
Νωρίτερα, στρατιώτες και μέλη των δυνάμεων ασφαλείας εγκατέλειψαν το αεροδρόμιο της συριακής πρωτεύουσας, όπως έγινε γνωστό από το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Ο Ράμι Αμπντελ Ραχμάν, διευθυντής της μη κυβερνητικής οργάνωσης που εδρεύει στο Λονδίνο αλλά διατηρεί ευρύ δίκτυο πηγών στη Συρία, ανέφερε ότι οι κυβερνητικές δυνάμεις έλαβαν εντολή να αποσυρθούν από το διεθνές αεροδρόμιο της Δαμασκού.
Θρήνος στο ελληνικό ποδόσφαιρο, αφού ο Νίκος Σαργκάνης, ένας από τους κορυφαίους τερματοφύλακες που έχει αναδείξει, δεν είναι πλέον εν ζωή.
Την τελευταία του πνοή σε ηλικία 70 ετών άφησε τα ξημερώματα της Κυριακής (08/12) ο γνωστός παλαίμαχος ποδοσφαιριστής Νίκος Σαργκάνης. Ο θρυλικός «φάντομ» νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση σε νοσοκομείο των Αθηνών, όπως έγινε γνωστό χθες και τελικά δεν τα κατάφερε.
Η απώλειά του για το ελληνικό ποδόσφαιρο είναι τεράστια, αφού πρόκειται για ίσως τον ικανότερο τερματοφύλακα που έχει βγάλει ποτέ, έναν παίκτη που διέπρεψε τόσο με την φανέλα του Ολυμπιακού όσο με κείνη του Παναθηναϊκού, αλλά με κείνη της Εθνικής Ελλάδος, της εστίας της οποίας υπήρξε προστάτης της για αρκετά χρόνια.
Ο Νίκος Σαργκάνης αγωνίστηκε 58 φορές με την Εθνική μαςομάδα. Ξεκίνησε την καριέρα του από τον Ηλυσιακό και αργότερα αγωνίστηκε στην Καστοριά, τον Ολυμπιακό, τον Παναθηναϊκό και τον Αθηναϊκό, παίζοντας συνολικά για 15 χρόνια (1977-1992).
Κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα Ελλάδος, τρία με τον Ολυμπιακό (1981-83) και δύο με τον Παναθηναϊκό (1986, 1990) και πέντε Κύπελλα Ελλάδος, ένα με την Καστοριά (1980), ένα με τον Ολυμπιακό (1981) και τρία με τον Παναθηναϊκό (1986, 1988, 1989).
Art Gallery Μορφές (Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο) 12.12 έως 11.01.2025 Εγκαίνια Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2024, 18.00 – 22.00 Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα
Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.
Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…
Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.
Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.
Βάλια Κατσίμπα Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος
Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.
Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.
Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.
Η Περιφέρεια Κρήτης και η Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης, σε συνεργασία με τους:
ΕΛΓΟ Δήμητρα, Ινστιτούτο Ελιάς και Υποτροπικών Φυτών Χανίων
Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων
Σύνδεσμο Εξαγωγέων Κρήτης (ΣΕΚ)
Σύνδεσμο Τυποποιητών Κρήτης (ΣΥΤΕΚ)
Δίκτυο Κρητικού Ελαιολάδου
Σύνδεσμο Ελαιοκομικών Δήμων Κρήτης (ΣΕΔΗΚ)
Οργανοληπτικό Εργαστήριο Κρήτης ΑΣΡ
διοργανώνουν τον 11ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Τυποποιημένου Ελαιολάδου στις 21-22-23 Μαρτίου 2025.
Στόχοι του διαγωνισμού είναι η ανάδειξη των ιδιαίτερων ποιοτικών και οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου “Κρήτη/Kriti”, η ενδυνάμωση της εικόνας του στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και η βελτίωση της τεχνογνωσίας σε όλα τα στάδια παραγωγής και τυποποίησής του. Επικεφαλής της ομάδας δοκιμαστών θα είναι η καταξιωμένη εμπειρογνώμονας της Ε.Ε. και του Διεθνούς Συμβουλίου Ελαιοκομίας, χημικός και θεμελιώτρια της οργανοληπτικής αξιολόγησης στην Ελλάδα, Χριστοπούλου Έφη.
