ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΡΕΘΥΜΝΟ

Το Γυμνάσιο Ατσιποπούλου επεκτείνει τον κήπο του!

Το 1ο δεκαπενθήμερο του Απριλίου πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δράσεις καθαρισμού του ήδη υπάρχοντος κήπου οπωροφόρων δέντρων,  καθώς επίσης και επέκτασης αυτού από μαθητές όλων των τάξεων του σχολείου μας.

Οι προαναφερθείσες δράσεις δε θα μπορούσαν να υλοποιηθούν χωρίς την πολύτιμη συμβολή του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Ατσιποπούλου, ο οποίος παρείχε στο σχολείο εργαλεία κατάλληλα για τη σωματοδομή των μαθητών (μικρού μεγέθους γάντια κηπουρικής, σκαλιστήρια  και τσουγκράνες) σε ικανό αριθμό, ώστε σε κάθε δράση να εργάζεται ομαδικά το σύνολο των μαθητών ενός τμήματος.

Ειδικότερα, οι  μαθητές, υπό την εποπτεία του εκπαιδευτικού Γιάννη Τσιγάνη, απάλλαξαν το έδαφος από τα αυτοφυή – ανεπιθύμητα χόρτα, ευρέως γνωστά ως ζιζάνια κι έσκαψαν τους λάκκους των δέντρων για να επιτύχουν τον καλύτερο αερισμό του εδάφους. Εν συνεχεία, με την προτροπή και επιτήρηση της εκπαιδευτικού Μαρίας Αλεξανδράκη, πρόσθεσαν περιμετρικά των λάκκων πέτρες, αφενός για να επιτύχουν την ορθότερη διαχείριση του νερού κατά το πότισμα, αφετέρου για βελτιώσουν την αισθητική του κήπου.

Σε αυτό το σημείο, θα ήταν παράλειψη να μην επισημανθεί και η σημαντική δωρεά συστήματος αυτόματου ποτίσματος από το Τμήμα Πρασίνου του Δήμου Ρεθύμνου, προϋπόθεση απαραίτητη για τη διατήρηση του κήπου από την πρώτη στιγμή της δημιουργίας του.

Οι εν λόγω δράσεις υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων με τίτλο «Γύρω -γύρω πράσινο» από τους εκπαιδευτικούς Γιάννη Τσιγάνη, Χριστίνα Καραγκεντσίδου, Σταυρούλα Παπούλια υπό την καθοδήγηση της υποδιευθύντριας  Ελένης Περπιράκη, το οποίο στοχεύει στην επέκταση του πράσινου στους υπαίθριους χώρους του σχολείου μας.

Οι παραπάνω δράσεις αποτελούν συνέχεια του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Erasmus+ 2021-2027, με τίτλοΑγκαλιάζω την ψηφιακή τεχνολογία και, παράλληλα, κινούμαι στη Φύση – δραστηριοποιούμαι, σέβομαι και συνεργάζομαι” , κατά τη διάρκεια του οποίου οι μαθητές συνειδητοποίησαν την αξία της δενδροφύτευσης και της δημιουργίας σχολικού κήπου ως τρόπου μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της ατμόσφαιρας, μέσω της διαδικασίας της φωτοσύνθεσης των φυτών.

Η ενεργός συμμετοχή των μαθητών με κέφι και καλή διάθεση σε τέτοιου είδους δράσεις αποδεικνύει, κάθε φορά που πραγματοποιείται, ότι δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκτός της σχολικής αίθουσας (πχ. υπαίθρια εκπαίδευση, βιωματική μάθηση στη φύση κ.α.) εκλείπουν από την καθημερινή ρουτίνα των μαθητών, καθώς δεν συνδυάζονται εύκολα με τις απαιτήσεις υλοποίησης του αναλυτικού προγράμματος των σχολείων.

Παρόλαυτα, πρόκειται για δράσεις με οφέλη τόσο εκπαιδευτικά όσο και παιδαγωγικά, προσφέροντας ταυτοχρόνως ιδιαίτερη χαρά στους μαθητές, καθώς αυτοί συμμετέχουν ενεργά και με πολύ θετική διάθεση στην υλοποίησή τους.