Η προσπάθεια για να επιστρέψει το καράβι στο Ρέθυμνο, συνεχίζεται με τον ραδιομαραθώνιο. Μόνο θετικά σχόλια μπορεί να αποσπάσει αυτή η απόφαση, αφού δείχνει ότι η διοίκηση δεν σηκώνει τα χέρια ψηλά και συνεχίζει την προσπάθεια.
Από τις καλύτερες μέρες του καλοκαιριού ήταν αυτή που το καράβι πλησίαζε στο λιμάνι. Τόσο κόσμο στο λιμάνι και τόσα χαμόγελα δεν τα είχα ξαναδεί. Αλλά και κάθε απόγευμα που έφευγε από το λιμάνι και ξεκινούσε το ταξίδι για το λιμάνι του Πειραιά δεν ήταν λίγοι αυτοί που πήγαιναν στη Μαρίνα για να το χαιρετήσουν. Τέτοιες σκηνές θέλουν, πιστεύω, πολλοί να τις ξαναζήσουν.
Δεν είναι οικονομικό το θέμα ή βιωσιμότητας. Όσοι μιλάνε για βιωσιμότητα και ζητούν εκθέσεις βιωσιμότητας έχουν άραγε ρίξει μια ματιά στα οικονομικά στοιχεία των άλλων ναυτιλιακών εταιρειών; Καμία ναυτιλιακή εταιρεία με τέτοιες τιμές πετρελαίου και τέτοια λειτουργικά έξοδα δεν μπορεί αυτήν την περίοδο να βγάλει κέρδη.
Η ΑΝΕΚ για παράδειγμα έχει δανειακές υποχρεώσεις ύψους 260 εκατ. ευρώ και το 2011 έβγαλε ζημιές 23 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία Μινωικές Γραμμές έχει δανειακές υποχρεώσεις 285 εκατ. ευρώ και για το 2011 οι ζημιές προσέγγισαν τα 40 εκατ. ευρώ. Είναι αδιανόητο κάποιοι να πιστεύουν ότι η Cretan Lines πρέπει να έχει κέρδη για να έχει το Ρέθυμνο καράβι.
Οφείλουν να γνωρίζουν πως η όποια ζημιά θα είναι τουλάχιστον σημαντικά μικρότερη έναντι άλλων εταιρειών, καθώς το καράβι είναι ένα και μία η γραμμή. Οι Ρεθυμνιώτες θα έχουν όμως πολλαπλά οφέλη και θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν τη λειτουργία της γραμμής, μέχρι να γίνει κερδοφόρα. Άλλωστε ξέρετε πολλές επιχειρήσεις σήμερα με τέτοια κρίση να είναι κερδοφόρες; Ξέρετε πολλούς επιχειρηματίες να βάζουν το χέρι στην τσέπη και να κάνουν νέες επενδύσεις; Οι Ρεθυμνιώτες τόλμησαν και έφεραν καράβι. Έκαναν μία σημαντική επένδυση με το αντίστοιχο ρίσκο. Πρέπει αυτή η προσπάθεια να σταματήσει εδώ;
Σε καμία περίπτωση δεν παίρνω το μέρος της διοίκησης και δεν εμπλέκομαι στη διαμάχη μεταξύ στελεχών ή πρώην στελεχών και στα όσα ακούγονται. Ξέρω πως κάθε εταιρεία έχει διοικητικό συμβούλιο και οι αποφάσεις που λαμβάνονται πολλές φορές δεν είναι ομόφωνες. Όμως ο σκοπός είναι ένας και πρέπει να ενώσει όλους του Ρεθυμνιώτες. Χρειαζόμαστε καράβι. Πρέπει να βγούμε από την απομόνωση.
Δεν θέλω να το κάνω θέμα, αλλά δεν βαρεθήκατε όλοι εσείς οι Ρεθυμνιώτες να πηγαινο-έρχεστε στα Χανιά και το Ηράκλειο για ένα ταξίδι μέχρι την Αθήνα; Δεν αισθανθήκατε υπερήφανοι όταν βλέπατε το ΔΙΚΟ ΣΑΣ καράβι να δένει στο λιμάνι του Ρεθύμνου;
Με βάση στοιχεία που υπάρχουν στο διαδίκτυο ο πληθυσμός του νομού ανέρχεται στις 80.000. Αν έστω οι μισοί είχαν την οικονομική δυνατότητα και από αυτούς οι μισοί έδιναν 100 ευρώ το καράβι θα ήταν δικό μας. Αλλά και ακόμα λιγότερα χρήματα να μπορούσαν να αντληθούν πάλι θα βλέπαμε στο λιμάνι μας το δικό μας καράβι.
Αρκεί να αναλογιστούμε πόσα επαγγέλματα άμεσα ή έμμεσα ωφελούνται από τη γραμμή. Αρκεί να το πιστέψουμε πως μπορούμε να βγούμε από την απομόνωση. Ας βάλουμε αυτόν τον στόχο μπροστά μας και ας προσπαθήσουμε να τον πετύχουμε. Ας μην αφήσουμε αυτούς που σήμερα γελάνε ειρωνικά και υποστηρίζουν ότι “επιβεβαιώνονται” γιατί έλεγαν ότι οι Ρεθυμνιώτες δεν μπορούν να έχουν καράβι, να δικαιωθούν.
Καλή σας ημέρα
“μην το κάνεις θέμα”