Στον διαγωνισμό μπορούν να συμμετέχουν επιχειρήσεις τυποποίησης και εμπορίας εξαιρετικού παρθένου ελαιόλαδου κάθε μορφής, συνεταιριστικές οργανώσεις, παραγωγοί ή ομάδες παραγωγών, που διαθέτουν στην αγορά εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο με brand & LOT number, ελαιοκομικής περιόδου 2024-2025 σε ποσότητα τουλάχιστον 1.000 κιλών, σε μια από τις παρακάτω κατηγορίες:
Τυποποιημένο ελαιόλαδο με πιστοποίηση ΠΟΠ ή ΠΓΕ (με προσκόμιση ανάλογου πιστοποιητικού από τον Agrocert)
Νέα κατηγορία «Καινοτομία»
Οι αιτήσεις για την συμμετοχή θα ανοίξουν σύντομα.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθύνεστε στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη Περιφέρειας Κρήτης στα τηλ 2813 410234, ή στο e-mail iro@agrocrete.com
Art Gallery Μορφές
(Γοβατζιδάκη 18,Παλιά Πόλη Ρέθυμνο)
12.12 έως 11.01.2025
Εγκαίνια Παρασκευή, 12 Δεκεμβρίου 2024, 18.00 – 22.00
Επιμέλεια Βάλια Κατσίμπα
Υπάρχουν αναμφίβολα έργα τέχνης, εύκολα ως προς τη διαδικασία παραγωγής τους, χωρίς όμως αυτό να αναιρεί διόλου την ουσία της καλλιτεχνικής πράξης που τα γέννησε και τη μετέπειτα εικαστική τους πορεία. Υπάρχουν όμως και εκείνα που έπονται μιας καλλιτεχνικής διαδικασίας επίπονης και αρκετά χρονοβόρας, που ενώ φαίνονται να μιμούνται με εξαντλητική ακρίβεια την πραγματικότητα, στο βάθος την απαρνούνται… Μια τέτοια περίπτωση καλλιτέχνη συνιστά και ο Αντώνης Τιτάκης, που ενσωματώνει όλο αυτά τα χρόνια στο καθαυτό έργο του φωτογραφικές αξίες, για να τις υπερβεί μέσα από την ευαισθησία με την οποία χειρίζεται τον μαγικό του χρωστήρα.
Κατακερματίζοντας συχνά το ανθρώπινο σώμα σε επιμέρους τμήματα -χείλη, μάτια, δέρμα- αλλά και διατηρώντας ακέραιη τη μορφή του, όπου απαιτείται, ο Τιτάκης εμπνέεται σταθερά από την ανθρώπινη φύση και τις αδυναμίες της. Μεταγράφει τον ανθρώπινο ψυχισμό σε εικόνες και το πετυχαίνει ακόμα και μέσα από τα αποσπασματικά ανθρώπινα μέλη, στα οποία συχνά καταφεύγει στην εικαστική του διαδρομή. Σα να υποβάλλει μέσα από το μέρος το όλο, μέσα από τη σάρκα την ίδια την ψυχή, μέσα από τη θνητότητα το παράδοξο του θανάτου…
Ο Τιτάκης ψηλαφεί με μια ασύλληπτη μαεστρία την ύπαρξη, επαναφέροντας δικαιωματικά την αξία της ζωγραφικής στις ανθρώπινες αναφορές του. Εκεί ενεργοποιεί τις υπερευαίσθητες νευρικές απολήξεις του για να αποτυπώσει τον άνθρωπο, πότε με μια αμφίσημη ένταση πότε με έναν υφέρποντα σπαραγμό. Το ανθρωποκεντρικό στοιχείο είναι έκδηλο σε όλο το χρονικό εύρος της καλλιτεχνικής του παραγωγής· είτε κατακερματισμένο είτε στην ολότητά του, απέχει από μελοδραματισμούς και περιττές συναισθηματικές φορτίσεις. Κι ενώ, λοιπόν, τα πορτρέτα στην ακέραιη εκδοχή τους λειτουργούν σαν ύμνος στη ρεαλιστική γραφή, στην τμηματική τους στέκουν αδυσώπητα μπροστά μας αφήνοντας ποικίλες σουρεαλιστικές προεκτάσεις και υπερρεαλιστικές συνδηλώσεις.
Το δέρμα στα έργα του Τιτάκη αποκτά έναν ιδιαίτερα συμβολικό ρόλο. Λειτουργεί ως όριο ή αλλιώς ως το σημείο διεπαφής δύο κόσμων, του ενδότερου, που διαρκώς υπαινίσσεται, και του εξωτερικού, που μοιάζει αχανής και αστάθμητος. Μόνα «παράθυρα» προς πάσα κατεύθυνση, τα μάτια, επιτρέπουν να διεισδύσουμε στον έσω κόσμο και να επανοραματιστούμε τα όσα συμβαίνουν γύρω μας, με ένα νέο ανυπόκριτο βλέμμα, που αγωνιά για τις πανανθρώπινες αξίες που επιεικώς διακυβεύονται.
Βάλια Κατσίμπα
Αρχαιολόγος – Μουσειολόγος
Ο Αντώνης Τιτάκης γεννήθηκε στην Κρήτη το 1973. Σπούδασε στην Α.Σ.Κ.Τ. της Αθήνας στα εργαστήρια του Χρόνη Μπότσογλου και του Γιώργου Λαζόγκα, ενώ συνέχισε τις σπουδές του στο Μεταπτυχιακό Εικαστικών Τεχνών της ίδιας Σχολής, απ’ όπου και αποφοίτησε το 2014. Την ίδια χρονιά έκανε την εμφάνιση του στην εγχώρια εικαστική σκηνή, στα ROOMS του γνωστού γκαλερίστα και πρόσφατα εκλιπόντα Γεράσιμου Καππάτου.
Έχει συνεργαστεί με σημαντικές γκαλερί του εξωτερικού, όπως την Xippas Galerie στο Παρίσι και την Plus One Gallery στο Λονδίνο. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του στον παγκόσμιο διαγωνισμό σύγχρονου πορτρέτου (BP Portrait Award 2012), που οργανώνει κάθε χρόνο η National Portrait Gallery του Λονδίνου, όπου το έργο του επιλέχθηκε στα 55 καλύτερα πορτραίτα μεταξύ 2.187 διεθνών συμμετοχών και έλαβε τη δεύτερη θέση στην προτίμηση του κοινού. Επίσης, το έργο του συμπεριλήφθηκε στην επετειακή έκδοση 500 PORTRAITS, 25 YEARS OF THE BP PORTRAIT AWARD, που παρουσίαζε πάνω από 500 πορτραίτα πρωτοπόρων καλλιτεχνών, των πιο επιδραστικών αυτού του είδους παγκοσμίως, που έχουν λάβει μέρος στα πρώτα 25 χρόνια του θεσμού. Σημαντική είναι και η συμμετοχή του στην έκθεση 50 Years of Realism – Photorealism to Virtual Reality, που οργανώθηκε το 2018 από την Plus One Gallery στη Βραζιλία, με σκοπό να παρουσιάσει έργα μερικών από τους πιο καταξιωμένους σύγχρονους καλλιτέχνες, που κινούνται στο χώρο του υπερρεαλισμού.
Έργα του βρίσκονται σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Tα τελευταία χρόνια, αναζητώντας ένα πιο ήρεμο τρόπο ζωής, έχει επιστρέψει στον τόπο καταγωγής του και συγκεκριμένα στο Ρέθυμνο, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.
Η Παιδική Σκηνή Θεσσαλονίκης υποδέχεται τη νέα σεζόν με μια αλλιώτικη ιστορία, βασισμένη στο κλασικό παραμύθι των αδελφών Γκριμ, «Χάνσελ και Γκρέτελ: Η ιστορία αλλιώς…» ένα απίστευτα γλυκό musical ετοιμάζεται να ταξιδέψει και να μαγέψει όλη την Ελλάδα!
Η ιστορία μας ακολουθεί τον Χάνσελ και την Γκρέτελ, δύο αδέλφια που μαλώνουν «σαν τον σκύλο με τη γάτα», στην περιπετειώδη διαδρομή τους για να βρουν το μαγικό λουλούδι που θα θεραπεύσει την άρρωστη μητέρα τους και «θα γίνει το φως της νέας τους αρχής». Κατά την περιπλάνησή τους στο δάσος, θα έρθουν αντιμέτωποι με μια αναπάντεχη έκπληξη: μια μοχθηρή μάγισσα που, για τους δικούς της λόγους, αναζητά το ίδιο λουλούδι και παγιδεύει τα δύο παιδιά σε ένα σπίτι φτιαγμένο από γλυκά! Τι κρύβει αυτή η μυστηριώδης ύπαρξη; Και τι πρέπει να κάνουν ο Χάνσελ και η Γκρέτελ για να αποκαλύψουν την αλήθεια της και να εκπληρώσουν την αποστολή τους;
Με την πολύτιμη βοήθεια των μικρών θεατών και την καθοδήγηση του Σοφού, τα δυο αδέλφια θα καταλάβουν ότι η συνεργασία είναι ο μόνος τρόπος για να φτάσουν στον προορισμό τους και η καλοσύνη ο μόνος δρόμος για να πραγματοποιήσει κανείς όσα ονειρεύεται.
«Χάνσελ και Γκρέτελ: Η ιστορία αλλιώς». Ετοιμαστείτε να ζήσετε από κοντά μια συναρπαστική περιπέτεια, γεμάτη χορό, τραγούδι, αγωνία, γέλιο και συγκίνηση, που συνδυάζει τη μαγεία με την πραγματικότητα, αναδεικνύοντας τη δύναμη της προσπάθειας, την αξία της συγχώρεσης και την ανάγκη της εσωτερικής αλλαγής. Αλήθεια, αν μπορούσατε να γυρίσετε τον χρόνο, τι θα κάνατε αλλιώς;
Ο Αντώνης Λεοντίδης παρουσιάζει το νέο του δίσκο με τίτλο “Άσπρουγας” στο Θέατρο «Αντίβαρο», στις 29 Δεκεμβρίου.
Έπειτα από την κυκλοφορία του πρώτου του προσωπικού άλμπουμ με τίτλο “Κρυφό” (2021) ο κρητικός λυράρης και συνθέτης επανέρχεται στη δισκογραφία με το νέο του άλμπουμ “Άσπρουγας”.
Στο άλμπουμ αυτό αντλεί έμπνευση από εικόνες του τόπου οι οποίες εκφράζονται μέσα από μοτίβα και τόνους που απηχούν έναν κόσμο ευρύτερο, την παγκόσμια αίσθηση του σύγχρονου ανθρώπου. Εξερευνά, ακόμη, πώς ένα όργανο όπως η λύρα, μπορεί να περπατήσει μέσα σε διάφορες φράσεις και παραλλαγές, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την απλότητα και αμεσότητά της, επιτρέποντας έναν πιο ευρύ μουσικό διάλογο.
Μια ξεχωριστή χαρά γέμισε την οικογένεια του Νίκου Ρεϊζάκη τη βραδιά του Αγίου Νικολάου, ημέρα της ονομαστικής του εορτής.
Η σύζυγος του, Χαρά Αντωνάκη, του χάρισε το πιο πολύτιμο δώρο, φέρνοντας στον κόσμο ένα υγιέστατο αγοράκι!
Ο μικρός ήρθε γερός και δυνατός, σκορπίζοντας ενθουσιασμό και χαμόγελα σε όλους τους αγαπημένους του. Η γέννησή του στην Κλινική του Ασκληπειού στο Ρέθυμνο συμπλήρωσε την ημέρα με ακόμη μεγαλύτερη ευλογία και χαρά για την οικογένεια.
Ευχόμαστε στους νέους γονείς να χαίρονται το μωράκι τους και κάθε ευτυχία στη νέα τους ζωή!
To 7ο Φεστιβάλ Τέχνης, Ν.Σ. / 7ο N.S. Art festival, με το γενικό θέμα «Κατώφλι ΙΙΙ» σας προσκαλούν το Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Δεκεμβρίου στο διήμερο αφιέρωμα των εκδοτικών οίκων, που ενεργοποιούνται και στεγάζονται στο Ρέθυμνο, έχοντας υπόψη την προσφορά τους στα γράμματα αυτού του τόπου.
Οι υπεύθυνοι των εκδόσεων, θα παρουσιάσουν και θα μας ενημερώσουν για μια σειρά βιβλίων τους. Κάθε εκδοτικός οίκος θα εκθέσει περί τους 30 τίτλους.
Παρουσίαση και έκθεση από τις: ΠΑΡΑΞΕΝΕΣ ΜΕΡΕΣ, ΚΡΗΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ,ΓΡΑΦΟΤΕΧΝΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ
Σπίτι του Πολιτισμού (Εμμ. Βερνάδου 12, Παλιά πόλη)
Ο Θεατρικός Περίπλους, όπως κάθε χρονιά, έτσι και φέτος μας θυμίζει πόσο ονειρικά μπορεί να γίνουν τα Χριστούγεννα! Η μεγάλη οικογενειακή παράσταση του Θεατρικού Περίπλου, «Ο Αυτοκράτορας είναι γυμνός», ετοιμάζεται με συνεχείς πρόβες και θα κάνει πρεμιέρα το επόμενο Σάββατο 14 Δεκεμβρίου!
Η παράσταση «Ο Αυτοκράτορας είναι γυμνός», σε διασκευή και σκηνοθεσία του Θωμά Καντιφέ, έρχεται να μας… ξεγελάσει, να μας διασκεδάσει, αλλά και να μας προβληματίσει για το πόσο εύκολα μπορεί το ψέμα να κυριαρχήσει τις ζωές μας! Ο Θεατρικός Περίπλους, ένας από τους μακροβιότερους θιάσους της χώρας, αποτελεί τον απόλυτο θεατρικό χώρο, ιδίως για τα Χριστούγεννά μας!
Εκτός από την παράσταση «Ο Αυτοκράτορας είναι γυμνός», ο θίασος έχει προγραμματίσει και τη «Σονάτα του Σεληνόφωτος» για 3 παραστάσεις: 17, 18 & 19 Δεκεμβρίου, με τη σκηνοθεσία και ερμηνεία της ΜαρίαςΚαντιφέ.
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ
Παραστάσεις: Σάββατο 14, Κυριακή 15, Δευτέρα 16 και από τις 20 Δεκεμβρίου ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ έως και την παραμονή των Χριστουγέννων! Ώρα έναρξης: 19.30 – Γενική Είσοδος: 13€* Κρατήσεις: 6945 458 516
Σημείωμα Σκηνοθέτη
Αυτή είναι η τέχνη μας…! Να παίρνουμε ένα παραμύθι, ενός αγαπημένου παραμυθά και με τη μαγική κλωστή του θεάτρου , να προσπαθούμε να ενώσουμε το θεατή με τον θεατρίνο που όπως έχει αποδειχθεί και ιστορικά, βρίσκει πάντα, πάμπολλους τρόπους να επικοινωνεί….! Δύο τσαρλατάνοι, μίμοι γελωτοποιοί, μαζί με έναν τρελό των παλατιών μιας άλλης εποχής, ζωντανεύουν το παραμύθι πάνω στη σκηνή ,φέρνοντας διασκέδαση και προβληματισμό, ανακατεύοντας συνεχώς την αλήθεια με το χρόνο το ψέμα με την ευφυία και την ψευδαίσθηση, φέρνοντας γέλιο, στο σήμερα μέσα από το χτες…!
Δημιουργώντας ένα χριστουγεννιάτικο αλληγορικό, ίσως και κάποιες στιγμές “εφιαλτικό”, Ονειρόδραμα. Ο Άντερσεν με το κείμενο του, που όπως λέει δεν είναι μόνο για παιδιά, μας δίνει ένα υπέροχο χαλί για να χτίσουμε, μια απολαυστική παράσταση για όλη την οικογένεια, και στο τέλος όλοι, μικροί και μεγάλοι, να φωνάξουμε σκεπτόμενοι την … ΓΥΜΝΉ ΑΛΉΘΕΙΑ!
Αν αυτό δεν είναι ψυχαγωγία, αγωγή της ψυχής…;! Τότε τι είναι;
Σας ευχαριστούμε που και σε αυτό το ταξίδι του Θεατρικού Περίπλου είστε μαζί μας. Καλή παράσταση!!! Χρόνια πολλά!
Θωμάς Καντιφές
Ο ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΥΜΝΟΣ
Παραστάσεις: 14, 15, 16 και από 20 Δεκεμβρίου έως και την παραμονή των Χριστουγέννων!
Πριν από 16 χρόνια, το κράτος δολοφόνησε τον Αλέξανδρο Γρηγορόπουλο, ένα 15άχρονο μαθητή. Προσπάθησε να συγκαλύψει τη δολοφονία με οργανωμένη προπαγάνδα που αποκαλύφθηκε όμως εύκολα. Φυσικά, το φταίξιμο το έριξαν σε έναν υπάλληλο του MEGA που έκανε τη “εξυπηρέτηση”.
Η δικαιολογία του δολοφόνου αστυνομικού Επαμεινώνδα Κορκονέα, ήταν ότι “φοβήθηκε” για τη ζωή του και πυροβόλησε στον αέρα και ότι η σφαίρα εξοστρακίστηκε, κάτι που διαψεύστηκε πανηγυρικά από την ιατροδικαστική εξέταση: ήταν ευθεία στοχευμένη βολή.
Η δολοφονία του Αλέξη δεν ήταν “μεμονωμένο περιστατικό”. Την ίδια χρονιά, το 2008, είχαμε 7 ακόμα θανάτους πολιτών και μεταναστών από τα χέρια της αστυνομίας, είτε εσκεμμένα, είτε από αδικαιολόγητα λάθη της.
Η κατάσταση αυτή συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Η κοινωνία βράζει. Βράζει από τις αδικίες, τις ανισότητες, την ατιμωρησία των υπευθύνων, την διαφθορά.
Ειδικά τα τελευταία χρόνια, η ελληνική κοινωνία έχει σοκαριστεί μαθαίνοντας για την εμπλοκή αστυνομικών σε δυσώδεις υποθέσεις όπως η υπόθεση της Ηλιούπολης και του αστυνομικού της Βουλής, ενώ συνεχίζονται οι ύποπτοι θάνατοι μεταναστών στα αστυνομικά τμήματα και η πλημμελής προστασία θυμάτων οικογενειακής βίας.
Το χειρότερο είναι ότι έχουμε μια αστυνομία που κάθε άλλο εκτός από τη δικαιοσύνη υπηρετεί. Σπεύδει να ανακαλύψει DNA σε μια σακούλα σε ένα βομβαρδισμενο σπίτι και αφήνει επί μήνες ανενόχλητους κατά συρροή βιαστές να εξαφανίσουν στοιχεία κι επίδοξους δολοφόνους να αποτελειώσουν τα θύματα τους. Αλήθεια, οι δολοφόνοι του Καραϊβάζ που βρίσκονται;
Ποιος θα φυλάξει την ελληνική κοινωνία από τους φύλακες της; Από το 2008 το ερώτημα παραμένει. Πώς να νιώσουμε ασφάλεια όταν ο φορέας που επωμίζεται την τήρηση των νόμων αφήνει απροστάτευτο τον απλό πολίτη και καλύπτει την ανομία του ισχυρού και του διαπλεκόμενου;
Για μια ακόμα φορά, ως Κόμμα Πειρατών Ελλάδας, καλούμε το κράτος να ορίσει επιτέλους το ρόλο της αστυνομίας ως προστάτη της νομιμότητας στη χώρα, να προβεί σε ουσιαστική εκκαθάρισή της από στοιχεία ανομίας, διαφθοράς και βίας και να της επιβάλει πλήρη λογοδοσία απέναντι στην απογοητευμένη, τρομαγμένη και εξοργισμένη ελληνική κοινωνία.
Μια ξεχωριστή έκπληξη επιφύλαξε η σχολική κοινότητα του 2ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου στους εργαζόμενους του Δημαρχείου της πόλης μας.
Στο πλαίσιο της παγκόσμιας ημέρας για τα ΑμεΑ που γιορτάστηκε στις 3 Δεκεμβρίου, οι μαθήτριες και οι μαθητές των τμημάτων Γ2 και ΣΤ1 μαζί με τους εκπαιδευτικούς τους Ράνια Αυγενάκη, Αρχοντία Μπενάζη, Παύλο Στεφανακη, Τόνιας Σγάντζου και Άννα Στεφανάκη, προχώρησαν σε δράσεις ευαισθητοποίησης της τοπικής κοινωνίας για τα δικαιώματα των ΑμεΑ και την αλληλεγγύη που οφείλουμε να επιδεικνύουμε όλοι μαζί για όλους μας.
Έτσι επισκέφθηκαν το δημαρχείο και τοποθέτησαν αυτοκόλλητα με ανάλογα μηνύματα στο πέτο των εργαζομένων και των πολιτών που βρισκόταν εκείνη την ώρα στο κτίριο.
Ακολούθως τραγούδησαν τη γνωστή σύνθεση του Σ. Βαρελά «Όπου Υπάρχει Αγάπη», μεταφράζοντας παράλληλα το υπέροχο τραγούδι στην νοηματική γλώσσα.
Με το τραγούδι τους, με τα συγκινητικά μηνύματα που είχαν γράψει σε πανό και πάνω στα μπλουζάκια τους, τα παιδιά ζήτησαν με το δικό τους μοναδικό τρόπο ένα κόσμο προσβάσιμο, με ισοτιμία για όλους!
Ο Δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης απευθύνει θερμά συγχαρητήρια στους μαθητές, τις μαθήτριες και τους/τις εκπαιδευτικούς τους για την εξαιρετική πρωτοβουλία και τις δράσεις που υλοποίησαν.
Στην υπογραφή δύο συμβάσεων για αντίστοιχα έργα που θα υλοποιηθούν στον οικισμό Αμνάτος, προχώρησε ο Δήμαρχος Ρεθύμνης και Πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης.
Πρόκειται για σημαντικές παρεμβάσεις, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο της συνεχούς μέριμνας που επιδεικνύει η Δημοτική Αρχή για την κάλυψη των αναγκών που έχουν οι οικισμοί του Δήμου μας και τη προώθηση της αναπτυξιακής διαδικασίας στην ύπαιθρο.
Το ένα έργο αφορά στην ανάπλαση της κεντρικής πλατείας της Αμνάτου, προϋπολογισμού 120.000 ευρώ. Η σύμβαση υπογράφηκε την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024, μεταξύ του Δημάρχου και της αναδόχου κατασκευαστικής εταιρείας. Στην υπογραφή της σύμβασης παρευρέθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων κ. Άγγελος Μαλάς, ο Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αμνάτου κ. Γεωργίου Κανακάκη και η Διευθύντρια Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Ρεθυμνης κ. Καλλιόπη Τζανακάκη.
Το αντικείμενο του έργου είναι η ανάπλαση τμήματος του οικισμού Αμνάτου, που είναι χαρακτηρισμένος ως παραδοσιακός οικισμός, ιδιαίτερης πολιτιστικής αξίας. Η ανάπλαση στην παρούσα φάση περιλαμβάνει την επέμβαση στην κεντρική πλατεία ενώ μελλοντικά σε άλλο έργο πρόκειται να γίνει ανάπλαση και στα υπόλοιπα τμήματα του οικισμού βάσει της εγκεκριμένης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία και το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής μελέτης.
Προβλέπεται η τοποθέτηση φωτισμού για την ασφαλή κίνηση στους κοινόχρηστους χώρους και την ανάδειξη των μνημείων και του περιβάλλοντος χώρου. Επίσης πλακόστρωση της πλατείας με νέα υλικά προς αντικατάσταση της φθαρμένης ασφάλτου και τσιμέντου που υπάρχει σήμερα και τέλος προσθήκη αστικού εξοπλισμού με καθιστικά και κάδους απορριμμάτων.
Η δεύτερη σύμβαση αφορά στην τοποθέτηση συστήματος αποσιδήρωσης του πόσιμου ύδατος στην Αμνάτο και ο κ. Μαρινάκης την υπέγραψε ως πρόεδρος της ΔΕΥΑΡ με την ανάδοχο εταιρεία.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα, το πόσιμο νερό, με το οποίο τροφοδοτείται ο οικισμός της Αμνάτου παρουσιάζει μεγάλες διακυμάνσεις στην περιεκτικότητα του σε σίδηρο, οι οποίες οφείλονται στη ποιότητα νερού της γεώτρησης από την οποία αντλείται.
Η γεώτρηση αυτή, η οποία αξιοποιήθηκε από το 2019 και εντεύθεν, είχε υποδειγματική λειτουργία κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της. Ωστόσο, η λειψυδρία που ακολούθησε προκάλεσε μειωμένο εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα, από τον οποίο αντλεί τα αποθέματα νερού, με αποτέλεσμα να παρουσιαστεί το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Η ΔΕΥΑΡ είχε αρχικά προχωρήσει σε διαδικασία αποσιδήρωσης μέσω χλωρίωσης – καθίζησης και χρήση 3ων δεξαμενών. Η ανωτέρω μέθοδος αποδίδει περιοδικά λόγω των μεγάλων διακυμάνσεων σε περιεκτικότητα σιδήρου που εμφανίζει η γεώτρηση. Γι’ αυτό και λόγω της συνεχιζόμενης λειψυδρίας επιλέχτηκε ως βέλτιστη τεχνική λύση για την αντιμετώπιση του θέματος, η τοποθέτηση φίλτρων καθαρισμού πριν την είσοδο του νερού στη δεξαμενή διανομής του οικισμού.
Το σύστημα αποτελείται από 4 μπουκάλες, με περίπου 320 λίτρα υλικά φίλτρανσης αφαίρεσης σιδήρου η κάθε μια, και το συνοδευτικό ειδικό μηχανολογικό και ηλεκτρολογικό εξοπλισμό. Η διαχείριση των φίλτρων θα γίνεται από ηλεκτρονικές αυτόματες κεφαλές 2” στην κάθε μπουκάλα.
Η προμηθεύτρια εταιρία και κατόπιν ιστορικού διαδοχικών αναλύσεων που έλαβε από την ΔΕΥΑΡ, δεσμεύτηκε και βεβαίωσε για το αποτέλεσμα της αποσιδήρωσης που μπορεί να παρέχει ο εξοπλισμός που επιλέχθηκε.
Το κόστος της εγκατάστασης ανέρχεται στις 29.900€+ΦΠΑ
Η κοινότητα του «Συλλόγου Αγάπη» συνέβαλε για ακόμα μια φορά στον εορταστικό διάκοσμο της πόλης μας.
Ωφελούμενα μέλη της μαζί με τις εκπαιδεύτριες τους στόλισαν την καλλωπιστική ελιά της αυλής του Δημαρχείου!
Με όμορφες, δικές τους χειροποίητες κατασκευές και κυρίως με τον ενθουσιασμό και τις διακριτές ικανότητες τους, έβαλαν την δική τους πινελιά στην γιορτινή ατμόσφαιρα του Ρεθύμνου ενόψει Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.
Πρόκειται για μια δράση – θεσμό για το Ρέθυμνο τα τελευταία χρόνια καθώς ο Σύλλογος Αγάπη διακοσμεί αυτή την ελιά κάθε Χριστούγεννα, αποκριές και Πάσχα!
Έτσι οι ωφελούμενοι και οι ωφελούμενες στέλνουν τα δικά τους μηνύματα στην τοπική κοινωνία και συμμετέχουν στα δρώμενα της πόλης και του Δήμου Ρεθύμνης.
Με την ευκαιρία της σημερινής τους δράσης, ο Δήμαρχος Ρεθύμνης κ. Γιώργης Χ. Μαρινάκης ευχαριστεί και συγχαίρει όλα τα μέλη του «Συλλόγου Αγάπη» και εκφράζει τη συνεχή στήριξη της Δημοτικής Αρχής και του ίδιου προσωπικά προς τον ξεχωριστό φορέα προσφοράς και αλληλεγγύης
Χρησιμοποιώντας το Rethemnos.gr συμφωνείτε με τους όρους χρήσης και την δήλωση προστασίας προσωπικών δεδομένων. Παρακαλώ επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα μας Πολιτική Cookies – Προστασία δεδομένων για περισσότερες πληροφορίες.